קהילה - היצירות של שיעורמקורי
שיעורמקורי
5
13

שיעור שכתבתי - פרק 1 - מהי האנושות? 17/08/2022

שלום מורים ומורות שלי! אז היום אני מעלה את שיעור (אני מזכירה לכל מנהלי בית הספר שיש במיקמק שאפשר להשתמש בו, וגם לכל מי שרוצה להעלות שיעורים שאפשר להשתתף בזה, רק תשלחו לי בקשת חברות במיקטוק! (אני מאשרת את כולם)) בקיצור, בואו נתחיל בשיעור!

חלק אחד - מה היה בהתחלה?

1. האם באמת מוצא האדם מן הקוף?
> לבני האדם ולקופים היה אב קדמון משותף שחי לפני יותר מחמישה מיליון שנה. לעמת הקופים, שהמשיכו לנוע ממקום למקום על ארבע, אבות אבותיהם של בני האדם התחילו אט-אט ללכת זקופים על שתי רגליים. במקביל, המוח שלהם גדל יותר ויותר והם התחילו ליצר כלי עבודה.

2. האם אנחנו מכירים את האדם הראשון?
> בני האדם הראשונים הופיעו באפריקה לפני שני מיליון שנים וחצי. המלמדים כינו אותם בשם *הומו הביליס*, האדם המיומן, כי הם הצליחו ליצר כלי עבודה מאבנים. עם הזמן, המין האנושי התפתח לאנשי הקרו-מניון, האדם המודרני הקדום, שהופיעו באירופה בתקופה מאוחרת יותר, ואנחנו דומים להם במראה שלנו.

3. האם בני האדם הם בעצם בעלי חיים?
> מחזור החיים שלנו דומה לזה של בעלי החיים: אנחנו נולדים, גדלים, יולדים ילדים ולבסוף אנחנו מתים. כמו כל בעלי החיים אנחנו צריכים לנשום, לאכול ולישון כדי לחיות. אנחנו שייכים למחלקה שנקראת יונקים, כי התינוקות *יונקים* חלב מהאמהות שלהם. וכמו הקופים, אנחנו חלק ממשפחת הפרימטים.

4. במה בני האדם שונים מבעלי החיים?
> בני האדם הם אמנם יצורים חיים, אך הם נבדלים בעלי החיים האחרים. למעשה אנחנו מסוגלים לעשות כל מיני דברים שבעלי חיים אינם יכולים, כמו לדבר, לחשב, להחליט החלטות, ליצר מכונות, לקבל אחריות ולהמציא סיפורים. כיוון שאנחנו מעריכים מאוד את החיים שלנו, אנחנו קוברים את המתים כדי לשמר את זכרם.

חלק 2 - מה אני ומי אני?

5. איפה הייתי לפני שנולדתי?
> לפני שיצאת לאוויר העולם, היית עובר בתוך הרחם של אמא שלך. ולפני כן? היית עובר עוד יותר קטן בתהליך התפתחות. ולפני כן? ממש בהתחלה היית תא שנוצר מחיבור של תא הביצית של האישה עם תא הזרע של הגבר. ועוד קודם לכן? לפני שתאי החיים נפגשו עוד לא היית, אולי רק בחלום…

6. איך נולדתי?
> במהלך תשעה חודשים מתפתח העובר וגשם ברחם אמו. בסוף החודש התשיעי העובר כמעט שלם ומרגיש שכבר צפוף לו בפנים. לכן הוא מתכונן לצאת ומסתובב כשראשו פונה כלפי מטה. במהלך הלידה הוא נדחף החוצה באמצעות צירים חזקים. (היי! זאת שיעורמקורי! יש חלק בפסקה הזאת שאני לא מסכימה איתו, שהתינוק נולד רק בסוף החודש התשיעי, כי אני למשל לא נולדתי בסוף החודש התשיעי, נולדתי ממש ביום הראשון שלו! ויש עוד מלא אנשים שנולדו ממש בתחילת החודש, יש גם אנשים שנולדו לפני החודש התשיעי)

7. האם אני שונה מאחרים?
> כל אחד הוא יחיד ומיוחד. גם אם האף שלך דומה לאף של אבא והעיניים שלך דומות לאלה של אמא, את/ה בכל זאת לא זהה לאף אחד מהם, גם הסיפור שלך הוא יחיד ומיוחד, כי אף אחד לא חי באותה צורה כמו מישהי אחר. אבל כל בני האדם דומים בכך שיש להם מוח, שתי רגליים, אף אחד, שתי עיניים…

8. האם תמיד אשאר אותו הדבר?
> במשך כל חייך תשאר אותו אדם, אבל המראה שלך ישתנה. תוכל לראות את השינוי שחל בך אם תסתכל בתצלומים מהימים שהיית תינוק. האופי שלך, הטעמים שלך והמבט שלך על העולם ישתנו גם הם בהתאם לחוויית ולהתנסויות שלך. אבל הודות לזכרון שלך תוכל להזכר ברגעים שונים בחייך.

* נלקח מספר השאלות הראשון שלי
*קרדיט לאנציקלופדיה לארוס

מוקדש ל mili11, גלידה4188, (אלהבתיהספרהיחידיםשאנימכירה, אבלבטוחישעוד!)
6
2
36


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
22/08/2022   02:05 שיעורמקורי  2
תודה רבה מילי, האמת שרציתי לדבר איתך במיק טוק, שלחתי לך בקשה לפני כמה ימים
21/08/2022   19:28 mili11  1
אני רוצה להוסיף בנוגע לסעיף השמיני את המידע הבא - כל זמן מה מתחלפים תאי הדם האדומים שלנו, תאי הכבד שלנו, תאי העור שלנו ועוד. לכל סוג תאים יש אורך חיים שונה. זה אומר שתוך כמה שנים הגוף שלנו שונה כמעט לגמרי ממה שהוא היה כאשר נולדנו. דברים כמו העיניים, אשר נשארות באותו הגודל מהרגע שנולדים, משתנים פחות מהשאר.

נ.ב. האתר של מיקמקי העיר שאני מנהלת כולל רשימת עסקים במיקמק סיטי שנרשמו לפרויקט מיקמקי העיר. יש שם קבוצות למידה ובתי-ספר נוספים. במידה ומעניין אותך לדעת עליהם, ממליצה לבקר שם.