קהילה - היצירות של בדנוידה
בדנוידה
1

סיפור לספריית המיקפה 28/09/2018

יוסף ומיקותונת הפסים
יוסף, בן שבע עשרה שנה, היה הבן האחד עשר מתוך שניים עשר הילדים של מיקיעקב, המוכר גם בשם מיקשראל.
אביו אהב אותו מאוד, כי אמו, רחל מתה, ולכן עשה לו מיקותונת עם שרוולים ארוכים, יוסף כל-כך אהב את המיקותונת.
אחיו של יוסף ראו שאביהם אוהב את יוסף יותר מהם ולכן שנאו אותו.
יום אחד יוסף סיפר לאחיו חלום שחלם, הוא ראה שהם אוספים אלומות חיטה בשדה, כל אחד אלומה, לפתע האלומה שיוסף אסף קמה ושאר האלומות של אחיו, השתחוו לאלומה שלו. האחים חשבו שיוסף רוצה למלוך עליהם,ואמרו לו:"באמת אתה חושב שתהיה המלך שלנו?" הם שנאו אותו אפילו יותר מאשר שנאו אותו קודם. הוא חלם עוד חלום, וכמובן שוב סיפר לאחיו:" חלמתי שהשמש הירח ואחד עשר כוכבים משתחווים לי" התגאה בפניהם. האחים כעסו עליו, והמשיכו לשנוא אותו. הוא סיפר את החלום למיקשראל אביו, שענה לו:" אם אתה חושב שאני כמו השמש, ואחד עשר הכוכבים הם אחיך, אז השמש היא אמך, והרי היא מתה כבר."
האחים של יוסף שנאו אותו, ואביו זכר את החלום.
כעבור כמה ימים, מיקיעקב קרא ליוסף:"אחיך, רועים את הכבשים והעזים שלנו בשכם, לך תבדוק מה שלומם."
יוסף עשה כמצוות אביו והלך לשכם, הוא חיפש את האחים שלו ולא מצא, לבסוף הוא מצא איש ושאל אותו:"ראית אולי אחד עשר אחים רועים צאן?"
האיש ענה שאכן ראה אותם, והם הלכו לכיוון מיקדותן.
אחים של יוסף ראו אותו כבר מרחוק ואמרו זה לזה:"בואו נהרוג את יוסף, ונראה האם החלומות שלו יתקיימו כשהוא ימות." ראובן, אחד האחים, לא רצה להרוג את יוסף, ואמר:"לא יפה להרוג אותו, בואו נזרוק אותו לבור ואולי שם הוא ימות." האחים הקשיבו לראובן וזרקו את יוסף לבור.
כעבור כמה זמן הם ראו שיירה של גמלים ששייכים לישמעאלים, ויהודה, אח אחר, אמר" בואו נמכור להם את יוסף" וכך יוסף נמכר לישמעאלים.
המשך יבוא...
8
2
94


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
13/08/2023   11:41 רהיי1  2
ואוו ישןן אבל סיפור יפה!
02/11/2020   15:18 הילה2649  1
יפה אבתי