קהילה - היצירות של אלדופדיה
אלדופדיה
5
26

אלדופדיה - דיאנה פרינס (יקום 132) 19/04/2023

דיאנה נולדה לפני אלפי שנים באי ת'מסקירה השוכן לצד האולימפוס ביקום 132. בדומה לשאר חברותיה האמזונות, היא אומנה וחונכה על ידי אימה, המלכה היפוליטה, כדי להפוך למגנה של אחד מן היקומים שבמולטיוורס. בטקס בגרותה היא עמדה במבחן פתיחת הפורטל ושויכה ליקום 107. המכשף שהאזאם העניק לה את לאסו האמת רגע לפני שיצאה לדרכה יחד עם חברה פלאפי ("כלב-על").
לאחר כארבע מאות שנים של הגנה על היקום, השניים התמקמו בעיר מיקטאון וסייעו ליהלמ"מ (היחידה לשלום והגנת מחוז מיקטאון) להביס את חברת הצדק הצהוב. דיאנה שמרה את זהותה בסוד והפכה לגיבורת-על בטינטאון תחת הכינוי "וונדרוומן". דיאנה הכירה מספר חברים דוגמת אריק כצנלסון, וסוכנת ליגת טינטאון מיקה ברנקין, אותה הכירה בשנת 2007 כשביקשה ממנה להצטרף אליה למשימה.

בשנת 2018, בזמן שהיא עוצרת שודדים בבנק המקומי, דיאנה פוגשת בטווי קושמיני, גיבור על חדש בטינטאון בכינוי "שהאזאם", אשר קיבל את כוחותיו מאותו מכשף עליון. השניים שיתפו פעולה ואף יצרו קשר רומנטי, והגיעו יחד למסיבת ההפתעה למנהל הליגה, מייג'ור. באירוע זה טווי בטעות מקלקל את מייג'ור, וחוזר בזמן דרך ריק היקומים כדי לבטל זאת. מסעו בזמן יוצר את היקום ההפוך (מספר 701), וכשהוא חוזר משם סוכני הזמן ושהאזאם מגיעים לעצור אותו ואת הליגה, יחד עם דיאנה.

דיאנה, כלב-על והליגה נמלטים מיקום 72 בו נכלאו, אבל צבא הכלבים המעופפים של המכשפה דרקסלי מגיע והופך את כלב-על לאחד מהם. בשובם ליקום 107, דיאנה נאלצת להיפרד מטווי כדי להשיב את כלב-על לצורתו המקורית. יחד עם אריק הם חוזרים ליקום 132 כדי שהמלכה היפוליטה תסייע בבעיה זו, אך הם פוגשים דווקא בקירקי, חברת ילדות של דיאנה. קירקי רוקחת שיקוי שמרפא את כלב על, אך שודד בין-יקומי מגיע, פוגע בקירקי וגונב קריסטל מחדר האוצרות.

אחרי חודשים של מרדף אחרי הגנב, כלב-על משכנע את דיאנה לבקש עזרה מטווי. הם מגיעים לסלע הנצח שם סת', עוזרו של המכשף העליון, מעניק להם את המצפן של לוגילו. הם מאתרים את השודד ביקום 700, אבל בזמן שנלחמים בו הם נשאבים לפורטל ונכלאים ביקום 88. ביקום זה הם פוגשים בליגת העליונים, הגרסה המקומית של ליגת טינטאון, שנלחמת ממושכות בכלב-על של אותו יקום. חברי הליגה מנסים לנתח את כלב-על כדי למצוא את חולשת הגרסה המרושעת שלו, אך דיאנה, טווי ואריק מצילים אותו ובורחים משם בפורטלים נפרדים.

הם מתאחדים בסלע הנצח, אליו הגיעו שני נבחרים נוספים – דוני בטסון מיקום 88, וורד קושמיני מיקום 11. הנטישה של דיאנה את יקום 107 בו הוצבה מראה את אותותיה, והיא נחלשת משמעותית. הנבחרים וכלב-על יוצאים לחפש פתרון בספרייה הנעלמת, בזמן ששהאזאם פוגש את התודעה של דיאנה ומזהיר אותה מפני ההשלכות החמורות שבגניבת הקריסטל. ללא הקריסטל האמזונות אינן מוצבות ביקומים, וכל המולטיוורס נמצא בסכנה.

דיאנה עדיין חלשה, אך בכל זאת חוזרת עם חבריה ליקום 132, רק כדי לצפות בשודד מביס את אימה. אלא שאז קירקי מתגלה בתור זו שהפעילה אותו וגנבה את הקריסטל, כדי לנקום באמזונות על כך שלא עברה את מבחן הבגרות שלה. טווי מחליט להחזיר את דיאנה ליקום 107 כדי שתתאושש, בזמן שהאחרים נלחמים בקירקי. שהאזאם מתגלה פעם נוספת בפני דיאנה, ומעניק לה לזמן קצר את כוחותיו. היא מגיעה ליקום 132 ומביסה את קירקי ואת הקנאה שהשתלטה עליה. לקראת סיום שהאזאם מבטל את השיבוץ של דיאנה ביקום 107, כדי שתוכל להישאר בת'מסקירה בתור המלכה והמאמנת החדשה של האמזונות. היא נפרדת מטווי, ומכלב-על ואריק שהופכים לגיבורי-העל החדשים של טינטאון.

דיאנה וחבריה ממשיכים לשמור על קשר מרחוק, והיא מבקרת לעיתים ביקום 107 (כמו במפגש החנוכה של הליגה ב2019). בשנת 2030, "הזאב" שולח את גיבורי יקום 106 ברחבי היקומים, ודיאנה פוגשת את פרופסור מיקליק שהגיע ליקומה. צוות משולב מיקום 106 ומיקום 107 מחלץ אותו משם, אבל בסופו של דבר "הזאב" בורח. הוא מגיע בעצמו אל האולימפוס כדי לבחון את כוחותיו החדשים והעוצמתיים, ומביס את האולימפיים ואת כלב-על. דיאנה נמלטת אל סלע הנצח, שם פוגשת את טווי. השניים מצטרפים אל הליגה ויחד עם הכוחות מרחבי המולטיוורס נלחמים בצבא של הזאב במשבר האחרון, שהסתיים ביצירה של יקום חדש על ידי אלויס מיקמוק, בו דיאנה היא חלק מסוכנות ההגנה המאוחדת של מיקטאון-סיטי.

ערכים קשורים -
המכשף שהאזאם
טת' אדם
8
2
108


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
19/04/2023   07:41 מחוגימלך  2
מגניב! כיף לדעת את הדברים האלו על דיאנה!
אני יכול להבטיח שתראו אותה ממש בקרוב :)
19/04/2023   07:40 FETZY  1
מעניין מאוד, לדמות הזו יש סיפור חיים ארוך ולמרות זאת היא משתלבת עם דמויות צעירות יותר בליגת טינטאון! אני אוהב את האופן שבו היא מנהיגה בצורה לא רשמית את שלישיית וונדר וומן-כלב על-אריק ומקווה לראות אותה שוב :)