קהילה - היצירות של נעמיש2222
נעמיש2222
18

עוץ לי מוק לי - לתחרות אגדות 22/07/2013

סיפורינו מתחיל בארץ רחוקה רחוקה, ארץ מיקמקניה, עליה בטח שמעתם בסיפורי מעשיות נושנים כמו אלו......
הסיפור מתחיל ששר המיק - אוצר הודיע למלך מיקמקי הראשון הודעה מרעישה:"מיק מעלתו.... הממלכה ענייה אין לנו ולו מיק - זוז אחד (מיק - זוז המיק -שקל של אותם ימים)!" המלך מיקמקי הראשון נבהל מההודעה ושאל: "היתכן? שבכל הממלכה כולה אין ולו מיק - זוז אחד?" "בעצם יש טוחן אחד, אשר מרויח מעשיית המיקמח אלפי זוזים בעשור אחד...." "בעשור אחד?!?!?!?!" נרעש המלך "אני מצווה שיתייצב מולי עוד היום!!!!!" וכך היה....
"הוד מיקמקותו! אביא לך את יד ביתי ורק חוס עליי!" "האם בתך יודעת לבשל או לכבס?" שאל המלך "לא, אבל... יודעת היא לטוות זהב מקש..." וכמובן שהטוחן שיקר... "אינני מאמין לך אבל תביא את בתך ואם תצליח לטוות זהב מקש הלילה אחוס עליך אשא אותה לאישה ותוכל להמשיך לחיות..."

מיקיפה (כך קראו לבת התוכן) ישבה עכשיו בתוך אסם מלא בקש ובכתה... "איך? איך אוכל לעשות זאת??" לפתע ראתה מולה גמד, בהתחלה נבהלה וכאשר ראתה שלא עשה לה כלום שאלה:"מה שמך?" "את שמי לא אגלה" אמר הגוץ "בינתיים תקראי לי "גמד" ואם מותר לי לשאול.. מדוע את בוכה?"
מיק יפה סיפרה לו את הכל... הגוץ לחש כמה מילות קסם ומיק יפה נרדמה. כשהתעוררה כל הקש שהיה באסם הפך זהב והגוץ אמר: אנא תני לי דבר עבור עבודתי" הסתכלה מיק יפה סביבה ולא ראתה דבר שתוכל לתת לו "אתן לך... את בני, בכורי!" "מקובל עליי" ענה לה הגוץ ושן המיק – זהב שלו נצנצה.....
המלך מיקמקי הראשון התחתן עם מיק – יפה והכל היה מיק – צוין!
עד שבנה הבכור של מיק יפה נולד..... והגוץ חזר בצורה מיק – סתורית והפתיע את המלכה!
"תני לי אותו!" אמר "לא! לא אתן! קח ממני הכל רק לא אותו!" אמרה המלכה מיק יפה "אם מחר לא תדעי את שמי אקח את בנך" אמר ו פוף מיק נעלם!
היא שלחה את הפרש המיק מלכותי לחפש שמות מכל הממלכה, ואת כל השמות שמצאה אמרה:
"מיקיאוולי? זואי? גימבו? אקסל? מקס? סאני? אלקסיס? אולי... ראש העיר???" אך שום שם לא היה נכון... לפתע נזכרה באגדה ממוקמקת מאוד שסיפר לה אביה הטוחן שהייתה ילדה, ולקוסם הקטן ששמר את שמו בסוד קראו..... "עוץ לי מוק לי!!! זה שמך נכון?"
עוץ לי מוק לי היה חייב להודות באמת והסתלק. אז עלה השחר, והתינוק מיק ניצל!!!
סוף!
1
1
137


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
26/07/2013   12:03 bgnv17  1
יפה