קהילה - היצירות של גשלום
גשלום
5

עוץ לי גוץ לי - הגרסה המיקמקית 06/10/2013

לפני שנים רבות בארץ מקמיניה, היה מיק-טוחן ושמו סאני
שסיפר לכל אנשי העיר שביתו זואי יודעת להכין מקש מיקמקאש. שמע זאת המלך ראש העיר
והחליט לקרוא לבת הטוחן זואי שתעשה זאת, המלך שם את זואי בחדר מלא קש וצווה עליה זאת''יש לך עד אור הבוקר להפוך את הקש למיקמקאש אחרת אוציא אותך להורג!''ונעל את החדר. בת המיק-טוחן זואי החלה לבכות ויבבה''אוי לי ולגורלי הממוקמק.'' והמשיכה לבכות. פתאום ראתה בחלון מיקאבקה קסומה שיוצא ממנה יצור סגול
עם אף אדום ,והיצור אמר לה''שלום לך אני מיק שדון, ראיתי את צערך והחלטתי לעזור לך ולמקמק את הקש.''זואי שמחה על גורלה המיקמקי''אבל אני דורש משהו בתמורה'' אמר לה וזואי השיבה לו''אין
בעיה,אתן לך את המיק-צמיד שלי.''השדון הסגול התחיל במלאכתו, הפך הקש למיקמקאש טהור ,ידו זזה במהירות ושפכה אבקת מיקסמים על הקש.עד הבוקר היה החדר כולו זהב.
עיני המלך ראש העיר יצאו ממקומם מתהדהמה,אך ראש העיר היה מיקחמדן,ושוב רצה שבת המיק-טוחן תהפוך הקש למיקמקאש. אז שוב נעל את זואי וגם הפעם בכתה לנס,ואז בא המיק -שדון הסגול עם האף האדום.ידעה זואי שהמזל עימהוהמיק שדון שאל''ומה תביאי לי הפעם?''ענתה לו זואי''את המחרוזת המיקמקית שלי''היצור החל לרחף מעל הקש בעודו מפזר עם בת המיק טוחן אבקת מיקסמים ושניהם נהנים ביחד(יותר בת המיק טוחן).עלה אור הבוקר והמלך ראה בשנית הנס ואמר לזואי שאם תעשה זאת גם הפעם יתחתן איתה.שאלה אותו זואי ''מדוע,הרי כבר ראית איך עשיתי פעמים? ענה לה המלך ראש העיר''פעם ראשונה זה נס, פעם שניה זה צרוף מקרים,פעם שלישית זו הוכחה.''זואי ננעלה בשלישית והתפללה שהמיק שדון יבוא לעזור לה ויציל אותה ממיק גורל איום ונורא. והנה פתאום הגיע המיק שדון ושאל ומה תביאי הפעם?''לבת המיק טוחן לא היה דבר והחלה לבכות,המיק שדון אמר לה לא לבכות ואמר לה שיעשו עסקה כזאת: מתי שיוולד לזואי בן תיתן אותו למיק שדון''זואי סרבה לעסקה אבל אז נזכרה מה עונשה אם לא תעשה זאת והסכימה. הפעם לא תרחו השניים,פשוט פזרו באוויר אבקה והשאר עשה את שלו.
למחרת ראה המלך המיקמקאש והתחתן עם זואי שנקראתה המלכה זואי.
***
לאחר שנה נולד תינוק למלך ראש העיר ולמלכה זואי והם קראו לו מקס
באחד מן הימים כשזואי המלכה הניקה את הנסיך מקס בא פתאום השדון הסגול,זואי ידעה שהיום הזה יבוא ולא רצתה לתת את התינוק השדון נתן לה שאלה שאם תדע יתן לה את התינוק. המיק שדון שאל:'' מהו שמי?יש לך שלושה ימים לענות''ונעלם השדון המלכה חיפשה בכל הממלכה שמות ביום הראשון ניסתה:'' מיק לב אבן,יד המיקמקאש,חוטף התינוקות?!''ואף אחד לא נכון ביום השני:''המינמק הענק,השדון בעל האף האדום,גנב התכשיטים?!'' לא ולא!אמר השדון ושוב נעלם,בבקרי היום השלישי בא חייל מיקמקי אל המלכה ואמר שהוא נשמה שדון סגול שר:''את התינוק מקס אקבל,את שמי המלכהלא תגלה,כי רק אני יודע ששמי הוא מונדו!''בליל היום השלישי השדון בא ואמר ''נו, מהו שמי?
המלכה סתם אמרה''ג'ימבו לא סאני לא אה אני יודעת מונדו!''וצחקה מונדו נעלם בסופה ומעולם לא חזר.
3
80


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה