קהילה - היצירות של aya103
aya103
47

מיקשלגיה-אני מקווה שאזכה עבדתי על זה הרבה זמן 16/02/2014

ביום חורפי אחד ישבה המיקמלכה, לאה על יד החלון, ובעודה רוקמת היא נדקרה במחט ומאצבעה נשרה טיפת דם וצנחה על השלג הלבן. מראה זה ריגש את המיקמלכה חשוכת הילדים, והיא מבקשת כי יוולד לה תינוק שעורו יהיה לבן כשלג, שפתיו אדומות כדם ושיערו שחור כעץ שבמסגרת החלון. משאלתה התגשמה, אך היא מתה בעת הלידה. שנה לאחר מכן נישא המלך, יעקב, לאישה יפה וגאוותנית, שלא יכלה לסבול שמישהו יעלה עליה ביופיו. לאותה אישה הייתה מיקמראת-פלאים, בפניה הייתה ניצבת ושואלת: מיקמראה, מיקמראה, שעל הקיר, מי היפה בכל העיר? והמראה ענתה:
גבירתי, את היפה בכל הממלכה.
כשמיקיאוולי, המיקמלכה, שמעה את דברי המיקמראה האלה היא הייתה מרוצה ובטוחה בעצמה, שכן ידעה כי המיקמראה דוברת אמת. השנים חלפו וזואי, בתו של המלך, גדלה וכאשר הגיעה לגיל שבע עשרה היא נעשתה יפה כיום בהיר. כאשר שאלה מיקיאוולי את המיקמראה
מיקמראה מיקמראה שעל הקיר מי היפה בכל העיר?
ענתה המיקמראה שאינה משקרת:
כאן גברתי אין יפה ממראך יופייה של זואי עולה על יופייך
כשמעה זאת מיקיאוולי הצהיבה והוריקה ובקנאתה הרבה צוותה על הצייד להרוג את זואי. זואי התחננה בפני הצייד לתת לה לחיות והבטיחה: אחיה ביער הפרא ולעולם לא אשוב לכאן. הצייד חס על חייה והניח לה ללכת, אף כי היה בטוח בכך שחיות הפרא יטרפו אותה. הוא הבחין בחזיר בר צעיר, דקר אותו והביא את ריאתו וכבדו למיקיאוולי, כהוכחה לכך שהרג את זואי. מיקיאוולי בישלה את הריאה והכבד במלח ואכלה אותם בחשבה שהיא אוכלת את ריאתה וכבדה של זואי.

זואי נמלטה אל היער ולאחר ימים של נדודים היא גילתה בית קטן ונכנסה לתוכו. שם אכלה מן הצלחות על השולחן ונרדמה באחת המיטות. מאוחר יותר, הגיעו לבית בעליו, שבעה מיקגמדים. תחילה כעסו, אך כשראו עד כמה יפה זואי ומה חביבים מנהגיה, סלחו לה. הם הציעו לה מחסה, בתמורה לניקוי הבית, בישול וטיפול בכל צורכיהם, וזואי הסכימה. המיקגמדים הזהירו אותה: "אמך החורגת תדע שאת כאן במהרה, אל תתני לאף אחד להיכנס".

כעבור זמן קצר שבה מיקיאוולי ושאלה את המיקמראה מי היפה בכל העיר, והמיקמראה השיבה:
כאן גברתי אין יפה ממך ,אך יופייה של זואי מעבר להרים אי שם בבקתה אצל שבעת המיקגמדים עולה בהרבה על יופייך.
מיקיאוולי הבינה כי רומתה ובזעמה התחפשה לרוכלת זקנה, וטיפסה את שבעת ההרים אל ביתם של שבעת המיקגמדים, דפקה על הדלת והציעה את מרכולתה. זואי התפתתה לתת לה להיכנס, ומיקיאוולי המחופשת הציעה לה מחוך. היא הידקה סביבה את המחוך כה מהר וכה חזק עד שנשימתה של זואי נעתקה והיא נפלה כמתה. כאשר חזרו המיקגמדים, נבהלו לראות את זואי, אך במהרה גילו את המחוך, חתכו אותו וחילצו את זואי מתוכו. זואי ניצלה.

מיקיאוולי גילתה את דבר הצלתה של זואי מדברי המראה, ובאמצעות ידיעותיה בכישוף הכינה מסרק מורעל. פעם נוספת התחפשה לזקנה, הגיעה לביתם של הגמדים ונקשה בדלת. זואי סירבה להכניסה פנימה, בשל אזהרתם השנייה של המיקגמדים, אך הזקנה שכנעה אותה להציץ בסחורה ופיתתה אותה לפתוח את הדלת. מיקיאוולי סרקה את שערה במסרק המורעל וזואי נפלה מחוסרת הכרה. משוכנעת כי חיסלה את מתחרתה, הסתלקה המלכה מן המקום, אך המיקגמדים שבו במהרה, גילו את המסרק, שיחררו אותו משערה והשיבו את זואי לחיים.

שוב הבינה מיקיאוולי שסוכלה מזימתה וזאת מדברי המיקמראה. בזעמה היא קראה: "זואי חייבת למות, גם אם יעלה לי הדבר בחיי". הפעם היא הכינה תפוח מורעל, תאווה לעיניים, שכל מי שינגוס ממנו אפילו מעט ימות מיד. היא התחפשה לאיכרה והגיעה בשלישית לבית המיקגמדים. זואי סרבה לפתוח לה את הדלת אך האיכרה לא התעצלה והציעה לה תפוח בחינם ומכיוון שזואי התאוותה אל התפוח אך פחדה שאולי הוא מורעל, הציעה שהאיכרה תאכל ראשונה את החצי של התפוח. אך התפוח הוכן בערמה כך שרק הפלח האדום שלו מורעל, והאיכרה נגסה מן החלק הירוק, שאינו מורעל, ובלעה אותו ללא פגע. זואי נפתתה שוב להאמין, נגסה מן החצי המורעל ונפלה מתה ארצה.

מיקיאוולי שבה לארמון ושאלה את המיקמראה על יופייה. הפעם זכתה לתשובה כלבבה:
גבירתי המיקמלכה, את היפה בכל הממלכה.
המיקגמדים שבו הביתה וגילו את זואי מתה. הם ביכו את מותה, אך כשהבחינו כי לחייה עדיין יפות ואדומות סירבו לקבור אותה. הם הכינו ארון מתים שקוף מזכוכית שיאפשר לראותה מכל הצדדים, השכיבו אותה בתוכו וכתבו באותיות זהב את שמה על הארון, ושהיא הייתה בת מלך.

זואי שכבה בארון שנים ארוכות, כישנה, עד שיום אחד נקלע מיקנסיך בשם מקס ליער והגיע לבית המיקגמדים כדי ללון בו. הוא הבחין בארון על גבעת הדשא ונשבה בקסמה של זואי. תחילה סירבו המיקגמדים לתת לו לקחתה, אף לא בעבור כל הזהב שבעולם, אך מקס הבטיח להם לאהבה, לכבדה ולרוממה כאוצרו הגדול ביותר, והמיקגמדים נעתרו לבקשתו.

מקס הורה למשרתיו לשאת את הארון, אך אחד מהם מעד על שיח ומן הזעזוע נפלטה חתיכת התפוח המורעל מגרונה של זואי. היא פקחה את עיניה והרימה את מכסה הארון ונעורה לחיים.

זואי נישאה למקס ברוב פאר והדר, וגם האם החורגת המרשעת מיקיאוולי הוזמנה למסיבה. כשהיא שאלה את המיקמראה, עטויה בבגדיה היפים, מי היפה בכל העיר, היא השיבה לה:
כאן גברתי אין יפה ממראך יופייה של מיקשלגיה עולה על יופייך
מיקיאוולי נתקפה בהלה וחרדה, ותחילה החליטה בליבה שלא לבוא לחתונה, אך חוסר מנוחה השתלט עליה והיא חשה שהיא חייבת לראות את המלכה הצעירה. כשהיא הגיעה לחתונה, היא זיהתה את זואי מיד וקפאה על מקומה. כעונש על מעשיה אילצו אותה לנעול סנדלי ברזל שהוכנו עבורה ולובנו באש, ולרקוד עד אשר נפלה ומתה.
74


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה