קהילה - היצירות של השלישיה31
השלישיה31
14
1

מיקמוקי ופולי השעועית 29/12/2014

לפני שנים רבות, חי לו במיקמק סיטי, מיקמק קטן ושמו מיקמוקי. למיקמוקי היו שלושה ילדים אך לא היה לו כסף לפרנס אותם. כל מה שהיה לו זו פרה אחת רזה וספר קרוע שבו מסופר על משפחה עניה שגם להם יש רק פרה רזה. אמרה האמא לילד שיקח את הפרה לשוק וימכור אותה. הלך הילד והחליף את הפרה בפולי שעועית קסומה. כשחזר לביתו, לא האמינה לו אימו שהעועית קסומה וזרקה אותם מהחלון. למחרת, גדלו פולי השעועית והפכו לשתיל עצום. טיפס הילד על השתיל וראה בית מצופה זהב. נכנס הילד לתוך הבית ולפתע ראה אותו ענק. הענק התחיל לרדוף אחרי הילד שבינתיים גלש על שתיל השעועית וירד למטה, והענק אחריו. כשהגיע לתחתית השתיל, כרת הילד את השתיל. הענק הגדול נפל, ואיתו הבית מזהב. הילד ואימו התעשרו.
. מיקמוקי וילדיו היו זקוקים לכסף ולכן הלכו לשוק ומכרו את הפרה תמורת מינימיק שמטיל ביצי זהב. מיקמוקי וילדיו חזרו לביתם מאושרים. וכך, המליט המינימיק גורי מינימיק רבים שאומנם הטילו ביצי זהב, אך גם תפסו מקום רב בביתם הקטן. לכן, הלכו מיקמוקי וילדיו לשוק, במטרה למכור את המינימיקים אך אף אחד לא רצה לקנות אותם. החושך כבר ירד ומיקמוקי וילדיו עדין לא מכרו אף מינימיק. בצער רב הם חזרו לביתם. בדרך לביתם פגש אותם עובר דרך זקן ואמר להם: "מדוע אתם סוחבים את כל המינימיקים האלה מכרו לי אותם ואביא לכם בתמורה חמש גרעיני שעועית קסומה" בלית ברירה הסכימו מיקמוקי וילדיו להחליף עם הזקן את המינימיקים הקטנים תמורת שעועית קסומה.
למחרת בבוקר הארבעה שתלו את הגרעינים באדמה שעל- יד ביתם בתקוה שיגדלו וכשחזרו לביתם
שמעו שביתם קצת רועד מיד רצו מיקמוקי וילדיו החוצה וראו שתיל עצום של שעועית וכולם יודעים מה סוף הסיפור הם עולים על השתיל מגיעים אל בית מצופה כסף וזהב הם נכנסים לתוכו, רואה אותם ענק הוא מתחיל לרדוף אחריהם הם גולשים על השתיל למטה כשהענק אחריהם. כשהגיעו לתחתית הם כרתו את השתיל והענק נפל למטה ואז הם מתעשרים. אך לצערינו, לא כך לא קורה למיקמוקי וילדיו. כשמיקמוקי וילדיו נכנסו לבית הם ראו ענק ישן על ספה ענקית. כיוון שלא רצו להעיר אותו, הם הלכו על קצות האצבעות למטבח ושם מצאו ארגז מלא ביהלומים, בכלי כסף, ובזהב טהור. רצו הילדים לקחת את הארגז אך הוא היה כבד מאוד. הציע מיקמוקי לילדיו להשאיר קצת מכלי הכסף במטבח כדי להפחית ממשקל הארגז. אך כשמיקמוקי וילדיו הורידו מהארגז, נפלה צלחת אחת מכסף לרצפה ועשתה רעש חזק. מעוצמת הרעש, התעורר הענק והחל לרדוף אחרי מיקמוקי וילדיו שרצו אל שתיל השעועית כדי לרדת ולכרות אותו מלמטה, כפי שמסופר בסיפור המקורי. אך הענק, שידע מה הם זוממים, הגיע אל השתיל לפניהם, כרת אותו וניסה לתפוס אותם. מיקמוקי וילדיו שראו כי לא יצליחו לברוח דרך השתיל הקסום, ברחו לקצהו השני של הענן. אך הענק תפס אותם וכלא אותם בתוך קופסת נעליים כדי לאכול אותם לארוחת הערב.
מיקמוקי וילדיו לא ידעו מה לעשות. הם חיפשו כל דרך אפשרית לצאת מהקופסה אבל הקופסה הייתה הענק שם אותה מתחתיו כשהלך לישון ולא היתה כל דרך לפתוח את מכסה הקופסא.
כשהגיע הערב, התעורר הענק הגדול והחל לתכנן את ארוחת הערב. הענק קם ממקומו וניגש למטבח. בינתיים, פתחו מיקמוקי וילדיו את הקופסה וברחו. אך למיקמוקי וילדיו היתה בעיה. הענק כרת את שתיל השעועית ובלעדיו לא ניתן לגלוש למטה. חשב מיקמוקי וחשב ולבסוף מצא פתרון. מיקמוקי ראה כי העננים בשמיים מסודרים בצורה מדורגת שמאפשרת לקפוץ מענן אחד לשני ממש כשם שיורדים במדרגות. החלו מיקמוקי וילדיו לקפוץ מענן אחד לשני עד שהגיעו לפסגת הר ההשגים. משם כבר עשו מיקמוקי וילדיו את דרכם חזרה לביתם וחיו בעושר ואושר עד עצם היום הזה.

הסוף
16
168


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה