קהילה - היצירות של 333מתוקי3
333מתוקי3
16
24

סיפור מיק יציאת מצרים 08/04/2016

פרק 1: העם המיקמקי-היה היה פעם עם מיקמקי. במצרים הוכתר מלך בשם מיקרעמסס והוא חיפש עבדים. הוא מצא את העם המיקמקי והעביד את כולם. מיקיוחבת ומיקריים קראו אתת השלט:"השלכה כל תינוק ליאור" שהיה כתוב במיקמית, בעברית ובכתב חרטומים. למיקיוחבת היה רעיון איך להשאיר את תינוקה אשר היה ללא שם חי. היא לקחה תיבה עם מכסה, שמה את תינוקה בתוכה, סגרה את התיבה והשליכה את התיבה לייאור.
פרק 2: התינוק מקבל שם ואימא חדשה:
התינוק שט בייאור, עד שפגש בבת פרעה, הבת של המלך לשעבר פרעה, שעמדה להיתרחץ במים. היא חיפשה מקום יבש שתוכל לדרוך בו כדי להיכנס למים והמשרתת שלה ראתה אותה. "איזה תינוק חמוד! תראי אותו!" אמרה המשרתת. בת פרעה ראתה את התינוק, משתה אותו מין התיבה ולקחה אותו. "אני אהיה אימא שלו. אקרא לו משה, כי מין המים משתתי אותו." אמרה בת פרעה ולקה את התינוק לארמון.
פרק 3: בת פרעה מגדלת את משה:
בת פרעה לקחה את משה לארמון ושאלה את אביה מיקפרעה, שהיה "סגן" של מיקרעמסס:"אבא, אני יכולה לגדל את התינוק, החמוד והקטן הזה...?" "לא, חמודה. את צעירה מדי כדי להיות אימא." ענה לה פרעה. "אבא, אני בת 18!" כעסה בת פרעה. "בסדר, בסדר. אבל תדאגי לו כל הזמן."ענה לה פרעה בגילגול עיניים.
פרק 3: משה בן 15:
כעבור 14 שנים משה היה בן 15 והיה נסיך מצרים. "סוסי רעמסוסי," אמר משה לרעמסס. "אולי, תראה את האבדים שלך?" "איך קראת לי?"שאל מיקרעמסס. "מיקרעמסס, מאז שהיינו ילדים קטנים אני קורא לך 'סוסי רמסוסי' ואתה קורה לי-" אמר משה "מושיקו חמוריקו."קטע אותו רעמסס. "אבל אני המלך, ואתה צריך לכבד אותי. ולגבי הבקשה שלך, אין לי בעיה לראות את העם הזה." המשיך. הם יצאו מהפירמידה המלכותית וראו את העבדים המסכנים שעבדו קשה כל כך כדי לבנות אף לספינקס ולמקם אותו בדיוק במקום הנכון. "תראה איך הם סובלים. איך הם רוצים חופש." אמר משה למיקרעמסס. "מצדי שיעבדו אפילו יותר." אמר רעמסס. רעמסס חזר לפירמידה ומשה ראה עבד שלא היה יכול לעבוד. "תעבוד כבר!" אמר המצרי ואיים על העבד המסכן עם שוט מורם. "תעזוב אותו! אתה לא רואה שהוא סובל?"אמר משה למצרי. "אני רק עושה את העבודה שלי" אמר המצרי למשה. "תכה אותי במקומו." אמר משה. המצרי הכה במשה אך משה תפס את ידו לפני שהמצרי הספיק לפגוע בו. משה עשה סלטה מעל המצרי ובעט בו בעיטה אחורית. המצרי התעלף ומשה זרק אותו על החול. משה הלך, טייל לו למקום שלא ידע עליו. וראה שיח שבוער, אך לא נשרף. משה שמע קול מוזר שמגיע מהשמים שאומר:"של נעלייך מעל רגליך, כי המקום אשר אתה עומד עליו, אדמת קודש." משה הוריד את הסנדלים שלו ושאל:"מי אתה?" והקול ענה לו:"אני אלוהי אברהם, יצחק ויעקב. אתה נבחרת לשחרר את עם מיקמק. לך לרעמסס והגד לו, שלח את עמי." "אני? למה דווקא אני? אני סתם נער בן 15." אמר משה. "לך אל רעמסס ואמור לו: שחרר את עמי!" כעס אלוהים ושלח את משה. "אם תרצה, תוכל לקחת את אחיך אהרון איתך לרעמסס. תיתפוס את זה." אמר אלוהים והפיל מטה מהשמיים. משה תפס את המטה והלך לרעמסס ביחד עם אהרון. "שלח את עמי." אמר משה לרעמסס. "בוא נבדוק בספר ההסכמות שלי... בוא נראה..." אמר רעמסס ודיפדף בספר ההסכמות שלו שלא היה אמור להיות לו. "או! הינה זה. עמוד 4985, פסוק יג: לשחרר את העבדים... לא." רעמסס סגר את ספר ההסכמות שלו ואמר למשה:"מצטער, לא יקרה." "אלוהים יעניש את המצרים אם כך." משה יצא מהפירמידה ואמר לאלוהים:"רעמסס לא מסכים." "בסדר. מצא מקור מים והכה במטה שלך אשר נתתי לך בתוך המים והמים יהפכו לדם, למצרים לא יהיה מה לשתות." אמר אלוהים. משה שאל את רעמסס אם הוא ניכנע ורעמסס אמר שהוא לא ניכנע. ככה זה המשיך עם עוד 9 עונשים, מכות: צפרדע, החיה שהם הכי לא אהבו. כינים, האדמה יצרה כינים שעשו את צרכיהם על ראשם של המצרים. ערוב, דבר, שכין, ברד, ארבה, חושך, והמכה הכי קשה, מכת בכורות. במכת הבכורות אלוהים עבר על בתיהם של המצרים והאחים הבכורים בכל בית של המצרים מתו. אלוהים פסח (דילג) על בתיהם של המיקמקים. רעמסס נכנע ושיחרר את עם ישראל. הם הלכו במדבר 40 שנה ואלוהים שם עשה שלל של ניסים. בסוף הם הגיעו לים סוף ומשה שוב שמע את אלוהים. "הכה במטך על סלע, וראה מה יקרה." אמר אלוהים, וכך עשה משה.שעם ישראל עבר את ים סוף הם גילו שפרעה ורעמסס רודפים אחריהם עם כל הצבא המצרי.משה שוב היכה בסלע והמים נסגרו והמצרים טבעו. עם ישראל היה שמח מאוד והם הגיעו לארץ כנען. הסוף.

מוקדש למנהלי מיקמק, פיקו106, דנמיק10, 333איזי3
7
2
249


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
04/05/2016   18:10 מתוקית78  2
יפה!
15/04/2016   16:53 mohit1  1
קולללל