קהילה - היצירות של tuti7751
tuti7751
9
26

יציאת מיק מצרים 24/04/2016

לפני שנים רבות היה מלך רשע במצרים, פרעה שמו. פרעה העביד את בני ישראל בעבודה קשה מאד. פרעה ציוה להשליך ליאור כל בן זכר שיולד לבני ישראל.
ובימים ההם נולד בן לאשה עבריה, יוכבד שמה. לקחה האשה תיבה קטנה, השכיבה בה את בנה ושמה אותה על שפת היאור. והנה בת פרעה ירדה לרחוץ בנהר. ראתה את התיבה ובתוכה תינוק. משתה בת פרעה את התיבה מן המים וקראה לילד משה.
בת פרעה לקחה את משה אל הארמון וגידלה אותו כאילו היה בנה. כשגדל משה יצא לראות את אחיו בסבלותם. באחד הימים ראה משה איש מצרי מכה איש עברי. הכה משה את המצרי. שמע פרעה את אשר עשה משה וביקש להרוג אותו.
משה ברח לארץ מדין והיה לרועה צאן. יום אחד ראה במדבר סנה בוער באש ולא נשרף. והנה שמע קול קורא אליו מן הסנה: “לך אל פרעה והוצא את בני ישראל ממצרים”.
משה חזר למצרים עם אחיו אהרון. הם באו אל פרעה ואמרו לו: “שלח את עמי”. אבל פרעה לא רצה לשמוע ואמר: “לא אשלח את בני ישראל”.
הכה אלוהים את פרעה וכל מצריים בעשר מכות:
דם , צפרדע , כינים , ערוב , דבר , שחין , ברד , ארבה , חושך
המכה העשירית, מכת בכורות היתה הקשה מכולן. לאחר שבנו הבכור של פרעה מת, פרעה נכנע והסכים לשלוח את בני ישראל מכת בכורות.
ביום החמישה עשר בחודש ניסן יצאו בני ישראל ממצריים. לא היה להם זמן לאפות לחם ולכן אפו מצות.
בני ישראל הלכו במדבר והגיעו עד ים סוף. ליד הים ראו כי המצרים רודפים אחריהם. בני ישראל צעקו לאלוהים שיציל אותם ואז קרה נס: משה הרים את מטהו והים נבקע לשניים. בני ישראל עברו ביבשה ואילו כל חייליו של פרעה טבעו בים.
מאז בכל שנה אנו חוגגים בחודש ניסן את חג הפסח. אנו אוכלים מצות וקוראים בהגדה של פסח. לסעודה החגיגית קוראים: ליל הסדר.
מצווה גדולה היא לספר לבנים על יציאת מצרים ועל הניסים שעשה אלוהים לבני ישראל במדבר.

מוקדש ל avigal
1
42


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה