קהילה - היצירות של roeid991
roeid991
43
33

הרפתקת האפיקומן בליל הסדר 15/04/2017

במשך שנים מסורת האפיקומן היה משהו חרוט במסורת בני ישראל, דבר אשר גרם לכל ילד להגיע למחוז חפצו ולהשיג את הדבר היקר לו מכל.
הפעם, בחג הפסח 2017 הדבר היה שונה. כל ילדי שולחן הסדר הסתכלו בהתעניינות בשלושת המצות הפרוסות בתוך סדין לבן על השולחן וחיכו לרגע ההזנקה.
לפתע, דודנו הכריז "הינה האפיקומן, שימו לב היטב!". שררה דממה בשולחן. כל הילדים הביטו על המצה הנדירה בעיניים מכופלות ועקבו אחריה עד אשר הגיעה לעטיפת הכסף המעוטרת.
הסדר המשיך וכל הילדים התמקדו בנקודה אחת- עטיפת הכסף שמתחת לשולחן. החלו התלחשויות בנוגע ללקיחה שלה תחת עיניי שאר הילדים, להמתנה עד הפסקת האוכל- זמן החיפושים או האם בכלל להשתתף בתחרות השנה ולוותר על חלומם.
לפתע, ראו שאר הילדים את בן דודנו הקטן מתקרב לאזור המצה העטופה. הם שמעו את הדוד אומר "תתנו לו את האפיקומן, שהוא ינצח". הילדים היו בהלם. הם לא האמינו למה שראו בעיניהם! הוא קיבל את האפיקומן ללא מאמץ ישר אל תוך ידיו. במהלך הסדר, הייתה תחושת ייאוש של שאר הילדים. הם לא הרגישו חשק יותר להשתתף בסדר, לנסות ולהשיג את האפיקומן למרות הכל (כי כפי שידוע, מי שמכריז לאחר הארוחה שהאפיקומן אצלו- הוא הזוכה) ובכלל לחלום על מה שרצו לבקש. הייתה חבורת ילדים שכרתה ברית, אך דבר זה לא עזר, כיוון שהתחרות מבחינתם נגמרה.
כשהגיעה הפסקת האוכל הילדים התלבטו מה לעשות. בסופו של דבר, לא נראה שעשו משהו בעניין ולמעשה הם וויתרו מראש על התחרות.
בן הדוד הקטן בעל האפיקומן נרדם והייתה תחושה שהאפיקומן אבד לנצח.
נגמרה הפסקת האוכל, המבוגרים היו קצת מתוחים. הם שמו לב שבן הדוד נרדם ולא רצו להעיר אותו. הם התחילו לשאר שהאפיקומן נמצא אצל אחד הילדים מחבורת הילדים. הילדים טענו שהמצה הנכספת לא אצלם.
לא ידעו מה לעשות. האם להעיר את הילד הקטן שהצליח לתפוס תנומה? הרי חייב את האפיקומן להמשך הסדר.
כאשר הגיעו כולם למצב של חוסר אונים לפתע אחי הקטן אמר "האפיקומן אצלי!".
כולם היו בהלם, לא הבינו כיצד האפיקומן הגיע לידיים אחרות מהידיים שקיבלו זאת לראשונה.
הם לא האמינו לו בהתחלה, אבל כאשר הביא את האפיקומן הם הבינו שטעו.
אחי הקטן היה מחבורת הילדים שכרתה ברית והחליטה על בקשה מיוחדת למצב ואחד מהם ימצא את האפיקומן- טיסה לחוץ לארץ של כל המשפחה! דבר שלא קרה מעולם.
המבוגרים לא הבינו איך האפיקומן הגיע אליו, ואף שאלו אותו. הוא ענה להם תשובה שהצחיקה את כל הסועדים. מסתבר שאחי הקטן פשוט בא לבן הדוד הקטן ושאל אותו אם אפשר לקבל את האפיקומן, ובן הדוד פשוט נתן לו אותו (והלך לישון)! :)
אחי הקטן עמד נחוש וביקש את בקשתם של חבורת הילדים. המבוגרים תחילה ניסו להתחמק, וענו לו שהם באמת שוקלים את זה (מה שמסתבר כנכון) אבל שזו בקשה שהם לא יכולים להבטיח. אחי התלבט מה לבקש במקום, ואף התייעץ איתי מה להגיד.
שאלתי אותו מה הוא באמת מאוד רוצה והוא ענה שהוא לא יודע.
אמרתי לו שיבקש משחק לפלייסטיישן ושנשחק בו ביחד כל המשפחה. כשביקש את זה, ענו לו בחיוב. משם המשיך הסדר עם תקווה לטיסה משפחתית ועם משחק שצפוי להגיע אלינו בקרוב.

מוקדש ל, כל המיקמקים ,:)חגשמח!

אנא המתן מצגת בטעינה..


3
180


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה