קהילה - היצירות של הבוסמיק
הבוסמיק
14
4

סוד החרב - סיפור לכתב אורח 29/10/2018

פרק 1

מייק ג'ונסון ישב על ספסל בקצה שדה התעופה שבלונדון, וחיכה בסבלנות לרכב שהיה אמור לקחתו, תוך שהוא שוקע במחשבות.
הוא היה בסך הכל כבן ארבע כשנשלח לפנימיה שבצרפת, אליה החליט לשלוח אותו אביו, אדוארד ג'ונסון, לאחר שאמו מתה בתאונת דרכים. לפני חודשיים, בדיוק ביום הולדתו האחד עשרה, נקרא אל חדר המנהל, מיקמק זקן וקשוח שממנו פחדו כל ילדי הפנימיה, שם נודע לו הבשורה העצובה על מותו של אביו. הוא ידע שסביו מתגורר בלונדון, אך הסבא הקשוח לא הסכים בקלות להכניס ילד קטן לביתו. לאחר שכנועים רבים מצד צוות הפנימה הוא הסכים, וכך נמצא עכשיו מייק בשדה התעופה, מחכה לנהג שייקח אותו לאחוזת ג'ונסון הוותיקה בה מתגורר סביו.
פרק 2
לאחר שהגיע לאחוזה על ידי פיליפ, צעיר נמרץ ונחמד שהציג עצמו כאחראי על תחזוקת האחוזה, נעמד מייק במשרדו המפואר של סביו, המעוטר בחיטובי עץ מרהיבים ובנברשות נחושת עתיקות, כשמולו יושב על כורסא גדולה ומרופדת הסבא הכרסתן. לאחר שיחה קצרה בה דיבר עם סביו, הבין כי לא יצליח להוציא מליבו הקשוח מידע על מותו של אביו, וכיוון שהיה מיקמק קטן וחכם, חיכה לשעת כושר בה יצליח לרכך את ליבו של סביו ולהוציא ממנו את המידע.
ואכן, לאחר שבוע בו התחבב מייק בעיני סביו, שראה בו מין דמות להתנחם בה על מות בנו אדוארד, הסכים הסבא לספר סוף כל סוף.
פרק 3
מתברר כי אדוארד ג'ונסון עסק בחקר משפחת ג'ונסון, שהיתה בעבר משפחת אצילים ידועה, והתעניין מאוד במידע שגילה, כי כריסטיאן ג'ונסון, אבי משפחת ג'וסון, וסב סביו של אייב ג'ונסון, סביו של מייק, קנה בכל רכושו חרב זהב משובצת יהלומים נדירים ששוויה הון עתק, ותקע אותה באופן מסתורי בתוך סלע גדול בחצר ביתו, ולאחר מותו כתב בצוואתו כי האדם אשר יצליח להוציא את החרב מתוך הסלע יזכה בה ויוכל לקחת אותה לעצמו. כמובן שסיפור החרב גירה את סקרנותם של אנשים רבים, שהגיעו לביתו הישן של כריסטיאן ג'ונסון וניסו להוציא את החרב, אך אף אחד מעולם לא הצליח. כל זאת יכל להמשך עד היום, אלא ארעידת אדמה התרחשה מספר שנים מאוחר יותר במקום ומאז איש לא הצליח להכנס למקום המלא הריסות ולמצוא את הסלע.
אביו של מייק התעניין בסיפור זה וחקר אותו, אלא שיום אחד נסע בלי להודיע קודם לכן, ומאז לא חזר. מיקמק בשם ראלף פאטן דיווח למשטרה כי ראה את אדוארד נופל עם רכבו לתוך תהום עמוקה, וכך נקבע מותו.
פרק 4
אי אפשר לתאר במילים את המשך הסיפור, בו נכנס מייק לעצב עמוק ולא הסכים להאמין במותו של אביו, אך נוכל רק לספר לכם, קוראים יקרים, כי כבר יומיים מאוחר יותר, מצא את עצמו מייק עומד מול הריסות הבית הישן והוותיק של כריסטיאן ג'ונסון האגדי. לאחר שהגיע למקום על ידי נהג מונית אדיב, שוטט מייק סביב ההריסות בכדי למצוא עקבות כל שהם, ואכן, לאחר חיפוש ממושך הוא מצא מין פתח קטן פעור באדמה. הוא נכנס לתוכו ולאחר צעידה ממושכת מצא את עצמו מול שני דלתות עץ ענקיות. בעוד הוא מתלבט כיצד לפתוח אותם, נפתחו הדלתות לרווחה, ומולו נגלה מין אולם גדול וחשוך, שלפיד בוער עומד במרכזו, מאיר על סלע גדול, בו נעוצה חרב מוכרת מאוד... "זה הסלע! זה הסלע!" הוא מלמל בשקט, ורץ לכיוון הסלע בדילוגים רחבים.
"לא כל כך מהר" עצר אותו קול מאחוריו. היה זה מיקמק מגושם ומפחיד שהחזיק אלת עץ בידו. "עכשיו אתה חייב לגלות לי את הסוד, אדוארד, ולא אני יפגע בבן שלך חחח..." ובאמרו זו הצביע האיש לעבר כלוב ברזל גדול בו מייק לא הבחין, שבתוכו ישב לא פחות ולא יותר מאשר אביו. מייק החל לברוח, כשהאיש דולק אחריו. הוא כמעט והשיג אותו, אלא שאז נכנס רכב גדול ומהבהב לתוך האולם, מתוכו יצאו שוטרים חמושים ו... סביו של מייק! מתברר כי כשהגיע אדוארד למקום ורצה להוציא את החרב ממקומה, בריון בשם ראלף פאטן תפס אותו והכריח אותו לגלות לו את סודה של החרב, ואכן, מיד לאחר ששוחרר, ניגש אדוארד בצעדים בטוחים לעבר הסלע, ושלף ממנה בעדינות את החרב. "לא בכוח אלא במוח, זה הסלוגן של משפחת ג'ונסון!" הוא אמר בהתרגשות. ואכן, כל האנשים שהגיעו למקום ניסו מיד להוציא את החרב בכוח, וכמובן שלא הצליחו, כיוון שאם היו מנסים להוציא אותה בעדינות היו יכולים לשלוף אותה ברגע.
ובאותו יום, ישבו להם שלושת בני משפחת ג'ונסון, שתו ואכלו ונהנו ופטפטו, כשהחרב מונחת לה בכבודה הראוי בויטרינה שבמרכז הסלון.

מוקדש ל רקדניטה, 4פטרו
5
1
212


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
01/11/2018   15:35 מיקמק16777  1
מגניב!