קהילה - היצירות של 8ביליבולי
8ביליבולי
13
18

מזל טוב למדינה! {בזמן קורונה} המיקמק המשוגע מ 26/04/2020

הי חברה! מה קורה? זה שוב פעם אני, המיקמק המשוגע. אז היום נדבר על יומולדת, קורונה ועוד כמה דברים. יאאלה נתחיל,
יומולדת: יום הולדת של אדם הוא היום בשנה שבו התאריך זהה לתאריך הלידה של אותו אדם. ביום זה נמדד גילו בשנים שלמות. יום זה נחשב בדרך כלל ליום שמח ונחוג על ידי האדם בחברת משפחתו וחבריו. מועד ציון יום ההולדת הוא בהתאם ללוח השנה המשמש את החוגג.

אך יחד עם זאת יש אנשים שלא יודעים את יום הולדתם המדויק, ויש כאלה שחודש הולדתם ואף שנת הולדתם אינם ידועים.

יש הבוחרים לעצמם תאריך נאה יותר או סמלי יותר לציון יום הולדתם. הסופר שמואל יוסף עגנון הציג לפעמים את תאריך לידתו כתשעה באב, אף שנולד בי"ח באב, כנראה כדי ליצור סמליות סביב תאריך לידתו.

לעיתים מציינים גם מוסדות את יום השנה להיווסדם, בפרט במועדים עגולים, כגון עשור או יובל להקמת המוסד. בולטת בעניין זה הכנסת, המציינת מדי שנה את יום הקמתה בט"ו בשבט.

קורונה:נגיפי קורונה (באנגלית: Coronaviruses) הם נגיפי RNA המשתייכים לתת-המשפחה Orthocoronavirinae שבמשפחת Coronaviridae.

נגיפי קורונה מהווים גורם שכיח לתחלואה זיהומית ביונקים, זוחלים ובעופות. באדם, הנגיפים מחוללים בדרך כלל זיהום קל בדרכי הנשימה העליונות או במערכת העיכול. לעיתים עלולה להופיע תחלואה נשימתית קשה, בעיקר בקרב חולים מבוגרים. נגיפי הקורונה התוקפים בני אדם מועברים מאדם לאדם בעיקר באמצעות מגע ישיר עם הפרשות חולים, או העברה טיפתית.

השם "קורונה", שמשמעותו בלטינית כתר או הילה, ניתן להם בשל המראה האופייני של הנגיפים תחת מיקרוסקופ אלקטרונים, היוצרים תמונה שמזכירה כתר מלכותי, או את הילת השמש.

אין עדיין תרופה או חיסון מאושרים ובדוקים לשימוש כנגד הנגיפים הללו, אך מתבצעים ניסיונות לפיתוח חיסון או תרופה.
עוד דברים קטנים והערות שלי: פעם לא היו חוגגים יומולדת!

מוקדש ל מוקדשלחןמיקוכלשארהמיקמקים!:-)
6
2
120


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
28/05/2020   18:32 8ביליבולי  2
תודה
26/04/2020   20:28 אמיליXDX  1
יפה, ומה שכתבת מעניין!