קהילה - היצירות של פילוט3
פילוט3
207
238

יום הזכרון לחללי מערכות ישראל 27/04/2020

היום יום שני ג' באייר תש"פ יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ערב שנת72למדינת ישראל .אנו מתייחדים עם נפגעי פעולות הטרור ופעולות האיבה שקיפחו חייהם על היותם בני הארץ הזאת. ביום זה כולנו, מקטן ועד גדול עומדים נרגשים ומרכינים ראש לזכר אבות ובנים, בעלים,אחים,אחיות ורעים שנלחמו ונפלו בהגנה על המולדת והותירו משפחות שכולות כואבות.

מדינת ישראל לא הוגשה לנו על מגש של כסף. היא נקנתה בדם רב, דמם של לוחמים שהקריבו את חייהם, כדי שגם לעם היהודי תהייה פה פינה קטנה על כדור הארץ. אותה פיסת ארץ שבה חיו אבותינו – אברהם יצחק ויעקב, שעליה התהלכו נביאנו, שבה עמד בית המקדש ובה נתקיימה מלכות ישראל. מדינת ישראל איננה שוכחת למי היא חבה את הקמתה.
ביום הזיכרון, אזרחי המדינה משתתפים בכאבן התמידי של משפחות שיקיריהן נפלו למען תקומתה וביטחונה של מדינת ישראל. ההחלטה לקבוע את יום הזיכרון בצמוד ליום העצמאות התבססה על התפיסה, כי חללי מלחמות ישראל "במותם ציוו לנו את החיים". ביטוי זה מנסה להמחיש את ההערכה העצומה לכל אלה שהקריבו את חייהם למען הגנת העם והמדינה, ומביע את הקשר ההדוק והכואב בין המוות ובין החיים: חללי מלחמות ישראל הם שהעניקו לנו, במותם, את החיים – את האפשרות להמשיך ולחיות במדינה. ולכן מדי שנה בשנה אנו מצווים לעצור ולזכור בכאב את המתים, יום לפני שאנו חוגגים את שמחת העצמאות.

החללים השאירו לנו במותם צוואה- להמשיך הלאה, לחיות ולשמוח – ולא לשקוע בזיכרונות הקשים ובכאב השכול.
יש להביט קדימה, להמשיך לחיות ולעשות מתוך תקווה לעתיד טוב. כי במותם ציוו לנו את החיים.

מוקדש ל כולם❤
7
3
79


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
27/04/2020   19:09 noona5  3
מהמם
27/04/2020   19:08 גנבעגבניות  2
אוי זלגו לי דמעות שקראתי את זה החישבות של זה כל כך מדימה!
27/04/2020   18:46 רינושהכן  1
יום הזכרון זה יום די מרגש לדעתי