קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

טקס 1 - תשליך 27/09/2020

"שלום לכל מיקמקי העיר שבחרו להצטרף אלי היום לטקס. היום נקיים טקס אשר נהוג לקיים בראש השנה. נתחיל בללמוד את מקורות הטקס ונעבור לכיצד ניתן לקיים את הטקס הזה" (לא רק בתור מיקמקים).

מקורות הטקס:
בסביבות המאה ה-15, אשפי מים קדומים המציאו את הטקס הזה כדרך להתחבר ליסוד המים ולכפר על חטאיהם מולו. לפני שהומצא טקס זה, היה מנהג דומה של אשפי הנשמה, בו היו משתמשים בעציץ כסמל אישי לכל חטאי המיקמק. אשפי המים עשו טובה לאשפי הטבע בכך שיצרו מנהג שונה שאינו פוגע בעציצים, אך עדיין ישנם מקומות כמו מוקמוק טאון שממשיכים עם המנהג המקורי.

פסקה זו אינה קשורה לשיעור, אך ברצוני לציין כי חבל שאשפי הטבע ויתרו על להציל את מוקמוק טאון מכל צרות הטבע שלה. נכון שכמות החומפים שם אכלה כנראה את כל הטבע, אך אני מאמינה שאם היו שולחים יחידה של גזע המיק מאגוס, הם היו יכולים להגן על מעט הטבע שנשאר שם ולאכול את כל החומפים.

תיאור המנהג:
נהוג ללכת היום הראשון של ראש השנה, אחרי הצהריים, לשפת הים או לנהר. אשפי המים ממליצים לבחור מקור מים עם דגים, כי כמו שהדגים נשפטים על ידי הדייג וחכתו, כך שופטת הרוח הגדולה את נפשם של המיקמקים. הדגים הם סימן של ברכה. בטקס עצמו, המתפללים מבקשים להשליך את העבירות שלהם אל מצולות הים. המים מסמלים חסד ומטרתם בטקס היא לתת הזדמנות לסליחה על כל החטאים.

בזמן הטקס:
לאחר וידוי קצר על החטאים בסליחה קצרה או ארוכה ואמירת מילות הטקס, נהוג לטבול במים עם הלבוש שאיתו מגיעים לטקס. השחייה מספקת שחרור לנשמה מחטאיה.

מקור מידע:
שיעור 6 – שמונת היסודות [חובה למסלול האשפים בלבד]
ערך מיקיפדיה: "הדייג" 1#
ויקיפדיה - תשליך

מוקדש ל קוואלילונת, אופירחיים, תודה-שהשתתפתם-בטקס-הבוקר, צוות-מיקמק, בבקשה-תנו-להעלות-מחדש-את-שיעור-8, תודה
21
1
166


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
28/09/2020   19:26 אופירחיים  1
הייתי בטקס חח