קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 9 – שיעור חברה 04/10/2020

"ברוכים הבאים לשיעור החברה הראשון השנה. בשיעור של היום נלמד על כמה וכמה מיומנויות חברתיות אשר נועדו לעזור לכם להנות ביחד עם אחרים ולמצוא חברים חדשים במיקמק סיטי" (ומחוץ לה).

זהו שיעור חובה לצוות מסיבות ואירועים, לאגודת הדיבר השני (חברות), לצוות הרכבת ולשדכנים.

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים:
שיעור 1 – פתיחת שנת הלימודים הרביעית [חובה]
שיעור 2 – מיק מאגוס [זכות, לא חובה להיות בשיעור]
שיעור 3 – בחירות 2011 [זכות, לא חובה להיות בשיעור]
שיעור 4 - תהליך האימוץ [חובה ליתומים וזכות לשאר]
שיעור 5 – נקודות התלמידים בשנת הסטודנטים [חובה]
שיעור 6 – שמונת היסודות [חובה למסלול האשפים בלבד]
שיעור 7 – המחלה הנדירה ממיקפולקו [זכות, פתוח לכולם]
שיעור 8 – ציפור המקמקן [שיעור זכות, הקישור המעודכן]

שיעור זה מהווה שיעור המשך לשיעור מס' 4, העוסק בתהליך האימוץ של בית-היתומים מיקסקול. השיעור של היום מחולק ל-15 סעיפים של פעילויות שונות המומלצות למסיבות ואירועים. בחלק מהפעילויות כתבתי שאין לעשות דברים בצורה מסוימת, העלולה להיות פוגענית כלפי אחרים. אנא התייחסו לכך ברצינות, בכדי שתוכלו להנות מהפעילויות הנל בצורה המירבית.

1. החלפות – ביומיקמק ניתן לקיים מסיבת החלפות המבוססת על שוק "קח-תן", בה כולם עושים החלפות עם כולם. בימי הולדת בהם יש לילד/ת יום-ההולדת מנוי, או לחילופין מתקיימים ביומיקמק, ניתן לעשות חלוקת מתנות בהחלפות. זאת ההזדמנות לתת מכל הלב מבלי להתחשבן על מה מקבלים בתמורה.

2. תמונות לקהילה – אין כמו להתאסף עם כמה מיקמקים באותו אזור, לצלם תמונה שכולם ביחד עושים את אותו הריקוד ולהעלות לקהילה. מומלץ לעשות את ריקודים, מכיוון שבתנועה תמיד רואים את הלבוש.

3. חפש את המיקמק – מבוסס על החיפוש של האפיקומן בפסח. לפני שה-"אפיקומן" הולך להתחבא, הוא מוודא שיש לו את כל חברי המסיבה במיקטוק. כשהוא כבר במחבוא, עליו לשלוח לכולם רמז במיקטוק על מקום המחבוא שבחר. אין להתחבא בבתים הפרטיים ובחצרות. ניתן להחליט על פרס. למשל, ניתן לפתוח מונית לונדון למיקמק המתחבא ולמיקמקים שמצאו אותו ראשונים ולנסות להגיע ביחד למיליון.

4. תופסת – בלי פריטים שמשנים מהירות כמו רכבים ונעליים מעופפות לאף אחד מהמשתתפים, בוחרים תופס והשאר בורחים. אם יש יותר מטופס אחד, מומלץ לשים לתופסים פריט שמבדיל אותם מהאחרים כמו כובע או חולצה בצבע זהה. יש לעבור על מיקמק אחר על מנת לתפוס אותו. אם רק קצה האוזן נגע, זה לא נחשב. מומלץ לעשות תופסת חלל בכוכב המינימיקים הסגול, אליו ניתן להיכנס גם מבלי לקנות חליפת חלל מלאה, כל עוד קונים קסדה ולובשים אותה. ניתן לעשות גם תופסת במסלול המירוצים, אך שם יש לבחור בשני תופסים שונים, על מנת להוסיף כמה שיותר עניין למשחק.

5. הזמנת אוכל – אם המסיבה במיקפה פרטי, מוזמנים לגלם את תפקיד הלקוחות או המלצרים. תקנו אוכל, תשימו אותו עליכם כדי 'להעביר' אותו ללקוחות שביקשו אותו, הסירו אותו ועברו ללקוחות הבאים. בתור לקוחות, נצלו את זמן האוכל לשיחה עם הלקוח/ה שמולכם. תשאלו על האוכל האהוב עליהם והציעו להם לשחק במשחקי ארוחות שונים להעברת הזמן.

6. "אני חושב/ת על"- משחק ארוחות לדוגמא שבו אחד מיושבי השולחן חושב על משהו ומי שמולו שואל שאלות, כמו האם זה חי, צומח, דומם ועוד. מומלץ להתמקד בדברים של מיקמק סיטי ולראות עד כמה טוב אתם מכירים את העולם שבו אתם מבלים ביחד. שימו לב שאם בחרתם לשחק את המשחק הזה על מידע תוך משחקי, "מיקמק" נחשב "חי", ואילו השלט של יערות מיקמק נחשב "צומח" וגם "דומם".

7. "עקבו אחרי" – משחק ריקודים שבו מיקמק אחד עושה תנועה וכולם חוזרים אחריו. ניתן לעקוב אחרי כל המשתתפים או לבחור משתתף מסוים שמוביל את המשחק. ניתן גם להתחלק לשני קבוצות, כשלכל קבוצה יש מוביל משלה. אפשר להפוך את זה גם למשחק בסגנון "מלך התנועות", בו אחד המיקמקים יוצא וכשהוא חוזר הוא צריך לנחש מי מוביל את התנועות.

8. חידון/שאלון – מומלץ להכין מראש לפני האירוע, אך אפשר גם לאלתר על המקום. אם זה שאלון, נהוג להתרכז בשאלון בנושאים של מיקמק סיטי ובמיקמקים ספציפיים. בימי הולדת נהוג להכין שאלון על ילד/ת יום-ההולדת. במקרה זה, שימו לב שלא לחשוף בשאלון מידע על המשתמש עצמו.

9. משחק הצדדים – בכל פעם מישהו מכריז למשל "מי שאוהב שחור לצד ימין ומי שאוהב לבן לצד שמאל". כל המיקמקים הולכים לצד שהם מרגישים שיותר נכון להם. אפשר להיות גם באמצע. שימו לב שלמרות שאומרים על הצדדים דברים הפוכים, אין להגדיר את אחד הצדדים בתור "שונא" או לבחור שבצד אחד יש מיקמק אחד ובצד שני מיקמק שני.

10. "בואו לשטיח" – דומה למשחק הצדדים, אך כאן יש מקום אחד לבוא אליו. מומלץ לקיים בבתים עם שטיח כדורגל או כדורסל. במשחק זה ניתן להגיד דברים כמו "מי שיש לו שיער סגול" וכדומה. המיקמקים שמה שאמרו נכון לגביהם באים לשטיח ומתיישבים עליו. כאשר נשאלת השאלה הבאה, המיקמקים שזה לא נכון לגביהם וכבר נמצאים על השטיח קמים ממנו והולכים הצידה.

11. סבב סיפורים – נהוג לספר בימי הולדת סיפורים על ילד/ית יום-ההולדת, אך גם באירועים אחרים ניתן לספר סיפורים כלליים על מיקמק סיטי. אתם יכולים לספר איך פגשתם מיקמק כלשהו בפעם הראשונה, על חוויה מעניינת של משימה שהשלמתם ביחד, מה קרה בפעם האחרונה שהלכתם ביחד עם חברים למיקפה שבמערב העיר ועוד. שימו לב שלא להשמיץ את שמו של אף אחד בסיפורים. אם יש מיקמק שהתנהג לא יפה, עדיף שהוא יהיה אנונימי.

12. נאומים – בין אם אלה ברכות או פרגונים למארגני המסיבה ולקהל האורחים שבא, יש לכם הזדמנות לשתף את כל מי שבא לאירוע במה שיש לכם להגיד. בנאום נהוג להתחיל בלהסביר למה כולכם התכנסתם כאן היום ולהמשיך לתודות. בברכות יום-הולדת נהוג לאחל "מזל-טוב" ומשהו אישי שמרגיש לכם מתאים לאותו המיקמק אותו אתם מברכים. אם המיקמק אוהב נדירים, אחלו לו את כל הנדירים שבעולם. אם הוא אוהב מסיבות, אחלו לו לחגוג כאילו אין מחר ושיהיו לו עוד המון הזדמנויות לחגוג שוב. הבנתם את העיקרון.

13. מחבואים – משחק מוכר שלרוב משחקים ביערות מיקמק, כי זה המקום שהכי פשוט להגיע אליו. עדיף לא לעשות מחבואים בכל מיקמק סיטי, מכיוון שזה הרבה שטח לחפש בו. האזור השני שבו משחקים לרוב הוא המערה החשוכה, אליה ניתן להגיע בעזרת קסם "בחזרה לעבר" המופיע במקורות המידע ובהשתגרות אל מיקמק שכבר נמצא שם. המקום השלישי הוא המיקניון. חובה לחשוף חלק קטן מהמיקמק שלכם בעת ההתחבאות. ניתן לבחור שהחלק החשוף הוא שם המשתמש המופיע מתחת למיקמק.

14. תצוגת אופנה – איני ממליצה לעשות זאת כתחרות, מכיוון שאלו שלא ממשיכים לשלב הבא במינימום משתעממים בצד ועלולים להיפגע מכך שלא המשיכו לשלב הבא. בחרו נושא לבוש שלפיו כל המשתתפים צריכים להתלבש, כמו "פיג'מה" או צבע כלשהו. אין להעיר לאחרים הערות פוגעניות כלפי הלבוש שבחרו. זכרו שלכל אחד יש חוש אופנה שונה לפחות במעט משלכם בכל מקרה. בגלל שחילוף התלבושות לוקח זמן מה, ניתן להחליט על נושא לבוש למסיבה בתחילת המסיבה ולעשות פעילות שבה מחליפים לסגנון לבוש אחר במהלך המסיבה. כמות הפעמים שמחליפים נושא לבוש במסיבה תלוי בכם.

15. "מכאן לכאן" – משחק שפותח על ידי שתי תלמידות לשעבר בבית-היתומים מיקסקול, זואי מוש והדר.
זואי הכינה יצירה שמסבירה על המשחק יפה, אז מוזמנים לקרוא אותה כחלק מהשיעור.

משימת זכות לכל התלמידים:
בשיעור זה משימת הזכות היא משימת יצירה. הצטלמו עם חבריכם מבית-היתומים מיקסקול. ספרו ביצירה איך ביליתם ביחד. תקבלו 5 נקודות עם כל חבר שמופיע בקובץ היצירה המצורף ובאתר של מיקמקי העיר. אל תשכחו לציין את שם הדמות שלו בתוכן היצירה, כדי שיהיה ניתן לאמת מי אותו המיקמק המופיע איתכם בתמונה. אם שמו אינו מופיע באתר, לא תקבלו על כך נקודה. תקבלו עד 10 נקודות נוספות על תיאור הבילוי המשותף שלכם בתוכן היצירה, נקודה על כל שורה ביצירה.

משימת זכות לאגודת הדיבר השני בלבד:
כאשר יש משימות במיקמק סיטי, עזרו לתושבי מיקמק סיטי להשלים אותן. הזמינו את אלה שסיימו את המשימה להצטרף אליכם לעזור לאחרים. הצטלמו עם המיקמקים שבאו לעזור איתכם כשאתם אומרים ביחד את המילה "חברות". תעלו את התמונה כיצירה. אזכרו ביצירה את שמות המשתמשים שהצטרפו אליכם והקדישו להם ולי. תקבלו נקודה אחת למסלול הלימוד שלכם על כל מיקמק שהצטרף לעזור לכם.

משימת זכות לצוות מסיבות ואירועים:
שלב 1 – הכינו הזמנה בקהילה שלכם לאירוע של מיקמק אחר במיקמק סיטי עם רשות המארגנ/ת.
שלב 2 – תבואו למסיבה של אותו המיקמק כאורחים רגילים ותעדו את אירועי המסיבה. מומלץ לתעד בסרטון על מנת לבצע ביעילות גבוה יותר את שלב 4.
שלב 3 – אם קיבלתם אישור ממארגנ/ת המסיבה במיקטוק בפרטי, העבירו פעילות לאורחי המסיבה.
שלב 4 – תעלו יצירת "איך היה במסיבה" המספרת כמה שיותר על המסיבה. שימו לב שלא לכתוב דברים לא נחמדים על מיקמקים. ניתן לכתוב שאחד האורחים פתח פתאום מונית לונדון באמצע המסיבה כשזה לא היה מתאים, אך אין לכתוב מי זה היה, להגנה על הפרטיות.

*זכרו לצלם תמונה מהמסיבה על מנת שיהיה לכם מה לצרף בקובץ של היצירה בשלב 4.
*זכרו להקדיש לי, למארגנת המסיבה ומומלץ לכמה שיותר אורחים מאותה המסיבה.

משימת זכות לצוות הרכבת:
בעבר היה נפוץ לראות מיקמקים מתיישבים ויוצרים מסלול ממיקמקים בצורת נחש, קו ישר ובצורות נוספות.למסלולים כאלה קוראים "רכבות מיקמקים". עליכם לצלם רכבות מיקמקים שונות עם כמה שיותר מיקמקים. הזמינו מיקמקים להתיישב לידכם ולא להפך, כדי לא לצלם מיקמק ללא רשותו. העלו יצירה של רכבת המיקמקים שבניתם ביחד. ציינו את שמות המשתמשים של כל המיקמקים שצולמו לרכבת.

משימת זכות לשדכנים בלבד:
הכינו בקהילה שלכם יצירות פרופיל לכמה שיותר תושבים במיקמק סיטי. יצירת הפרופיל נועדה לקרב בין מיקמקים. הציעו למיקמקים שונים להכין להם יצירה כזאת ושאלו אותם כמה שאלות בשביל למלא פרופיל.

להלן כמה סעיפים שמומלץ לשאול עליהם לפרופיל:

שם דמות מלא (וודאו שהם לא חושפים את שמם האמיתי).
מגדר הדמות (הדמות בן/בת + מעדיפה בזוגיות בן/בן/לא משנה/בלי זוג).
תחומי עניין במיקמק סיטי (מקומות בילוי מועדפים, משחקים, ריקודים ועוד).
עבודה של הדמות (אם יש לה מיקפה נחשב).
לאילו בתי ספר + חוגים + קייטנות במיקמק סיטי הדמות נרשמה.
עד כמה חשוב לדמות שיהיה לה מנוי/נדירים/שדרוגים וכיוב.
למי הדמות הצביעה בבחירות שהיו במיקמק סיטי.
איך קוראים למינימיקים שלה.
מה זה "חברות" בשביל הדמות (קריטריונים וכיוב + קריטריונים בזוגיות).
החלום של הדמות (עבודה ו/או זוגיות ו/או משפחה ו/או אחר).
הלקסיקון של הדמות (מילים ו/או משפטים שהדמות משתמשת בהם הרבה).
המנטרה של הדמות (משפט שהדמות לוקחת איתה לכל החיים ומאמינה בו).

*אין להעלות שום מידע ללא רשות של המשתמש מאחורי הדמות. אין להעלות תמונה של הדמות ללא רשותה. אין לכתוב מידע חוץ משחקי על חיי המשתמש, למען שמירה על פרטיות המשתמש.
*עדיף לענות על כמה שיותר סעיפים, כדי שהפרופיל יהיה שופע ידע. מומלץ לשאול את הדמות אם יש דבר מה נוסף שהיא רוצה לספר על עצמה.

מקורות מידע:
מיקמק – הנוסע בזמן (משיגים את הקסם "בחזרה לעבר" בשדרוג זה)
רכבת מיקמקים
רכבת מיקמקים
תודנ לכולם !
May the 4th be with you
כל הפרטים ממסיבת יומולדת 21 שלי!!
סיכום מסיבת היומולדת לנועה גילמן (יפיופה0291)
מחבואים במיקמק?!
מיק - למידה: שיעור ניסיון - תצוגת אופנה
פינה חדשה-תצוגת אופנה

מוקדש ל סאנציס7, פליפר222, טבע456, מחוגימלך, papaloui8, דרמיק08, קשתבענן146, סטארקי23, יפיופה0291, פינקי2628
14
83


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה