קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

אירוע 2 – יום המורה הבינלאומי (09/12) 09/12/2020

"שלום לכל המורים המתחילים והמתקדמים במיקמק סיטי. לכבוד יום המורה הבינלאומי, אשתף אתכם בטיפים לגבי ניהול מוסד לימודי. את הטיפים אספתי מהניסיון האישי שלי בהוראה" (בשלושה חלקים).

ניתן למצוא קישורים לשיעורים של טקסים ואירועים שונים באתר של מיקמקי העיר.

חלק מס' 1 – הפורמט הלימודי - עליכם לבחור כיצד אתם מעבירים את השיעורים.
האם אתם רוצים להעביר אותם דרך הקהילה ביצירות?
האם השיעורים יתקיימו במיקמק סיטי עצמה?
האם תצלמו את השיעורים בסרטונים ותעלו ליוטיוב?

אם אתם רוצים שהשיעורים יהיו מסודרים, אני ממליצה להכין אותם כיצירות לקהילה.

בהעלאת שיעורים לקהילה, שימו לב לציין את מקורות המידע שלכם לשיעורים. אם אתם לוקחים השראה לשיעור שלכם מיצירות של אחרים ו/או מבלוגים של מה חדש, כתבו את זה כמקור מידע והוסיפו קישור. מקורות מידע שאינם מהאתר של מיקמק לא יוכלו לעלות כקישור, אך כדאי לציין גם אותם. כך אתם מראים את הרצינות שלכם בשיעורים, מראים לתלמידים למחקר שעשיתם ונותנים קרידיט ליוצרי מקורות המידע. אחד היתרונות בהעברת שיעורים דרך הקהילה, היא שתוכלו לענות לתלמידים במיקטוק בזמנכם החופשי.

אם אתם רוצים שיעורים חוויתיים ומגבשים, אני ממליצה להעביר אותם במיקמק סיטי עצמה.

בהעברת שיעורים במיקמק סיטי עצמה, תצטרכו לשמור על הריכוז של כל התלמידים שיגיעו אליכם לשיעור. בנוסף, יש מגבלת מקום למשתמשים באותו האזור. אני מניחה שעשרים תלמידים כבר יגרמו להאטה בקצב התזוזה של המשתמשים באזור. מצד שני, פגישה במיקמק סיטי עצמה תאפשר להעביר פעילויות של גיבוש ויאפשרו לענות על השאלות של התלמידים באותו הרגע.

מקור מידע – שיעור חברה (9) של בית-היתומים מיקסקול
מקור מידע זה כולל אפשרויות לפעילויות גיבוש שתוכלו להעביר לתלמידים בשיעורים שלכם.

אם אתם רוצים להעלות את השיעורים שלכם ליוטיוב, תוודאו שיש לכם את כל מה שאתם צריכים.

קודם כל, חשוב שתהיה לכם תוכנה טובה לצילום מסך בוידיאו. רוב התוכנות הטובות עולות כסף. התוכנות החינמיות בדרך כלל כוללות 'כתם מים', שזאת חתימה של יוצרי התוכנה שמופיעה אוטומטית בוידיאו. אבא צבעוני השתמש בתוכנה חינמית שנקראת "Apowersoft Free Screen Recorder".

דבר שני, וודאו שיש לכם תוכנת עריכה שאתם יודעים לעבוד איתה. אתם לא רוצים להעלות את השיעור בדיוק כמו שהוא אם פתאום התנתק לכם ונאלצתם להתחבר מחדש, כדי שלא יוכלו לראות מה הסיסמא שלכם בסרטון של השיעור. אולי תרצו לדלג על חצי דקה של שתיקה כשניסיתם לכתוב איזו מילה, או על קרב כישופים שהתחיל בין התלמידים שלכם באמצע השיעור. רוב תוכנות העריכה עולות כסף. השיעורים של בית-היתומים מיקסקול שעלו ליוטיוב נערכו בתוכנה "Adobe Premiere Pro CS6", בגרסה ישנה שהיה צריך לשלם עליה רק פעם אחת. אם אני זוכרת נכון, על הגרסאות החדשות צריך לשלם באופן חודשי.

דבר שלישי, תבדקו שהפריים שאתם מצלמים מתאים מבחינת גודל ומבחינת הפריטים שבאזור שבו אתם מצלמים. אני ממליצה שלא תצלמו באזור ציבורי שאפשר להגיע אליו דרך המפה, אלא אם זה אזור מבודד יחסית, כי מיקמקים שלא קשורים לשיעור יכולים להפריע לכם באמצע. תזכרו לספר לכל התלמידים שלכם שהשיעורים שלכם מצולמים ולאיזה ערוץ, כדי שהם ידעו מראש למה הם נכנסים.

חלק 2 – איסוף התלמידים.

הם לא יבואו לבד. לפרסם יצירה בקהילה לא תביא לכם כמויות של תלמידים. תלמידים יעזבו אם לא תשמרו איתם על קשר, לפעמים אפילו בלי להודיע לכם. תזמינו תלמידים במיקטוק בפרטי, תבדקו מדי שבוע מה קורה איתם ואם יש להם שאלות בנוגע ללימודים ותזכירו להם על השיעורים באותו היום.

חלק 3 – שיעורי-הבית ומשימות לתלמידים.

טיפים לשיעורי-הבית:
*לכתוב יצירה עם הסבר מפורט וברור על שיעורי-הבית החדשים.
*מומלץ לשלוח את היצירה כשהיא עולה לכל התלמידים, כדי שהם ישימו לב שיש שיעורי-בית חדשים.
*אם יש מגבלת זמן לשיעורי-הבית, לשים לב שהיא לא קצרה מדי. זכרו שכולנו כאן בתקופה עמוסה.
*להזכיר לתלמידים על שיעורי בית, בעיקר על אלה שיש להם מגבלת זמן.
*להעלות יצירות שמראות לתלמידים על ההתקדמות שלהם ומשתפות בתוצרים שלהם (ראו יצירות סנוז).

מקור מידע – יצירת סנוז 17
מקור מידע זה הוא דוגמא מתוך היצירות הלימודיות של בית-היתומים מיקסקול.

אם אתם רוצים להשקיע עד הסוף, אתם יכולים לפתוח אתר חיצוני לשיעורים שלכם.

פתחתי ללימודים של בית-היתומים מיקסקול אתר חיצוני. תחפשו "ניקוד אישי התלמידים של מילי" בגוגל ותמצאו את האתר עצמו. אני קוראת לו "האתר של מיקמקי העיר", כי בלימודים שאני מעבירה, המטרה שלי היא לעזור לתלמידים להפוך להיות מיקמקי עיר פעילים עם דמויות למשתמשים שלכם, כולל עבודות שהם אוהבים וקשרי דמות עם התלמידים האחרים. השתמשתי בפורמט לבניית אתרים בשם "Wix", שהוא פשוט יחסית להבנה. האתר עוזר לי ותלמידים שלי לעקוב אחרי מצב הנקודות שלהם. בנוסף, יש באתר קישורים לכל השיעורים ויצירות הסנוז שכבר עלו לקהילה שלי. אם אתם מרגישים שאתר חיצוני יעזור לכם לפתח את קבוצת הלמידה שלכם ולא יעמיס עליכם יותר מדי ויגרום לכם להשקיע את כל הזמן שלכם בזה, לכו על זה.

שת"פ (שיתוף פעולה) עם קבוצות למידה אחרות:

אם כבר נכנסתם לאתר שאני פתחתי לקבלת השראה, היכנסו לדף "שאר קבוצות הלמידה". בדף זה תוכלו לראות רשימה של קבוצות למידה, בתי-ספר, חוגים ובתי-יתומים במיקמק סיטי. כל אלה שמופיעים שם הם בשיתוף פעולה עם בית-היתומים מיקסקול, שמופיע בראש הרשימה. בצד ימין מופיעים הסמלים שלהם. אם תלחצו על סמלים מסוימים, תגיעו ליצירות המסבירות על הדבר שאליו שייך הסמל

שיתופי פעולה כוללים את האפשרות להזמין מיקמקים מהשת"פים שלנו אלינו ולהפך ומאפשרים להשתמש במידע שהשתפ"ים שלנו אספו (עם קרידיט כמקור מידע כמובן) ולהפך. בשיתופי פעולה עם בית-היתומים מיקסקול, מקבלים מקום בדף של "שאר קבוצות הלמידה" באתר של מיקמקי העיר. הסמל שמופיע באתר יופיע שם בתיאום אישי במיקטוק. אני מוסיפה קישור ליצירה שמסבירה על השת"פים החדשים שלי רק אם הם שולחים לי אותה בפרטי במיקטוק עם בקשה שאפרסם אותם שם.

משימת זכות:
הכינו יצירה שבה תכתבו מכתב מהלב למורה שהשפיע עליכם. אתם יכולים לכתוב איך הוא נתן לכם השראה, על פעם שבה הוא העלה לכם חיוך על הפנים, על רגע שבו הוא עזר לכם להבין משהו שלא הבנתם קודם לכן וכדומה. המורה יכול להיות ממיקמק סיטי או מחוץ לה. אתם יכולים להוסיף במכתב ביקורת בונה למורה, שבה תכתבו לו אם אתם רוצים שמשהו יהיה מעט שונה בדרך שבה הוא מלמד. משימת זכות זו תעניק לכם 5 נקודות אישיות נוספות.

מוקדש ל 1ונלופי07, השםמלך771, אנהשיר444, סוכר378, גלידה4188, עשילא2000, לולונת611, גברת142, יומנוי1234
9
5
159


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
13/12/2020   09:43 טוליטולי17  5
וואו תודה רבה רבה אני אקח את הכללים לתשומת ליבי!
כמו שהמנהלת אמרה לך היצירות האחרונות שאני התחייבתי לעלות כבר עלו לקהילה- איני יכולה לצערי לדבר בפרטי.... לכן תוכלי לדבר עם השםמלך771!
ושוב תודה רבה על העזרה וההענות!
ממני טולי
11/12/2020   14:46 מנצורה31  4
מושלם, יום המורה זה רעיון טוב.
10/12/2020   10:58 זואי4הבובה  3
אני מזהה אותנו מהתמונה!! למי שלא מכיר אני כותבת את כל מי שמופיע בתמונה מימין לשמאל - לידית שהפכה להיות סבסב לידית, שביט שהפכה להיות שומרת מדרגות הנחש, מילי מילאני כשהיא עוד הייתה מילי פציק, צבעוני פציק שהיה המנהל של בית-היתומים לפני מילי, אני (זואי) לפני משפחת מוש ומייק קומס כשעוד היה אפשר לכתוב מייק לפני שהוא שינה את השם למייקל קומס. אני מתגעגעת לתקופה ההיא :)
09/12/2020   16:26 אנהשיר444  2
יום המורה שמח גם לך!, ותודה על ההקדשה והדמות המהממת
09/12/2020   11:57 בננה8992  1
מהמם