קהילה - היצירות של ציליצלי
ציליצלי
69
144

המלצה על: מפלצות בע"מ! סרט שמתים לכל המשפחה! 14/12/2020

היי עוקבים שלי,
אז לפני כמה ימים ראיתי: מפלצות בע"מ!
הסרט הכי משפחתי והכי טוב!
והינה התקציר:
הסיפור מתרחש בעולם מקביל לעולם בני האדם, בעיר ששמה מפלצופוליס, בה חיות מפלצות. המפלצות מפחדות מבני האדם, כיון שהן מאמינות כי המגע הקל ביותר עם יצור אנושי עלול להורגן. עריהן דומות לערים בעולמנו, אך החשמל שם מקורו בצרחות אימה של ילדים. החברה שעוסקת באיסוף הצעקות והמרתן לאנרגיה נקראת "מפלצות בע"מ". היא מעסיקה צוותי "מפחידנים" אשר תפקידם להפחיד ילדים על־מנת להפיק מהם את הצרחות. למפחידנים ישנם עוזרים, ואלו מגישים דו"חות־הפחדות ומזמינים באמצעות כרטיסים מגנטיים דלתות חשמליות פלאיות הנעות על מסילות מתוככי המפעל אל "אולם הפחדות" גדול - שחיבורן לזרם חשמל מאפשר מעבר לדלתות ארונות בעולם האנושי, כדי להפחיד ילדים. "מפחידנים" אלה הם גיבורי העיר כיוון שהם אחראים על אספקת האנרגיה, ואף אמיצים מספיק להיכנס לחדריהם של ילדים אנושיים.

בראש הסרט מתוודעים למשבר האנרגיה הפוקד את עולם המפלצות. גיבורי הסיפור סאלי ומייק הם צוות העובד יחד באיסוף צרחות. סאלי הוא ה"מפחידן" המצליח ביותר במפעל ומייק הוא עוזרו. לסאלי ישנו יריב, "מפחידן" בדמות לטאה בשם רנדל, המנסה בכל מאודו להשיג יותר נקודות־צרחות ממנו, אך ללא הצלחה יתרה. עוזרו של רנדל הוא ג'ף.

יום אחד, מבקש מייק מסאלי לטפל בדו"חות אותן הוא חייב להגיש למזכירה הקפדנית - מפלצת בשם רוז - כיון שהוא ממהר לדייט עם חברתו סיליה, מזכירה אף היא - שזהו יום הולדתה. סאלי שב לאולם ההפחדות, שם הוא מבחין לתדהמתו בדלת ששכחו להחזירה למקומה. הוא נכנס אליה ולא מוצא דבר. כשהוא יוצא ממנה, הוא מגלה לחרדתו שילדה קטנה עברה יחד אתו. הוא מנסה להחזיר אותה לחדרה אך שובבותה מכשילה אותו שוב ושוב. לאחר ניסיונות מספר, הוא מבחין ברנדל המתקרב מעבר לדלתות האולם ועמו מארז סוללות. סאלי נמלט מן המקום, ולאחר שלוכד את הילדה במזוודה קטנה שב הוא לאולם. הוא מבחין כי "דלת החדר" נפתחת ורנדל יוצא ממנה מאוכזב משהו. רנדל עוזב עם מארז הסוללות לאחר שמחזיר את הדלת בלחיצת כפתור למקומה.
סאלי שנכשל שוב בהחזרתה, ממהר בדהרה החוצה מן המפעל אל המסעדה בה נמצא מייק. כשמגיע, הוא מפריע למייק בדייט, מה שמכעיס את סיליה. סאלי מספר לו על מעשיו של רנדל מבלי להזכיר את אשר קרה עם הילדה, ומייק מסיק מיידית כי רנדל עשה כן כדי לצבור נקודות ולנצח בתחרות במרמה. ואז, יוצאת הילדה מן התיק בטעות ונוצרת מהומה. בתוך כך מזעיק בעל המסעדה את ה-CDA (סוכנות להגנה מילדים) ואלה פושטים על העיר בכוחות אוויר ויבשה ופותחים בסריקות. סאלי ומייק נמלטים אל ביתם עם הילדה, שם היא זורעת בלגן עם הריהוט, וכאשר חוטף מידיה מייק בובה שלו היא פורצת בבכי היסטרי, הגורם לעומס חשמל בדירה. הם מנסים להרגיעה, אך כאשר היא צוחקת - מתרחש לפתע עומס יתר בעיר כולה, והחשמל קופץ. כעבור זמן קצר, מצליח סאלי להעסיק את הילדה ומשכיב אותה לישון. אז עולה בדעתו מחשבה כי הילדה בכלל לא נראית מסוכנת, והוא מספר זאת למייק, העסוק בתכנונים כיצד להיפטר ממנה מהר ככל האפשר. סאלי מעיר לפתע כי אם יחזירוה לביתה האנושי, הרי שהכול ישוב על מקומו כמקודם.

למחרת, לוקחים סאלי ומייק את הילדה בתחפושת מפלצת אל המפעל. מייק פונה אל המזכירה הראשית כדי להשיג את כרטיס הדלת של רנדל, אך זו משלחת אותו בהנף־יד בכעסה עליו משום שלא החזיר את הדו"ח מיום האתמול. סאלי נשאר להשגיח על הילדה, ואז היא צריכה להתפנות. בחדר השירותים היא מהתלת בסאלי ומתחבאת לו. כשהוא מחפש אחריה, היא מגיחה ממקומות לא צפויים וצועקת "בּוּ!!!". סאלי מחליט לקרוא לה כך. מייק חוזר, ומספר רגעים לאחר מכן שומעים הם את רנדל מתקרב - ומסתתרים בתא השירותים. רנדל מופתע לפתע על ידי עוזרו ג'ף, כשעיתון בידו, ומשוחח עמו אודות הילדה. רנדל גוער בו ואומר שחיפש אחריה כל הלילה, ומצווה עליו להתנהג כביכול לא קרה דבר עד שתימצא, ויכין את ה"מכונה" - פרט אותו מעמיד סאלי המאזין בסימן שאלה.

לאחר מכן, באולם ההפחדות, מחליט מייק לעצמו להיפטר מהילדה בכל מחיר - לאור כישלונו אצל המזכירה - ושולף כלאחר־יד כרטיס מתיקו של "עוזר מפחידן" אחר. לסאלי הוא מספר כי השיג את הכרטיס הנדרש. כשהדלת מגיעה, מזהה סאלי את הדלת כלא־נכונה (ללא ידיעת כוונת התרמית של עמיתו). במהלך ויכוח ביניהם נעלמת הילדה שוב בתעלוליה. סאלי עוזב את האולם במרוצה כדי לחפש אחריה, ומייק דוהר אחריו ומנסה לטעון כי עכשיו היא אינה באחריותם ומבחינתו הסיפור הסתיים. ביציאה מהאולם הם נתקלים ברנדל, השואל אותם כבדרך־אגב על המקרה אם ראו משהו. הם משיבים בשלילה מוחלטת. סאלי ממשיך משם בחיפושיו, ומייק עוצר מלכת כשמופיעה סיליה - חברתו - כשכולה זועמת עליו בגלל נטישתו אותה במסעדה.
באותם רגעים, רנדל שב לעיין בעיתונו, כשלפתע מבחין הוא כי מייק מופיע בקצה התמונה של הילדה, שצולמה בתוך המהומה במסעדה. מייק יודע מזאת!!! רנדל מבין כי יש לו מה להסתיר ומתכוון לעצור אותו, אך מבחין כי מייק נעלם מן המקום לפתע. רנדל משיג אותו כשהוא מתחבא באחד המסדרונות הצדיים שבמפעל, ודורש את הילדה בתוקף. מייק רוטן ואומר לו שכל זה לא היה מתרחש לו לא היה רנדל מרמה בנקודות. רנדל מבין את המהלך, ומציע לו באיום להחזיר תוך חצי שעה את הילדה לחדרה.
מייק, בחשבו שהסיפור יסתיים כך, ממהר אל סאלי שבינתיים מצא את הילדה לאחר מרדף ממושך, ואומר לו כי מצא דרך לסיים את כל הסאגה הזאת. הוא ממהר עמו לאולם ההפחדות, שם הוא מבחין בדלת הנכספת, וצוהל: "הנה היא - בדיוק כפי שאמר רנדל!!!" בו ברגע עולה חשד בליבו של סאלי, ששמע את רנדל אומר קודם לכן לעוזרו כי הוא מחפש אחריה, ומשהו אינו מריח לו טוב מכיוון שחושש שרנדל מחכה לילדה מסיבות אחרות - לא כמחשבתו של מייק. סאלי מסרב להכניס אותה לדלת, ומייק לא מבין את התעקשותו ונכנס לחדר החשוך קמעא כדי להראות לו שאין בו אף אחד. סאלי מבחין לפתע בארגז הנופל על מייק בחשכה, ומסתתר. כעבור שניות מעטות מגיח רנדל כשהארגז בזרועותיו, וניגש אל מארז סוללות שמתברר לסאלי הנדהם כארגז נוסף בפני עצמו - ובתוכו מניח את ארגז החטיפה. רנדל עוזב את המקום מבלי לדעת כי סאלי והילדה בעקבותיו.

הם רואים שרנדל וג'ף רוצים לשים את מייק במכונה לשאיבת צרחות. מסתבר שרנדל רצה להשתמש במכונה על הילדה. הם רצו לנסות לפתור את משבר האנרגיה החמור על חשבון בריאותם של הילדים. הם מספרים את כל מה שקרה למנהל המפעל ואז מתברר שהוא ידע על תוכניותיו של רנדל ועל כן הוא משליך את השניים להרי ההימלאיה, בעולם בני האדם. סאלי נעזר ביטי על מנת להגיע לכפר שממנו הוא מצליח לחזור לעיר המפלצות. מייק הולך בעקבותיו והשניים מחלצים את בו מידי רנדל ומר ווטרנוז ומנסים להחזיר אותה לדלת שלה, תוך שהם מחפשים את הדלת בין כל דלתות המפעל ורנדל בעקבותיהם. לבסוף הם מצליחים, בעזרתה של בו, להשתלט על רנדל, משליכים אותו לעולם בני האדם ושוברים את הדלת כדי שלא יוכל לחזור.

כאשר השניים חוזרים עם בו למפעל הם נאלצים להימלט ממר ווטרנוז ומעובדי הסוכנות לאיתור ילדים. סאלי טומן למר ווטרנוז פח ומצליח לסחוט ממנו הודאה לפיה יהיה מוכן לסכן גם 1,000 ילדים לטובת החברה שלו. אנשי הסוכנות לאיתור ילדים פורצים לחדר ובראשם רוז, ומתברר שהיא ראש הסוכנות. בעקבות הצגת ההודאה (שסאלי דאג להקליט) נעצר מר ווטרנוז ומורחק מן המפעל. רוז דורשת להחזיר את בו לעולם בני האדם. מייק נפרד ממנה וסאלי מלווה אותה לחדרה ונפרד גם הוא ממנה. לאחר מכן מרסקים פועלי המפעל את דלת חדרה.

סאלי הופך להיות מנהל המפעל, כשהוא שולח מפלצות להפיק צחוק מן הילדים. כך גם נפתרת בעיית האנרגיה של העיר (כי צחוק מספק הרבה יותר אנרגיות מצרחות). בסוף הסרט מייק מכין הפתעה לסאלי - הוא מצליח להדביק בחזרה את הדלת של בו. סאלי נכנס לחדר שלה, מחייך וזה מה שמוביל לכותרות הסיום.

אז הינה, זה יפה, מצחיק מאוד ובעיקר: מרגש!
תהנו!
ביצירה הבאה: המלצה על: קדימה!
ניפגש ביצירה הבאה,
אוהבת ציליצלי!

מוקדש לכל_מי_שהמליץ_על_הקהילה_שלי!!וכל_העוקבים_שלי_אוהבתאותכם!!
13
7
78


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
12/01/2021   20:40 מריון100  7
תודה רבה על ההמלצה!
וואו איזה השקעה לכתוב את כל זה
כל הכבודדד
15/12/2020   15:33 ציליצלי  6
תודה רבה לכל מי שפרגןף שמחתם אותי ממש!
15/12/2020   13:36 שוקולדה1ב  5
מגניבב
עקבתי כדי לקבל עוד המלצות על סרטים:))
14/12/2020   14:44 רננה1321  4
יאא מפלצותת בעםם סרטט מושלםם
14/12/2020   14:43 קפריסין6  3
יפה תוכלי לעקוב אחריי
14/12/2020   13:44 אורוויל  2
נכוןןן סרט אששש
14/12/2020   12:01 ציליצלי  1
הגעתי ל10 יצירות! מספר עגול.
חחח. בהצלחה!