קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 36 – התפתחותה של מיקאה במיקפולקו 21/02/2021

"שלום לכל התלמידים הסקרנים. בשיעור של היום, נלמד על התפתחותה של מיקאה, מאז השוד הגדול בהיסטוריה של מיקפולקו ועד היום. זהו שיעור המשך לשיעור הקודם על מיקאה" (של מיקמק סיטי).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

בשנת 2011, משפחת פציק הגיעה לשיא ההתרחבות עם סניפי מיקאה שפתחו במיקפולקו. החנויות הקיפו את כל העיר, מבוכים של מפלסים חצו את כל אזורי העונות, ונראה שהמצב לא יכול להיות טוב יותר.

באותה השנה, פורעת החוק מיאלי החליטה שהגיע הזמן להפסיק לשדוד תיירים ולעשות שוד גדול יותר. לשדוד בית במיקפולקו מהווה סיכון רציני, מכיוון שכל תושבי מיקפולקו דואגים לאבטח את בתיהם בדרכים כאלה ואחרות. פורעת החוק מיאלי כבר כמעט נתפסה כמה פעמים בחצרות של אחרים, חומקת בחזרה החוצה בכל פעם שמינימיק רואה אותה. היא לא רצתה להיות בין פורעי-החוק שנתפסים על ידי מיק-מאגוס.

כשנודע לה שלמשפחת פציק אין אפילו מינימיק אחד, היא החליטה על היעד הבא שלה. היא נזקקה לשוד גדול, מכיוון שכל העיר רדפה אחריה. היא נזקקה למספיק מטבעות בשביל התחלה חדשה וזהות חדשה. למטרה זו, היא נזקקה לעזרתו של המיקמק שחיזר אחריה זה שנים רבות – אשף האשליות מאלוק.

אף על פי שהאשף מאלוק היה חבר ותיק של הבעלים של מיקאה, הוא הסכים להשתתף בשוד. פורעת החוק מיאלי שכנעה אותו שמשפחת פציק עשירים ברמה שאינם צריכים את כל הרהיטים שהם מוכרים. במשך זמן רב הם הכינו מבוך של מערות מתחת לכל החנויות, עם עמודים תומכים ועוד.

בשנת 2012, ביום שבו סגרו את מיקאה לכבוד מסיבת יום-הולדת שנה של הילדה החדשה למשפחת פציק (מילי פציק), נכנסו מיאלי והאשף מאלוק לכל חנויות מיקאה ונעלו את הכל מבפנים עד סוף היום. מה שהם לא ידעו, זה שלמשפחת פציק לא היה בית משלהם. הם גרו בתוך מבוך החנויות, מכיוון שהחנות הראשונה של מיקאה נפתחה בביתם הפרטי במיקפולקו.

הוריה של מילי הצעירה גילו על מה שקרה ושלחו אותה להסתתר ולחפש יציאה. כאשר אשף האשליות מאלוק ופורעת החוק מיאלי מצאו את צבעוני וצבעונית פציק לבדם, הם נעלו אותם במפלס שהיה ביתם והחלו לחפש את מילי הצעירה בתורנויות.

כאשר אשף האשליות מאלוק שמר על צבעוני וצבעונית פציק, הם ביקשו ממנו להגן על הילדה שלהם ולא לתת לפורעת החוק לפגוע בה, לזכר ימים עברו. אשף האשליות מאלוק נתן להם את המילה שלו שאף אחד מהם לא ייפגע מכך. הוא בעצמו קיבל מילה זהה מפורעת החוק מיאלי, שהייתה מעוניינת במטבעות ולא בפגיעה בחבריו של אשף האשליות מאלוק ובילדה שלהם.

במשך החודש שבו החזיקו את משפחת פציק אסירים, אשף האשליות מאלוק ופורעת החוק מיאלי העבירו את הרהיטים של מיקאה למערות שמתחת לאדמה. בימים הראשונים הרבה מיקמקים דפקו על הדלתות ונשמעו קולות של דיבור מבחוץ. לאחר השוד, התברר כי היו כתבים שניסו לפענח מה קורה בתור מיקאה ומדוע אף מיקמק אינו יכול להתקרב לדלתות מבלי שיעלה מולו קיר אש שימנע ממנו להתקרב יותר,. קיר האש לא היה יותר מאשליה של אשף האשליות מאלוק, בשביל למנוע מתושבי העיר להיכנס בזמן השוד.

באחד הימים שבהם אשף האשליות מאלוק הסתובב במיקאה והעביר רהיטים, הוא שמע דפיקה על אחת הדלתות. זה היה לקראת סוף החודש, לאחר שתושבי העיר הפסיקו לדפוק על הדלתות. כך הוא מצא את מילי הצעירה, שהצליחה כמעט חודש להסתתר מאחורי רהיטים ולדפוק על דלתות מיקאה מבפנים, מקווה שמיקמק כלשהו יבוא לעזור להורים שלה. הכתבים העלו תיאוריות שונות לגבי הדפיקות של מילי הצעירה.

אשף האשליות מאלוק סגר את מילי הצעירה בחדר אחר מהוריה, בשביל שפורעת החוק מיאלי לא תמצא אותה עדיין. אשף האשליות נשאר עם מילי הצעירה זמן מה וחשב מה לעשות. מילי המשיכה לדפוק על הקירות בחדר. הדפיקות הפריעו לאשף האשליות מאלוק להתרכז, אז הוא קרא למילי הצעירה והראה לה קסמים פשוטים. זאת הייתה הפעם הראשונה שמילי נחשפה לקסמים.

אשף האשליות מאלוק עשה עסקה עם מילי הצעירה – הוא ילמד אותה קסמים בתמורה לכך שהיא תעשה כל מה שיבקש ממנה, אלא אם הוא יבקש ממנה אי-פעם לפגוע במיקמק אחר או יגיד לה שהוא משחרר אותה מההסכם שלהם. מילי הוסיפה תנאי – ההורים שלה יהיו משוחררים והוא יעזור להם עם זה שנעלמו להם רהיטים. מילי הצעירה לא הבינה אז שהאשף הוא זה שגונב מהם. אשף האשליות הסכים לעסקה.

למיקאה הייתה יציאה סודית שמוקמה ליד הים, מכיוון שאף מיקמק לא שוחה בים שמקיף את מיקפולקו. רוב תושבי מיקפולקו יודעים על המחלה הנדירה ממיקפולקו, המגיעה משחייה במים המקיפים את האי. משפחת קומס שמרה על תושבי העיר מכניסה לים שנים רבות, מכיוון שבני משפחת קומס נולדו חסינים למחלה זו. אושן קומס עזר בהעברת משלוחי מיקמושיקו דרך הים ללקוחות שלהם.

לפני שאשף האשליות מאלוק מצא את מילי הצעירה, בין הדפיקות על הדלתות, היא הספיקה להעביר כמה רהיטים למייקל קומס (הילד של אושן ומושיקו "מיקמושיקו" קומס), ששלח אותם למחסן של משפחת פציק השכירו למקרי חירום. משפחת קומס ידעה שאדון וגברת פציק שבויים בידי פורעת החוק מיאלי. לכן, כל מה שיכלו לעשות מבלי לסכן אותם, זה לשמור על הרהיטים שלהם, כדי שלא יתרוששו כאשר ישתחררו.

מילי הצעירה, שסמכה על אשף האשליות מאלוק ועל העסקה שעשו, סיפרה לו על העזרה של משפחת קומס. אשף האשליות אמר לה שברגע שעובר חודש מאז הגעתם למיקאה, הוריה ישוחררו. בשביל שזה יקרה, מילי צריכה ללכת אליהם ולמסור להם שלא צריך להעביר את הרהיטים שנשארו.

כשמילי מסרה את ההודעה למייקל קומס, הוא החליט לעשות מעשה. מייקל התגנב לתוך מיקאה, במטרה לנסות לשחרר את אדון וגברת פציק. הוא נכנס מיד אחרי שמילי הצעירה חזרה לחדר שבו אשף האשליות מאלוק חיכה לה. מייקל התגנב אחרי אשף האשליות מאלוק ומצא את אדון וגברת פציק.

אשף האשליות מאלוק הגיע להחליף את פורעת החוק מיאלי בשמירה על אדון וגברת פציק. פורעת החוק מיאלי תפסה את מייקל קומס מנסה להתגנב אל תוך החדר. היא חטפה לו את הכובע עם ההדפס של הלהבות ונופפה בו באוויר מעליו. אשף האשליות מאלוק ציין שעוד מעט עובר חודש והם סיימו להעביר את כל הרהיטים. בזמן שפורעת החוק מיאלי ואשף האשליות מאלוק יצאו מהחדר ודנו בתוכניות שלהם, מייקל קומס סיפר לאדון וגברת פציק על המשלוחים שהילדה שלהם העבירה בינתיים.

פורעת החוק מיאלי הביאה את מילי הצעירה בזמן שאשף האשליות מאלוק שלח את מייקל להביא את אושן. מייקל ידע לא לעשות שום תעלול, כי הוא דאג לחברתו הטובה מילי. כשכולם היו באותו החדר שבו בילו אדון וגברת פציק חודש פחות יום אחד, אשף האשליות מאלוק הסביר את התוכנית לכולם.

על פי ההסכם הנוסף, האשף מאלוק ופורעת החוק מיאלי יעלמו כלא היו. שניהם מתכננים להשתמש במטבעות שהשיגו מהרהיטים שגנבו בשביל להתחיל מחדש. לצבעוני וצבעונית פציק יש מספיק רהיטים שיוכלו למכור בשביל להתחיל מחדש במיקמק סיטי, עיר שדורשת הרבה פחות מטבעות. בשביל לטפל בשמועות שמסביב לשוד, מייקל קומס יספר לכתבים שהוא לא ידע שמיקאה סגורה, כי אין לו ולמשפחתו טלוויזיה. הוא במקרה נכנס לאחד הסניפים דרך דלת, בשביל לפגוש את חברתו הטובה מילי.

פורעת החוק מיאלי הוסיפה שהם מוזמנים לספר לכולם שפורעת החוק מיאלי ארג'נט עשתה את השוד. בכל מקרה, מיאלי החליטה למצוא לעצמה זהות חדשה.

מה שפורעת החוק לא סיפרה להם, זה שהיא לא מתכננת להפסיק להיות פורעת חוק. היא סיפרה זאת רק לאשף האשליות מאלוק (ורק לאחר השוד). אשף האשליות לא הסכים להצטרף אליה לשודים נוספים, מכיוון שגילו עליו וסיפרו עליו בחדשות. אשף האשליות מאלוק נהיה מבוקש במיקפולקו, עקב השוד שהשתתף בו.

כמו שהם קבעו בהסכם, כולם שוחררו מיד למחרת. אושן סיפר שדגמן על הכריכה בקטלוג שבחוף הים, אז כבר מכירים אותו שם והוא יוכל לעזור למשפחת פציק במעבר. גם בעלו, מושיקו, עזר למשפחת פציק עם העברת הרהיטים למיקמק סיטי. שניהם לא נשארו שם זמן רב. אושן היה צריך לחזור לשמור על התושבים של מיקפולקו מפני הים, ואילו למושיקו היו משלוחים נוספים להעביר.

מילי הזמינה את מייקל להצטרף אליהם למיקמק סיטי והוריו הסכימו. משפחת פציק קיבלה מטבעות לתחילת חייהם במיקמק סיטי מהעירייה, בשביל לפתוח בית-יתומים. זה היה סיפור הכיסוי של משפחת פציק, שעזר להם בתחילת הדרך ונתן להם מטרה בהמשכה.

לתחילת הדרך עם בית-היתומים, הם קיבלו שתי מיקמקיות יתומות באוטו גלידה ולקחו אותן אליהם. צבעונית פתחה מספרה, שבהמשך נהייתה רשת מספרות רשמית, בשביל להשיג מחדש את המטבעות שאבדו להן, כשהתקווה הייתה לחזור למיקפולקו יום אחד ולפתוח את מיקאה מחדש.

מושיקו קומס ממשלוחי מיקמושיקו הגיע למיקמק סיטי בשנת 2016, בשביל להזמין את מייקל לשוב אל הוריו במיקפולקו. בימים אלה מייקל קומס כבר מצא את עצמו במיקמק סיטי ובחר להישאר. מושיקו ראה את בנו מאושר והחליט להישאר גם הוא במיקמק סיטי, ופתח חנות משלוחים מקומית.

באותה השנה, הוחלט לסגור זמנית את בית-היתומים, מכיוון שכל היתומים שהיו אצלם כבר גדלו, מצאו עבודות והחלו את החיים שלהם במיקמק סיטי.

בשנת 2017, אשף האשליות מאלוק הגיע למיקמק סיטי בזהות חדשה – השוטר מיאלו. נמאס לו להיות נמלט מהחוק בגלל שוד מהעבר. הוא סיפר בראיון שהוא לא הבין את כל ההשלכות של המעשים שלו ושהוא שמח שמישהו אחר כן הבין ועזר. צבעוני חושב שהוא התכוון למשפחת קומס, אבל הוא לא אמר.

במרץ 2019, פתח צבעוני פציק את בית-היתומים עם קבוצת למידה חדשה, בשביל הנכדים החדשים שלו. הנכדים האלה הם הילדים של מילי, שכבר גדלה מאז השוד הגדול והתחתנה.

בשנת 2020, מילי נהייתה מנהלת בית-היתומים מיקסקול ונולד לה אח קטן. בתחילת יוני של אותה השנה, משפחת פציק השיגה מספיק מטבעות בשביל לשוב אל מיקפולקו ולפתוח חנות חדשה של מיקאה. צבעוני עבר למיקפולקו ופתח חנות קטנה, שמראיה מבוסס על מיקאה הראשונה של מיקמק סיטי. צבעונית פציק הצטרפה אליו חודש אחרי, לוקחת איתה את הנכד שלה איתה (הוא נרשם לאוניברסיטת המיקצויינים).

מקורות מידע:
פרק 16 – סודות מהעבר
פרק 17 – נועה ארג'נט (סצנה 6)
בלוג מה חדש 29/12/2016 – חדש! שירות חבילות מיק אקספרס במיקמק!!
בלוג מה חדש 23/11/2017 – עצור! מיק-פוליס לפניך...
מיקמק – חנות המוצרים – מיק פוליס
קבוצת הלמידה – יצירה של צבעוני פציק (מיקצבעוני)

משימת זכות חד-פעמית מיוחדת:
הכינו סרטון יוטיוב קצר שמסביר איך הגעתם לבית-היתומים מיקסקול בתור הדמויות. צבעוני פציק מצא אתכם? שמעתם על זה בחדשות מיקמק של שי לין מוש? בבלוג הקהילה של זואי מוש? ההורים שלכם במיקמק סיטי רשמו אתכם ללימודים? שימו לב (דגש ענקי) לספר את זה בתור הדמות. אל תשכחו להציג את עצמכם בתור הדמות שלכם במיקמק סיטי בתחילת הסרטון.

הפרס של משימת זכות זו, היא שהסרטון שלכם יופיע בערוץ 4 בטלוויזיה של מיקמקי העיר.

בעתיד נלמד על הנושאים הבאים:
מוקמוק טאון, ניפציק פיקלבוץ, עשרת הדברות של המיקמקים בגרסאות השונות, נגיף הצחוק, מינימיקים, חומפים, הבחירות האחרות שהתקיימו במיקמק סיטי עד היום, עבודות שונות במיקמק סיטי, המבוך שאליו מובילות מדרגות הנחש, מסלולי לימוד חדשים, הדרדסים (יעלה לקראת יום השואה) ועוד.

מוקדש ל תזכורת-לתלמידים-להשלים-שיעורים-כדי-להמשיך-לחודש-מרץ, מיקסטאר990, לולו1643, דיבורית1, באולימי51ה
9
1
130


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
21/02/2021   15:09 קים1118  1
יפה בטירוף!!