קהילה - היצירות של מיקFruti
מיקFruti
218
235

חזרנו ויצאנו - סיפור לאווירת הפסח 07/03/2021

ארץ מצרים -
''אמא, אני.. איפה אני?'' קראה הגר בבושה, שעיניה לא עיכלו את הראי העומד לפניהם. ''פה אמא אב?'' הגידה התינוקת בשפה שלא ניתן להבין. בעוד לא מבינה מה צב נגידיה. ''אחים יקרים, ההורים לא פה לפי מה שאני רואה. יש קסם בהגדה שאבא מסר לי.. היא העבירה אותנו לתקופת יציאת מצרים ונוכל להבחין פה בנהר דם'' נתנאל טען. כולם שאגו ובכו.. ''מה נעשה?'' ''כיצד נצא מפה?'' ''איך זה קרה?'' כולם צווחו והיו עצובים, ובכי מר ייללו. ''נוכל ללמוד על תקופת יציאת מצרים, ונראה את המראות האדירות, איזה זכות'' השתוחחה עדיאל. עוצרים את דמעתם, ומאזינים לה כולם. ''תקשיבו אהובים, אנחנו נחזור הביתה. לא נוותר. אבל בינתיים בואו נהנה מהדבר הנפל עלינו'' ''צודקת בכל דבריה'', חשבו כך כולם.

עשרת המכות -
ראו הם, את העבודה המרה שהמצרים הכריחו את בני ישראל, והזדעזעו. ''ה' , תודה שלא הייתי צריך להתמודד עם העבדות הקשה הזאת'' נתנאל קרא בהודיה. ''זה עצוב נורא'' הגר אמרה בקול מדוכא. ''המצרים האלה, פשוט רשעים'' חשבה שירלי. לאחר מכן, הייתה הקלה, המצב התהפך והבחינו כיצד חווים על בשרם המצרים את עשרת המכות, וזה שעשע אותם, את האחים, ואת בני ישראל. ''מגיע להם'' חשבו כך האחים ובני ישראל. שכל מי המצרים נהפכו לדם, כיצד כל הצפרדעים מתפשטים לכל עבר, את מכת הערוב, דבר, שחין, ברד, ארבה, חושך, ובכורות.. המכה הקשה ביותר שספגה מצרים. ''כיצד ה' חולל את הניסים? וואו זה מדהים'' שוחח עמית. ארצם של המצריים חוותה אבל כבד, בעוד בני ישראל מתכננים את יציאתם אל ארצם החופשית, ארץ ישראל. ''אני מתרגש ביותר'' קראו התאומים בו זמנית.. ''נועם, נכון תמיד רצית לדעת איך חצו את ים סוף?'' עמית אמר.. ''כן'' קרא בקול דבש. ''בואו נצעד בדרכם, נגיע לראות את הנס'' וצעדו להם יחד באהבה וחיבוק.

חציית ים סוף –
צעדו להם כולם, כולם התשוחחו לקראת השיבה לארץ ישראל.. הייתה להם הרגשה לארץ ''חלב ודבש'', התלהב כולם. באמצע שיחתם צצו להם מצרים המתכוונים לרודפם, ''אנחנו רק זקוקים לנס'' קראו כולם. הקב''ה עיכב את המצרים.. הקלה רבה. ''בני ישראל יקרי, הנו עומדים לחצות את ים הסוף, אני נלהב לראות את הנס אשר יופיע מידי ה' '' קרא משה לכולם, ונדמו המשפחה לשמוע את קולו של משה רבנו. ''רגע רגע, שם המשפחה של משה הוא לוי נכון? גם אנחנו לוי, גם אנחנו לוי'' הלל התרגש. ''אתה צודק'' אמר נתנאל. ''חם נורא, בקרוב נתרענן במי הים'' התבדרה שירלי מבדיחתו של נועם. כולם צעדו לעבר הימה, וחששו לקראתו כתוצאה שלא האמינו באמונה שלמה. נחשון בן עמינדב הראשון שקפץ לים סוף, בטרם נקרע הים לשניים. לאחר שראו את אמונתו השלמה, התהלכו אחר בלי בהלה. ''עכשיו אנחנו, עכשיו אנחנו'' הגידה בזמן התור הגר. והמצרים והסוסים נפלו לתהום הים.. לפני עמנו התגלו נפלאות, את הדגים, כאילו נמצאו בתוך אקווריום עצום, שאין כגדולתו.. לאחר הנס הגדול, התחילו בשירת הים, והודיה לה' ''איזה אדיר זה היה'' קרא הלל. ''וואו'' צווחו כולם.

ברוכים השבים -
''''אבא, אמא?'' הגר שוב שאלה.. שאלו שניהם ''מה נהיה?'' ראינו את ניסי יציאת מצרים והפלאות שששרו שם, אמרו כולם בנוסח שלהם. שעוד הפנים שכל כולם בתדהמה. ''אני ואמא גם היינו שם, חיפשנו אותכם, אבל לא מצאנו'' התבדח אביהם שלא הבין את פשר המילים של ילדו. ''אנחנו רציניים, ראינו את משה רבנו, עשרת מכות, את קריעת ים סוף..'' עמית אמר. ''וואו'' ''גם לי זכור בזיכרון על מדבר וקריעת ים סוף וכינים'' אמר אביהם והאם הצדיקה את דברו. ''נתחיל בקריאת ההגדה בהודיה לקב''ה על הניסים והנפלאות'' , ''מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות מכל הלילות.. שבכל הלילות אנו..''

(הסיפור רובו נכתב על פי הדימיון)

מוקדש לואי, יונימיק, יניב, ןדובוני, שושפנציק, יוטובSמחלק
14
7
140


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
29/03/2021   17:00 ממקמקון1  7
וואייייי!

את זוכה, ואם לא....

רגע שיהיה מתח..

ואם לא..........

אני מסירה עוקב לכל המנהלים!!

יש מבין מנהלימוס??

לתת לפרוטילה לזכות!
08/03/2021   13:59 מיקFruti  6
❤❤❤
07/03/2021   21:02 GOODBOY555  5
יצירה מגניבה כל הכבוד המשיכי כך
07/03/2021   15:06 שושפנציק  4
סיפור מוווווושלםםםם
קראתי את הכלללל
את כותבת בשפה גבוהההההההההההה
אמממ
אה כן!
ההצלחת פסח ממני :)
07/03/2021   14:27 מוקמיק992  3
אעאעע
07/03/2021   09:20 שתיחברות  2
וואי !
את בטוח זוכה !
את כותבת מדהים !
07/03/2021   09:13 תותי12524  1
מהממםם!!
אל תפסיקי לכתוב סיפורים,
יש לך את זה!!
אוהבת
חתואל:)