קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 44 – סימליש (שפה וירטואלית) 21/03/2021

"שלום תלמידים. ישנן כמות רבה של שפות שונות הקיימות בעולמות השונים. כיום נלמד על אחת השפות הללו" (המושג "בעולמות השונים" מתייחס למשחקים שונים ומקביל לארצות שונות במובן החוץ משחקי).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

יוצרי המשחקים בסדרת "סימס" (או "Sims" בשפת המקור, אנגלית) יצרו משחק המאפשר לדמויות של השחקן לדבר עם דמויות אחרות, בין כל ה*פיצ'רים האחרים של המשחק.

*פיצ'רים בתרגום חופשי – מאפיינים.

ויל רייט (Will Wright), יוצר סדרת "סימס", לא רצה שהדיאלוגים בין הדמויות ירגישו כחוזרים על עצמם. לכן, ויל רייט החליט ליצור שפה במיוחד למשחק. הוא קרא לשפה זו "סימליש" (או "Simlish" באנגלית).

יש תיאוריות שהסימליש היא תערובת של אוקראינית, נאוואחו, רומנית, אירית, טגלוג ואפילו ג'יבריש.

לפני המצאת הסימליש, היה ניסיון להשתמש בשפות אחרות (נאוואחו ו-אסטונית) לצורך הדיאלוג במשחק, אך מכיוון שהסימליש רחוקה מכל שפה אנושית קיימת, השחקנים פחות הרגישו את החזרתיות שלה.

צוות המשחק הקליט מאות קליפים קוליים בסימליש, כל אחד עם קצב איחודי המבטא את ה*ניואנס הרגשי שלו. ויל רייט רצה שהשחקן יוכל לזהות איך הסים שלו מרגיש לפי הטון שבו הוא מדבר ומקצב הדיבור שלו.

*ניואנס – הבדל קטן, אך משמעותי.

לכבוד משחקי הסימס, נכתבו כמה וכמה שירים בסימליש. בנוסף, שירים מוכרים כמו "Hot N Cold" של קייטי פרי הוקלטו מחדש בסימליש במיוחד בשביל הרדיו שניתן לשים בביתו של כל *סים.

*סים – בן-האדם של המשחק "סימס".

שפת הסימס המשיכה גם למשחקים המבוססים על סימס ואף מופיעה במשחק *"Spore" שאינו קשור כלל לסימס. ניתן לשמוע את הסימליש מתושבי הערים במשחק "Spore" כאשר עפים נמוך (בשלב החלל).

*Spore – משחק מחשב משנת 2008 שבו מפתחים יצור משלב תא בים ועד לשלב שבו הוא עף בחלל.

כיום ניתן ללמוד מילים מתוך הסימליש דרך אתרי מעריצים של סימס, שירים בסימליש המופיעים ביוטיוב ואף דרך אפליקציה שנוצרה לשם כך, אך אין דרך ללמוד את השפה המלאה, מכיוון שלא הומצאו מספיק מילים המאפשרות ניהול שיחה ארוכה בדיבור שוטף.

משימת זכות רב-פעמית:
ישנם כבר כמות רבה של שיעורים של בית-היתומים מיקסקול בקהילה. לאחר שהשלמתם כמה וכמה שיעורים, הגיע הזמן שתענו על השאלה הבאה – למה אתם לומדים את הדברים האלה? במשימה הזאת, עליכם לכתוב בתגובה בדף הכתיבה של בית-היתומים מיקסקול או ביצירה משלכם שם של שיעור מסוים ולציין מהי הסיבה לדעתכם להופעתו של שיעור זה בתוכנית הלימודים של בית-היתומים מיקסקול. על כל שיעור שתכתבו את זה עליו, תקבלו 5 נקודות אישיות.

דף הכתיבה של תלמידי בית-היתומים מיקסקול

בעתיד נלמד על הנושאים הבאים:
מוקמוק טאון, ניפציק פיקלבוץ, עשרת הדברות של המיקמקים בגרסאות השונות, מינימיקים, חומפים, הבחירות שהתקיימו במיקמק סיטי עד היום (למדנו כבר על בחירות 2011), עבודות שונות במיקמק סיטי, המבוך שאליו מובילות מדרגות הנחש, מסלולי לימוד חדשים, הדרדסים (יעלה לקראת יום השואה) ועוד.

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, יהונתן7223, 6מתוקתק, רול12347, אןיווןסיון, יולי3360
8
1
118


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
21/03/2021   17:00 הילולה3321  1
יש לך קהילה מהממת!
אשמח להקדשה\המלצה :)