קהילה - היצירות של מברשת111
מברשת111
222
529

סיפור לפסח / לכתב אורח - המסע אל המצה 21/03/2021

פרק 1 – איך הכל התחיל....
הכל התחיל לפני שבוע : לפני שבוע בבוקר , התחיל חופש פסח להאנתי ישבתי על הספה ביידי קערה עם שלוש כדורי גלידה שלט של הטלוויזיה ביד השניה , ראיתי החממה , פתאום אבא שלי בא עוצר לי את הפתק ואומר לי " ילדה שלי , יש חופש אולי במקום להתבטל תצאי תשחקי , את יודעת שהמצרים עבדו קשה אולי גם את יותר תעזרי בבית? תצאי יותר החוצה?"
עניתי לו בחוצפה " אני לא הייתי בימי המצרים , תן להמשיך את הפרק" , קצת לפני שהלכתי לישון חשבתי לי , מה באמת היה קורה עם הייתי במצרים , אוי רגע איזה בושות , שכחתי להציג את עצמי , אני דניאל , אבל תקראו לי דני אני מעדיפה... , אני כותבת את היומן הזה בזמן שאני עכשיו חזרתי איכשהו בזמן למצרים , אמשיך את הסיפור , יום אחר מכן חזרתי שוב אל הטלוויזיה ראיתי בשלט כפתור שלא ראיתי אותו לפני כן , וכמו כל ילד לחצתי עליו בלי לדעת מה הוא עושה , פתאום הטלוויזיה נהיתה כחולה יצא מלא קרינה כחולה ואיכשהו זה הכניס אותי לתוך הטלוויזיה , או בעצם למצריים?

פרק 2 – מכונת הזמן
אני השתגרתי למצריים ? אמרתי לעצמי .. , ראיתי שם מלא אנשים מזיעים , כעוסים , לא ראיתי חיוך אחד , חוץ משל מישהו אחד , שישב על כיסא גדול , אמרו לי שקוראים לו יוסי , אבל השם חיבה שלו הוא "פרעה" , לא הבנתי למה כולם עובדים ורק הוא לא... , ניגשתי אליו , ואמרתי לו במלא אומץ , הייתי אומרת שקצת יותר מידי אומץ , סליחה? יוסי בעצם פרעה? למה אתה לא עובד? הוא קם מהכיסא באטיות , היה לו פרצוף מאייים , והיה לי מין חבל כזה בידו , הוא הרים אותה והקיש איתה עליי , זה כאב.... , ואז פרעה ענה לי "מי את ילדה חוצפנה שכמוך , אני מניח שאת חדשה , איך את לא מכירה אותי? ! , אני המלך שלכם , ויאלה לעבוד! , אם את לא רוצה לקבל עוד הקשה! , עניתי לו " בסדר , עם גמגום וגלגול עיינים " , התחלתי לעבוד , זה היה קשה ממש .... , פתאום בא אליי ילד בגילי פחות או יותר דחף אותי לשיח שהיה ליד איפה שעבדתי ואמר לי " את חייבת לעזור לי! , פרעה השליך את כל הבנים לאגם , אני מתחבא פה כבר זמן מה , אני הייתי בשוק , שאלתי אותו "איך אתה שורד פה? , איך אתה אוכל? כמה זמן אתה מתחבא? ואיך קוראים לך בכלל?

פרק 3 – עץ הקקטוס

אוקי אני יענה לך אחד אחד , אני כל היום מתחבא , אמא שלי עוזרת להחביא אותי אבל היא פוגשת אותי רק ב-3 לפנות בוקר ליד עץ הקקטוס וגם זה לא כל הזמן , כי כל היום היא עובדת מותשת מכל העבודה שפערה נותן ... , אמא שלי מביאה לי , למרות שזה ארוחה אחת ביום , אבל עדיף מלמות... , אני מתחבא כמעט חודש זה ממש קשה , קוראים לי יוני , הוא הסתכל עלי ובקושי הצלחתי להוציא מילה מהפה , אבל אחרי כמה דקות של הלם עניתי לו , וואו , זה מטורף! , יוני..שם נחמד , הוא ענה לי בצחוק , נחמד זהו? ציפיתי ל-זה שם מדהים אין שם כמו זה , גיחחתי , יום לאחר מכן גם אני התחלתי לעבוד במצרים , בקושי הצלחתי להרים אבן אחת , וראיתי שפרעה מקיש את מי שלא עובד , אז הבנתי שאני חייבת להתחיל להתחבא , חיפשתי את יוני , לא מצאתי ..... ואז נזכרתי שהוא אמר שב-3 בבוקר הוא הולך ליד עץ הקקטוס להיות עם אמא שלו , אז בשלוש הלכתי גם לשם , ראיתי את אמא שלו ואותו , ראיתי שהוא אכל שקשוקה אני התקברתי , אני מניחה שאמא שלו מאוד פחדה כי היא לקחה את המחבת של השקשוקה והכניסה לי אותו הישר לראש!

פרק 4 – שקשוקה

התעלפתי , קצת אחרי שהתעוררתי עדיין עצמתי עיינים ושמעתי את יוני ואת אמא שלו מדברים , יוני אמר לאמא שלו " מה את עושה בשם כל הרוחות?! " היא ענתה לו שזה מאוד מסוכן שמישהו עלה עליהם , ושצריך למצוא מקום אחר , הוא ענה לה היא ידידה שלי... אמנם הכרנו רק היום אבל גם היא בסכנה , היא לא מצליחה להרים אבן , אז גם היא מתחבאת מפרעה , אני סיפרתי לה עליי ועלייך , וואי יוני , זה באמת מסוכן היא ענתה לו והמשיכה להסביר למה זה מסוכן , ואז היא אמרה לו משהו שפתח את אוזניי , מה עם היא מסוכנת!? , איך היא הגיעה לפה בכלל? , איך לא ראית אותה עד היום? , קמתי על רגלי , וסיפרתי להם את כל מה שסיפרתי לכם עד כה , הם היו בשוק טוטאלי שאי אפשר להסביר , אמא שלו כמעט התעלפה , אמרתי בבושה אבל לא צריך עוד התעלפויות ואז צחקתי ,

פרק 5 – המסע מתחיל באוכל טוב
היום אני כבר שבוע פה , במצרים , היום היה מלא התחשושיות על שהישראלים בורחים ממצרים , הם קבעו שבחמש לפנות בוקר כולם נפגשים ליד הנהר , סיפרתי ליוני ואמו והם היו קצת בלחץ , כמובן שגם אני אבל ניסיתי כמה שפחות להראות את זה , ואז רגע אחרי נלחצתי עוד יותר ! , אמרתי ליוני איך נוכל להוציא אותך ממצרים ... אם אתה בן? ישר ישימו לב , כמובן מרוב חוכמתי עלה לי רעיון! , אמרתי ליוני , אז זה הרעיון : נכון יש פה סוסים? יוני ענה שכן , אמרתי לו אפשר לשים לך משהו על הראש ומתחת לזה את העשב שהסוסים אוכלים! , שזה יראה כמו שיער בלונדיני , רק אל תשמור על קשר עין עם אף אחד , אחרי שעינו את ההיפוך של יוני , הגיע חמש בבוקר , היו שם מלא אנשים , התחלנו לצאת , אחרי שהלכנו בערך איזה 16 שעות ללא הפסקה , עצרנו להפסקה , חשבנו מה אפשר לאכול כי אף אחד ל חשב על זה , לחשתי ליוני ולאמא שלו , שבשנת 2021 יש משהו הנקרא "מצות" אני לא בדיוק יודעת איך מכינים אבל זה אמור להיות פשוט , יוני ענה לי "אמרת אוכל קיבלת את אמא שלי!" חיכתי , אמא שלו שאלה איך מכינים , אמרתי שצריך לקחת חיטה שתהפוך להיות סוג של בצק , הם לא הבינו מזה בצק , אמרתי לו , זה מה שמכינים מחיטה , אמרתי להם לוקחים חיטה , תנסו איכשהו לחצוץ את זה או משהו להוסיף מים , אולי גם ביצה , אני לא באמת ידעתי איך עושים , פשוט ניסיתי , אמא שלו אשכרה הצליחה לייצר בצק! , משני מרקיבים ללא מחשירים , יש לה ידי קסם לאישה הזאת אמרתי לעצמי בראש , אמרתי לה מצוין! , עכשיו נראלי נצטרך לעשות מדורה בשביל שנניח על זה את הבצק ואז זה היה מוכן , חיפשנו משהו להניח עליו את הבצק ומצאנו עלה גדול כזה שלא נשרף , הכנו ויצא מדהים! , אמרתי ליוני ולאמו , שאצלנו גם אפשר לאכול את זה עם שוקולד , וישר אמא של יוני קפצה ואמרה איך אפשר להכין את זה? , עניתי לה יש עץ כזה של שוקולד או משהו כזה הסבירו לי בכיתה , ואפשר גם אגוזי לוז , אמא שלו הכינה את זה יצא מדהים!

פרק 6 – פרעה חוזר לתמונה
אחרי שכולם היו גמורים מהלילה הארוך הזה הלכנו לישון בבוקר , בצהרים התעוררנו מרעש של סוסים צועדים , זה היה פרעה , הוא חזר לתמונה... , בטח שם לב שכולם נעלמו לו ... , כולם רצו! , במהירות שיא! , רק אני לא הצלחתי לרוץ , פרעה החזיר לי בחולצה הרים אותי גבוה , וצעק בקול "עם אתם רוצים שהילדה החמודה הזאת תישאר בחיים אתם חוזרים עכשיו למצריים!" , כולם התסכלו עליי בפרצוף עצוב ומצטער , אמרתי בקול " תמשיכו! אל תעצרו בגללי אתם חייבים להמשיך! , הם המשיכו חוץ מיוני ואמא שלו , שברחו לצד אחר , לא הבנתי למה , ואז בום ! פרעה נפל , או בעצם התעלף .... , הסתכלתי מאחור מי שחרר אותי , זה היה יוני אמא שלו ועוד מישהו , קצת משוגע האמת...... , הוא אמר שקוראים לו משה , ושהוא ראה איזה עץ נשרף שדיבר אליו , לא נכנסתי לפרטים , שאלתי אותו איך עץ יכול לדבר אלינו? , הוא ענה לי אני מבין שאת מפקפקת בי , זה היה אלוהים , עניתי לו , סליחה כן? אבל אני לא בטוחה עם אני מאמינה באלוהים , ועם אלוהים יהיה או לא אמור להיות רוח או משהו כזה? , הוא ענה לי הוא לא! , את לא חייבת להאמין , עכשיו במקום להתווכח אנחנו חייבים לברוח ולהגיע לשאר בני ישראל כי הם רצו מהרגע שהם ראו שפרעה תפס אותך הוא ענה לי , אמרתי סבבה אגוזים , אף אחד לא הבין מה אמרתי , אמא של יוני אמרה את רוצה עוד שוקולד? , עניתי לה שזה סלנג מהעתיד , משה צחק ואמר , את אמרת שלי יש סיפור לא אמין ? התעלמתי והמשכנו ללכת , ראינו את בני ישראל עומדים ועצובים , ישר רצנו אליהם , ראינו שם ים , זה אומר שאין לנו איך להמשיך .... , משה אמר אם יש לנו תקוה אחרונה אני אבקש מאלוהים בקשה ,

פרק 7 – הבקשה מאלוהים
הוא עלה על הר גבוה כזה , משהו שנראה מעל העננים , אחרי שמשה ירד הוא אמר לנו שהוא ביקש מאלוהים שיחצה לנו את הים לשניהם , חיכינו וחיכינו , ופתאום פרעה שוב חזר , ראינו אותו נוסע על הסוס במהרה , משה צעק חזק חזק , אלוהים! , בבקשה תחצה את הים לשניהם ושהם יגיעו תסגור אותו!!!!!!! , פתאום הים נפתח אנחנו רצנו במהרה!!! , כולם עברו , ואז שפרעה הגיע הוא תבע , עם הסוס שלו , אמרתי ליוני , עכשיו בלי הסוס הזה לא היה לך פאה חדשה , יוני צחק וגלגל עיינים , אמא של יוני צעקה אנחנו חופשייםםםםםם!!!!!!! , כולם חגגו!! , ואכלנו עוד מצות , הלכנו הלכנו הלכנו , בנינו ארץ חדשה , והפעם כן הצלחתי לעזור , ואז פתאום אני שומעת את אלוהים אומר , מתוקה שלי , ישנת מלא! , אולי תחזרי לראות טלווזיה? , נבהלתי ממש! , פתחתי עיינים ואני רואה את אבא שלי , הוא אומר לי שישנתי מלא שעות שינה , ואז שאלתי אותו , אבא באיזה שנה אנחנו ? הוא אמר לי 3090 אמרתי לו מההה?! , ואז הוא צחק ואמר סתם סתם , 2021 למה?!
חשבתי לעצמי בראש והבנתי שהכל היה חלום , וואו זה היה ממש אמין החלום הזה , אבא שלי אמר מה?! , אמרתי לו לא משנה וצחקתי ,
שבוע אחר מכן , הלכתי למגירה שלי לקחת את החוברת חשבון כי נשאר לי יומיים לחופש לסיים את שיעורי הבית שנתנו לנו , ראיתי שם את היומן , הסתכלתי בתוכו , וראיתי שכל מה שכתבתי היה שם! , אז אולי זה היה חלום? ואולי לא?

-המשך יבוא-

מוקדש לואי, yaniv, מיהלי, יונימיק, יאנצי, 007בנצוק, איזהעודמנהליםיש....
20
19
323


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
26/03/2021   13:44 מיקסטאר990 19
קראתי הכלללללללל עכשיו!
אבל אמממ.... הים לא נחצה ככה חח XD
נחשון בן עמינדב האמיץ קפץ אליו וכמעט טבע!!
ואז הקב"ה חצה אותו לשניים!!!
הסיפור מצחיק!! שינית כמה פרטים חח....
יפה מאוד! ישר כוח!! מושלם!
25/03/2021   21:22 אנהשיר444 18
מהמממתתתתתתתתת
תת
עכשיו יש לי גם סיפורוןןן
23/03/2021   20:00 יהלום1167 17
מהממם
23/03/2021   10:17 181יעלר1 16
יא מעניין
22/03/2021   20:45 נוניש45333 15
סיפור מהמם אלופה
22/03/2021   15:37 לומי507 14
וואו!!! מהמם!!!
22/03/2021   15:33 הילהחנה100 13
וואוווווו
יבשיייי
זהה משמש יפהההה הצילוו (המשמש בכוונה חוחו)
לוללללל (בדיחה פנימית)
(סוגריים סוגריים)
אני מ-ש-ו-ע-מ-מ-ת-!
22/03/2021   10:50 הילולה3321 12
וואו סיפור מהמם!
כל הכבוד:)
את בטוח זוכהXD
22/03/2021   10:17 אנהשיר444 11
אההה יבשיי
סיפור מדהים
רק החממה פלשבק !!
22/03/2021   09:53 שירה55159 10
פרק 3 בסוף היה מצחיק XD
22/03/2021   09:14 יסמין970  9
ואווו מרתק
למרות שקראתי בנתיים רק את. ההתחלה XD
טובב ממ מנהלים יש אור, רואי, ברקדנס12, ולא זוכרת
22/03/2021   07:24 בועות7  8
סיפור מושלם
21/03/2021   17:52 אביב3535  7
אמאאא מושלםםם
21/03/2021   17:30 מוקמיק992  6
אעעא
21/03/2021   17:29 0הקול123  5
יפההה!!
סיפור מושלםם
21/03/2021   17:09 יפית5233  4
ואו איזה סיפור יפה!
כל הכבוד!!
21/03/2021   17:07 פטל347  3
היוש מברשתתת:)
יש לי קהילה וראיתי איזה עיצובים מהממים יש לך ... אשמח אולי לעיצוב והמלצה!
21/03/2021   17:03 גאגי78  2
אחלה
21/03/2021   16:53 מברשת111  1
אם יש שגיאות/דברים לא מובנים וכו אני ממש מצטערת!
מקווה שאהבתם את הסיפור❤XDDD