קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

אירוע 4 – ליל הסדר של פסח (ט"ו בניסן) 28/03/2021

"פסח שמח לכל תושבי מיקמק סיטי. היום נלמד ביחד כיצד ניתן לקיים את המסורות המיוחדות של חג הפסח בדרך החוויתית והשיתופית ביותר" (ולחגוג את החג בתוך הדמויות שלנו כתושבי מיקמק סיטי).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

לפני שנלמד כיצד ניתן לחגוג את החג במיקמק סיטי, נלמד מעט על החג עצמו (במובנים חוץ משחקיים). נתחיל בתמצות של 15 סימני הסדר, המוצגים בחרוזים, שדרכם עוברים בזמן הקראת ההגדה של פסח.

קדש: קידוש - כוס ראשון.
ורחץ: נטילת ידים לפני טיבול הכרפס, ללא ברכה.
כרפס: ברכת "אדמה" ואכילת ירק בטיבול.
יחץ: חוצה את המצה האמצעית ומטמין החלק הגדול לאפיקומן.
מגיד: עיקר הסדר, קיום מצוות "והגדת לבנך", כוס שני.
רחצה: נטילת ידים בברכה לפני אכילת המצות.
מוציא: ברכת "המוציא" על המצות.
מצה: ברכת "על אכילת מצה" ואכילת מצת מצווה.
מרור: ברכת "על אכילת מרור" ואכילת מרור.
כורך: כריכת מצה ומרור כהלל.
שולחן עורך: אכילת סעודת החג.
צפון: אכילת האפיקומן.
ברך: ברכת המזון, כוס שלישי.
הלל: אמירת הלל, כוס רביעי.
נרצה: פיוטים לסיום הסדר.

מקור מידע:
סימני הסדר – ויקישיבה

בליל הסדר, נוהגים בני-האדם לשבת מסביב לשולחן האוכל עם בני משפחתם, לקרוא ביחד בתורות מתוך מעין חוברת תפילות ותודות, הנקראת "הגדה של פסח", לסעוד יחד ולקרוא שוב בתורות מתוך ההגדה. במהלך ליל הסדר, מוחבאת מצה הנקראת "אפיקומן", אותה הילדים צריכים למצוא בשביל לקבל מתנה.

מנהג האפיקומן הומצא במטרה להשאיר את הילדים ערים עד סוף הסדר.

כעת נעבור לכיצד ניתן לחגוג את סדר פסח במיקמק סיטי, בתור הדמויות שלנו כתושבים מסורתיים של מיקמק סיטי. המנהג הנפוץ ביותר לתושבי מיקמק סיטי בסדר פסח, הוא חיפוש האפיקומן.

האפיקומן של מיקמקי העיר – בעת חגיגת סדר פסח, נבחר מיקמק שאינו מעוניין לזכות בפרס שמקבל המיקמק שמוצא את האפיקומן. אותו המיקמק יכול להתחפש בפריטים של פסח או להתחבא כפי שהוא. המיקמק שלקח על עצמו את תפקיד האפיקומן, בוחר מקום להסתתר בין האזורים הציבוריים של העיר, במטרה לתת לכל המיקמקים שמחפשים אותו סיכוי שווה למצוא אותו.

לפני חיפוש האפיקומן, כולם מתאספים באותו האזור. האפיקומן אומר לכולם רמז בקול (בועת דיבור), לאחר שווידא שיש לו את כל המחפשים במיקטוק. בשלב הבא, הוא הולך להתחבא באזור שאליו הוא נתן רמז. על הרמז להיות לא שקוף. המיקמקים המחפשים יכולים לבקש רמז נוסף לאחר כ-5 דקות. אם אחד המחפשים ביקש רמז, על האפיקומן לשלוח במיקטוק את אותו הרמז לכל המחפשים.

אם האפיקומן נמצא, הוא יכול להחליט לחכות למיקמקים נוספים, במידה והוא יכול לתת פרס לכל המוצאים אותו. אם הפרס הוא פתיחת שעשועון, ניתן לחכות לכמות המיקמקים המקסימלית של השעשועון. הפרסים מותאמים לפי בחירתם של מארגני האירוע ו/או האפיקומן.

לאחר שהאפיקומן נמצא על ידי כמות המיקמקים המקסימלית (לפי הפרס הנבחר), עליו לכתוב במיקטוק לכל המחפשים שנותרו שכולם מצאו אותו. במידה ואחד המחפשים שמצאו אותו לא נשאר עם האפיקומן ועבר לאזור אחר, האפיקומן אחראי לעדכן גם אותו בסיום החיפוש של האפיקומן.

מה הסדר של סדר הפסח במיקמק סיטי?

השלב הראשון, הוא התכנסות ביחד באזור אחד. לרוב, נהוג לארגן שולחן עם כמות מקומות ישיבה סביבו שמספיקה לכמות מיקמקים גדולה. בזמן שכולם מתכנסים יחד, יש הזדמנות לשתף לגבי מיקומם של פריטי פסח השנה, לבחור את התלבושות לסדר פסח ולספר על חוויות בתוך הדמויות, כמו לקוח מאתגר בעבודה, משימה מסובכת שקיבלתם בלימודים, מסיבה שהוזמנתם אליה וכדומה.

השלב השני, הוא חיפוש האפיקומן. מתחילים בלבחור את האפיקומן (ניתן לבחור מראש), מקבלים את הרמז למחבוא האפיקומן, מחכים שאחד המשתתפים באירוע יקבל הודעה שהאפיקומן במחבוא שלו ויודיע לכולם ומתחילים לחפש בנפרד. אחרי שנמצא האפיקומן, המוצאים מקבלים את הפרס.

השלב השלישי יכול להתחיל בזמן שהמוצאים של האפיקומן מקבלים את הפרס. הם יכולים להחליט לקבל את הפרס גם בזמן אחר, בתיאום עם המיקמק שמביא להם את הפרס. בשלב השלישי, ניתן לחלוק סיפורי פסח ולשיר ביחד (בבועות דיבור) את שירי פסח. ניתן להזמין לאירוע נגנים שינגנו ברקע את שירי פסח.

משימת זכות רב-פעמית:
כתבו בתגובות על איזה אירועים נוספים תרצו ללמוד. על כל אירוע שתציינו, תקבלו 5 נקודות. אין לציין את אותו האירוע פעמיים. ציון אותו האירוע יותר מפעם אחת, יוריד לכם נקודה על כל פעם מיותרת שבה צויין אותו האירוע בתגובה של מטלת הכתיבה שלכם. אין לכתוב את מטלת כתיבה זו בתוך של יצירה בקהילה שלכם. גם חגים וגם ימים מיוחדים נחשבים לאירועים. אפשר לבחור גם אירועים עצובים וגם שמחים.

מזכירה שזה הקישור (לדף הכתיבה של תלמידי בית-היתומים מיקסקול) שאליו שולחים מטלות כתיבה.

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, ההההר34, ניני63899, מיקמיק15ב, פוצקי202, מקדסית, רקמעיין
5
4
114


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
03/04/2021   12:44 גלידה4188  4
שמחתי לעזור (בזה שאמרתי לך מה התאריך העברי של פסח לפחות...)
30/03/2021   00:17 הלל24684  3
מהמם
29/03/2021   22:46 נירמה911  2
אומנם הם לא קרובים אבל האיתי שמחה לישמוע על:
1. פורים
2. סוכות
3. שבועות
4. ל"ג בעומר
הנמרה.
29/03/2021   21:57 יסמין970  1
מאיפה המצות והקערה?