קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 48 – הדרדסים (תיאוריות קונספירציה) 04/04/2021

"שלום תלמידים. השיעור היום מתבסס בחלקו על קונספירציה ובחלקו על מידע חוץ משחקי. בשיעור זה תלמדו על תיאוריית קונספירציה שפותחה על הדרדסים במיקמק סיטי" (סדרת טלוויזיה עם סרטי המשך).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

מראה חיצוני של הדרדסים:
הדרדסים הם יצורים כחולים זעירים עם מצנפות לבנות ומכנסיים לבנים, שמהם מבצבץ זנבם הכחול הקטן.

מידע חוץ משחקי:
על פי ויקיפדיה, "הדרדסים" הם דמויות בדיוניות שיצר המאייר הבלגי פייר קוליפור. ישנם כמה עיבודים שונים לדרדסים, מקומיקסים וספרים לסרטים ותכנית הטלוויזיה. בתחילת דרכה של תכנית הטלוויזיה בארצות הברית, התנגדו מנהיגים נוצרים לסדרה, בשל השימוש הנפוץ בה בקסמים וכישופים.

ישנה תאוריה שסדרת הטלוויזיה של הדרדסים נועדה להקנות ערכים קומוניסטיים לילדים בזמן השואה. תיאוריה זו מסתדרת עם התיאוריה כי הסדרה אנטישמית. לפי תיאוריות אלה, גרגמל הוא יהודי ששונא דרדסים ורוצה להתעלל בהם. תיאוריה נוספת טוענת כי הסדרה גזענית כלפי אפרו-אמריקאים. תיאוריה אחרת טוענת כי בסדרה יש סטריאוטיפים אנטי-נשיים, המעודדים סטיגמות.

פרטים הקשורים לתיאוריות הנל:
▪ ביבשת מולדתם של הדרדסים (אירופה), יהודים מתוארים כבעלי אף ארוך. לגרגמל יש אף ארוך.
▪ חתולו של גרגמל, חתחתול, נקרא במקור "עזראל", שזהו שם יהודי.
▪ באחד הפרקים, נראה גרגמל ליד חנוכייה, בעוד הדרדסים רקדו סביב עץ חג מולד.
▪ באחת מעלילות הקומיקס של הדרדסים, הם נדבקים במחלה שעושה אותם שחורים ומאבדים את יכולת הדיבור. כשהפרק עובד לסדרת הטלוויזיה, הדרדסים הפכו לסגולים במקום לשחורים.
▪ דרדסית זהובת השיער נתפסה כהשתקפות מצוירת של בובת ברבי וכדמות פסיבית שאינה עושה דבר בעצמה, מלבד לדאוג למראה החיצוני שלה.
▪ דרדסית נוצרה על ידי גרגמל במטרה למשוך את הדרדסים הבנים החוצה וכדי לסכסך ביניהם.

משימת זכות רב-פעמית:
השלמת שיעורי-הבית חשובה גם מחוץ למיקמק סיטי. תקבלו 5 נקודות על כל יצירה שתצלמו בה שיעורים שהשלמתם (חוץ משחקיים) ותעלו לקהילה (תזכרו להקדיש למשתמשת mili11), בין אם זה באתר לימודים כלשהו, בדפים, תוצר חזותי (משהו לתצוגה) או משהו אחר. תקבלו נקודה על ציון המקצוע שבו השלמתם שיעורים ביצירה שלכם. אם יש יותר ממקצוע אחד, תקבלו נקודה על כל מקצוע שמופיע שם. זכרו לציין את מספר שיעורי-הבית שהשלמתם בכל מקצוע בתוכן היצירה, במידה ואין מספור של כמות המטלות בתמונה.

שימו לב – אין להעלות יצירה עם השם שלכם (השם החוץ משחקי, שלכם השחקנים), של שם בית-הספר שבו אתם לומדים או כל דבר אחר שיכול לשתף על מי שאתם מחוץ לאתר. כלל זה חשוב למען הגנתכם.

התאוריה התוך משחקית:
ניתן לראות את התיאוריה בסרטון שצירפתי למעלה. את הסרטון ערך והעלה המשתמש חתול2007, אותו המשתמש שפיתח את התאוריה לגבי הדרדסים במיקמק סיטי. על פי התאוריה, העיניים שמופיעות בכל מיני מקומות במיקמק סיטי, הן בעצם דרדסים שמסתתרים שם. על פי התיאוריה שלו, "הכפר" המפורסם שנפתח בחנות הקסמים נפתח בעקבות קיומם של הדרדסים במיקמק סיטי. כך פתחו להם המיקמקים כפר משלהם, המקביל לכפר הדרדסים המפורסם. ככל הידוע לנו, במיקמק סיטי אין גרגמל רשע, אבל יש חגים יהודים ולא יהודים שאנחנו חוגגים. לכן, על פי התאוריה שלי (מילי מילאני), אין גזענות ופגיעה בדתות בעצם קיומם של הדרדסים. להפך – הדרדסים הביאו השראה לכפר של המיקמקים, שהוא מקום של חברות וכיף.

בעתיד נלמד על הנושאים הבאים:
מוקמוק טאון, ניפציק פיקלבוץ, עשרת הדברות של המיקמקים בגרסאות השונות, מינימיקים, חומפים, הבחירות שהתקיימו במיקמק סיטי עד היום (למדנו כבר על בחירות 2011), עבודות שונות במיקמק סיטי, המבוך שאליו מובילות מדרגות הנחש, מסלולי לימוד חדשים ועוד.

מוקדש ל חתול2007, תודה-על-השיתוף-בסרטון-התיאוריה-והרשות-לשתף-אותו-בתוכנית-הלימודים
15
5
261


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
27/11/2023   11:32 לומיקולו  5
מהמם!
תגובה 3, מה מספק בלהעליב מישהי שעבדה כל כך קשה על יצירה?
19/05/2021   14:12 רויבזק  4
אומיייגאד יצא מהמם
05/04/2021   20:57 לוליני10  3
תאוריה מגוחכת
04/04/2021   13:28 רקמעיין  2
חחח באמת ראיתי את הדברים האלה כול הזמן אהבתי את הסרטון ומעניין למה שמו את זה במשחק
04/04/2021   10:59 חתול2007  1
מגניב