קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 51 – אטב נייר לבית (הכל אפשרי) 12/04/2021

"שלום לכל התלמידים שמרגישים שהאפשרויות שלהם מוגבלות בדרך כזאת או אחרת. היום נלמד על מישהו שהתחיל עם אטב נייר בודד והצליח להשיג לבית משלו" (סיפור אמיתי מהעולם החוץ משחקי).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

סיפור חוץ משחקי אמיתי:
היה היה פעם בחור מקנדה בשם קייל מקדונלד. הוא החליט להחליף דברים, החל מאטב נייר אדום בודד, ועד שיגיע לבית של ממש. בסדרה מדהימה של עסקאות חליפין שערך באינטרנט ותיעד באתר שהקים למטרה זו, הוא הצליח בתוך שנה להגיע למטרה שהציב לעצמו.

ביולי 2005, קייל מקדונלד החל את מסע ההחלפות שלו. קייל מקדונלד התחיל בלהחליף את האטב בעט בצורת דג. באותו היום, הוא החליף את העט בידית מפוסלת לדלת, שאותה החליף בכיריים לבישול בטבע. לאחר מכן באו גנרטור, ערכת מסיבות שכללה חבית בירה ושלט ניאון של חברת "באדוויזר", רכב שלג, זכות לטיול מודרך, משאית טנדר מסחרית של חברה, חוזה הקלטות, שכירות לשנה לבית, בילוי עם הזמר אליס קופר, כדור שלג ממונע, תפקיד בסרט ולבסוף – בית חווה בן שתי קומות.

בעקבות העסקאות המוצלחות שעשה קייל מקדונלד, הוא נכנס לספר השיאים של גינס לשנת 2008, בקטגוריית "סחר החליפין האינטרנטי המצליח ביותר".

זמן קצר לאחר שקייל מקדונלד הגיע למטרה שהציב לעצמו, הוא הודיע שהוא מעוניין להחליף את הבית שקיבל, מכיוון שבית החווה בן שתי הקומות שקיבל נמצא בקיפלינג (ססקצ'ואן), ואילו קייל מקדונלד מבלה את מרבית זמנו במונטריאול.

מקורות מידע:
מהדק ניירות אדום אחד – ויקיפדיה
הבלוגר שקיבל בית תמורת מהדר נייק רוצה להמשיך את שרשרת ההחלפות – כלכליסט
מי הצליח לקבל בית עבור סיכת נייר? – אאוריקה
הישג: הצליח לקבל בית תמורת מהדק נייר – Ynet
זה מה שתקבלו על הבית – וואלה!

משימת זכות המשכית:
בקשו מההורים שלכם דף נייר והכינו אוריגמי (שיעור אוריגמי בהמשך). צלמו את האוריגמי שהכנתם לקהילה. ניתן להכין כל דבר, ממטוס פשוט ועד ברבור שמנופף בכנפיים שלו. בשלב הבא, עליכם להחליף אותו במשהו אחר ולצלם את מה שקיבלתם. תקבלו 5 נקודות אישיות על כל פריט שתצלמו שאליו החלפתם את הפריט האחרון. תקבלו נקודה אישית נוספת על קישור תקין ליצירה שבה מופיע הפריט שהיה לכם לפני כן, ונקודה אישית נוספת על כל פריט שהיה לכם לפניו. מוזמנים לעצור ולהתחיל מחדש בכל פעם שאתם מרגישים שהגעתם לפריט שאתם מרוצים ממנו ומעוניינים לשמור.

מה קורה במקרה שקיבלתם 2 פריטים או יותר:
במידה וקיבלתם למשל שני אטבי כביסה, תוכלו להחליף כל אטב כביסה במשהו אחר ולהעלות יצירה מפוצלת, שבצד אחד שלה רואים מה קיבלתם על אטב הכביסה הראשון ובצד השני רואים מה קיבלתם על אטב הכביסה השני. שימו לב לציין בתגובות איזה פריט קיבלתם תמורת איזה פריט, במידה ושני הפריטים שונים. במקרה כזה, תקבלו נקודה אישית בונוס על כל הכפלה של כמות הפריטים שתצליחו לעשות.

*שימו לב שלא להישאר עם כמות פריטים שלא יהיה לכם איפה לשים אותה ומה לעשות איתה.

בעתיד נלמד על הנושאים הבאים:
מוקמוק טאון, ניפציק פיקלבוץ, עשרת הדברות של המיקמקים בגרסאות השונות, מינימיקים, חומפים, הבחירות שהתקיימו במיקמק סיטי עד היום (למדנו כבר על בחירות 2011), עבודות שונות במיקמק סיטי, המבוך שאליו מובילות מדרגות הנחש, מסלולי לימוד חדשים, אוריגמי, שיעור עברית ועוד.

מוקדש ל תקבלו-נקודת-חיבה-על-להקדיש-לי-יצירה-עם-מדריך-אוריגמי-כלשהו-עד-חמי.., 15-04-2021, משימה-חד-פעמית
8
3
135


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
22/04/2021   08:25 פיירמידה  3
וואו ממש מלמד ומחכים!
15/04/2021   13:56 לאדון9  2
איך נרשמים??
13/04/2021   18:15 אוצר56655  1
יפה