קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 52 – אוריגמי 18/04/2021

"שלום לכל התלמידים שמחכים בציפייה ללימודי אוריגמי. לשיעור זה, עליכם להביא דף חלק אחד או יותר. היום נלמד על הכנת אוריגמי ומעט היסטוריה" (שיעור זה יעיל לפיתוח כישורים חוץ משחקיים ויצירתיות).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

אוריגמי היא אמנות קיפולי נייר. מקור השם "אוריגמי" היא צירוף המילים "אורי" (ביפנית: קיפול) ו-"גאמי" (ביפנית: פיסת נייר). יש לאומנות האוריגמי משמעות תרבותית עמוקה בתרבות היפנית והסינית, ששם החלה. אמנות האוריגמי משמשת בטקסים שונים בדת השינטו, הנפוצה ביפן. בסוף המאה ה-19, אמנות האוריגמי התפשטה לעולם כולו והפכה לחלק מתרבות הפנאי (תחביבים בזמן פנוי).

ישנם סגנונות רבים של אוריגמי ודגמים חדשים של קיפולים מתפרסמים באופן תדיר. ישנם ספרים של אוריגמי המציגים את תהליך הקיפול בעזרת שיטת תרשימים המסבירה אילו קיפולים נדרשים על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. בדרך-כלל נעשים הקיפולים ללא חתכים או הדבקות, על נייר ריבועי.

שיטות וסגנונות שונים של אוריגמי:

1. אוריגמי פיגורטיבי – סגנון קיפול העושה שימוש בדף אחד בלבד.

2. אוריגמי מודולרי – סגנון קיפול נייר שבו הדגם שאליו מגיעים בתוצאה הסופית מורכב מכמה דפים נפרדים, המשתלבים יחדיו ליצירת דגם מורכב יותר.

3. קיפול רטוב – טכניקה המאפשרת ליצור קפלים קמורים (מעוגלים), ללא פינות חדות ובעלי מראה חי יותר. השיטה פותחה על ידי אקירה יושיזאווה, שהכניס חידושים רבים נוספים לעולם האוריגמי. בשיטה זו, נהוג להרטיב את הדף בעדינות בעזרת מטלית לחה (רטובה במקצת), כך שהוא לא ייקרע מרטיבות, אך יהיה ניתן לעגל את פינותיו החדות. מומלץ להשתמש בנייר עבה לשיטה זו.

מקור מידע:
אוריגמי - ויקיפדיה

מדריכי אוריגמי שנמצאו בקהילות השונות:
אוריגמי ברבור! (תמונת היום?!) – מתוך הקהילה של בבור.
פינת היצירה-פרפר מאוריגמי. – מתוך הקהילה של גרנולה60.

אתר אוריגמי מומלץ – origami club:
אתר באנגלית הכולל מדריכי אוריגמי רבים ברמות שונות של קושי, עם חלוקה לקטגוריות שונות.

משימת זכות רב-פעמית:
שוף, ינשוף החידות, נמצא בחנות הקסמים שביער. בכל יום, ניתן לענות על שאלה אחת שלו. אם עונים על שאלות של שוף הינשוף כ-10 ימים ברצף, מקבלים הישג. המשימה שלכם, היא לענות על שאלה שלו, לצלם לקהילה את השאלה, התשובה שכתבתם לפני שלחצתם על "שלח" ואם זאת התשובה הנכונה או לא, שאת זה יהיה כתוב לכם במסך אחרי שתלחצו על "שלח". תקבלו 10 נקודות אישיות על הצגת השאלה בתמונה, 10 נקודות אישיות על הצגת התשובה שכתבתם בתמונה ו-10 נקודות אישיות על הצגת אם צדקתם או לא בתמונה. מה שתכתבו בתוכן היצירה במקום להציג בתמונה, תקבלו עליו 5 נקודות אישיות במקום 10.

בעתיד נלמד על הנושאים הבאים:
מוקמוק טאון, ניפציק פיקלבוץ, עשרת הדברות של המיקמקים בגרסאות השונות, מינימיקים, חומפים, הבחירות שהתקיימו במיקמק סיטי עד היום (למדנו כבר על בחירות 2011), עבודות שונות במיקמק סיטי, המבוך שאליו מובילות מדרגות הנחש, מסלולי לימוד חדשים, שיעור עברית, מסלול הורים ונהנים, מדריך 20 סעיפים למשפחה במיקמק סיטי ועוד.

מוקדש ל בבור, גרנולה60, שיעור-זה-יעיל-להשלמת-משימת-הזכות-של-שיעור-מס'-51
6
2
130


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
23/04/2021   14:50 אנהשיר444  2
❤️
תודה על הרעיונות
למרות שאני לא כל כך אוהבת אוריגמי
18/04/2021   15:40 גרנולה60  1
יאא תעשו תאוריגמי שלי!
תודה על ההקדשה