קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 53 – מדריך 20 סעיפים למשפחה במיקמק סיטי 18/04/2021

"שלום לכל המשפחות במיקמק סיטי. השיעור של היום נועד למיקמקים שהם חלק ממשפחה במיקמק סיטי או רוצים להיות חלק ממשפחה במיקמק סיטי ואינם בטוחים מה עושים כמשפחה" (שיעור עזרה לשחקנים).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

שיעור זה כולל סעיפים שונים, שנועדו לעזור לכם להיות פעילים בתוך המשפחה בדרכים שאתם בוחרים. שמרו את השיעור הזה במידה ותרצו לחזור אליו בהמשך. כך סעיף מתחיל בכותרת של הפעילות שעליה מדובר בסעיף, שלאחיה מופיע מקף, המוביל להסבר מפורט יותר על אותה הפעילות. לא כל הסעיפים של שיעור זה הם בדיוק פעילויות, אך כולם יהיו לכם יעילים גם כדמויות וגם כשחקנים.

1. לחגוג חגים ביחד - ראו דף "קישורים לטקסים ואירועים" באתר של מיקמקי העיר להשראה. מדי פעם נוספים שם שיעורים של חגים ומועדים נוספים. מוזמנים גם לאלתר במפגשים עם המשפחה שלכם.

2. מסיבת פיג'מות של ילדי המשפחה וחבריהם - ההורים הם מבוגרים אחראים. במידה והילדים מסכימים לכך, ההורים יכולים להעביר פעילויות למיקמקים שמשתתפים במסיבת הפיג'מות. מוזמנים לקחת השראה לפעילויות מהסעיפים הבאים של שיעור זה ומהסעיפים של שיעור 9.

3. מפגש משפחות - הורים פוגשים הורים אחרים וילדים פוגשים ילדים ממשפחות אחרות. משפחה אחת יכולה לארח את האחרת, אך המפגש יכול להתרחש גם באזור נייטרלי, כמו הפארק הותיק.

מומלץ לקרוא לפני שמגיעים אליכם אורחים:
שיעור 19 – מכונות שתייה – מכונות השתייה מוסיפות לחוויה של האירוח.

4. חופשה משפחתית – אחד מבני המשפחה עורך את הבית שלו לבית חופשה במיקפולקו. מומלץ שזה שמשנה את ביתו לא יהיה זה שהבית שלו הוא הסלון של הבית המשפחתי (ראו שיעור 4).

מומלץ לקרוא לפני שיוצאים לחופשה משפחתית במיקפולקו:
שיעור 23 – העיר הגדולה מיקפולקו – יעיל למשפחות שרוצות לצאת לחופשה במיקפולקו כבילוי משפחתי.
שיעור 4 – תהליך האימוץ - שיעור הכולל הסבר קצר על חלוקת הבית המשפחתי בין בתי המשתמשים.

5. ארוחה משפחתית – ניתן לאכול בבית, במסעדה בחוץ (למשל, המיקפה שבעיר) או במסעדה פרטית הנמצאת בחצר של מיקמק כלשהו. הארוחה המשפחתית מאפשרת לדבר על העבודה, החוגים, הלימודים ועוד – הכל בתור הדמויות כמובן. זוהי ההזדמנות שלכם להכיר את הדמויות של חברי המשפחה שלכם. במידה והארוחה המשפחתית מתקיימת בסוף היום, אפשר לנצל אותה כדי לשאול את כל חברי המשפחה מה הדבר הכי טוב שקרה להם היום (במיקמק סיטי כמובן) ומה הם היו רוצים שיהיה בהמשך השבוע. אם הגיע סוף השבוע, אפשר לשאול איך היה לכולם השבוע ולעשות סבב סיפורים. ניתן לצאת לבילויים שונים גם במיקמק סיטי, באזורים שאליהם ניתן להגיע דרך המפה.

מומלץ לקרוא לפני שמדברים על העבודה עם חברי המשפחה:
שיעור 34 – סוגי עבודות במיקמק סיטי – עוזר לבחור איזה סוג עבודה מעדיפים אם אין עבודה ולזהות את סוג העבודה שבה עובדים במידה וכבר יש עבודה. בעתיד יהיו שיעורים על עבודות ספציפיות יותר.
שיעור 27 – רשת המספרות של צבעונית - דוגמא לעבודה ספציפית יותר.

6. סרטונים משפחתיים – תיעוד הרגעים המשפחתיים שלכם בערוץ יוטיוב ושליחת הסרטון לקהילה. אורך הסרטון יכול להיות עד 5 דקות, כי זאת המגבלה של אורך הסרטון שיכול לעלות לקהילה. שימו לב שבזמן צילום הסרטון, כמו בכל בילוי משפחתי, כל המשתתפים משחקים את הדמויות שבנו לעצמם כמיקמקים.

7. אלבום תמונות משפחתי – כמו סעיף 6, רק למיקמקים שפחות בקטע של צילום ועריכת וידיאו. תצלמו את עצמכם ברגעים שבהם אתם מבלים ביחד כמשפחה ותעלו את התמונות לקהילה.

מומלץ לקרוא לפני תיעוד הרגעים המשפחתיים שלכם יחד:
שיעור 9 - שיעור חברה (פעילויות) – קישור לשיעור שמשימת הזכות שלו היא להצטלם עם חברים מהאתר של מיקמקי העיר ולכתוב בתוכן היצירה איך ביליתם ביחד. הקישור יעיל לקוראים גם אם הם לא תלמידים, מכיוון שהוא כולל 15 רעיונות נוספים לפעילויות במיקמק סיטי, המומלצות גם למיקמקים שאין להם דמויות.

8. טיול משפחתי – לצאת לטיול ביערות מיקמק, למשל. אפשר לעצור להתפעל יחד מהנוף, לעשות פיקניק מאולתר, לשבת למשחק חברה ביחד (ראו שיעור 9 להשראה) ולשחק מחבואים בגבולות יערות מיקמק. במשחק המחבואים, זכרו להשאיר חלק מהמיקמק שלכם חשוף, בשביל שיוכלו למצוא אתכם בלי להשתגר.

9. חגיגת ימי הולדת – לחגוג יום הולדת של בני המשפחה יראה להם כמה אכפת לכם מהם. תוכלו לעשות חגיגה אינטימית של המשפחה בלבד, להזמין חברים או גם וגם. אם אתם רוצים לחזק את הקשר שלכם עם הילדים שלכם, תוכלו לעזור להם להכין מסיבות ימי הולדת גם לחברים שלהם, ואולי אף לארח את המסיבה אצליכם בבית. מומלץ לקרוא את שיעור 9 בשביל רעיונות לפעילויות במפגשים ומסיבות.

10. הרשמה לחוגים – גם כהורים, ניתן לחפש חוגים לילדיכם (באתר של מיקמקי העיר יש כמה מומלצים) ואף להירשם לחוגים בעצמכם. חוגים הם נושא שיחה נוסף בתוך המשפחה, ממש כמו עבודות במיקמק סיטי. משתתפים בחוג ריקוד יכולים להציג את הריקודים שלמדו למשפחתם ולהזמין אותם להופעות של חוג הריקוד שלהם. משתתפים בחוג בישול יכולים לבשל למשפחה שלהם (ואולי איתם) ארוחה משפחתית ואף לחלוק איתם מתכונים שלמדו בחוג. כמו כן, ההורים יכולים לקבוע עם ילדיהם אחרי החוג ולהגיע לאזור של החוג לקראת סוף החוג בשביל לאסוף אותם (לאלה שיש רישיון, ראו שיעור 39, אפשר בנסיעה). בחלק מן החוגים, ההורים יוכלו לשבת בצד ולצפות בילדיהם בזמן החוג במידה והקדימו לאסוף אותם.

11. דמי כיס – להורים משקיעים, אפשר לפתוח מוניות (ראו שיעור 39 לרישיון) בשביל לתת מטבעות פעם בשבוע, בחודש או בכל זמן אחר שההורים מחליטים עליו ביחד עם הילדים. אפשר לקבל דמי כיס רק על היותכם ילדים, או לחילופין על עזרה לבני המשפחה ועמידה במטלות הבית (ראו סעיף 12). כל אלה כמובן נתונים לבחירת ההורים ובהתאם לתדירות שבה נפגשים בני המשפחה.

12. חלוקת מטלות הבית – אפשר לחלק מטלות בית פשוטות בין חברי המשפחה, כגון להשקות עציצים בכדורי שלג, בדרך החלוקה שבוחרים יחד. אפשרות ראשונה, היא לחלק את אותה מטלת הבית בין כל המשפחה, כך שכל אחד אחראי עליה בימים שונים. אפשרות שנייה, היא לתת לכל אחד מחברי המשפחה מטלת בית אחרת. אפשרות שלישית מתאימה במידה ויש כמה צמחים שונים בבית – שכל אחד אחראי לדאוג להשקות צמח אחר בבית. מטלות בית יכולות להיות גם לבחור פעילות שעושים כמשפחה במפגש המשפחתי הקרוב וכדומה. ניתן להכין יצירה של מטלות הבית, שבה כתוב באיזה יום מי אחראי על מה.

13. סיפור לפני השינה – נהוג להקריא למיקמקים בשלב תינוק או ילד (ראו שיעור 28), אך אפשר גם בשלב נוער. אפשר להקריא סיפורים שנמצאים בספרייה שמעל המיקפה, סיפורים שעלו לקהילה כיצירות ואפילו להמציא סיפור מקורי משלכם בזמן אמת. מומלץ שהסיפורים יכללו מילים מהמציאות התוך משחקית שלכם בתור מיקמקים (פחות להשתמש במילה "אנשים" המתארת בני-אדם), אך אין צורך להוסיף את "מיק" בכל מילה שלישית בסיפור. ניתן להשתמש בסיפורים שלכם בשביל להעביר מסך לילדים שלכם. אם אתם רוצים, אתם יכולים להזמין את ילדיכם לספר לכם סיפור לפני השינה ולהחליף תפקידים.

14. קרב כדורי שלג – מומלץ לקנות איש שלג לחצר שבה עושים את קרב כדורי השלג. זה דומה בעיקרון שלו לקרב כריות, בלוני מים, פופקורן, שקי ממתקים וכדומה, רק שאת מלאי כדורי השלג ניתן לחדש בזמן אמת, בלחיצה על איש השלג שבחצר שבה מתקיים קרב כדורי השלג. מכיוון שאי-אפשר לזרוק כדור שלג ולברוח באותו הזמן, מומלץ להתחלק לשתי קבוצות. חברי הקבוצה הראשונה זורקים כדורי שלג על חברי הקבוצה השנייה, שבורחים מכדורי השלג. ברגע שמיקמק נפגע מכדור שלג, הוא מצטרף לקבוצה שזורקת כדורי שלג וזה שפגע בו מחליף אותו ומצטרף למיקמקים שבורחים מכדורי שלג. אפשר לבחור צבעים של חולצות לכל קבוצה, כדי להפריד בין משליכי כדורי השלג לבין הבורחים מכדורי השלג. המשחק הזה דורש שני משתתפים ומעלה. במידה ומספר המשתתפים אי-זוגי, מומלץ שהמשתתף הנוסף יהיה בקבוצה של המיקמקים הבורחים מכדורי השלג, אך זה נתון לבחירת המשתתפים במשחק.

15. הפינה של הילדים – מכירים את בתי העץ האלה שנמצאים בהם הרבה כילדים? זהו סוג בית נוסף שהילדים שלכם יוכלו לארגן אצלם בחצר או בבית, במידה ויש להם חדר משותף בבית של משתמש אחר שמשחק דמות נוספת במשפחה שלכם. אחרי שתוודאו שלכל הדמויות יש מקום בבית, תוכלו להשתמש בבתים שנשארו כבתי חופשה (ראו סעיף 4), מקום עבודה של אחד מבני המשפחה או יותר, לבנות עסק משפחתי (כמו שהחצרות של המשתמשת "זואי4הבובה" הן המיקפה של משפחת מוש) ועוד. האפשרות שהסעיף הזה עוסק בה, היא הפינה שבה הילדים מבלים ועושים את המחנה הפרטי בהחלט שלהם. אצל משפחת מוש, למשל, המיקמק הצעיר במשפחה בנה לו טירה משלו בחצר. אפשר להחליט שהמחנה הוא "לילדים בלבד", כלומר בלי הורים, מה שאומר שמתחבאים כשההורים מגיעים או שאז כל אחד הולך לבית שלו. במידה ואתם מביימים (בתור השחקנים) ריב משפחתי גדול, אתם (בתור הדמות שלכם) יכולים ללכת לסוג המחנה שהכנתם לכם וכביכול לברוח מהבית לכמה ימים, עד שיבואו אליכם להשלים איתכם, או עד שאתם תהיו מוכנים ללכת לעשות את הצעד של להשלים.

*שימו לב – גם בתוך ריב מבוים, אל תשתמשו בקללות ועלבונות, כדי שהריב לא יהפוך להיות ריב אמיתי. חשוב שתהיו במודעות למשתמשים מסביבכם ותוודאו שהריב המבוים הזה מתאים גם לצד השני. מומלץ לתאם את הריב במיקטוק לפני שמתחילים אותו במיקמק סיטי, מול משתמשים אחרים. אין צורך לדון בכל מילה ומילה, כל עוד אתם מסכימים על איך הריב מתחיל, למה הוא מוביל ואיך הוא מסתיים. אל תתחילו ריבים שאתם לא יודעים איך לסיים בתוך הדמויות.

16. בייביסיטר – העבודה הזאת תאפשר למיקמקים שהם עדיין לא הורים לתרגל את יכולת ההורות שלהם מול המיקמקים היתומים של בית-היתומים מיקסקול, וליתומים לתרגל מיומנויות של להיות חלק ממשפחה במיקמק סיטי מול מיקמקים שיהיו איתם לזמן מה כהורים זמניים שלהם. גם במקרה וכבר יש לכם משפחה, אתם יכולים להשאיר את הילדים שלכם עם בייביסיטר לכמה זמן וללכת לבילוי כהורים. כשתחזרו לביתכם, הילדים שלכם יוכלו לספר לכם חוויות מהזמן שלא הייתם, ממש כמו שהם יוכלו לספר לכם על חוגים שלהם. בנוסף, זה יאפשר לכם קצת זמן עם בן או בת הזוג שלכם, ולילדים קצת זמן להיות יותר 'ילדותיים' ולעשות צרות לבייביסיטר שלהם. זכרו שלא לסבך את הבייביסיטר שלכם יותר מדי ולוודא שהמשחק נעים לכולכם.

17. ממתק או ברדק – נכון שזהו מנהג לא יהודי, אך הוא נפוץ במיקמק סיטי יותר משאתם חושבים. מדי שנה, חלק ממיקמקי העיר המקוריים היו פותחים את הבתים שלהם בליל כל הקדושים (האלווין) ומחלקים ממתקים למיקמקים שאמרו "ממתק או ברדק". אפשר לתת לאורחים לקחת עוגיות מזל, לשים רכב אוכל כלשהו (כגון עגלת ממתקים / פופקורן / אוטו גלידה וכדומה), לתת לאורחים לקנות מקטלוגים של החצרות מהשדרוג "המיקפה שלי", מהקטלוגים של האוכל שבעצים שקונים בקטלוג "העולם שלי" ובמידה ונגמרו לכם הרעיונות ואין לכם אף אחד מהדברים האלה (או סתם מתוך סקרנות) – לתת להם לעשות לכם ברדק.

קישורים למוצרים בכסף אמיתי למעוניינים:
אוטו מיק - גלידה
המיקפה שלי
עגלת ממתקים
Food Trucks

מה זה אומר לתת למיקמקים לעשות ברדק?
זה *לא* אומר לתת להם את הסיסמא כדי שיבלגנו לכם את הבית. זה *כן* אומר לאפשר להם לזרוק לכם פופקורן על כל הבית (יש בקטלוג של המיקסינימה) או למלא אותו בכדורי שלג. אין מה לדאוג, כי הדברים האלה נעלמים אחרי זמן מה. תוכלו לתאם עם המיקמקים שבאו שהברדק שלהם יהפוך לקרב כדורי שלג ידידותי (ראו סעיף 14), שאתם תחליטו כמה זמן הוא יימשך. אורך הקרב המומלץ – הם זורקים עליכם את כדורי השלג עד שהם פוגעים בכם, ואז אתם זורקים עליהם כדורי שלג. כשאתם פוגעים בהם עם כדור שלג, הם הולכים כאילו הברחתם אותם על כך שהם עשו לכם ברדק (בלאגן) בכל הבית.

18. חתונה - אם ההורים שלכם עדיין לא התחתנו, אתם יכולים לעזור לאחד ההורים להכין הצעת נישואין מרגשת במקום רומנטי, כמו המרפסת שבג'ונגל אחרי השקיעה. אתם יכולים גם לבחור בגדים מיוחדים להצעת הנישואין ואולי לאסוף המון מיקמקים מהרחוב שיהיו מסביב למחוא כפים ולשאול ביחד את השאלה הגדולה, או לחילופין לארגן הצעת נישואין אינטימית. החתונה עצמה גם יכולה להיות אינטימית, כלומר רק של המשפחה, או פתוחה לקהל הרחב. אפשר גם להזמין רק חברים קרובים, כמובן.

19. יום קניות – אפשר לצאת לשופינג (קניות) במיקניון ולהזמין את חברי המשפחה. תוכלו להתייעץ עם בני המשפחה לגבי פריט שאתם מתלבטים אם לקנות או לא. במידה וחסרות לכם מטבעות, תוכלו לבקש עזרה מבני המשפחה להשיג מטבעות לפריט שחסר לכם (הצעה בסעיף הבא).

20. נסיעה משפחתית – פתחו מונית (שעשועון שניתן להשיג אחרי שנוסעים בו מספר פעמים כלשהו) לכם ולבני המשפחה שלכם. בזמן שאתם נוסעים ביחד, בין גילוי התשובות לשאר בני המשפחה, אתם יכולים לשחק משחקי נסיעות ביחד. אם הנסיעה נגמרת לפני שהמשחק נגמר, אפשר לצאת לנסיעה פעם נוספת כדי להמשיך את המשחק, או להמשיך אותו גם בלי הנסיעה (תלוי מה המשחק).

מומלץ לקרוא למיקמקים שרוצים רישיון לדמויות שלהם:
שיעור 39 – רישיון (תוך וחוץ משחקי) – קישור שצורף בשביל משחקי נסיעות ולהסיע את הילדים

משחקי נסיעה מומלצים:

1) אני רואה – מיקמק כלשהו בוחר משהו שהוא רואה על המסך איתם במכונית. אפשר לבחור פריט שמיקמק אחר לובש או משהו שנמצא במכונית מסביבם. שאר המיקמקים שואלים שאלות של כן ולא, במטרה לגלות על איזה פריט חשב אותו המיקמק.

2) אותיות מתגלגלות – כל מיקמק בוחר בתורו מילה המתחילה באות האחרונה של המילה של המיקמק שהיה לפניו. למשל, אחרי המילה "מיקפה" אפשר לבחור במילה "הר", ואחריה אפשר לבחור במילה "רצון". אם זה מרגיש לכם קל מדי, אפשר לבחור נושא למילים שצריך למצוא במשחק.

3) משחק החרוזים – מיקמק אחד מכריז על מילה ואז כולם צריכים למצוא לה כמה שיותר חרוזים.

4) משחק ההפכים – מיקמק בוחר מילה ושאר המיקמקים צריכים למצוא מה המילה שהיא ההפך ממנה. אפשר להתחיל עם מילים קלות (יום / לילה | מהר / לאט | שחור / לבן). בסופו של דבר, מומלץ לתת מילים מסובכות שדורשות מחשבה, כמו רגשות, טעמים (חמוץ, מלוח, מריר), מאכלים ועוד.

5) חפשו את הצבע – הנהג/ת בוחר/ת צבע וכל השאר מכריזים על כל מה שהם רואים באותו הצבע.

6) נסעתי וראיתי – בונים משפט, כשכל פעם אחד המשתתפים מוסיף מילה למשפט. מתחילים עם המילים "נסעתי ל____" (למשל, צפון) "וראיתי ____". אם המשפט היה "נסעתי לצפון וראיתי רמזור", המשפט של המשתתף הבא יכול להיות "נסעתי לצפון וראיתי רמזור ועננים". המשפט של המשתתף השלישי יכול להיות "נסעתי לצפון וראיתי רמזור עננים ואוטובוס". כך ממשיכים להאריך את המשפט עוד ועוד בתורות, עד מתי שמגיע תורו של משתתף שאינו זוכר את כל המשפט שהרכבתם בנסיעה. משחק מתרגל זיכרון לטווח ארוך. אפשר גם לשחק בגרסת "הלכתי ל____ וקניתי _____". אפשר להמציא גרסאות נוספות לאותו המשחק.

7) משפט אמת משפט מומצא – כל אחד בוחר לספר שני משפטים קצרים עליו ומספר אותם לשאר בני המשפחה, שעליהם לנחש מה נכון ומה מומצא. אפשר לבחור דברים כמו "פגשתי במיקפה מיקמק מפורסם" וכדומה. זכרו שאתם משחקים את המשחק בתור הדמויות ואל תחשפו על עצמכם מידע חוץ משחקי.

8) א'-ב' בנסיעה – עליכם למצוא דברים לפי סדר האלפבית בזמן הנסיעה. למשל, ד' זה דלק. אפשר לחפש יחד כמשפחה או לעשות תחרות בין חברי המשפחה שרוצים להשתתף. אם אתם עושים תחרות, אל תבחרו את אותם הפריטים שבחרו חברי המשפחה שלכם. המשתתף הראשון שהצליח להגיע מ-א' עד ת' מנצח.

9) 21 שאלות – אחד המיקמקים חושב על משהו. לכל המשתתפים יש 21 שאלות כדי לנחש על מה אותו המיקמק חושב. מומלץ להשתמש בשאלות של נושאים כמו "צומח?" בשביל לשלול נושאים שלמים במידה והתשובה היא לא, ומצד שני לצמצם לנושא אחד במידה והתשובה היא כן.

10) לספור ביחד – בלי לקבוע סדר, כולם צריכים לספור עד 10, כשכל פעם מיקמק אחר כותב בצ'אט את המספר הבא. עם כמה מיקמקים כתבו את אותו המספר, צריך להתחיל מההתחלה. משחק זה משפר את יכולת ההקשבה לסביבה. אחרי שתצליחו לספור עד 10, תוכלו להמשיך לשחק ולראות לכמה אתם יכולים להגיע ביחד. תוכלו להמשיך במשחק הזה בשביל לשבור את השיא שלכם כמשפחה. במידה והמשחק כבר פחות מעניין לכם, ניתן לשלב אותו עם המשחק "שבע בום" בשביל לאתגר את עצמכם יותר.

משימת זכות רב-פעמית:
היפגשו עם מיקמק כלשהו מהאתר של מיקמקי העיר בפגישה שמוגדרת בתור דייט (בהסכמת שניכם). למי שכבר בזוגיות במיקמק סיטי אין צורך בלחפש זוג חדש. בסוף המפגש, עליכם להעלות לקהילה יצירה עם תמונה חצויה. בצד אחד, תמונה שלכם עם הלבוש שבחרתם לדייט (לפני שיצאתם לדייט עצמו). בצד השני, תמונה של המיקמק שאיתו יצאתם לדייט (ממהלך הדייט או מסופו). ספרו בתוכן היצירה שלכם אם הייתם זוג לפני הדייט הזה. אם לא, ספרו בתוכן היצירה אם החלטתם בסוף הדייט שלכם שאתם רוצים להיות זוג או שלא. זכרו שלהיות זוג לא אומר להשתמש במשפטים מטרידים, אלא לבלות כחברים, עם אפשרות של חתונה ולאמץ. במידה ותתגלה הטרדה מאחד התלמידים, הוא יורחק מבית-היתומים מיקסקול. זכרו שזוהי משימת זכות ולא חובה להשלים אותה. כמו כן, לא חובה עליכם למצוא זוגיות לדמות שלכם במיקמק סיטי. שיעור זה נוצר בכדי שתזכרו שהורות ואימוץ הן אפשרויות הפתוחות בפניכם בדמויות, במידה ותרצו בכך.

לפני השלמת משימת זכות זו, וודאו שאתם זוכרים את כללי בטיחות ברשת. לא בטוחים? לחצו כאן.

בעתיד נלמד על הנושאים הבאים:
מוקמוק טאון, ניפציק פיקלבוץ, עשרת הדברות של המיקמקים בגרסאות השונות, מינימיקים, חומפים, הבחירות שהתקיימו במיקמק סיטי עד היום (למדנו כבר על בחירות 2011), עבודות שונות במיקמק סיטי, המבוך שאליו מובילות מדרגות הנחש, מסלולי לימוד חדשים, שיעור עברית, מסלול הורים ונהנים ועוד.

מוקדש ל Saly9, רוןטון7, אנהשיר444, יושה5, ריטהSריין, 77תהילה77, מקסימה854, אליס8912, עשילא2000, הורים-נוספים
7
2
159


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
15/08/2021   19:55 המלך7596  2
מזה הקהילה הזאת מה את עושה בה
19/04/2021   08:35 אנהשיר444  1
מקסים!
נתת מלא רעיונות