קהילה - היצירות של yuchv135
yuchv135
4
12

ל"ג בעומר 26/04/2021

זאת היצירה שלי לל"ג בעומר אולי קצת באיחור אבל לא נורא.

התנא רבי שמעון בר יוחאי, היה תלמיד חכם גדול שחי לפני כ-2,000 שנה, בתקופה שבה שלטו הרומאים בארץ. רבי שמעון הוא אחד מחמשת תלמידי רבי עקיבא, שנשא את לפיד התורה בגאון והעביר אותה הלאה ללא חת, גם כשריחף על ראשו גזר דין מוות.
כשהגיע יומו האחרון על פני האדמה, כינס רבי שמעון בר יוחאי את תלמידיו בביתו, וביקש מהם להאזין לדבריו היטב: במעמד זה גילה להם, כך מופיע בספר 'אידרא זוטא' שביום זה הותר לו משמיים לגלות סודות טמירים ועילאיים, מה שכל חייו לא ניתנה לו רשות לגלות.
כך ישבו התלמידים והאזינו לסודות הנשגבים, במשך כל היום כולו – ולא ניתן לשמש לשקוע, עד שרבי שמעון סיים את כל מה שהיה לו לומר. במהלך גילוי הסודות, אור בוהק הבהיק בחלונות. כל כך חזק היה כוח לימוד התורה של רבי שמעון, עד שאש גדולה הקיפה את הבית ולא נתנה לאיש להיכנס אליו, מלבד התלמידים המקורבים אליו ביותר.
כשרבי אבא תלמידו, קיבל עליו את משימת שכתוב דבריו של רבי שמעון – אמר: "ולא הרימותי ראשי, שהאור היה כל כך גדול, שלא יכולתי להסתכל. כל אותו היום לא פסקה האש מן הבית, ולא היה מי שהתקרב אליו. שלא יכלו לגשת אליו, שהאור והאש היו סביבו". בסופו של אותו יום, רק כשסיים את דבריו האחרונים, הלך קולו ודעך אט אט ובכך יצתה נשמתו של רבי שמעון. ועל כך סיפר רבי אבא ואמר כי ראהו את רבי שמעון, "כשהוא שוכב על ימינו, מעוטף בטלית ופניו שוחקות".
מדוע רחץ רבי שמעון באש ואור? משום שהתורה נמשלת לאש. ומהי אש? דבר פיזי שהופך לאנרגיה ומעניק חיות (כך גם התורה מלמדת אותנו להפוך את החומריות לרוחניות, לאנרגיה רוחנית מחייה). אגב, מכאן גם שמו של ספר ה'זוהר' – יצירת המופת הקבלית של רבי שמעון בר יוחאי, שאורה זוהר למרחקים, ומקרין אור ברדיוס אינסופי.
ומכאן יובן גם מדוע אנו נוהגים להדליק מדורות בל"ג בעומר – האש האדירה שמדליקים בכל מושבות הארץ והעולם ביום זה, מסמלת את האש האדירה שהקיפה את ביתו של רבי שמעון בר יוחאי ואת התורה הנפלאה שירדה לעולם ביום זה.

אז יאללה ביי
וחג שמח!!!

מוקדש לבונה121
4
1
28


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
26/04/2021   18:47 סוכריה6593  1
יפה!