קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 58 – בטיחות בדרכים (בחציית כביש) 02/05/2021

"שלום תלמידי בית-היתומים מיקסקול. זהו שיעור חוץ משחקי, שיעזור לכם לשמור על החיים שלכם מחוץ למיקמק. זהו שיעור ברמת חשיבות גבוה לא פחות מהשיעור על בטיחות ברשת" (השיעור הבא במערכת).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

הכללים של בטיחות בדרכים נועדו להגן על החיים שלכם. אם תחפשו באינטרנט, כמות הנפגעים בתאונות דרכים עלול לזעזע אתכם. שיעור זה נועד לעזור לכם לשמור על עצמכם הכי טוב שאפשר.

1. כשאתם הולכים ברחוב, הקפידו ללכת על המדרכה, רחוק ככל האפשר מהכביש.

2. כשאתם חוצים כביש, השתמשו במעבר חצייה.

3. אם אין מעבר חצייה בקרבת מקום, חצו במקום שממנו אפשר לראות את הכביש למרחק גדול, כדי שאף כלי תחבורה לא יוכל להפתיע אתכם. זה יפחית את הסיכוי לתאונה באופן משמעותי.

4. לפני חציית כביש, יש לעמוד במרחק צעד או שניים משפת המדרכה, להביט לכל הכיוונים ולהאזין לקולות התנועה. אל תחצו את הכביש עד שאתם בטוחים שאפשר לחצות.

5. כאשר אתם חוצים את הכביש, חצו אותו בקו ישר ובהליכה מהירה. אסור לחצות את הכביש באלכסון. אסור לרוץ בכביש, מכיוון שזה מוביל לסיכונים כמו מעידה. נהגים שעוצרים להולכי רגע במעבר חצייה מחשבים מתי להמשיך לנסוע לפי מהירות ההליכה של הולכי הרגל. אם הם רצים, הנהגים בטוחים שבעוד רגע קצר יתחילו לנסוע, כך שמעידה עלולה להפתיע את הנהג בעודו לוחץ על דוושת הגז ולהביא לתאונה.

6. גם בזמן חציית הכביש, המשיכו להביט לצדדים ולוודא שאף כלי תחבורה לא יפתיע אתכם.

7. כשיש רמזור, הקפידו לחצות באור ירוק. הרמזור אינו מבטיח את הבטיחות שלכם, ולעיתים יש תקלות ברמזורים והם לא מסונכרנים עם הרמזורים של הנהגים. לכן, גם בחציית מעבר חצייה באור ירוק, חשוב להקפיד להסתכל לצדדים. במידה והרמזור הפך אדום באמצע מעבר החצייה, על פי חוק עליכם להמשיך לחצות את מעבר החצייה עד שתגיעו למדרכה שבצד השני. ניתן להאיץ את קצב הליכתכם במקרים כאלה, אבל תזכרו שלא לעבור לריצה בשום פנים ואופן. למקרה ששכחתם למה, ראו סיכונים בסעיף מס' 5.

8. חצו את הכביש כאשר הוא ריק. אם יש הרבה רכבים והכביש לא מתרוקן, וודאו שאחד הנהגים רואה אתכם, עוצר את הרכב ומאפשר לכם לחצות את הכביש. במידה ולכביש יש יותר ממסלול אחד, וודאו שיש לכם "אי" של מדרכה באמצע, כדי שלא תמצאו את עצמכם במרכז כביש *סואן ומלא סכנות. אסור לחצות את הכביש לבד מתחת לגיל 9, מכיוון שנהגי הרכבים עלולים לפספס אתכם. כנהגים, יותר פשוט לראות כשמבוגרים עוברים את הכביש, מכיוון שהם גבוהים ובולטים יותר.

*סואן = רועש.

9. מחזירי אור – בכל רכב כמעט יש אפוד צהוב, הכולל מחזירי אור. יש להשתמש באפוד זה או מחזירי אור אחרים (אפשר לקנות בחנות ציוד של אופניים וכדומה) כשחוצים את הכביש בשעות החשוכות של היום. מומלץ להשתמש בזה גם מעט לפני שמתחיל להחשיך, ליתר ביטחון. אל תנסו לחצות את הכביש כשאתם לבושים בבגדים כהים או שחורים ואין עליכם שום מחזירי אור. אם אתם חייבים לחצות את הכביש, וודאו קודם שיש רכב שעוצר ומאפשר לכם לעבור את הכביש.

10. אל תניחו שרכב כלשהו עוצר ומאפשר לכם לחצות את הכביש לפני שאתם יוצרים קשר עין עם הנהג. ליתר ביטחון, וודאו גם שהרכב מתחיל בעצירה. מומלץ לחכות עד שהרכב עוצר לגמרי, כי למרות שאתם עלולים לעכב את הנהג עוד קצת ואת עצמיכם, מומלץ לוודא שהוא עצר בשבילכם ולא האט לרגע לקראת הצטרפות למעגל תנועה (כיכר) או בעקבות שלט האטה שנמצא בסביבה.

בעתיד נלמד גם על בטיחות בדרכים בעת נסיעה בכלי תחבורה (מכונית / אופניים).

משימת זכות רב-פעמית:
זואי מוש עושה תחרות בקהילה שלה, שנקראת "תחרות הציורים של משפחת מוש". בתחרות הזאת, על המשתתפים לצייר את משפחת מוש או לעצב אותה בזמן מפגש משפחתי כלשהו, להכין כרטיס ברכה של המשפחה או כל דבר אחר העולה בדמיונם של המשתתפים. בתחרות הזאת, כל יצירה מתחרה מול אותו המשתתף שיצר אותה, ועומדת בהשוואה ליצירות האחרות שלו.

חלוקת נקודות:
5 נקודות אישיות על שליחת יצירה משתתפת לתחרות (יש להקדיש לי ו/או לשלוח לי במיקטוק – mili11).
5 נקודות אישיות על כל יצירה שהיצירה המנצחת שלכם ניצחה. אם היצירה המנצחת שלכם התחרתה מול שתי יצירות נוספות שלכם, תקבלו 25 נקודות אישיות (5 נקודות על כל יצירה + 5 נקודות על כל ניצחון).

*משימת זכות זו היא מחווה אישית לשותפה שלי, המגלמת את זואי מוש.

בעתיד נלמד על הנושאים הבאים:
ניפציק פיקלבוץ, עשרת הדברות של המיקמקים בגרסאות השונות, עבודות שונות במיקמק סיטי, הבחירות שהתקיימו במיקמק סיטי עד היום (למדנו כבר על בחירות 2011), המבוך שאליו מובילות מדרגות הנחש, מסלולי לימוד חדשים, שיעור עברית, בטיחות ברשת, בטיחות בדרכים בעת נסיעה בכלי תחבורה, מטבעות ועוד.

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, דובשנית406, נונתיל, אברסט2006, פרומוס12, מיקמלך277, למח9
8
2
171


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
05/05/2021   19:30 נורמן326  2
מילי אשמח לעשות מבחני קבלה למיקסקול
תחזרי אלי במיקטוק
03/05/2021   13:41 למח9  1
וואו יפה מאוד
ותודה על הקדשה