קהילה - היצירות של שוקולדיטור
שוקולדיטור
101
133

משימת זכות: שיעור מספר 1 בית הספר מיקסקול 08/06/2021

משימת זכות: שיעור מספר 1 בית הספר מיקסקול

היום אני עושה את המשימה הראשונה שלי בבית היתומים מיקסקול!
את בית היתומים מנהלת מילי מליאני, עוד פרטים על בית הספר ובית היתומים מיקסקול כאן.

המשימה שלי היא לכתוב על כמה סגנונות של עשרת דיברות המיקמק.
אני אכתוב על54 סגנונות. הסגנון הראשון: לפי השוטר מיאלו. הסגנון השני: לפי פורעת החוק מיאלי. הסגנון השני: לפי בית הספר מוקמוק. הסגנון הרביעי יהייה לפי צוות מיקמק והסגנון החמישי והאחרון יהיה לפי מה שאני חושבת!

עשרת דיברות המיקמק לפי השוטר מיאלו:
עזרה ונתינה: לתת ולעזור לתושבי מיקמק סיטי גם אם אין תמורה.
חברות: אל תשכחו שהשוטרים והתושבים האחרים גם הם מיקמקים עם רגשות. תנו לעצמכם להכיר אותם ולהתחבר אליהם.
שיתוף פעולה: גם אם עדיין לא התחברתם לשאר הצוות, ניתן לעבוד יחד עם התושבים שלהם אתם עוזרים.
למידה: לאסוף מידע איתו תוכלו לעזור לתושבי מיקמק סיטי במשימות, לנצח טריוויות ולמצוא פריטים נדירים המסתתרים בעולם.
אמינות: להיות כנים וישרים, גם עם המיקמקים בסביבה לא משחקים לפי החוקים.
סובלנות, קבלת האחר וכבוד הדדי: גם עם מיקמק מדבר בצורה בלתי מקובלת, יש לנסות להבין מדוע הוא מתנהג ככה ולהסביר לו למה לדעתינו זה לא מקובל בכבוד ובנימוס.
שפה מכבדת ונכונה: יש להתחשב בשגיאות של אחרים ולזכור שהדרך שבה אנחנו מתייחסים אל התושבים משפיעה על הדרך שתושבים מתייחסים אלינו.
אחריות אישית: כמו לגבי המילים, כך לגבי המעשים. קחו אחריות על המעשים שלכם ותשמשו דוגמא לתושבי מיקמק סיטי.
שוויון: גם השונים שווים. אין לתת לסגנון הלבוש, הדרגה, המצב הכלכלי, הגיל או דברים שוליים כאלה לגרום לכם לשנות את היחס שלכם לתושבים השונים מכם.
יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא":משעם במיקמק סיטי? צרו לכם אתגר חדש משלכם.

עשרת דיברות המיקמק לפי פורעת החוק מיאלי:
עזרה ונתינה: עם פורע חוק מבקש עזרה עוזרים לו מתוך כבוד.
חברות: זכרו שפורעי החוק האחרים גם הם מיקמקים עם רגשות. תנו לעצמכם להכיר אותם ולהתחבר אליהם.
שיתוף פעולה: גם עם עדיין לא התחברת לכל הצוות, נסו ליצור לכם קשרים חדשים.
למידה: לאסוף מידע איתו תוכלו להשלים משימות, לנצח טריוויות ולמצוא פריטים נדירים המתחבאים במיקמק סיטי. אפשר להמציא סיפור של שוד לכל פריט.
אמינות: להיות כנים וישרים. לנו פורעי החוק יש ערכים. גם אנחנו משחקים לפי החוקים.
סובלנות, קבלת האחר וכבוד הדדי: אם מיקמק מדבר במילים שלא מתאימות לאתר, תזכירו לו שזה אתר ילדים.
שפה מכבדת ונכונה: גם לילדים וגם לדיסלקטים יש לפעמים שגיאות כתיב.תתחשבו בשגיאות של אחרים.
אחריות אישית: כמו לגבי המילים, כך לגבי המעשים.
שיוויון:גם השונים שווים. אין לתת לסגנון הלבוש, הדרגה, המצב הכלכלי, הגיל או דברים שוליים כאלה לגרום לכם לשנות את היחס שלכם לתושבים השונים מכם.
יצירתיו וחשיבה "מחוץ לקופסה": משעמם במיקמק סיטי? צרו לכם אתגר חדש משלכם.

עשרת דיברות המיקמק לפי מנהלת בית הספר "מוקמוק":
יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא": משעמם לכם? המציאו אתגר חדש.
שיתוף פעולה: אל תפחדו לבקש עזרה במשימות ועזרו לאחרים.
שוויון: כולנו שווים. אל תחשבו שאתם יותר טובים כי יש לכם נדירים ומטבעות.
סובלנות קבלת האחר וכבוד הדדי: היו סבלנים כלפי אחרים, הקשיבו להם, קבלו את השונה ממכם, אם יש מיקמק עם אופי אחר קבלו אותו, כבד בכללי את כל המיקמקים, יש להבין שמדובר בעולם של ילדים שעומדים מחוץ למסך, אל תפגעו בהם!
למידה: למדו דברים יצירתיות לעשות דברים.
אחריות אישית: היו אחראים. אם לא הייתם רוצים שיפגעו בכם אל תפגעו באחרים. במידה ופגעתם במישהו ללא כוונה בקשו סליחה ונסו לסדר את העניינים ביניכם.
עזרה ונתינה: תנו מעצמכם, עזרו למיקמקים אחרים להכיר את העולם של מיקמק, תספרו להם על מקורות טובים להשיג הישגים, מטבעות, ופריטים יפים שיוכלו לקנות.
שפה מכבדת: כל מי שמשחק מיקמק חייב לקיים את זה- אתם רואים מיקמק שפוגע במישהו אחר? דווחו עליו אם הוא לא מתנצל.
חברות: צרו קשרים עם מיקמקים אחרים ומי יודע אולי זה יוביל חברות מופלאה.
אמינות: סמכו על מיקמקים אחרים ואל תרמו ואתם

עשרת דיברות המיקמק לפי צוות מיקמק:
עזרה ונתינה : אדיבות ואכפתיות. לתת ולעזור למיקמק אחר בלי לבקש תמורה ממנו. כמה כיף זה להיות חדש במיקמק ושמישהו ייקח אתכם לסיור היכרות בכל העיר, יענה לכם על כל השאלות ויעזור לכם להגיע למשחקים ולמשימות שאתם הכי אוהבים. והפעם בתור התחלה יהיו שתי פעילויות מעניינות ממש!
חברות: מהי בעצם חברות? קשר הדדי בין אחד לשני, המכיל עזרה, ערכים, כבוד, נאמנות והרגשה טובה. חבר הוא מישהו שנותן לי להרגיש שייך, ממלא אותי באהבה, שמחה, בילוי הנאה וביטחון.
שיתוף פעולה: שיתוף פעולה – לעבוד יחד על מנת להשיג מטרה משותפת. כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם. איזה כיף זה שאתם באמצע משימה, ולא מצאתם את אחד הפריטים, ופתאום אחד החברים שיתף פעולה ועזר לנו למצוא את הפריט על מנת שכולנו נוכל לזכות בפריט מתנה מהמשימה!
למידה: הרחבה ושיפור הידע הקיים באמצעות כתבות, הרצאות, בית ספר, משפחה, אמצעי מדיה שונים, חברים וכל מי שמעביר לנו מידע חדש שלא ידענו. בכל יום אנחנו לומדים המון דברים חדשים בלי לשים לב. כמה כיף זה למשל לנחש תשובה לשאלת טריוויה וללמוד ממנה, ואז לשאול את החברים אם גם הם יודעים את התשובה הנכונה.
אמינות: לשחק לפי החוקים, לא לרמות ולהתנהג לאחרים כמו שהיית רוצה שיתנהגו אליך. זכרו שאתם כאן בכדי לשחק וליהנות. כמה כיף לדעת שכשאנחנו מחליפים פריטים עם מיקמק אחר, הוא אכן נמצא איתנו לאורך כל התהליך, מתחשב ברצונות שלנו ונותן לנו בתמורה את הפריט שמגיע לנו כפי שסיכמנו בהתחלה!
סובלנות, קבלת האחר וכבוד הדדי: יחס של כבוד וניסיון להבין כמה שאפשר את הצד השני גם אם הוא שונה מאיתנו או חושב אחרת מאיתנו.
שפה מכבדת ונכונה: התכתבות בניסוח נעים ומסביר פנים, התחשבות בשגיאות של אחרים, הימנעות ממילים מעליבות ופוגעות. זכרו- גם אתם הייתם רוצים שיפנו אליכם בשפה מנומסת ומכובדת.
אחריות אישית: על אחריותו של כל מיקמק לשלוט בהתנהגותו האישית גם אם אחרים לא יתנהגו כך, ולתת דוגמה למשתמשים האחרים איך צריך להתנהג ובכך בעצם להוכיח לכולם שיש עוד דרך להתנהל אחד מול השני.
שוויון: כולנו שווים. הבנה הדדית שכולנו התחלנו מאותו מקום, כולנו היינו חדשים במיקמק בהתחלה ואין בכוונתנו לשפוט את האחר על כל דבר שהוא: מראה חיצוני / דרגה / פריטים / כמות מטבעות / גיל / שפה או כל סיבה אחרת.
יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא": חשיבה עצמאית על רעיונות חדשים המכילים בתוכם גם קצת מהאופי שלנו. כמה כיף שמבקשים מאיתנו להעלות יצירה לקהילה, בכל נושא שהוא- ופתאום צץ לנו רעיון ממש מקורי שאף אחד לא חשב עליו.

עשרת דיברות המיקמק לפי דקל (הכינוי שלי בבית הספר מיקסקול [נכון, זה לא השם שלי])
עזרה ונתינה: כל מיקמק היה רוצה שיעזרו לו, יהיו אליו נחמדים, יתנו לו כל מיני טיפים, בקיצור, יעזזרו לו להתקדם, ולא דווקא לתת אחי זה משהו כדי להגיד "תודה". כיף לדעת שתמיד יהיה שם מישהו בשבילך, מישהו שתמיד יעזור לך, עד שכב לא תצטרך את העזרה הזאת ותוכל אתה לעזור למיקמק אחר. הכל יכול לקרות בזכותינו, הילדים של מיקמק, רק בזכותינו זה יוכל להתקיים.
חברות: מה טוב יותר מחברות? החברות הזאת היא מה שעושה את מיקמק! כולם מחוברים, מדברים ונהנים ביחד, ואם זה לא היה… לא היה כיף כמו שכיף עכשיו במיקמק.
שיתוף פעולה: איך אפשר לשחק מיקמק אם אין שם שיתוף פעולה? עם לדוגמא יש משימה של כדור פורח (היה), לחלק מהמיקמקים אין כדור פורח, אז אלה שיש להם יעזרו לאחרים להגיע למקומות הדרושים. עם לדוגמא יש משימה שצריך למצוא פריטים, חושבים ביחד: איפה ראש העיר יושב (דוגמא). בלי זה איך היינו מצליחים להנות במיקמק?
למידה: במיקמק לומדים כל כך הרבה! השאלה היומית של שוף הינשוף, הטריוויות, השעשועונים וגם סתם לדבר עם חברים, תמיד כיף ללמוד דברים חדשים!
אמינות: מה כיף במיקמק עם מרמים? עם לא תתקדמו בכוחות עצמכם, מה כיף פה? עם תגנבו לילדים את המיקמקים שלהם, מה יהיה לכם כיף? אם נשחק לפי החוקים רק ככה יוכל להיות לנו עולם מלא וטוב.
סובלנות, קבלת האחר וכבוד הדדי: חשוב גם להבין את הצד השני! אם לא ניכנס לריב גדול, וננסה רק להצדיק את עצמנו, איך נדע מה הצד השני חושב? איך נדע איך הוא מרגיש? איך נדע איך אפשר לפתור את זה? אי אפשר. הקשיבו לאחרים.
שפה מכבדת ונכונה: חשוב מאוד לתחשב באחרים. יש במיקמק גם ילדים קטנים שלא כל כך יודעים לכתוב, או יודעים אבל עם שגיאות. זה לא נורא! תתחשבו בהם, תתקנו במידת הצורך (בלי להעליב כמובן, רק כדי שידעו.) ותעזרו להם להשתפר! בנוסף, עם לא נדבר בצורה מכבדת ונקלל, לא יהיה כיף במיקמק ולא יצטרפו משתמשים חדשים.
אחריות אישית: אף אחד לא יכול לשלוט בהתנהגות של אחרים, אבל עם כל אחד יקשיב לעשרת דיברות המיקמק, יהיה לנו עולם טוב יותר. אם כל אחד יעשה מאמץ קטן לשפר את ההתנהגות, נרגיש בשינוי גדול.
שוויון: בין אם הבנתם ובין אם לא- כולנו שווים!! זה באמת משנה איזה צבע יש לך, איזה דרגה אתה, כמה כסף יש לך, איך הבית שלך נראה וכמה נדירים יש לך? האם זה הופך אותך לטוב יותר? ממש לא! כולנו שווים, כולנו בני אדם, אין שום סיבה להתנהג למישהו אחרת בגלל הדברים האלו!
יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא": נכון, אין מה לומר, לפעמים משעמם לשבת במיקפה ולא לעשות כלום, משעמם לשחק כל היום ב "לעוף על המיקמק" כי אין מה לעשות, לא תמיד יש מה לעשות! ופה היצירתיות נכנסת לתמונה! כחו לדוגמא את מילי מליאני, מנהלת בית הספר ובית היתומים מיקסקול, שבנתה את כל זה! אולי שיעמם לה ואולי סתם הייתה לה השראה, אבל תראו את התוצר המדהים הזה! (מי שלא מבין על מה אני מדברת יכול להכנס לאתר מיקמקי העיר) ויש עוד המון דוגמאות! כחו לדוגמא את המפיקים הכי גדולים במיקמק, בזכות היצירתיות הזאת הם הפיקו סרטים וסדרות מצליחות ביותר! יצירתיות יכולה לבוא לידי ביתוי בכל דבר! רק צריך להפעיל אותה.

ואלה היו עשרת דיברות המיקמק בגרסאות השונות!

מוקדש ל mili11, מיאלו11, מיאלי11, גברת143
9
5
83


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
01/12/2021   15:32 שוקולדיטור  5
ואוו כתבתי כל כך הרבה :)
17/07/2021   10:24 שוקולדיטור  4
מיאלו ומיאלי- תודה רבה!!
עופר: אני יודעת שאני בת דודה שלך חחחח מצחיקולה
26/06/2021   11:14 מיאלי11  3
יצירה מרשימה דקל יקירתי
22/06/2021   18:03 מיאלו11  2
בהצלחה כאשפית מים מתלמדת.
08/06/2021   16:15 עופר1278  1
מאיה אני בת דודה שלך