קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 65 – האם מיקמקים נושמים מתחת למים 27/06/2021

"שלום לכל התלמידים שמעוניינים לצלול במעמקי הים, בין אם זה במסגרת עבודה או כבילוי. היום נלמד על ההשפעה של הנשימה שלנו מתחת למים" (אם היא קיימת והאם הצורך לנשום קיים אצל מיקמקים בכללי).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

נתחיל במידע חוץ משחקי:
גוף האדם זקוק לחמצן בשביל לחיות. עצירת הנשימה מעל 6 דקות תתחיל לגרום לנזק מוחי. אם עוצרים את הנשימה למעל 30 דקות, הנזק עלול להיות בלתי הפיך ולהוביל למוות. אין צורך לחשוש מחוסר חמצן ומאיבוד נשימה, מכיוון שהרפלקסים של הגוף לא יתנו לגוף להפסיק לנשום אפילו לדקה.

על פי הסדרה "מיקמק הסדרה" – עונה 2 פרק 12:
למיקמקים יש שליטה טובה יותר מלבני אדם ביכולת התזוזה שלהם מתחת למים. בנוסף לכך, הם יכולים להחזיק מספיק אוויר מתחת למים כדי להגיד לפחות 5 מילים, גם אם הם משתמשים בקולם בצעקה בזמן שהם קופצים למים (או במקרה הזה, נורים מתותח ונוחתים במים).

על פי הסרט "המסע לכוכב המינימיקים":
כעבור כ-47 דקות, כאשר מקס צלופח בבוני מחזיק את מקס מתחת למים, הוא עוצר את הנשימה, מה שאומר שמיקמקים אינם יכולים לנשום מתחת למים. כשעה ו-13 דקות אל תוך הסרט, מונדו קופץ למים במערת התולעת, במטרה להביא חלק מהגביש. הוא מחזיק את הנשימה שלו לזמן ממושך יותר משלרוב מסוגלים בני אדם, מה שאומר שלמיקמקים יש יכולת חזקה יותר להחזקת הנשימה שלהם מאשר בני אדם. כשעה ו-19 דקות אל תוך הסרט, מקס נוחת במים ונושם נשימה עמוקה כשהוא מגיח החוצה מהמים, מה שאומר שמיקמקים אכן צריכים לנשום, ושאינם מסוגלים לעשות זאת מתחת למים.

חיבור עובדות למסקנה סופית:
המיקמקים אינם מסוגלים לנשום מתחת למים, אך הם כן מסוגלים להשתמש באוויר שנשמו מלפני שצללו למים, בשביל להגיד מילים שנשמעות ברור מתחת למים. בנוסף, התזוזה של המיקמקים במים שבמיקמק סיטי שונה מתזוזתם של בני האדם ובעלי החיים השונים בעולם החוץ משחקי.

המסקנה הסופית:
ההבדל הוא בין המים שבמיקמק סיטי לבין המים שבעולם החוץ משחקי. נראה כי כוח הכבידה במים עצמם עובד בדרך שונה, אך לא ברור כמה שונה. השוני במים הוא זה שמאפשר למילים של המיקמקים שצוללים מתחת למים להישמע ברורות יותר מבעולם החוץ משחקי. יכולת החזקת הנשימה של המיקמקים לא שונה בהרבה מזו של בני האדם, אף על פי שזה נראה כך במבט ראשון.

משימת זכות חד-פעמית:
עברו על הפריטים שיש לכם ומצאו פריט שמכסה את הראש שלכם, או לפחות את הפה שלכם. הפריט הזה שבחרתם יגן על המיקמק שלכם מפני לנשום מים. הרכיבו תלבושת צלילה ביחד עם פריט זה. הצטלמו עם התלבושת שהרכבתם, כאשר אתם צוללים במעמקי הים. תקבלו 5 נקודות אישיות על תמונה של תלבושת הצלילה. תקבלו 5 נקודות אישיות נוספות על הצלילה במעמקי הים.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, lמושיתl, אלזה7028, צוציק5556, מוקה20201, לירוש67, בר0083
7
3
114


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
01/07/2021   19:07 מוקה20201  3
וואו קהילה מדהימה
01/07/2021   19:06 מוקה20201  2
אחלה שיעור אהבתי ממש את הרעיון הזה של לתת שיעורים על דברים במיקמק ממשיכה לקרוא :) תודה על ההקדשה
29/06/2021   16:34 פוכפוך5  1
נתתי עוקב :)
מחכה לשיעורים הבאים!