קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 66 – העסקת עובדים 04/07/2021

"שלום לכל התלמידים שמתכננים להעסיק עובדים, או לחילופין להתקבל לעבודה אצל אחד ממיקמקי העיר האחרים. שיעור זה הוא שיעור ארוך ומפורט בנושא העסקת עובדים" (בתור הדמויות שלכם במיקמק סיטי).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

בתור בעלי עסק, אתם צריכים קודם כל לדעת את סוג העסק שלכם. סוג העסק שלכם ישפיע על הדרך בה תחפשו מיקמקים שיעבדו אצלכם, או לחילופין יהיו שותפים שלכם לעסק. ראו מידע נוסף בשיעור מס' 34.

בתור בעלי עסק, מומלץ להכין יצירה מפורטת לקהילה, המסבירה על העסק שלכם. כאשר אתם מחפשים מיקמקים שיעבדו בשבילכם, או לצידכם, יצירה זו תעזור להם להבין יותר על העסק. אפשר לשים קישור ליצירה המסבירה על העסק שלכם במודעת הדרושים לעבודה, אותה תעלו כיצירה לקהילה שלכם. אפשר גם לשלוח את היצירה במיקטוק למיקמקים שהביעו עניין במשרה הפנויה.

ישנם כמה סוגים שונים של יחסים בין עובד ומעסיק:

1. שותפות – חלוקת העבודות באופן שווה בין בעל העסק לבין המיקמקים שהוא מעסיק. מתקיים לרוב במקומות עבודה כמו מספרה, שבהם כל מיקמק לוקח אחריות על לקוח מסוים.

2. הדרכה / הובלה – המעסיק הוא זה שנותן את המשימות במקום העבודה ומסביר איך לבצע אותן. המיקמקים שעובדים בשביל המעסיק מקבלים את הוראות העבודה ופועלים לפיהן. בהתחלה המעסיק מדגים גם מה בדיוק צריך לעשות. בהמשך, העובדים עושים את רוב הדברים ללא הדרכה. מקרים כאלה קורים לרוב בעבודות כמו מיקפה פרטי (שנמצא בחצרות של הדמויות), שבהן המעסיק מבקר בחצר מדי פעם לראות שהכל בסדר והעובדים מסתדרים, אך רוב הזמן מסתובב במיקמק סיטי ומזמין לקוחות.

3. יחסי מנטור-שוליה – קיים בין אשפים בשלב "מאסטר" לבין השוליות שלהם. לרוב, כל אשף בוחר לו שוליה אחת להתמקד בה. העבודה כוללת בעיקר למידה של היסודות ביחד, אך היא יכולה לכלול גם ניסוים שבהם משלבים בין קסמים וכישופים, יציאה להרפתקאות ביחד, לשלוח את השוליה לשליחויות עם מטרות כלשהן, להכין מופע אשפות עם קהל של תושבי מיקמק סיטי ועוד.

4. יחסי סוכן-לקוח – בעיקר בלהקות של מיקמקים שרוקדים ו/או שרים ביחד, נהוג למצוא מיקמק שיהיה הסוכן של הלהקה. עבודתו של הסוכן, היא לארגן הופעות ללהקה. על הסוכן לתאם את זמני ההופעות בין חברי הלהקה, לבין המיקמקים שמארחים אותם. ביחסי סוכן-לקוח, הסוכן הוא זה שעובד בשביל הלקוח. במקרה הנל, חברי הלהקה הם הלקוח.

מקורות מידע:
שיעור 6 – שמונת היסודות [חובה לאשפים]
שיעור 18 – חיות במה (מסלול לימוד)
שיעור 27 – רשת המספרות של צבעונית
שיעור 34 – סוגי עבודות במיקמק סיטי
תמונה מ-10/06/2019 של המיקפה של מוש – מתוך הקהילה של זואי מוש

לאחר שאתם מודעים לסוג העסק שלכם (או שאתם רוצים) ולאיזה יחסים אתם רוצים עם העובדים שלכם (או המעסיקים שלכם), הגיע השלב שבו אתם חושבים איזה מיומנויות עבודה צריך בשביל העבודה הזאת.

מיומנויות עבודה חשובות כמעט לכל עבודה:

1. בטיחות ושמירה על עצמכם
מלבד כללי בטיחות ברשת המופיעים בקישור הנל, זכרו שגם הדמות שלכם צריכה לדעת לשמור על עצמה. השתמשו בציוד מגן (קסדה, אוזניות המגנות מרעשים חזקים, נעליים סגורות וכדומה) במידה ויש לכם אותו בפריטי הלבוש, ובמידה והעבודה שלכם אינה בטוחה (לדמויות שלכם). וודאו גם שאתם יודעים אל מי פונים במידה ומיקמק כלשהו מציק לכם או מטריד אתכם במהלך העבודה (בנוסף לצוות מיקמק). המעסיק שלכם אמור להיות שם בשבילכם לתמיכה במקרים כאלה. במידה והוא זה שפוגע בכם, עזבו את העבודה והמשיכו לעבודה הבאה. אין סיבה להישאר במקום שאינו בטוח בעבורכם. בנוסף לכך, זכרו להישמע לכללי הבטיחות החוץ משחקיים. כלומר, אם יש אזעקה, התנתקו מיד ועקבו אחר כללי הבטיחות של מקרה חירום זה. לאחר שהשטח בטוח בוודאות, תוכלו להתחבר מחדש ולעדכן את חבריכם לעבודה בנוגע למה שקרה. זה תקף גם במקרים שאינם קשורים לעבודה במיקמק סיטי. זכרו שהביטחון שלכם כמשתמשים הוא מעל הכל.

2. עבודת צוות
עשרת הדיברות של מיקמק המופיעים בקישור הנל, נועדו כדי לעזור לכם לעבוד לצד שותפים ולשחק לצד משתמשים אחרים בדרך הוגנת וידידותית למשתמש. חשוב שתזכרו גם לא להיכנס למרחב האישי של חבריכם (אף מיקמק לא אוהב שמתיישבים עליו או הולכים עליו), ולתת כבוד לגבולות של החברים שלכם לעבודה. שתפו את הצרכים והרצונות שלכם עם המיקמקים שאיתם אתם עובדים, כל עוד הם קשורים אל המשימות שעליכם לבצע במסגרת העבודה. בשביל גיבוש הקשר עם החברים לעבודה, נצלו את ההפסקות בשביל להתחבר אליהם, והזמינו אותם למסיבות ואירועים שבזמנים מעבר לעבודה. בתור מעסיקים, מומלץ לארגן מסיבה לעובדים פעם בכמה זמן (במידה ויש צוות עובדים גדול), בשביל הגיבוש החברתי.

3. קבלת סמכות
הכירו את הממונים עליכם (המעסיק שלכם, ואם יש מיקמק נוסף מעליו), התנהגו אליהם בכבוד ובנימוס המצופה מכם, בצעו את המשימות שהם נותנים לכם, פנו אליהם בנושאים הקשורים למשימות שקיבלתם במסגרת העבודה בזמן המתאים (לא כאשר הם באמצע שיחה) ופנו אליהם במיקטוק אם הם עסוקים מכדי לענות לכם באותו הרגע.

4. תיאום פרטי עבודה
כשמקבלים עבודה חדשה, יש לתאם עם המעסיק את הדברים הבאים – שעות העבודה, הפסקות, אל מי פונים כשצריכים עזרה (במידה ויש יותר ממעסיק אחד, או עובד אחר שהתפקיד שלו זה לעזור בתחום זה), באילו שעות אפשר לפנות אליו, מה עושים כשנגמרו המשימות של העבודה כדי להמשיך להיות יעילים, עם מי עובדים מתי (כשיש עובדים נוספים בתחומים נוספים), אם מקבלים את המשימות במיקטוק או בפגישה פנים-אל-פנים (במיקמק סיטי כמובן), מה הלבוש הדרוש לעבודה וכדומה.

5. להיות נוכחים ומוכנים + ניהול זמן
להגיע בזמן לפגישות ולמשמרות עבודה, להיות מוכנים עם הלבוש המתאים בזמן, לברר שאנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו אמורים לעשות במפגש שאליו אנחנו מגיעים, להודיע מראש על איחורים ו/או היעדרויות ממפגשים (מומלץ לא רק מפגשים של העבודה) ומהפסקות של העבודה וכדומה. מומלץ להגיע למפגשים, משמרות וכדומה לפחות כ-5 דקות לפני, בשביל לוודא שאתם מוכנים עם הלבוש, במקום הנכון ועם הידע הדרוש לכם בשביל לבצע את החלק שלכם בדרך הנכונה והיעילה ביותר. למדו את עצמיכם כיצד להתמודד עם דד-ליין (מגבלת זמן) במשימות של העבודה. אם אתם עובדים כמלצרים במיקפה ואתם משקיעים בזה ברמה של להחזיק את האוכל כשאתם מגישים אותו (דרוש בחלק מעבודות המלצור), וודאו שיש לכם את כמות המטבעות שאתם צריכים בשביל יום העבודה, כי חלק מפריטי האוכל נעלמים אחרי יום.

6. איכות ביצוע
לבצע את המשימות של העבודה באופן עצמאי ואיכותי. וודאו שאתם מבינים מה המשימה העומדת בפניכם ומהם הקריטריונים (דרישות) מכם בשביל ביצוע המשימה שקיבלתם בדרך הטובה ביותר. במידה ואתם צריכים התאמות ו/או עזרים כלשהם (למשל, מיקמק שילווה אתכם בתחילת העבודה), זכרו לברר את נושא זה מול המעסיק שלכם. הכינו אסטרטגיות / תכנון מקדים של שלבי העבודה. היו גמישים במעבר בין משימה למשימה במקום העבודה, במידה והמעסיק שלכם יבקש את עזרתכם במשימות שונות מן הרגיל. בדקו מול המעסיק שלכם מה אפשר לשפר באיכות העבודה שלכם, ועשו לעצמיכם בקרה עצמית, שבה אתם בודקים מול עצמיכם איך אתם יכולים להשתפר בביצוע המשימות שלכם בעבודה.

7. התמצאות בסביבת העבודה
תוודאו שאתם יודעים כיצד מגיעים למקום העבודה שלכם (יעיל גם לראיונות עבודה). במידה והראיון נמצא באזור שניתן להגיע אליו דרך המפה, ניתן להיעזר בתושבי מיקמק ולשאול. במידה והראיון נמצא בבית או חצר של המעסיק, יש להיכנס דרך כרטיס השחקן. השתגרויות עלולות לגרום לתקלות במידה והראיון נמצא בחצר שאי-אפשר להשתגר אליה, או במקרה שבו סוג הבית תוקע את כל המיקמקים שמשתגרים ללא שום יכולת תזוזה. לא מומלץ לקבוע ראיונות במקומות של שדרוגים, מכיוון שלמיקמקים רבים אין אותם. כל מה שכתוב בסעיף זה תקף גם לגבי מקום העבודה ומקומות נוספים שאליהם תרצו להגיע.

8. משא ומתן
חשוב שתהיה לכם היכולת לנהל משא ומתן לקבלת הצרכים שלכם במקום העבודה. אל תירשמו לעבודה במידה והזמנים שלה לא מתאימים לכם, כי אז לא תוכלו להיות בה. אתם יכולים לבקש מיקמק שילווה אתכם בתחילת הדרך מטעם העבודה, או דבר מה אחר שיעזור לכם לשפר את תנאי העבודה שלכם. זכרו שהמעסיקים שלכם ישמחו לתת לכם סביבת עבודה נוחה, בידיעה שזה יאפשר לכם להיות יעילים יותר.

9. מוטיבציה
מוטיבציה היא הדבר שמניע אתכם לפעולה. מצאו מה נותן לכם מוטיבציה לעבודה גם בימים שאתם פחות שמחים, ככה שהעבודה תעלה לכם את מצב הרוח. לפעמים צריך מוטיבציה כדי לסיים פרויקט שהתחלתם במסגרת העבודה ונהיו לכם מאתגרים יחסית. אתם יכולים להשתמש בעזרים חוץ משחקיים. לשמוע שירים שאתם אוהבים ב-mp3, במחשב, בנייד או במקור מוזיקה אחר יכול להעלות לכם את המוטיבציה למשימות שדורשות זמן והשקעה. זה יעיל בעיקר למיקמקים שהעבודה שלהם דורשת כתיבת תוכן ליצירה בקהילה, ציור לקהילה וכדומה. במידה והמשימה שקיבלתם מאתגרת אתכם במיוחד, אתם יכולים לבקש מהמעסיק שלכם בונוס שכר מיוחד לעבודה הזאת, או לחילופין לארגן לעצמיכם פינוק קטן כפרס על השקעה בעבודה.

10. ארגון סביבת עבודה נוחה
סעיף זה עוסק בחלק החוץ משחקי שנקרא "פינת המחשב שלכם". כשאתם מתחברים למיקמק ומתכוננים ליום עבודה, בין אם אתם המעסיקים או העובדים, חשוב שתוודאו שיש לכם סביבת עבודה נוחה. ממליצה לכם במינימום לשים לידכם בקבוק מים מלא (לא משנה כמה ליטרים), שממנו תוכלו לשתות בזמן העבודה. היתרון הגדול בבקבוק מים, הוא שבניגוד לכוס מים, אפשר לסגור אותו עם מכסה כאשר לא שותים ממנו.

זכרו שמיומנויות תעסוקתיות הן מיומנויות הנרכשות באופן אקטיבי וניתנות לשיפור תמיד.

חמשת המיומנויות החשובות ביותר עבור מעסיקים בעבודתם של צעירים (בעולם החוץ משחקי) הם אלה:
1) אמינות ויושרה
2) היכולת לבצע הוראות
3) היכולת לכבד אחרים
4) היכולת להגיע בזמן
5) שמירה מלאה על נהלי הבטיחות

מקור מידע:
מצגת של עמותת אלווין (©) בנושא "מיומנויות תעסוקתיות"

כאשר שוכרים מיקמקים לעבודה, חשוב לוודא שהם יכולים לעמוד בכל הדרישות של העבודה. למשל, בשכירת שחקנים לסדרה, סרט, קומיקס וכדומה, מומלץ לוודא שהשחקנים רכשו את מיומנויות המשחק הנדרשות לתפקיד, שהם יוכלו להגיע לימי הצילומים, שיש להם את התלבושות המתאימות וכיוב. במידה וקיימת קבוצת מיקטוק הקשורה לעבודה, חשוב לוודא כי לאותם המיקמקים שמעוניינים להעסיק יש את האפליקציה של המיקטוק, כדי שיוכלו להיות פעילים בקבוצת המיקטוק.

דרכי תיאום הפרטים בעת ראיון עבודה:

1. ראיון במיקטוק
הצ'אט שברשימת החברים הנקראת "מיקטוק", הוא דרך לעשות את ראיון העבודה גם כאשר אחד הצדדים לא נמצא מול מחשב, מכיוון שיש את האפליקציה של המיקטוק.

2. ראיון פנים-אל-פנים
מדובר כמובן בפגישה במיקמק סיטי. הראיון יכול להיות במקום המוכן במיוחד לראיונות (בבית או בחצר), אצל המרואיין או בכל מקום אחר. מומלץ לא לעשות ראיון במקום ציבורי. במידה והראיון הוא לעבודה במקום ציבורי (כמו המיקפה), אפשר בזמן ראיון העבודה לעבור למקום הציבורי, בשביל לראות את אותו המיקמק שמעוניינים להעסיק מדגים את היכולות שלו בזמן הראיון. אין דרך יותר טובה לדעת אם מיקמק מתאים לעבודה, מאשר לראות כיצד הוא מבצע אותה ביום ההתנסות.

יום התנסות הוא ההזדמנות של המעסיקים לוודא שהמיקמקים שהם העסיקו אכן מתאימים לעבודה. כמו כן, יום ההתנסות הוא גם הזדמנות בשביל העובדים החדשים להתנסות בעבודתם החדשה, ולראות האם היא מתאימה להם. מומלץ לעשות יום התנסות בכל עבודה, כדי לא להתחיל פרויקט שלא יהיה ניתן לסיים.

סוג שכר מומלץ - פתיחת שדרוג כלשהו מהרשימה הבאה:
מיקמק – הנוסע בזמן
לייף סטייל – החיים הטובים
Train Riders
מיק-ספייס, תחנת החלל
"ראש בראש" המשודרג
הפירמידה
מונית למיליון
אוטובוס למיליון
מונית למיליון לונדון המשודרגת
מונית לחלל
מסע בכדור פורח
מסע בכדור פורח 2.0

*אל תבקשו נדירים, כי אין זה מקומם של המעסיקים שלכם לתת לכם את הפריטים שלהם.

מומלץ לבחור רק סוג שכר אחד מתוך הרשימה, אותו המעסיק נותן לעובדים שלו פעם בזמן מה. השכר יכול להיות מחולק פעם בשבוע, פעם בחודש, פעם ביום עבודה או פעם בתקופת זמן אחרת, להחלטת המעסיק. אפשר לעשות מסע ומתן עם המעסיק בנוגע לתכיפות שבה מקבלים את השכר, או לסוג השכר. במידה ובא לכם לקבל סוג שכר מסוים, בדקו עם המראיין עבודה שלכם אם הוא יכול לספק לכם את השכר הזה. זכרו שלא לכל מעסיק יש את השכר שתרצו. זכרו שכדאי לצבור ניסיון תעסוקתי, גם אם השכר הוא לא בדיוק זה שרציתם, בשביל שתוכלו להוסיף את הניסיון התעסוקתי שלכם לקורות החיים שלכם כתושבי מיקמק סיטי.

משימת זכות רב-פעמית:
צלמו תמונה שלכם במקום העבודה שלכם, מתוך יום עבודה. בתוכן היצירה, תארו את יום העבודה.

חלוקת נקודות:
5 נקודות אישיות על התמונה מיום העבודה.
5 נקודות אישיות על ציון אורך יום העבודה (מבחינת זמנים).
5 נקודות אישיות על תיאור מה היה ביום העבודה.
10 נקודות אישיות על ציון משהו חדש (ערך/יכולת) שלמדתם ביום העבודה (במידה ויש כזה).

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, lתהלl, נוגה4457, הראל797, באגסי5834, אלה2503, המלכה14294
9
4
157


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
03/03/2023   08:54 אנטוש2364  4
היי מילי אני ממש אהבת תודה
07/07/2021   15:00 איילת4560  3
היי מילי.
יש לי שלוש ילדות במשחק ואני רוצה לרשום שתיים מהן (אחת מעט ולא מחוברת) אני רוצה לדעת איך לרשום אותן אני אשמח אם תכתבי לי בקהילה שלי או שתאמרי לי בדרך אחרת.
06/07/2021   14:55 zebra5  2
אהבתי מושלם
05/07/2021   11:05 הראל797  1
ואוו אהבתי!
תודה רבה על ההקדשה! :)