קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 67 – שימוש תוך משחקי באימוג'ים 11/07/2021

"שלום לכולכם. בשיעור זה נלמד על רגשות שניתן לזהות על פניהם של המיקמקים האחרים. שיעור זה יעזור לכם להבין את הכוונות שמאחורי הבעות הפנים של המיקמקים שמולכם" (הכוונה היא לאימוג'ים).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

יש הבדל בין האימוג'ים שמופיעים על פניהן של הדמויות שלנו, לבין האימוג'ים שהדמויות שלנו אומרות בבועת דיבור. אימוג'ים המופיעים על הפנים, משקפים את הרגשות של הדמות שלנו, שאותם רואים על הפנים שלה בצורה ברורה. אימוג'ים בבועת דיבור משקפים את ההתבטאות החיצונית של הדמות.

למשל, דמות יכולה להיות עם פנים מחייכות ובמקביל לבכות בבועת דיבור, מה שאומר שהבכי שלה הוא ככל הנראה דאווינים שהיא עושה לדמות אחרת שנמצאת בסביבתה. דמות עם פנים בוכות שנראית שמחה בבועת דיבור, היא דמות שמנסה להסתיר את העצב שלה, או לחילופין בוכה משמחה.

רשימת האימוג'ים (לפנים) ומשמעותם העלילתית:

1. אימוג'י עם סימני שאלה מעליו – נועד כדי להראות שלא הבנו משהו שנאמר במהלך השיחה, או שהלכנו לאיבוד במקום כלשהו ואנחנו מנסים להבין את הדרך. מעיד על בלבול.

2. אימוג'י עם כובע מסיבה וצפצפה – משדר שמחת מסיבות, התרגשות, וויב של "יאיי", הנאה, כיף וכדומה.

3. אימוג'י ירוק עם עיניים מתגלגלות – סחרחורת, בחילה וכדומה. נועד למיקמקים שבדיוק ירדו מגלגל ענק, או עשו הרבה סלטות וקיבלו סחרחורת. יכול לשקף גם כאב ראש מיותר מדי שיחות במקביל וכדומה.

4. אימוג'י אדום עם עשן יוצא מהאוזניים – כעס, זעם, רוגז, חוסר סבלנות, תסכול וכדומה.

5. אימוג'י אדום קורץ עם קרניים – המבט שאומר שהרגע תכננו מזימה מרושעת, או מתחנו מיקמק אחר.

6. אימוג'י בוכה – התרגשות, עצב, בדידות, רצון לתשומת לב או פורקן. שימוש באימוג'י זה אומר שהדמות בוכה בפועל, בניגוד לאימוג'י המקביל בבועת דיבור.

7. אימוג'י עצוב – בדידות, עצב, עייפות או שיעמום. בדרך כלל הדרך לגרום לדמויות מסביב לשאול אותנו מה קרה. יותר ידידותי למשתמש מדמעות, מכיוון שמאפשר יותר נגישות. בנוסף לכך, בדמעות יש משהו שמייצג כניעה לרגשות בפורקן, ופחות בקשה לעזרה.

8. אימוג'י עם משקפי שמש – משדר גאווה עצמית וביטחון עצמי.

9. אימוג'י מסמיק – מבוכה, לרוב בקטע חיובי (כשמקבלים מחמאה וכדומה).

10. אימוג'י קורץ – המיקמקים שמשתמשים באימוג'י זה הם ליטרלי (מילולית) קורצים. יכול לרמוז על שימוש בציניות, סרקזם, הבנה משותפת בין מיקמקים, בדיחה פרטית ועוד.

11. אימוג'י ישן – ליטרלי שינה, לווא דווקא עם עיגול הנזלת החמדמד באף.

12. אימוג'י מלאך – חיוך תמים שמראה על כוונה טובה, או מסווה כוונה 'רעה' כמו מתיחה שעדיין לא נחשפה. לא אומר שאותו המיקמק ליטרלי מצמיח כנפיים מהצדדים של הפרצוף.

13. אימוג'י מופתע – מעיד על קבלת מידע חדש שאינו צפוי, כמו פרט שסיפרו לנו ולא ידענו לפני כן, או להיכנס לאזור ולגלות שאירגנו לנו מסיבת הפתעה. אם ההפתעה טובה או רעה, זה תלוי בתגובה שאחרי.

14. אימוג'י מפהק – מעיד על שיעמום או עייפות. לרוב מיקמקים בשלב תינוק או ילד נוטים לפהק בתור רמיזה למשפחה שלהם שכדאי לישון בקרוב.

15. אימוג'י עם שני לבבות מעליו – קראש, התאהבות ראשונית יחסית או התאהבות במבט ראשון.

16. אימוג'י מחייך עם שיניים – גיחוך, צחוק מתנשא באופן יחסי. לרוב משתמשים בזה כשמציינים עובדה שרק אנחנו יודעים, או אחרי שמנצחים בתחרות או התערבות כלשהי. כמו האימוג'י עם משקפי השמש, גם זה מעיד על גאווה עצמית.

17. אימוג'י מחייך בלי שיניים – כיף, שמחה הגובלת בהתלהבות.

18. אימוג'י מוקף בלבבות – התאהבות קיצונית, שמקורה ככל הנראה בכישוף.

הסיבה שהאימוג'ים עם הלבבות אינם אימוג'ים של אהבה אמיתית, היא מכיוון שיש משתמשים שמטרידים משתמשים אחרים במשחקי רשת. כשזה קורה במיקמק, האימוג'י הזה הוא חלק מההטרדה. שימו לב לתאם מול השחקנים של הדמויות האחרות במיקטוק, ולוודא שזה בסדר מצידם שתשתמשו באימוג'ים עם הלבבות מולם. בעתיד נעמיק בנושא האהבה, ונלמד איך אהבה בדמויות באה לא באימוג'ים, אלא במעשים.

רשימת האימוג'ים (בבועת הדיבור) ומשמעותם העלילתית:

1. אייקון שרת מנהלים – הנושא שעליו מדברים הוא נושא סודי. לכן, עדיף להתכתב עליו במיקטוק בפרטי ולא מול כולם. יכול להיות גם הזמנה להתכתבות במיקטוק בפרטי על נושא פרטי שלא הוזכר בשיח לפני כן.

2. אימוג'י מחייך עם טיפה ליד הראש – מקביל לאמירות בסגנון "אופס, פאדיחה", שבהן הדמות אומרת שהיא פישלה וזה מביך, אבל באופן קליל וזורם בשיחה.

3. אימוג'י מחייך עם לשון בחוץ ועיניים עצומות – משדר "אני מיקמק חצוף שעושה שטויות ונהנה מזה". נועד למיקמקים שעושים צרות למיקמקים האחראים עליהם (הורים, מורים וכדומה). זכרו לתאם במיקטוק עם המיקמק שאתם מתכננים לעשות לו צרות, ולשים לב לא להרוס את החוויה של המיקמקים שמשחקים דמויות שלהם באותה הסצנה איתכם. חשוב לאפשר לכל מיקמק לשחק שנעימה לו ולא להרוס לאחרים.

4. אימוג'י מחייך עם לשון בחוץ ועיניים פקוחות – בניגוד לאימוג'י הקודם שעושה צרות, האימוג'י הזה הוא אימוג'י ידידותי, של מיקמק שבדיוק סיפר את שורת המחץ של הבדיחה.

5. אימוג'י עם משקפי שמש – משדר "אני מגניב ברמות וכולם יודעים את זה". אימוג'י זה מתאים בעיקר לדמויות מתנשאות 'בצדק' (שיש להן המון פריטים / מטבעות / אחר), אך הוא מתאים גם לדמות שבדיוק הצליחה לעשות משהו מרשים ו/או יוצא דופן ומרגישה מאוד גאה בעצמה.

6. אימוג'י עם משקפיים עגולות ושתי שיניים – הכרה בעשיית פעולה כביכול 'חנונית', בקטע שצוחק על זה בקלילות עם החברים. אימוג'י יעיל למפגש למידה עם חברים שבו משלימים משימות לימודיות ביחד.

7. אימוג'י עם עיניים עצומות וחיוך גדול זוויתי פתוח – צהלה, שמחה גדולה המלווה ברצון לפצוח בדילוגים. מכיוון שמיקמקים אינם יכולים לדלג (לא נמצא בתנועות הריקוד), האימוג'י הזה מדמה דילוגים.

8. אימוג'י עם עיניים עצומות וחיוך גדול זוויתי סגור – גאווה עצמית על פעולה שנעשתה באופן מוצלח, ללא שום התנשאות על אחרים. הפעולה המוצלחת היא פעולה שיכולה לגרום לאחרים להיות גאים בכם.

9. אימוג'י עם גבה מורמת המביט באלכסון למעלה – משדר את המבט של אותו המיקמק המנסה לחשוב איך להגיב על מידע חדש שהוא לא לגמרי מסכים איתו.

10. אימוג'י עם גבות באלכסון ופה קפוץ – רוגז, משדר לאחרים שכדאי להפסיק עם נושא מסוים, בשביל שזה לא יהפוך לכעס. עוזר להבהרת גבולות, אך מומלץ להשתמש גם במילים, כדי להסביר מה בדיוק הרגיז אותנו.

11. אימוג'י עם שיניים במלבן - דרך חביבה להגיד "עשיתי פדיחה/פשלה ובבקשה אל תכעסו עלי". מתאים גם לשימוש בסיפור על פדיחה או אירוע מביך כלשהו שקרה בעבר, או לחילופין כהזדהות עם סיפור כואב.

12. אימוג'י מסמיק מחייך במבוכה – משדר "אני מוחמא/ת ולא יודע/ת איך להגיב אז אני מסמיק/ה".

13. אימוג'י מסמיק נבוך – משדר "אופס קרה/אמרתי משהו מביך ואני מקווה שאף אחד לא שם לב".

14. אימוג'י מסמיק ששולח נשיקה – מדמה הפרחת נשיקה לאחר/ים, מכיוון שאין תנועה (ריקוד) כזאת.

15. אימוג'י עם פה פעור עגלגל – הפתעה, התרשמות וכדומה. לפעמים שווה להתלהבות מעושה.

16. אימוג'י קורץ – רמיזה על כך שסופרה בדיחה פנימית כלשהי. מתאים לחברים עם ריקוד משלהם, משפטים שהם אומרים אחד לשני באופן קבוע וכדומה.

17. אימוג'י עצוב מביט למטה – יעיל למיקמקים שמנסים לשכנע, למשל, את ההורים שלהם להרשות להם לצאת לעוד טיול משפחתי למרות שכבר לילה, או שהם 'יהיו עצובים'. ניתן להשתמש בזה גם כדי להביע עצבות, למשל על כך שפספסתם מסיבה שרציתם להיות בה.

18. אימוג'י עם פה אלכסוני וגבה מורמת – מעיד על ניסיון להבין משהו שהוא לא מובן, או פשוט להבהיר שלא הבנתם כלום ממה שמי שמולכם ניסה להסביר לכם באותו הרגע.

19. אימוג'י עם חיוך גדול עם שיניים ועיניים עצומות – גיחוך של שעשוע. יעיל לשימוש אחרי ששומעים (טכנית, קוראים) בדיחה טובה מחבר/ה.

20. אימוג'י עם חיוך נמוך חצי על הצד (ימין) – תחושת סיפוק, עם אותו המבט שעולה לכם על הפנים כשסיימתם לעשות משהו ואתם ממש מרוצים מהתוצאה.

21. אימוג'י בועת מיקטוק – הזמנה ללדבר במיקטוק בפרטי, או לחילופין להיכנס לאפליקציית המיקטוק ולהתכתב שם (בקבוצה מתוך הקבוצות של כולם או בקבוצה אחרת).

22. אימוג'י ידיים מוצמדות – יכול להגיד "בבקשה", "תודה", "אני מקווה" וכדומה.

23. אימוג'י מונית – כמו הרמת האגודל המוכרת לטרמפיסטים (בעולם החוץ משחקי), האימוג'י הזה הוא כמו הזמנת מונית לדמות שלכם. נכון שהמונית היא שעשועון שמשיגים ממנו מטבעות, אך חשוב לזכור גם שהדמות שלכם משתמשת בה בכדי להגיע ליעד כלשהו. את השיח על היעד תוכלו ליזום כשאתם במונית.

24. אימוג'י אגודל – יכול להגיד "כן", "נכון", "מעולה", "עבודה טובה", "קיבלתי את המסר" וכדומה.

25. אימוג'י לב – דרך להגיד למיקמק כלשהו שאוהבים אותו, מעריכים אותו, התרגשנו ממנו, שאנחנו שם בשבילו וכדומה. אימוג'י זה מתלווה לפעמים למילה "תודה" הנאמרת למיקמק שאוהבים במיוחד.

26. אימוג'י עוגה - ניתן להשתמש באימוג'י זה להזמנת עוגה במסעדה. בנוסף לכך, אפשר להשתמש באימוג'י זה במסיבות יום-הולדת, בתור הבאת העוגה. בזמן המסיבה, מיקמק כלשהו יכול לעמוד מול המיקמק שחוגג יום-הולדת ולהשתמש באימוג'י הזה. המיקמק שחוגגים לו יביע את המשאלה שלו בלב. כשבועת הדיבור עם העוגה תיעלם, זה נחשב כאילו המיקמק עשה 'פו' על הנרות. זכרו שיום-ההולדת שתחגגו במיקמק סיטי הוא יום-הולדת וירטואלי. לכן, מומלץ לחשוב על משאלה בתור הדמות שלכם.

27. אימוג'י קונפטי – כמו לעשות "קולולולו" או להגיד "מזל טוב".

28. אימוג'י שמש – כמו להגיד "חם היום", להזמין חברים לים או להגיב לשמש שמסנוורת את הדמות שלכם כשאתם יוצאים ממקום סגור. אם אומרים את זה בזמן הצהריים (באזורים שבהם הזמנים משתנים), זה אומר שעוד מעט לילה ואתם רוצים לנצל את היום כמה שאפשר. אם אומרים את זה בלילה, זה כמו להגיד שהיום עבר ממש מהר בשבילכם.

29. אימוג'י משולש פיצה – ניתן להשתמש באימוג'י זה להזמנת פיצה במסעדה.

30. אימוג'י כוס קפה – ניתן להשתמש באייקון זה להזמנת קפה ממסעדה. בנוסף לכך, אימוג'י זה מעיד על עייפות ורומז שהולכים לישון אם לא מקבלים קפה בקרוב.

31. אימוג'י כלה – מיקמקית שמתחתנת יכולה להשתמש באימוג'י זה בשביל להביע את ההתרגשות שלה. מיקמק שמתחתן יכול להשתמש באימוג'י זה בשביל להביע את ההתרגשות שלו מלראות את הכלה, כמו מהציפייה להמשיך לחיות איתה לנצח. המיקמקים שצופים בחתונה יכולים להשתמש באימוג'י זה בשביל להתלהב מהיופי של הכלה, ובשביל הכלה מהחתונה עצמה.

32. אימוג'י עם הילת מלאך – התחושה שעשינו משהו טוב בשביל מישהו אחר.

33. אימוג'י בוכה – הדרך של הדמות לעשות קולות של בכי בשביל למשוך תשומת לב.

34. אימוג'י הפוך עם חיוך –הנאה שנובעת מצפייה במשהו אחר, כמו רגע של טוב לב בין מיקמקים זרים.

35. אימוג'י עם לבבות בעיניים – מביע התלהבות הגובלת באהבה, המופיעה בעקבות הגעתו של מיקמק אהוב, או אוטו גלידה ביום קיץ חם (למיקמקים שמתלהבים ברמה גבוה מגלידה).

36. אימוג'י מסמיק מחייך – הבעת נוחות, כמו מינימיק שמלטפים אותו, כשהוא מתחיל להסמיק ולגרגר. מתאים גם למיקמקים שמתיישבים על מיטה או ספה נוחה במיוחד ומתרפקים עליה.

37. אימוג'י מרים גבה עם פה עגול קטן – חוסר הבנה. מביע שהסיטואציה אינה מובנת לנו, או שנאמרה מילה שאנחנו לא מכירים.

38. אימוג'י ירוק – בחילה. אם הדמות שלכם לא מרגישה טוב, האימוג'י הזה יהיה לכם יעיל. חשוב שגם תספרו למיקמקים האחרים סביבכם שאתם חולים, כדי שלא יחשבו שאתם רומזים עליהם משהו לא נחמד.

39. אימוג'י שטן סגול – הדרך של הדמות לעשות צחוק מרושע, שמגלה על כך שהדמות הכינה תוכנית מרשעת כלשהי, או סתם רצתה לצחוק צחוק מרושע להנאתה האישית.

40. אימוג'י אדום כועס – זעם גדול, שאומר שהגבול עבר כבר מזמן והמיקמק שמולכם ממש הגזים. אל תישארו עם מיקמק שמרגיז אתכם עד למצב הזה, אחרת זה לא ייגמר טוב. אם בתוך משחק שתיאמתם לשחק מול משתמש אחר (למשל, מרדף של שוטרים ופורעי חוק) הוא משתמש באימוג'י הזה, וודאו איתו במיקטוק אם הוא באמת כועס, כדי שלא תגיעו לסיטואציות שלא מתאימות לכם.

משימת זכות רב-פעמית:
תעלו לקהילה תמונה הכוללת אימוג'י אחד לפנים ואימוג'י אחד לבועת דיבור. הסבירו בתוכן היצירה מה השילוב בין האימוג'ים אומר. תקבלו 5 נקודות אישיות על כל אימוג'י ביצירה שלכם. תקבלו 10 נקודות אישיות נוספות על הסבר שעומד בסטנדרטים של משמעות של סוגי האימוג'ים משיעור זה בתוכן היצירה.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, אלפא1521, גיגי20005, תותיי763, עוגיה669, אלפא2392, בום42
7
4
135


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
14/07/2021   12:12 שיר5033  4
שלחתי יצירה עם שיעורים ועדיין לא קיבלתי את הנקודות עליה
12/07/2021   22:36 בום42  3
אהבתי ברמות
ותודה על ההקדשה
11/07/2021   22:20 טורי116  2
תודה באמת עזר
11/07/2021   21:25 רהיי1  1
מהמםםם!

אגב, יש בקהילה שלי הרבה דברים חדשים שאני חושבת שתאהב/י אותם,
אשמח שתסתכל/י:)