באמת מוזרים הם המבוגרים! - השקפת עולם שונה...
|
24/08/2021 |
בהחלט מוזרים הם המבוגרים! אני זוכרת שלפני מספר ימים קראתי את הספר – ''הנסיך הקטן'' והנסיך הקטן אינו מפסיק להגיד כי – ''בהחלט מוזרים הם המבוגרים!'' בעודי מדפדפת בין הדפים התחלתי לחשוב על כך, שאני יכולה להסכים איתו! בהחלט מוזרה דרכם של המבוגרים.
ובכלל המבוגרים האלו! כל היום במספרים. לא פלא שהם כל כך אוהבים אותם הרי הם המציאו אותם! מה היה קורה אם הילדם היו ממציאים אותם? ומי בכלל החליט ש – 10 זה מספר עגול ואילו המספר 12 אינו עגול? ואם ככה אז מדוע תבניות הביצים בסופרמרקט מסודרות בתבניות של 12 ולא של עשר? הרי המבוגרים בעצמם אמרו כי ''10 הוא מספר עגול'' אז מדוע 12?
והרי ציטוט מהספר ''הנסיך הקטן'': על כן, אם תגיד להם [המבוגרים]: "ההוכחה שהנסיך הקטן היה קיָם באמת היא שהוא היה מקסים, שצחק ושרצה כבשה. מי שרוצה כבשה, סימן שהוא קיָם," ימשכו בכתפים ויתיחסו אליך כאל ילד קטן! כמובן! שוב המבוגרים עושים בעיות! לכל דבר צריכים הוכחה מדעית. כמובן שהם אוהבים הוכחות מדעיות כי מן המתבקש הם המציאו אותן! הרי כמובן שכל דבר במדע חייב להיות הגיוני כי המציאו אותו המבוגרים! אבל הנה יש לפניכם הוכחות לקיומו של הנסיך הקטן אז מדוע לא תאמינו לקיומו? אני מאמינה שגם כמעט כל ילד שאמצא יגיד לי '' דבר כזה לא יכול לקרות באמת'' אך אילו ילד צעיר יותר שעדיין לא הושפע דיו מעולם המבוגרים בוודאי ישמח יגיד: ''כמובן שהנסיך קיים משום היה מקסים צחק ורצה כבשה! הוכחה שכמובן היא מעולם הילדים, אז מדוע להוכחה מעולם המבוגרים יתייחסו המבוגרים ברצינו ואילו להוכחה מעולם הילדים לא? אך לסיום לא נשאיר את המבוגרים אשמים בכל ונוסיף ציטוט מן הספר לטובת העם המבוגר: "כך טיבם של המבוגרים, ואין לדון אותם לכף חובה. על כן חייבים הילדים להתייחס אליהם בסלחנות ובאורך-רוח, כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למספרים חשיבות יתרה" ונזכור שגם המבוגרים היו פעם ילדים ובבוא היום גם הילדים יהפכו למבוגרים אך לאילו מבוגרים? את זה הם יאלצו להחליט בעצם כמו שקודמנו החליטו אילו מבוגרים להיות.
*תודה לאתר של רמקול850 על הפרחים והחללית בקובץ המצורף * אומרת את זה בתור השקפת עולם קצת שונה ממה שאנשים חושבים וכמובן בכל מבוגר עדיין יש את הילד שמסתתר בפנים ולפעמים מאמין גם בדברים ''ילדותיים''
|
|
מוקדש
לכל_המבוגרים_שהילד_עדיין_מסתתר_בתוכם. | |
|
|