קהילה - היצירות של פם888
פם888
759
2106

ראש השנה מסתורי עם סבא אליהו 25/08/2021

פרק 1 המשחק המסתורי
"סלק! שיסתלקו אויבנו מאלינו" זה היה עוד ראש השנה רגיל לגמרי. שרנו שירים,אכלנו מאכלים,בירכנו ועוד כל מיני דברים. ואז, במנה אחרונה סבא אליהו הביא לנו משחק.
פרק 2 משחק עתיק יומין
סבא אליהו אמר שזה משחק שעובר אצלנו במשפחה מדור לדור. מאב לבן. סבא אליהו אמר לנו שזה משחק מיוחד מאוד. וככה התחיל לנו חודש תשרי המסתורי.

פרק 3 מתחילים לשחק

שאלנו "סבא איך המשחק הזה עובד" סבא אמר לנו שבשביל להתחיל במשחק יש ללחוץ על כפתור יום א (שזה בעצם היום) לחצנו במתח רב. ואז פתאום נשאבנו לתוך המשחק.

פרק ארבע: מה קורה פה

פתאום, ראינו לפנינו הר רימונים גדול, המשחק השמיע פתאום קול שמדבר אלינו "בין הרימונים מסתתר תפוח אדום אחד אם כתר, אם תמצאו את התפוח הרימונים יעלמו, ויופיעו כל גרעיני הרימונים,בהצלחה. בהתחלה לא ממש הבנו מה אנחנו צריכים לעשות, נשארנו קפואים במקום. הינו בשוק. אני החלטתי להפיג את השקט, שאלתי את סבא "סבא מה זה?" אבל אז הסתכלתי לאחור, ולימין, ולשמאל וראיתי שסבא בכלל לא היה איתנו. "מה קורה פה? זעקתי"

פרק 5 כול בוקע מתוך הקופסא
סבא כולנו התחלנו לצעוק איפה אתה?.
פיחדנו כי לא ידענו איך יוצאים מהר הרימונים הזה.
ואז החלטתי שפשוט צריך להתחיל לחפש את התפוח אם הכתר. "השתגעתה?" אמרו כולם. "שאנחנו נעשה את זה? מה נפלתה על השכל? אנחנו מפחדים לא יודעים מה יקרה אם רק ניגע. אז אתה אומר לנו להתחיל לחפש?" הבנתי שהם בלחץ. גם אני היתי בלחץ לא ידעתי איפה סבא פתאום, שמעתי כול קטן מהקופסא שבה היה המשחק. פתחתי את הקופסא ונדהמתי.

פרק 6 סבא נכנס למשחק

הזדעזתי החלפתי צבעים, ראיתי את סבא בקטן. ממש אבל ממש בקטן. הוא אמר לי, שלפעמים יש בעיות במשחק אבל בעיה כזאות הוא לא פגש מאז ומעולם.
ואם סבא אומר כנראה הוא יודע
שאלתי אותו. "סבא מה הבעיה?"
הוא ענה לי שלכד אותו לוכד הרימונים, "עד היום זה לא קרה לי" אמר סבא, "אבל ידעתי שיש את לוכד הרימונים למרות שבהתחלה חשבתי שזאות רק אגדה" שאלתי את סבא "ומה זה אומר שאנחנו צריכים לעשות?"
" זה אומר שאתם תצתרכו לשחק במשחק בשבילי"

פרק 7 ההר מתגלה אין סופי

התחלנו לחפש את ההר, חיפשנו וחיפשנו, אבל את התפוח אם הכתר לראשו לא מצאנו. כאילו בלעה אותו האדמה. ואז הסתבר לנו שאותו ההר היה עצום, שאלתי את סבא "סבא מה אנחנו עומדים לעשות עכשיו ההר הזה עצום ואנחנו רק שלושה ילדים קטנים"
סבא ענה בלי חשש "אני מכיר את המשחק היטב אנסה לעזור לכם במיטבי אבל שתעדו שבכל שנה ושנה, מתוספות שאלות חדשות, ככה שלא אוכל לעזור לכם בכולם" "אבל רק איך אנחנו מוצאים את התפוח?" שאלתי את סבא בדאגה

פרק 8 המקל המוזר

סבא אמר לנו "בסך הכל אתם צריכים לקחת את המקל המוזר הזה שעל הרצפה פה" וסימן על מקל שנראה כמו בננה שקופיקו לקח ממנה ביס. הרמנו את המקל, ואז זה קרה, המקל התחיל לדבר! נבהלנו.

פרק 9 המקל שואל את השאלה הראשונה

המקל התחיל לומר "לפניכם שאלה חשובה, תענו נכונה רמז תקבלו תענו שגיאה, לבור עמוק תיפלו"
אני אחותי רוני ואחי הקטן דוד התחלנו להילחץ, רוני שאלה בדאגה "מה יקרה אם ניפול לבור? סבא לא יוכל לבוא לחלץ אותנו," אבל גם אני לא ידעתי מה לענות לה "אני גם לא יודע מה יקרה גם אני מפחד בואי ננסה לענות על השאלה"
"אבל אם ניפול לבור" היא התעקשה
"אעשה כמיטב יכולתי" אמרתי כמו אח דואג ממש
המקל התחיל בשאלה "יש לו ראש אבל לא גוף יש כאלה שאומרים שמברכים עליו, ויש לו גם ברכה מיוחדת הוא חי במים, אבל יש לו זנב. התדעו תשובתי?
בחששה שאלתי אותו "יש אפשריות או רמז לפחות?"
הוא ענה "בגלל שזה השאלה הראשונה במשחק והכי קלה אין עדין רמזים בהמשך היו אבל הפעם תצתרכו לנחש בעצמכם, עומדת לרשותכם דקה אחת בלבד

פרק 10 הדקה שחלפה לה ברוח

פתאום המקל שואל אותנו "נו סיימתם?"
אמרנו לו כלנו כמקהלה "אבל אפילו לא עברו שתי שניות,"
המקל ענה בלי חשש "עברה דקה תשובה הביאו אלי הוא בור עמוק אליו כנסו בלי די. יש לכם עשרה שניות"
התחלטתי לעפיל בפעם הראשונה את מוחי הקודח. "משו שחי במים, ויש לו זנב, יש לו ברכה מיוחדת? מענין מאוד"

פרק 11 התשובה בידנו אבל זה לא הכל
ואז חיים הקטן אמר "אני יודע! הגננת לימדה אותנו בגן"
"שלוש שתיים"
חיים אמר: התשובה היא ראש של דג!
שאלתי את חיים איך הוא הגיע למסקנה הזאות?.
חיים ענה " הגננת בגן לימדה אותנו על סימני ראש השנה. ובניהם היה גם ראש של דג שמסמל שנהיה לראש ולא לזנב." סיים חיים את דבריו וראינו תפוח אם כתר באמצע רימון גדול, לקחנו את התפוח אם הכתר על הראש, ורצינו להראות אותו לסבא.

פרק 12 אמאלה!
אבל כשהסתובבנו אחרונה גילנו, "אנחנו בתוך כבר דבורים אמאלה" צעקה רוני גם אני לא הבנתי איך מהר רימונים, הגנו לכוורת דבורים. הדבורים השמיעו "בזזזז בזזזז" רעש מפחיד הדהד פתאום את קירות הכוורת.

פרק 13 המשימה לא נגמרה

ואז ראינו שפרשו סביבנו שטיח אדום. חיים שאל "המלכה אליזבט בא לביקור?" כנראה בשביל להוציא אותי מהפחד. אבל זה לא ממש הצליח. ראינו שמתחילה ללכת שיירת דבורים אם כלי נגינה, ואז עברה מי אם לא מלכת הדבורים, מלכת הדבורים לא שמה אפילו אלינו, לפחות ככה זה היה נראה. אבל כשהיא עברה לידנו היא מסרה לנו פתק בשקט.

פרק 14 משימה מפחידה מתחילה

קראנו את הפתק בשקט בשקט. "המשימה שלכם לא נגמרה חשבתם שאת סבא שלכם תקבלו בקלות נראה אותכם אם לנצח דבורה בקרב צוף חי. על החתום שומר הרימונים" נלחצנו להילחם מול דבורה? ועוד בקרב צוף? למרות שבכלל לא הבנו מה זה קרב צוף.

פרק 15 הדבורים כמעט מנצחות

פתאום לכוורת נכנסו שתי דבורים אם רובים בידים שלהם. הם אמרו לנו קחו אנחנו מתחילים!... הינו בפאניקה לא הבנו מי אלה ומה הם רוצות מאיתנו, אבל אז אם התחילו לירות. "פשוט תירו גם עליהם" צעקתי לחיים ורוני. אבל הם פשוט קפאו במקום. ידעתי שבשביל להציל את סבא, כנראה הצטרך לנהל את הקרב לבד. אך הרגשתי שהסוף קרוב מתמיד

פרק 16 הפעולה שניצחה

המשכתי לירות בכל הכוח אבל הדבורים היו פי כמה ממני, וגם יותר חזקות, חשבתי לעצמי "הקרב הזה לא צודק אבל מה לעשות" ואז הסתכלתי לרגע על הרובה וראיתי שם בצד משו אדום. היה כתוב עליו "לא ללחוץ סכנה!" בהתחלה טיפה חששתי אבל אז הבנתי הכל, "הכפתור הזה ינצח לי את המשחק! שומר הרימונים רצה לרמאות אותי! זה היה כל כך צפוי!" לחצתי על הכפתור האדום ואז זה קרה

פרק 17 ניצחנו

הדבורים פשוט נעלמו ובמקום זה היה פתק, "אני לא מאמין שזה קורא לי שוב איך הצלחתם?" על החתום שומר הרימונים הכעוס
חיים ורוני שאלו אותי "ניצחנו?" רציתי להגיד להם "סוף סוף נזכרתם לקום" אבל החלטתי להישאר ברוגע ואמרתי להם. "כן ניצחנו עכשיו איפה סבא?"

פרק 18 מסתבר שלא סיימנו

ואז חיים שם לב, שיש שכתוב עוד משו בצד הדף. "אבל לא סיימתי איתכם בשביל להחזיר את סבא שלכם תצתרכו, למצוא אותו בין, חורי הכוורת"
"איזה מרושע" אמרה רוני "לא רק שהוא לוקח לנו את סבא שלנו, ולא רק שהוא שולח אותנו לכל מיני משימות קשות, הוא גם מחביא לנו את סבא שלנו!!!"

פרק 19 מחפשים את סבא בין חורי הכוורת

חיים אמר "אני רוצה הביתה הוא רשע מרושע"
"אבל היא אפשר לחזור בלי סבא" אמרתי לו בחשש
רוני אמרה "פשוט נתחיל לחפש על תעשו מזה כזה סיפור"
התחלנו לחפש אבל לא ידענו שבשביל למצוא את סבא, נצתרך לעבור עוד מכשול אחד.

פרק 20 פוגשים את שומר הרימונים בקרב

פתאום, הכוורת נעלמה ובמקום זה הופיע משו שניראה כמו זירת האיבקות "מה הפעם" חיים כעס "אני יגיד לך מה הפעם" אמר כול מפחיד "בשביל להרוויח את סבא שלכם תצתרכו לנצח אותי, בקרב רימונים אחד על אחד"
הבנתי שכנראה זה שומר הרימונים!!!!!
ואז ראינו אותו גדול, מפחיד, מזעזע, ונראה שהוא עדין לובש את האופנה, של תקופת התנ"ך
והוא בלי להתמעמע, זרק אלינו רימונים!

פרק 21 רימונים או מיץ רימונים?

ואז זה קרה. חיים התחיל לצרוח "אמאלה איזה מפחיד הוא זה עוג מלך הבשן!" אבל אני במקום להרגיע אותו התחלתי לזרוק גם רימונים. רוני ראתה שאני זורק רימונים והתחילה לזרוק איתי אבל אז התפוצץ על רוני רימון. בתוך הרימון היה מין נוזל מוזר כזה רוני אמרה "יופי זה עלה לי 200 שקל איך אתה מעז?" והתחילה מרוב עצבים לזרוק, את כל הסל בפעם אחת.

פרק 22 מצנחים

שומר הרימונים לא ציפה לכזה דבר ופשוט נעלם מרוב פחד "סבא" קראנו כולנו שראינו את סבא חיים אמר "אני רוצה הביתה ועכשיו!"
סבא אמר לנו שזה מאוד פשוט, צריך רק לנגוס כול אחד ביס מהתפוח (הזה אם הכתר) לקחנו כול אחד ביס,
וחזרנו בדיוק לאותו זמן שבו נכנסו למשחק

פרק 23 הסוף המתוק

אנחנו הינו נדהמים, לא ההמנתי, חשבתי שאני חולם איך זה יתכם שזה קרה? אבל סבא רק קרץ לי, את קריצתו המיוחדת, לפחות עוד הרפתקה לחיים

הסוף!
10
7
138


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
26/08/2021   13:49 בינדי3673  7
קול
25/08/2021   17:38 צונאמי0  6
מעניןן
25/08/2021   16:48 חמודאניאתה  5
בהצלחה אחי:)
סמוך עלי אתה זוכה
25/08/2021   16:26 צארלי997  4
מענייןןןןןן אוווו
25/08/2021   16:11 פם888  3
זה לכתב אורח כןן!?!?!?
25/08/2021   16:09 בלונדה151  2
ואו מדהיםם
סיפור מרתק כל הכבוד
מקווה בשבילך שתהיה כתב אורח
25/08/2021   16:08 שושי1418  1
סליחה אין לי כוח לקרוא XD