קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 74 – כתיבה יוצרת / ספרות 19/09/2021

"שלום לכל התלמידים המעוניינים להכיר את עצמם יותר. היום תלמדו לחקור את עצמכם לעומק, כמו שחוקרים דמויות בסיפורים. בשיעור זה תקבלו כמה שאלות מנחות שיעזרו לכם" (לפיתוח הדמות שלכם).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

השיעור הזה נועד לעזור לכם המשתמשים לפתח את הדמות שלכם במיקמק סיטי, בשביל שהיה לכם מעניין יותר לשחק את הדמות שלכם במיקמק סיטי, ותדעו יותר מי הדמות שלכם ומה קורה איתה כיום. השאלות יישארו בשיעור זה בשביל התלמידים המעוניינים לענות עליהן בהמשך.

שימו לב שהשאלון הזה נועד למילוי אישי בלבד. המידע על הדמויות שלכם נועד למחקר אישי. אתם יכולים להעלות לקהילה את התוצאות של המחקר האישי שלכם, אך מומלץ לשמור את התשובות בעיקר לעצמיכם.

שאלות לפיתוח דמות במיקמק סיטי:

1. שם דמות מלא
דבר ראשון, אסור לכם לבחור בשם האמיתי שלכם. זכרו שזהו עולם וירטואלי עם שחקנים אחרים שאתם לא מכירים במציאות שמחוץ לה. לכן, חשוב שתגנו על עצמיכם, מה שכולל לא לחשוף את שמכם האמיתי. דבר שני, חשבו למה בחרתם לה בשם הדמות שבחרתם. האם הדמות בחרה לעצמה את השם או שהיא קיבלה אותו ממישהו אחר?

2. שלב גדילה
במקום להגדיר את גיל הדמות במספרים, בפרויקט מיקמקי העיר אנחנו מגדירים אותו לפי שלבי גדילה. שלב הגדילה של הדמות שלכם יכול להשתנות בהתאם לאיך שאתם משחקים אותה. אתם יכולים לקרוא בשיעור מס' 28 על שלבי הגדילה השונים.

שיעור 28 – שלבי הגדילה של הדמויות במיקמק סיטי

3. מין
האם הדמות שלכם היא בן או בת? בסעיף זה אפשר להוסיף מידע לגבי המגדר של הדמות, במידה ואתם מרגישים שזה נכון לכם. כמובן שבהצגת הדמות מול דמויות אחרות, אין צורך לספר מיד מידע ייחודי על הדמות שלכם (ייחודי – מעבר לאם הדמות שלכם זכר או נקבה), אך ניתן לשתף אותו לאחר שהתחברתם לדמויות האחרות, במידה וזה מתאים לכל הנוכחים בשיחה לדבר על הנושאים האלה.

4. קונפליקטים ונקודות מפנה
קונפליקט הוא התנגשות בין אינטרסים (רצונות) שונים, הנוכחים בחיים של הדמות כשאלה שאין לה תמיד תשובה קבועה וברורה. נקודות מפנה הן רגעים בחיים של הדמות שלכם שמשנים אותה. נקודת מפנה אחת יכולה לשנות לגמרי את נקודת המבט של הדמות על העולם, את המטרה שלה בחיים ואת האמונות שלה.

דוגמאות לקונפליקטים:
א. איזה מחלומות להגשים קודם ואיזה יכולים לחכות?
ב. מה חשוב יותר – לבצע משימה במהירות או להשקיע בה?
ג. לוותר על יום עבודה חוג בשביל בילוי מאולתר עם חברים?

דוגמאות למה כותבים על נקודות מפנה של הדמות:
א. ספרו על אירוע מהעבר של דמות שהשפיע עליה – מה קרה שם?
ב. איך זה השפיע עליה? איך זה שינה את נקודת המבט שלה על העולם?
ג. מה הדמות למדה ממה שקרה? האם הדמות למדה משהו חדש לגבי עצמה?

שימו לב שלדמות שלכם יכול להיות גם קונפליקט חיצוני, כמו דמות שהדמות שלכם לא מחבבת במיוחד, אבל אם היא דמות שיש לה שחקן אחר במיקמק סיטי, תוודאו מול השחקן של הדמות שזה בסדר מבחינתו, כדי שתשחקו דמויות יריבות בדרך שתהיה ידידותית לשניכם. תזכרו שלא לרדת לרמה של קללות ועלבונות מיותרים, אלא להישאר בחלק התחרותי של היריבות, שממנו תוכלו להנות הרבה יותר.

5. החשיבות של דעה חיצונית
כמה הדמות שלכם מקשיבה לדמויות הסמכותיות בחייה? כמה חשוב לה איך שהיא נראית? כמה חשוב לה מה שאחרים חושבים עליה? האם דעה חיצונית עלולה לעצור אותה או לגרום לה לשנות כיוון? כמה הדמות שלכם נעזרת בדעה חיצונית בשביל לבחור את הדרך שלה בחיים? כמה הדמות שלכם מעריכה עזרה? מה הדמות חושבת על עצמה? מה הדמות חושבת שאחרים חושבים עליה לפני שמכירים אותה? איך הדמות מתמודדת עם דעות שונות מהדעה שלה?

זכרו שחשוב להקשיב לדעות של אחרים, גם אם לא תמיד בוחרים ללכת בדרך שהם מציעים לנו. הדמויות הסמכותיות בחיים שלנו (לא רק במיקמק סיטי) נמצאות שם כדי לעזור לנו עם הניסיון שלהם. לכן, מומלץ לבחור דמות אחרת שהדמות שלכם תלמד ממנה ותיקח ממנה השראה, כמו דמות שמעריצים, רק שהדמות שלכם לא תנסה להיות העתק של אותה דמות, אלא תבחר דברים מסוימים להשאיל מהמאפיינים של אותה הדמות ואת השאר לפתח בעצמה.

6. פגמים של הדמות
בין אם זה קשיים בריאותיים כמו קוצר ראייה (לדמות עם משקפיים), קשיים חברתיים כמו להיות על הרצף של האוטיזם, קשיים רגשיים כמו המחשבה שלא יקבלו את הדמות אם היא לא תהיה מפורסמת או נדירה מספיק או כל דבר אחר, לכל דמות יש משהו שמאתגר אותה. אל תבחרו במשהו שיגביל אתכם השחקנים בלשחק את הדמות. תבחרו משהו שמוגדר כמגבלה או פגם, אבל פותח לכם אפשרויות משחק חדשות עם הדמות שלכם. אם אתם לא בטוחים, השאירו את הסעיף הזה לעתיד. כנ"ל לגבי כל הסעיפים.

7. מצב כלכלי (מטבעות)
אתם יכולים לבחור על מה להסתמך בסעיף הזה. אתם יכולים לבחור שהמצב הכלכלי של הדמות שלכם תלוי בכמות דמי הכיס שהיא מקבלת מההורים שלה. אתם יכולים לבחור שהמצב הכלכלי של הבית הוא המצב הכלכלי של הדמות, ואז לתת לשחקנים של ההורים שלכם להחליט על זה. אתם יכולים להכריז על הדמות שלכם בתור דמות ענייה אם אין לכם מספיק מטבעות לפריטים שאתם רוצים, אבל תזכרו שאתם יכולים לבקש עזרה ממיקמקים אחרים עם שעשועונים וכדומה. תזכרו שכל סעיף יכול להשתנות אם אתם בוחרים לשנות אותו, ושהמצב הכלכלי שלכם לא חייב להיות תואם מציאות מול כמות המטבעות שלכם. בסעיף הזה אתם יכולים גם לציין באיזו עבודה הדמות שלכם עובדת, איזה סוג שכר היא מקבלת בעבודה הנוכחית שלה ומה היו העבודות הקודמות שלה (אם היו).

8. קשרי משפחה
לא מדובר רק על מי המשפחה שלכם (או מי המשפחה שלכם בשבילכם), אלא גם על איך אתם מרגישים מול המשפחה שלכם, איך אתם מתנהלים מול כל אחד מבני המשפחה וכמובן שאפשר לכתוב על המעמד המשפחתי שלכם והמקום שלכם בתוך המשפחה. זכרו שכל מה שמופיע בסעיף זה מתבסס על התחושות של הדמויות שלכם בנושא הזה. אתם יכולים לכתוב גם על הקשרים עם חברים שלכם, כולל מי שיש להם זוגיות במיקמק סיטי.

9. תחומי עניין
משחקים מועדפים (מובנים באתר ליחיד, לרבים ומשחקי חברה שלא מובנים באתר), סגנון לבוש, מקום בילוי מועדף, ספר אהוב (יש הרבה ספרים בספרייה ובקהילה שניתן לבחור מביניהם), סגנון מוזיקה, ריקוד אהוב, קבוצות למידה, חוגים, חגים שהדמות אוהבת לחגוג (ואיך היא אוהבת לחגוג אותם), מה הדמות עושה בזמנה הפנוי וכל דבר נוסף שמרגיש לכם מתאים לשים בסעיף הזה.

10. מאפייני דמות
מאפייני דמות כוללים גם את נקודות המבט של הדמות בתחומים שונים. בסעיף הזה אתם יכולים להכניס סלנגים ומילים שהדמות מרבה להשתמש בהם, כולל מנטרות (כמו משפטי מוטיבציה) של הדמות.

דוגמאות למאפייני דמות:
הכישרון הגדול ביותר של הדמות, אמונות של הדמות, מה זאת אהבה בשביל הדמות, מה הדמות שלכם מחפשת בחברים / זוגיות / משפחה (למיקמקים היתומים), נקודת מבט של הדמות על החיים, במה הדמות גאה, במה היא מתביישת, פחדים שלה, תכונות אופי בולטות, מה המטרה הגדולה שלה בחיים, מה הסיבה שזאת המטרה שלה, מה עלול להפריע לה בדרך אל המטרה (משהו חיצוני ומשהו פנימי), מה יעזור לה, אובססיה של הדמות וכל דבר נוסף שמרגיש לכם מתאים לשים בסעיף הזה.

משימת זכות רב-פעמית:
ביצירה שבקישור הזה תמצאו לוח מודעות קהילתי. קראו את ההוראות של לוח המודעות. לאחר שקראתם את ההוראות, אתם יכולים לשלוח מודעות משלכם בתגובות לאותה היצירה. התגובות הן כביכול המודעות המופיעות על לוח המודעות. ניתן להשתמש במקשים Ctrl + F לחיפוש מילים ספציפיות בדפי אינטרנט. אתם מוזמנים להשתמש בשיטה זו למציאת מודעות העוסקות בנושאים ספציפיים שמעניינים אתכם.

בעת כתיבת מודעה, עליכם לזכור לציין כמה שיותר פרטים על מה שברצונכם לפרסם. למשל, אם אתם כותבים על מסיבה במיקמק סיטי, זכרו לכתוב את כל פרטי המסיבה. למשל, ציינו ממתי עד מתי המסיבה, מה המיקום שלה (כולל שרת), מי המארגנ/ת של המסיבה (במידה וזה לא אתם חשוב לציין שם משתמש) ומה מתוכנן לקרות במסיבה. במידה ומדובר בתחרות או הגרלה, ציינו מתי היא מסתיימת.

חלוקת נקודות:
5 נקודות אישיות – פרסום מודעה לא מפורטת וכללית
15 נקודות אישיות (10+) – פרסום מודעה ספציפית ומפורטת
נקודת חיבה אחת – פרסום מודעה בשביל מישהו אחר (לבקשתו כמובן)

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, 2008יריר, 1מיקאפרת, 22זאבסגול, 825גלידה, גבי2345, ויוונת
8
3
137


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
22/09/2021   12:43 לידו5031  3
היי אשמח להצטרף ללימודים...
20/09/2021   02:03 קים1118  2
וואי השקעתת
19/09/2021   19:56 גבי2345  1
תודה שהקדשת לי אבל למה??