קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 82 – עבודה במיקפה הראשי של מיקמק סיטי 21/11/2021

"שלום לכל התלמידים שמעוניינים לעבוד או להתנדב במיקפה הראשי של מיקמק סיטי. היום נלמד על תחומי העבודה השונים האפשריים במיקפה" (ואפשרויות המשחק של כל אחד מתחומי העבודה האלה).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

ישנם תחומים רבים שאפשר לקחת עליהם אחריות בכל עסק שבו תעבדו. בשיעור זה אנחנו מתמקדים רק בעסק של המיקפה. רוב הדברים שתלמדו בשיעור זה נכונים גם לעסקים פרטיים כמו מיקפה פרטי וכדומה.

טבח/ית:
העבודה כוללת הכנת האוכל שהלקוחות מזמינים באיכות הנדרשת ובזמן הקצר ביותר. בפועל, המיקמק עומד מאחורי דלפק האוכל, אומר מה הוא מכין ומכריז מתי זה מוכן.

לבוש מומלץ: כובע טבח (ניתן להשיג כובע כזה ממאחורי התמונה שעל הקיר במיקפה).

משחק שניתן לשחק בו במסגרת העבודה כטבח/ית כדי לקבל מטבעות:
קאפקייקס

*ההבדל במקצוע בין טבח לבין שף, הוא ששף הוא מישהו שעבר הכשרה וצבר ניסיון בין שתיים לארבע שנים במטבח מקצועי. המקצוע בשיעור זה נקרא "טבח" ולא "שף", מכיוון שהעבודה במיקפה מסתפקת בחובבי בישול, ואינה דורשת ניסיון קודם רב כמו הניסיון הדרוש בשביל לקבל את התואר "שף".

מלצר/ית:
העבודה כוללת לקיחת הזמנות מהלקוחות במיקפה והגשת האוכל בזמן הקצר ביותר. בפועל, המיקמק עובר בין מיקמקים, לוקח הזמנות, הולך להביא את האוכל שהוזמן ומגיש אותו ללקוחות. אם אתם מאלה שאוהבים להשקיע, אתם יכולים גם לאסוף את הכלים בסוף הארוחה ולשטוף אותם. דבר נוסף למשקיעים מבניכם – כפי שבמסעדות המודרניות נהוג להגיש תפריט בטאבלט, כך אתם יכולים לבוא עם טאבלט ביד וכביכול להקריא ממנו את התפריט, להביא אותו כתפריט לשולחן או להשתמש בו כפנקס איסוף ההזמנה. אתם יכולים לרשום את ההזמנה עצמה במיקטוק לטבח/ית הנוכחי/ת במיקפה בזמן שאתם אוספים אותה מהלקוחות, בשביל לחסוך זמן לטבח/ית משקיענ/ית בחיפוש הפריטים של האוכל.

לבוש מומלץ: סינר מלצור (ניתן להשיג סינר כזה מקטלוג המיקפה בעזרת מטבעות מיקפה).

משחק שניתן לשחק בו במסגרת העבודה כמלצר/ית כדי לקבל מטבעות:
מה בתפריט

בינתיים עברנו על שני תחומי עבודה בסיסיים ומוכרים בתחום העבודה במיקפה. כעת נמשיך לתחומים הפחות מוכרים של העבודה במיקפה. לתחומי עבודה אלא אין משחק מסוים שניתן לשחק בו במסגרת העבודה בשביל לקבל מטבעות, אך זכרו שהעבודות האלה הן לא רק בשביל מטבעות, אלא גם ובעיקר בשביל שתשחקו אותן מול משתמשים אחרים ותהנו מהן.

מארח/ת:
העבודה כוללת ניהול של הלקוחות במיקפה ולוודא שכולם נהנים. בפועל, זה אומר להוביל את הלקוחות למקום שלהם, לחבר בין הלקוחות לבין המלצרים, לברר שהלקוחות מרגישים בנוח וכשהלקוחות מפנים את השולחן שלהם ובאים ללכת, לאחל להם "המשך יום נפלא" או איחול נעים אחר שיגרום להם לרצות לחזור לאכול שוב במיקפה בפעמים הבאות.

לבוש מומלץ: סינר מלצור (ניתן להשיג סינר כזה מקטלוג המיקפה בעזרת מטבעות מיקפה).

קופאי/ית:
העבודה כוללת מעקב כלכלי וניהול המטבעות של המיקפה. בפועל, זה כולל לעמוד מאחורי הקופה של המיקפה, לחשב כמה הוצאות היו על מצרכים (אוכל שמחזיקים בזמן בישול / הגשה כדי שיהיה אמין יותר), כמה הכנסות היו (במידה והלקוחות אומרים שהם נותנים כמות מסוימת של מטבעות), לדעת את המחירים של כל דבר (אפשר לכתוב לעצמכם. מומלץ להתבסס על הקטלוגים של האוכל) ולהיות נחמדים ללקוחות. לאלה מכם שאוהבים להשקיע, אתם יכולים להוסיף לתפקיד גם את המיקטוק. השתמשו בו כמו בטלפון של הקופה והזמינו דרכו לקוחות נוספים.

לבוש מומלץ: כובע טבח (ניתן להשיג כובע כזה ממאחורי התמונה שעל הקיר במיקפה) כי רואים רק אותו.

קישור לשיעור רלוונטי:
שיעור 68 – שימוש באקסל לניהול מעקב כלכלי אישי

עבודה מורחבת – שליח/ה:
העבודה כוללת את אותם הדברים שעושה מלצר/ית, בשילוב עם המיקטוק, שהוא הפלאפון של המיקמקים. מדובר במלצר/ית הלוקח/ת הזמנות דרך המיקטוק ומביא/ה אותם אישית ללקוחות בכל מקום שהוא.

לבוש מומלץ: אופנוע (ניתן להשיג מהחנות "אוטו איטליה" שבמתחם המיקביט) או רכב אחר למשלוחים.

⚠ במידה ואתם מעוניינים להעסיק צוות עובדים משלכם במיקפה, זכרו שלא להיכנס עם משתמשים אחרים למריבות על ניהול המיקפה. העסק הזה הוא עסק כללי השייך לעיריית מיקמק סיטי, המאפשרת לכל מיקמק שרוצה לנהל אותו לקחת עליו אחריות. זכרו שהעסק הזה הוא לא שלכם בלבד, אבל זה עדיין אפשרי לקחת בו חלק, מהתנדבות באחד התחומים המופיעים בשיעור זה ועד העסקת צוות עובדים משלכם.

משימת זכות רב-פעמית:
העובדים והמתנדבים במיקפה משתנים כל הזמן. מצאו זמן לראיין את אחד מעובדי המיקפה. עליכם לכתוב את השאלות, התשובות וכמובן מי המיקמק/ית שבחרתם לראיין מבין עובדי המיקפה. זכרו לציין כי מדובר במשימת הזכות של שיעור מס' 82.

חלוקת נקודות:
5 נקודות אישיות – שאלה ששאלתם וקיבלה תשובה מפורטת
1 נקודות אישיות – שאלה ששאלתם וקיבלה תשובה קצרה ולא מפורטת (כן, לא וכדומה. תשובה סגורה)
5 נקודות אישיות – הקדשה למיקמק/ית שיצא לכם לראיין
10 נקודות אישיות – אם תוסיפו בתוכן היצירה קישור נכון לשיעור זה

קישור לשיעור שיכול להועיל לכם במשימת זכות זו:
שיעור 78 – איך להוסיף קישורים ליצירות בקהילה

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, קייטי6911, יוי034, מימי2026, בילבי3250, לירון4241, הולבר
3
2
135


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
22/11/2021   19:02 מחוגימלך  2
הערה - ניתן להשתמש בסוגים שונים של כובעי טבח כגון -
כובע טבח קרוע(שרת חזרה לעבר), כובע טבח עם חיטה(שבועות), כובע טבח סגול וכן הלאה וכן הלאה.
עוד משהו - תפקיד חשוב במיקפה הוא כמובן הלקוחות, הם לוקחים חלק משמעותי וזה זמן מצויין לסטוריליין טוב.

#הערות_ממחוגימלך
21/11/2021   17:27 לירון4241  1
תודה על ההקדשה