קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 83 – להיות לקוחות (מיקוד במיקפה) 28/11/2021

"שלום לכל תושבי מיקמק סיטי. שיעור זה נועד לתושבי העיר אשר מעוניינים ליצור לעצמם חוויה מעניינת מהרגיל כשהם הולכים לאכול במיקפה במיקמק סיטי" (והוכן כחלק מהלימודים של בית-היתומים מיקסקול).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

שיעורים רלוונטים לשיעור זה:
שיעור 53 – מדריך 20 סעיפים למשפחה במיקמק סיטי
שיעור 59 – בטיחות ברשת
שיעור 82 – עבודה במיקפה הראשי של מיקמק סיטי

בשיעור שעבר למדנו על אפשרויות העבודה במיקפה, שהן חיוניות בשביל לספק את הלקוחות של המיקפה. בשיעור זה נתמקד באיך להיות לקוחות, איזה סוגי לקוחות אפשר להיות וכיוצא בזה.

הדרך למיקפה:

לפני שאתם נכנסים למיקפה בתור לקוחות, מומלץ לקחת הגנה מכישופים. במידה והגעתם עם רכב פרטי (פריט לבוש של רכב), מומלץ להחנות אותו מחוץ למיקפה (להסיר את הלבוש לפני שנכנסים). לרוב, מומלץ לקחת טרמפ במונית למיקפה (שעשועון כלשהו שבו תוכלו להשיג מטבעות כדי לשלם על הארוחה).

בחירת מקום ישיבה במיקפה:

כאשר אתם בוחרים מקום ישיבה, יש להתייחס לכמות הלקוחות שאתם, אל מול כמות המקומות הפנויים. כשמדובר בפגישה של מיקמקים אחד על אחד, נהוג לשבת ליד השולחנות הזוגיים. כאשר מדובר בשלושה לקוחות או יותר, נהוג לקחת את השולחנות המסומנים במעוין, הכוללים ספות המאפשרות לעד 6 מיקמקים לשבת לאכול ביחד. מיקמק יחיד יכול לשבת על כיסאות הבר במידה וזה נוח לו.

במידה ואין מקום במיקפה, מומלץ לפנות לאחד מעובדי המיקפה ולבקש שיקרא לכם כאשר יתפנה מקום ישיבה. מומלץ להחליף מספרי מיקטוק (לשלוח בקשת חברות ולהתעדכן במיקטוק אם מתפנה מקום) כדי לדעת במיידי כאשר התפנה לכם מקום. בזמן ההמתנה, ניתן לחכות בספרייה שמעל המיקפה, שבה ניתן להתחיל בשיחה עם המיקמקים שבאו לאכול אתכם, או לקרוא ספר בזמן שאתם מחכים להודעת המיקטוק אשר מודיעה שהתפנה לכם מקום במיקפה.

למי שבאו לבד ולא רוצים לשבת לאכול לבד:
במידה ואתם לא רוצים לשבת לבד, אתם יכולים לבקש מאחד המלצרים לברר לכם אם יש שולחן אחר עם מיקמקים שלא אכפת להם לצרף אליהם מיקמק שהם לא מכירים. היו מוכנים לקבל "לא" כתשובה, בידיעה שלפעמים מיקמקים מעדיפים לשבת עם חברים או משפחה ופחות מתאים להם לצרף מיקמקים שהם לא מכירים באותו היום.

הזמנת אוכל בתור משפחה:
בסיטואציה של משפחה מדובר לפחות בהורה אחד וילד אחד. נהוג כי ההורים הם אלה שפונים למלצר ומזמינים את האוכל, בעוד הילדים שואלים את ההורים על האפשרויות של האוכל. ההורים מתווכים בין הילדים שלהם לבין המלצרים.

הזמנת אוכל עם חברים:
נהוג שבמצב זה כל אחד מהמיקמקים מזמין לעצמו, אך במידה ויש זמן המתנה בזמן שמחכים למלצר/ית, מומלץ לשאול את החברים שלכם אם הם מעוניינים להזמין ביחד משהו. בתור חבורה, האוכל הכי מומלץ הוא פיצה, כי כשאתם מחזיקים משולש פיצה ביד (קונים בתפריט המסעדה האיטלקית בקומה 2 במיקניון) ומוחאים כפיים, זה נראה כאילו אתם אוכלים את הפיצה.

הזמנת אוכל עם זוג:
כאשר אתם נמצאים בדייט במיקפה, חשוב לזכור לכבד את הצד האחר בכל רגע נתון. זכרו שלא להשתמש בכינויי חיבה אם זה לא נעים לצד השני, וכמובן ליידע את הצד השני אם הוא עושה משהו שלא נעים לכם. מסיבה זו, מומלץ בדייט שכל אחד יזמין לעצמו. מעבר לכך, אם אתם רוצים לעשות מחווה רומנטית, אתם יכולים להזמין גם פרחים לשולחן, או לבקש מאחד המלצרים שיבוא באמצע הארוחה עם פרחים בשביל בן או בת הזוג שלכם ויגיד שזה מכם.

המלצה נוספת לכל מזמיני האוכל ביחד:
בנוסף למה שכל אחד מזמין לעצמו, תזמינו משהו מסוים שיהיה לשניכם. אם אתם מזמינים למשל צ'יפס, תגידו שאתם מזמינים "צ'יפס לשולחן". המשמעות של הוספת המילה "לשולחן", היא שהאוכל המשותף יהיה על השולחן ושניכם יכולים לקחת ממנו כמה שאתם רוצים, מה שמוסיף רמה של שותפות.

הזמנת אוכל לבד:
אם אתם מזמינים אוכל לבד, כנראה שלא באתם לשם בשביל לדבר עם אחרים, אז נצלו את ההזדמנות כדי לשחק את הלקוחות באופן מוקצן. זכרו במקביל לכבד את השחקנים של המלצרים ולא לפגוע בהם.

חוקים בסיסיים לכיבוד המיקמקים האחרים במיקפה:
⚠ אין להתערב בשיחות הסועדים האחרים ללא רשותם ו/או להתיישב על אחרים ו/או בשולחן תפוס
⚠ אין לפתוח שעשועונים במיקפה או להיות עם רכבים במיקפה (בשביל לא לדרוס אחרים)
⚠ אין לגרש מיקמקים אחרים ממקומות הישיבה שלהם ו/או התפקיד שבחרו לעצמם כעובדי המיקפה
⚠ אין לכשף מיקמקים אחרים ללא הסכמתם (אם זה קורה – יש הגנה מכישופים בחנות הקסמים שביער)
⚠ אין לשתף מידע אישי חוץ משחקי שלכם או של אחרים (ראו שיעור מס' 59 למידע על בטיחות ברשת)

טיפים לשיחה בארוחה:
בשיעור מס' 53 ישנם משחקים המוגדרים כמשחקי נסיעה, אך ניתן לשחק בהם גם בזמן הישיבה במיקפה עם חברים. כמו כן, ניתן לדבר על דברים שקרו לכם במיקמק סיטי. חשוב שתזכרו לדבר בתור הדמויות ולא להוסיף מידע חוץ משחקי (מסיבות בטיחות ברשת המופיעים בשיעור מס' 59).

מקורות מידע לתמונה (הקובץ המצורף) על הלוח של שיעור זה:
בלוג מה חדש 26/07/2012 – הייתי במיקפה!
התפריט של המסעדה האיטלקית "La Mikuchina" | קומה 2 במיקניון

משימת זכות חד-פעמית:
ישנם סוגים רבים של כובעי מיקפה. את כובעי המיקפה ניתן להשיג ממאחורי התמונה עם כובע הטבח של המיקפה. לכן, העיצובים של הכובע משתנים בהתאם לאירועים השונים שנחגגים במיקמק סיטי. עם צילום מסך (מומלץ להשתמש בכלי החיתוך / Snipping Tool), צלמו את כל כובעי המיקפה שיש ברשותכם. תעלו ביצירה תמונה של כל כובעי המיקפה שברשותכם. סמנו את כובע המיקפה האהוב עליכם. הסבירו למה זה כובע המיקפה האהוב עליכם.

חלוקת נקודות:
נקודה אישית אחת – על כל כובע מיקפה המופיע בתמונה.
5 נקודות אישיות – סימון כובע המיקפה האהוב עליכם.
10 נקודות אישיות – הסבר למה זהו כובע המיקפה שבחרתם.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, כתם25252, נבומיקי123, יודיקנקניק, Kourtny, ה100ממת75
4
4
138


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
03/12/2021   09:58 ה100ממת75  4
שיעור מדהים\

ולכבוד מה זכיתי בהקדשה?
28/11/2021   17:26 נבומיקי123  3
מהמם תודה על ההקדשה
28/11/2021   10:37 כתם25252  2
מהמם שיעור מדהים..
28/11/2021   07:52 גורדני8  1
וואו
זה אחד השיעורים הכי מעניינים שלך!
כול הכבוד