קהילה - היצירות של מוגלי9988
מוגלי9988
390
736

יום ההולדת לשפה העברית 2021! 28/12/2021

שלום לכולם, היום באתי לדבר על תאריך מיוחד שחל היום (טכנית הוא התקיים ביום שבת, אבל חוגגים אותו גם היום) והיום שאני כמובן מדבר עליו הוא יום ההולדת לשפה העברית, שהוא גם יום הולדתו של אליעזר בן יהודה!

אתם בטח שואלים את עצמכם, מה כל כך חשוב ביום הזה? הרי עברית זאת השפה שאנחנו מדברים בה ביום יום, וזה הרי מובן מאליו! אז תדעו שזה ממש לא כזה פשוט, כי עד לפני מאה שנה בערך, אף אחד לא דיבר בשפה הזו! פשוט אף אחד! למה? כי היא כמעט ולא הייתה קיימת. העברית שהייתה קיימת אז היתה העברית שבה ספר התנך שלנו, עם ישראל נכתב, אך מעבר לזה אף אחד לא ידע עברית, לא דיבר עברית, כי לא היה דבר כזה עברית!

אז באיזו שפה כל היהודים דיברו? חלקם דיברו יידיש, שזו שפה שנכתבת באותיות עבריות אך בכלל לא נשמעת כמו עברית, חלקם דיברו ערבית, חלקם לדינו, שזו שפה עתיקה שהיום בכלל כמעט לא מדברים אותה, ובעצם כל יהודי היה מדבר בשפה של המדינה שממנו הוא הגיע.

וכל זה השתנה כאשר בנאדם נחוש מאוד בשם אליעזר בן יהודה, החליט לקום ולשנות את המציאות, להמציא שפה חדשה שתהיה משותפת לכל היהודים ותאחד את כולם! אתם כבר מנחשים איזו שפה זו?

כן זוהי העברית, אליעזר בן יהודה המציא וחידש הרבה מאוד מהמילים שאנו מכירים כיום! מילים חדשות לגמרי כגון חיידק, חביתה, בובה, עירייה, משטרה, עיתון ועוד מלא! וגם מילים מארמית ומשפות אחרות כמו גלידה, גרביים, מגבת, ועוד ועוד! וגם מילים מהתנך והתלמוד כמו אקדח וחשמל ושעמום ועוד מלא מלא מילים! ישנן גם מילים שהוא לא הצליח לחדש כמו אבחמץ (חמצן) אבל לא נורא אנחנו עדין מודים לו מאוד על נחישותו והצלחתו לבנות לנו שפה!
ידעתם שאליעזר בן יהודה הכריח את ילדיו לדבר רק בשפה העברית? תחשבו שבאותה תקופה אף אחד לא הבין אותם ולא היתה עוד שפה כזאת! מעצבן, נכון? כזהו היה אליעזר בן יהודה, רצה שכולם ידברו בשפה הזו, והינה, אין אחד מאיתנו שלא יודע לדבר בעברית, שפה יפה ועמוקה שאני שמח שיש לנו אותה, ומאחל לכולכם להתחיל להשתמש בה ולנצל את כל הסבכים והצמתים שיש בשפה שלנו, השפה העברית, שפת הקודש, השפה שבלעדיה החיים שלנו היו נראים ממש אחרת!

אני רוצה גם להגיד תודה למנהל רואי, שהוא אחרי על כל העניין של תקינות השפה העברית במיקמק, וגם על המיק - תיקון שכולנו אוהבים, רואי אנחנו מעריכים את העבודה שלך לכל אורך השנים ומקווים לצלוח ביחד עוד שנים של אהבה לשפה!

באהבה לכולכםםםםם, ממני מוגלי❤

מוקדש לרואי, ולכלמישפשוטמאוהבבשפהשלנוכמוני!
6
4
197


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
08/01/2022   12:31 נריברק5  4
יוא מוגלי9988
29/12/2021   19:06 דבורה3322  3
בעעעע יום השפה העברית שמח לכולנווו!!!!
29/12/2021   17:53 מוגלי9988  2
ביום שבת, והערה לעצמי: בפעם הבאה לכתוב שנה עברית ולא לועזית חחחח
29/12/2021   15:45 פנטזיה31  1
יום השפה העבריתת!
אבל זה לא היה שבוע שעבר?
כי כתבת שזה ביום שבת היה אבל בבית ספר אמרו לנו לפני איזה שבועע אז מתי זה?