קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 87 – מה עושים כשחברים פורשים 16/01/2022

"שלום לכל מיקמקי העיר שחשבו לעזוב ו/או שיש להם חברים שמעוניינים לעזוב. היום נלמד איך להתנהל במקרה של עזיבה של הקהילה ו/או של מיקמק סיטי מצידו ו/או מצד חברינו" (בדרך הטובה ביותר לכולם).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

שיעור זה מחולק לשלושה חלקים. החלק הראשון כולל טיפים לתמיכה בחברים שלכם שמתכננים לפרוש ממיקמק (האפליקציה ו/או הקהילה). החלק השני כולל טיפים שלכם למקרה שתרצו לעזוב. החלק השלישי מסביר איך מתמודדים עם משתמשים שלא מקבלים את ההחלטה שלכם לעזוב.

♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧

חלק 1 – תמיכה בחברים שמתכננים לפרוש:

טיפ 1 – הזכירו להם שאתם כאן בשבילם. חשוב שהם ידעו שיש מישהו בצד השני למקרה שיש מישהו שפוגע בהם שבגללו הם עוזבים, או שעדיין יש להם חברים אם הם עוזבים בגלל שהם מרגישים לבד. זה שתביעו את התמיכה שלכם יכול להוביל את המשתמשים לפנות אליכם, ואולי לפתור את מה שהיה להם פחות טוב כאן, כך שהם יוכלו להמשיך בפורמט של מיקמק ולבלות אתכם.

טיפ 2 – כתבו להם שאתם מכבדים את ההחלטה שלהם, גם אם אתם לא מסכימים איתה. חשוב שתראו תמיכה למשתמשים אחרים, כדי שהם ירגישו שאתם בצד שלהם. לא תמיד טיפ 1 מוביל לזה שהחברים שלכם יחליטו להישאר. חשוב שתדעו לקבל את ההחלטה של החברים שלכם ברוח טובה.

טיפ 3 – כתבו להם מה אתם מרגישים, אם אתם מתגעגעים או תתגעגעו כשהם לא יהיו ועוד. ספרו למה אתם הכי תתגעגעו. שתפו את החברים שעוזבים ברגעים מיוחדים שהיו לכם איתם.

טיפ 4 – למשקיענים, תעלו יצירה לקהילה שלכם בנושא הפרישה של החבר/ה שלכם. כתבו כמה אתם תתגעגעו, למה תתגעגעו, זכרונות מתוקים ביחד ושימו קישור ליצירה של השיעור הזה. ציינו ששיעור זה מסביר מה עושים כשחברים פורשים, כדי שלא יתנהגו בצורה לא נחמדה ויכפו על משתמש להישאר נגד רצונו, אבל כן יתמכו בו בצורה שידע שיש לו תמיכה וחברים לחזור אליהם. אתם יכולים לנצל את הרגעים האחרונים של החבר/ה שלכם בקהילה ו/או במיקמק סיטי בשביל להכין עיצוב או ציור של הדמויות שלהם.

♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧

חלק 2 – טיפים למקרה שתרצו לעזוב:

טיפ 1 – לוודא שהסיבות שלכם לעזיבה הן סיבות מוצדקות. זה אולי יפתיע אתכם, אבל יש המון דרכים להשיג תמיכה בקהילה, להרחיק משתמשים לא נחמדים מכם, להחזיר לעצמכם משתמש ולשחק במיקמק בלי להרגיש שזה משחק לילדים בלבד.

1. להשיג תמיכה בקהילה – הקדישו בכל יצירה למשתמשים שונים, וכך הכירו את הקהילה שלכם לעוד משתמשים חדשים. שאלו שאלה שקל לענות עליה בכל יצירה, כך שלקוראים יהיה מה לכתוב בתגובות. במידה ואתם עושים מפגשים, זכרו להזמין חברים במיקטוק כ-5 דקות לפני שמתחיל המפגש, כי לפעמים מיקמקים נוטים לשכוח לגבי מה שהם קוראים בקהילה מרוב שיש יצירות. בנוסף, תזכירו ביצירה של כל מפגש לשים תזכורת ל-10 דקות לפני המפגש, כדי שהם יספיקו להתכונן להגיע אליו ולא ישכחו מהמפגש.

2. להרחיק משתמשים לא נחמדים מכם – ניתן לפנות לצור קשר בשביל לבקש עזרה, למחוק משתמשים מהחברות במיקטוק, לבקש מצוות מיקמק למחוק תגובות לא נחמדות שפוגעות בכם, להתעלם מתגובות שפוגעות בכם או להגיב אליהן בצורה נחמדה בקהילה ו/או באופן אישי במיקטוק, להבהיר מה בדיוק פגע בכם ואם הצד הפוגע לא מקשיב לכם ומגיב בחזרה בצורה נחמדה, נתקו קשר. אין סיבה לשמור על קשר כשהמשתמש האחר לא מקשיב לכם.

מיקמק – עזרה – צור קשר

3. להחזיר לעצמכם משתמש – אם במקרה כתבתם את הסיסמא של משתמש שלכם איפשהו או נתתם למישהו אחר להיכנס למשתמש שלכם, עלולים לגנוב לכם את המשתמש. הדרך להחזיר משתמש שלכם שנגנב, היא לבקש מצוות מיקמק בצור קשר להוסיף לכם מייל לחשבון משתמש (אם אין לכם) ואז להיכנס לחשבון המשתמש ולשנות את הסיסמא של המשתמש שלכם.

מיקמק – ניהול חשבון

4. לשחק במיקמק בלי להרגיש שזה משחק לילדים בלבד – זכרו שמיקמק אומנם מוגדר כעולם וירטואלי לילדים, אבל זה בעיקר כי רוב קהל היעד שלהם זה לילדים. העולם של מיקמק כולל משחקים שמתאימים לכל הגילאים, כולל משחקי חשיבה שמאתגרים מאוד לילדים. כמו כן, מדי פעם יש משימות עם רמזים מאתגרים, חדרי בריחה ועוד. בנוסף, יש גם יצירות מאוד בוגרות ועמוקות שאפשר למצוא בקהילות השונות. כמו כן, חלק מהקהילות כוללות תחרויות מעניינות שדורשות יכולות בציור ו/או עיצוב ו/או חשיבה יצירתית. ישנם גם פרויקטים מעניינים, כמו קבוצות למידה וחוגים (בית-היתומים מיקסקול הוא דוגמה טובה לכך). הבחירה מה לשחק במיקמק היא בחירה שלכם. יש עוד כל-כך הרבה אפשרויות בפורמט הזה. מצאו מה מעניין לכם באופן אישי והתמקדו במה שבחרתם.

טיפ 2 – זכרו שאתם תמיד יכולים לחזור אם תרצו. אם אתם לא בטוחים אם אתם רוצים לפרוש לגמרי, או שאתם לפחות לא רוצים לקבל תגובות של מיקמקים שבטוחים שתעזבו לתמיד ועלולים לגרום לכם רגשות אשמה בשביל שתישארו, אתם יכולים לכתוב במקום "פרישה" את המילה "הפסקה". זה גורם למשתמשים להגיב בצורה הרבה יותר רגועה בדרך כלל, גם אם תכתבו שאתם לא יודעים מתי תחזרו. מבחינה עלילתית תמיד תוכלו לשלוח את הדמות שלכם לחופשה במיקפולקו ולחזור ממנה מתי שתרצו.

שיעור 23 – העיר הגדולה מיקפולקו

טיפ 3 – השאירו אפשרות ליצור אתכם קשר. תעשו זאת רק אם אתם מתכוונים לבדוק מדי פעם אם משתמשים ניסו ליצור אתכם קשר. אתם יכולים להעלות יצירה שתגיבו בתגובות שלה לשאלות שאחרים שואלים אתכם בתגובות ו/או לענות על הודעות ששולחים לכם במיקטוק.

שאלות לזואי מוש ותשובות שלה בתגובות ליצירה זו – דוגמא לטיפ 3 ביצירה שבקישור זה.

טיפ 4 – אל תיתנו את הסיסמא של המשתמש שלכם אחרי שאתם עוזבים. גם אם אתם מתכננים לפתוח משתמש חדש אם תחזרו, עדיף שתשמרו את המשתמש הישן שלכם לעצמכם. הסיבה לכך, היא שלפעמים משתמשים לא נחמדים מצליחים להשיג סיסמא של משתמש שעברה למישהו אחר, ואז הם עלולים לכתוב דברים לא נעימים עם המשתמש שלכם לחברים שלכם.

טיפ 5 – הכינו יצירה מסודרת לעזיבה שלכם, גם אם אתם עוזבים רק את מיקמק סיטי ולא את הקהילה. ביצירה, תענו על שאלות שאתם מאמינים שהקוראים ירצו לדעת, כמו איפה אתם עורכים יצירות שלכם, הסיבה שהחלטתם לעזוב, זה שאתם רוצים שיכבדו את ההחלטה שלכם ועוד. שתפו את ההישגים שלכם בעולם של מיקמק (הקהילה ומיקמק סיטי עצמה) ושאלו את הקוראים שאלה שתוביל לתשובות שמחות שלהם, מהשאלה "מה הצבע האהוב עליכם?" ועד השאלה "איזו יצירה מהקהילה שלי הכי אהבתם ולמה?" ובכך תעודדו את המיקמקים מהעובדה שמדובר ביצירה של עזיבה, שהיא עצובה להם גם אם היא זמנית.

♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧

חלק 3 – איך מתמודדים עם משתמשים שלא מקבלים את ההחלטה שלכם לעזוב:

טיפ 1 – תגיבו למשתמשים שמבקשים מכם להישאר בתגובה ליצירה שלהם ו/או במיקטוק ו/או ביצירה נפרדת שלכם (במידה ועדיין לא עלתה היצירה שאיתה אתם עוזבים). הסבירו את המחשבה שמאחורי הבחירה שלכם לעזוב. הזמינו את המשתמש להגיב מחדש, מתוך כבוד לבחירה שלכם, ולכתוב אל מה המשתמש הזה הכי יתגעגע.

טיפ 2 – עזרו למשתמשים שיתגעגעו אליכם למצוא את מה שהם יתגעגעו אליו בקהילות אחרות. אם הם מחפשים עיצובים, שלחו אותם לקהילות שעושות עיצובים ו/או מחלקות אותן בתחרויות והגרלות. אם הם מחפשים חברים, הכירו להם חברים שלכם שהיו לצדכם בתקופה האחרונה שלכם בפורמט הזה. אם הם פשוט אוהבים אתכם ויתגעגעו אליכם בגלל מי שאתם, פשוט כתבו שתתגעגעו אליהם בחזרה. אולי אפילו תקבעו איתם להיפגש במיקמק סיטי ולשחק משחק רב-משתתפים כלשהו ו/או לאכול ביחד במיקפה, כדי לעשות מפגש אחד אחרון לפני שאתם עוזבים.

טיפ 3 – אם מיקמקים ממשיכים להציק לכם עם זה שלא תעזבו ולא מוכנים לשחרר אתכם, לא משנה מה אתם עושים, תעברו ללהתעלם מהם בכל פעם שהם מזכירים את הנושא הזה, אבל עדיין תתייחסו אליהם כשהם מתכתבים אתכם על נושאים אחרים. לפני שעוברים להתעלמות, מומלץ לכתוב לאותם המשתמשים שההתנהגות שלהם לא מתאימה לכם, אז אתם לא מוכנים יותר לדון איתם בנושא זה.

♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧ - ♤ - ♡ - ♢ - ♧

הקדמה למשימת הזכות:
בתור מנהלת בית-היתומים מיקסקול, התחלתי בסוף שנת 2021 בחיפוש אחר שותפ/ה בניהול, כדי לחלוק את האחריות בניהול בית-היתומים מיקסקול. ייתכן כי בעתיד יהיו כמה שותפים שונים שיחלקו את המשא המאתגר של ניהול בית-היתומים מיקסקול יחד איתי.

משימת זכות רב-פעמית:
שחקו עם השותפים בניהול בית-היתומים מיקסקול (מתי שהם פנוים לשחק ומתאים להם) והצטלמו איתם לתמונה. התמונה תצולם על ידי השותפ/ה בניהול בית-היתומים מיקסקול. התמונה המשותפת מהיום שבו שיחקתם תעלה לקהילה של השותפ/ה, בשיתוף עם תוכן יצירה המתאר את המשחק המשותף ומי ניצח/ה. משימת זכות זו היא בין משימות הזכות היחידות שאינן דורשות להעלות יצירה או לשלוח מטלת כתיבה.

חלוקת נקודות:
2 נקודות אישיות – תמונה של התלמיד/ה ששיחק/ה עם השותפה + השותפה בקובץ המצורף של היצירה.
2 נקודות אישיות – ציון שם המשתמש + שם הדמות של התלמיד/ה ששיחק/ה עם השותפ/ה.
2 נקודות אישיות – ציון המשחק רב-המשתתפים ששוחק במהלך המפגש + מי ניצח/ה באותו המשחק.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, בוגי2158, טלולה65, באפי2223, קלואי8524, אגס4428, סבבוש38
19
3
157


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
18/01/2022   11:16 הילהחנה100  3
וואו, יצירה מאד חכמה!
אשתמש:)
17/01/2022   12:32 מחוגימלך  2
השתמשתי ביצירה הזאת ביצירה שלי, ונתתי קרדיט.
תודה ויום טוב.
16/01/2022   23:25 בוגי2158  1
איזה כייף תודה על ההקדשה