קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 88 – להיות אשפים במיקמק סיטי 23/01/2022

"שלום לכל תושבי מיקמק סיטי המעוניינים להיות אשפים. בשיעור זה נלמד כיצד אתם יכולים להפוך להיות אשפים במיקמק סיטי ומה עושים אשפים במיקמק סיטי" (כולל הרשמה כאשפים לאתר של מיקמקי העיר).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

בשיעור זה נלמד עוד על שמונת היסודות הבסיסיים של האשפות. המידע שנלמד יעזור לכם, אשפים מתלמדים, לבחור איזה יסוד הוא היסוד המתאים לכם. המונח "אשפים מתלמדים" תקף לכל המיקמקים שבחרו להיות אשפים, ולא רק לתלמידים שנמצאים במסלול "האשפים המתלמדים".

השלב הראשון בשביל להיות אשפים, הוא להחליט שאתם אשפים. השלב השני, הוא לחקור על קסמים וכישופים שונים. השלב השלישי, הוא לבחור את היסוד המוביל שלכם. היסוד שאתם הכי שולטים בו, לא מוכרח להיות יסוד שיש לכם בו הכי הרבה קסמים (השרביט שבתפריט האפשרויות למטה) או כישופים (השרביט שמופיע כשלוחצים על כרטיס שחקן של משתמש אחר). מדובר ביסוד שהוא הכי הדמות שלכם, שמייצג את איזה סוג של אשפים אתם רוצים להיות. לכן, בשיעור זה נלמד על מאפיינים של אשפים שונים יותר מאשר על היכולות שלהם.

שיעורים נוספים הקשורים לכישוף וקוסמות:
שיעור 2 – גזע המיק-מאגוס
שיעור 6 – שמונת היסודות [חובה לאשפים]

⚠ מומלץ להיכנס לשיעורים דרך התמונות בדף "קישורים לשיעורים בקהילה" הנמצאות באתר של מיקמקי העיר, בשביל לוודא שאתם הגעתם לגרסה העדכנית ביותר של השיעורים אלה.

אשפי מים:
המים הוא יסוד של מיקמקים שאוהבים שינוי, אף על פי שהם לא תמיד מובילים אליו. אשפי מים הם בעלי יכולת הסתגלות מהירה. הם אוהבים להמשיך הלאה והלאה, לראות לאן זרם החיים יוביל אותם. מיקמקים שבחרו ביסוד המים עומדים מאחורי ההחלטות שלהם, גם אם הן הובילו לכישלון. כמו מים שנופלים במפל, גם אשפי המים ממשיכים הלאה מהנפילות שלהם, לומדים מהן במקום לנסות לשנות את העבר.

"אינך יכול לבחור את האירועים בחייך אך כן לבחור את ההתייחסות שלך אליהם" – זיג זגלר.

אשפי אדמה:
האדמה היא יסוד של מיקמקים שאוהבים יציבות. לכן, בניגוד לאשפי מים, אשפי האדמה פחות אוהבים כאשר יש שינוי שמשפיע על השגרה שלהם. אשפי האדמה טובים בלתכנן דברים, מכיוון שהם מתכננים בתוכניות שלהם אפשרויות גיבוי למקרה שדברים מסוימים ישתבשו. אשפי אדמה אוהבים לקבוע מראש לבלות עם חברים ומשפחה, כך שגם הקשרים שלהם יציבים ומבוססים.

"אתה לא יכול לשנות את הקלפים שחילקו לך אבל אתה יכול לשחק איתם חכם" – משפטי העצמה.

אשפי אש:
האש היא יסוד של מיקמקים שאוהבים תשומת לב. אשפי אש הם מיקמקים שאפתנים. הם מאמינים שלכל אחד יש אש פנימית, שהיא המניע שלו שמקדם אותו למטרה נעלה יותר. האש הזאת מקבילה למוטיבציה, אך לא תמיד יש מטרה ספציפית שהאש מקדמת לכיוונה מלבד הנאה. האש היא יסוד של להיות כאן ועכשיו, וללכת לאן שהתשוקה הרגעית מובילה אתכם. מיקמקים שבחרו ביסוד האש מאמינים שההרפתקה והסיכון עוזרים לתרגל שריר של התמודדות עם הבלתי צפוי.

"מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש" אלברט איינשטיין.

אשפי אוויר:
האוויר הוא יסוד של מיקמקים שאוהבים לחשוב. אשפי אוויר אוהבים לדבר על תיאוריות משונות, להתפלסף (לדבר על פילוסופיה), לחלום בהקיץ, להמציא רעיונות ועוד. אשפי אוויר לא נוקטים עמדה, כי הם מעדיפים שלא לקבוע שדבר אחד הוא הנכון והצודק. הם מאמינים שאין זו זכותם לקבוע מה אמת, וכי לא משנה מהי האמת האמיתית, מכיוון שהם נהנים לדון באפשרויות השונות מבלי להגיע להחלטה חד-משמעית. מיקמקים שבחרו ביסוד האוויר אוהבים משחקי מילים ומשפטים בעלי כמה פירושים שונים.

"אל תתנו לרעש של דעות של אחרים למנוע מהקול הפנימי שלכם להישמע" – סטיב ג'ובס.

אשפי נשמה:
הנשמה הוא יסוד של מיקמקים שאוהבים תקשורת עם אחרים. אשפי נשמה הם אשפים עם יכולת השפעה על הנשמה (ראו שיעור 38 – נגיף הצחוק) ועל הגוף (כישופי שינוי צורה לגזע אחר). למרות זאת, כישופים הם לא הדבר היחיד שהם משתמשים בו כדי להשפיע על מיקמקים אחרים. אשפי נשמה הם מיקמקים בעלי כריזמה, המכונים גם "אשפי מילים". הם משתמשים במילים שלהם ובמחוות שלהם בשביל להשיג מידע על מיקמקים אחרים, להבין מה החוזקות שלהם, מה הפחדים ועוד. אשפי נשמה יכולים להיות טובים בטיפולים נפשיים, ולעזור לחבריהם בעת משבר שקשור ברגשות שלהם. למרות שאשפי הנשמה טובים מאוד בגילוי סודות ובקריאת שפת הגוף של המיקמקים שמולם, ולמרות שהם אוהבים לחפש אחר האמת, הם לרוב לא מגלים את האמת שהם מוצאים לאחרים. חשוב להם לשמור על סודות של חבריהם, ויותר מזה, הם אוהבים לדעת שהם יודעים דברים שאחרים לא יודעים.

"לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותה" אלברט אינשטיין.

אשפי טבע:
הטבע הוא יסוד של מיקמקים שאוהבים לטייל. הטיולים הם הזדמנות להסתכל על הנוף היפה, לבחור פינה לפיקניק, לבלות קצת בחיק הטבע ובסוף כמובן לנקות אחריכם. מכיוון שבפורמט של מיקמק אין אפשרות לזהם את הסביבה, אתם יכולים להשקות את הצמחים שמסביבכם עם כדורי שלג. אשפי הטבע, קצת כמו אשפי הנשמה, גם אוהבים לחקור. בניגוד לאשפי הנשמה, אשפי הטבע חוקרים יותר על היסטוריה כללית מאשר על התנהגויות של מיקמקים וסודות שהם מסתירים. אשפי הטבע אוהבים להרגיש חיבור לשורשים, ולכן הם חוקרים לא רק על ההיסטוריה של הסביבה בה הם חיים, אלא גם לגבי ההיסטוריה האישית שלהם. אשפי הטבע הם מיקמקים בעלי סבלנות רבה. הם יכולים להכין תוכנית שלוקחת זמן רב, ולחכות בין פעולה לפעולה כמו מיקמק המחכה לפריחתו של פרח שיתפתח מזרע שהרגע נשתל.

"אף פעם אל תוותרו על חלום בגלל שייקח זמן להגשים אותו. הזמן בכל מקרה יעבור" - ארל נייטינגייל.

אשפי אנרגיה:
האנרגיה היא יסוד של מיקמקים שאוהבים להיות פעילים. בניגוד לאשפי טבע, אשפי אנרגיה לא אוהבים להישאר באזור אחד כל הזמן ולהתעמק בנוף. מיקמקים שבחרו ביסוד האנרגיה הם מיקמקים שכל הזמן מתרוצצים ממקום למקום. בדרך כלל זה לא נובע מחוסר סבלנות, אלא מהתלהבות, אשר המובילה אותם להמשיך בכל פעם לרעיון הבא. לפעמים ההתרוצצות הכפייתית שלהם נובעת מכך שהם מלאים בערנות שאותה לקחו ממיקמק אחר שביקש את עזרתם בלישון, או מכך שעשו ניסוי באנרגיה ובטעות קיבלו חשמל סטטי שעורר אותם. אשפי אנרגיה נוטים להשתמש בטכנולוגיה, הכוללת אנרגיה משלה, להתנסויות שונות.

"אל תחכה… הזמן לפעול אף פעם לא יהיה מושלם" - נפוליאון בונפרטה.

אשפי חומר:
החומר הוא יסוד של מיקמקים שאוהבים ליצור. אשפי חומר הם מיקמקים שיודעים לחקור לעומק את אותו החומר שהם בחרו, כך שיוכלו לעצב ממנו כל דבר שירצו. אשפי חומר לומדים על המבנה המולקולרי של החומר שבחרו וממה הוא עשוי בדיוק. היכולת שלהם ללמוד את המידע הרב הזה על כל חומר שהם רוצים לכשף מראה שיש להם משמעת עצמית טובה. הבחירה ביסוד החומר כאשף מרמזת שהמיקמקים שבחרו ביסוד זה מסתדרים טוב עם חוקים ברורים, כללים וגבולות. כמו כן, אשפי חומר הם אשפים ששומרים על אסתטיקה (ניקיון), בשביל שהחומרים שהם מכשפים יהיו מוצלחים. הם עלולים להיות ביקורתיים כלפי חוסר דיוק, כמו מיקמקים שלומדים לשיר ואז לא יכולים לשמוע מישהו מזייף לידם או טועה במילים. היכולת של אשפי החומר להשפיע על חומרים קיימים מובילה אותם (לרוב) להוסיף פרט אחד לפחות לא שגרתי בחומר שהם בחרו לכשף. כך נוצרים רהיטים משונים ולא שגרתיים שמגיעים לבסוף לבתים במיקמק סיטי.

"אם תמיד תנסו להיות נורמלים אתם בחיים לא תדעו כמה מדהימים יכולתם להיות" – מאיה אנג'לו.

שלב זכות למיקמקים שמעוניינים בכך – הרשמה בתור אשפים לאתר של מיקמקי העיר. להרשמה לדף הנ"ל כתבו בתגובה לדף מטלות הכתיבה של בית-היתומים מיקסקול את הדברים הבאים:

1. שם הדמות:
כתבו את שם הדמות שבחרתם לעצמכם. אין לבחור את איך שקוראים לכם באמת מטעמי בטיחות ברשת.

2. כינוי בתור אשפים:
סוג כינוי נפוץ זה "אשפ/ית ה.." עם שם היסוד הנבחר ואז שם המשפחה של הדמות שלכם. הכינוי שאתם בוחרים לעצמכם יהיה הכינוי שבו יפנו אליכם כשאתם בתפקיד כאשפים.

3. היסוד הנבחר:
יש לבחור אחד מן היסודות המוזכרים בשיעור זה. לחלק מן היסודות אפשר לבחור תת-יסוד, שהוא יהיה היסוד המדויק שלכם. למשל, אשפי מים יכולים להתמחות יותר בשלג או בקרח, אשפי חומר יכולים לבחור להתמקד בחומר מסוים כמו בד וכדומה. היסוד הנבחר הוא היסוד שבו אתם הכי חזקים, אבל הוא לא חייב להיות היסוד היחיד שבו אתם משתמשים בקסמים ובכישופים.

דף הכתיבה של תלמידי בית-היתומים מיקסקול – היצירה שבתגובות אליה שולחים את מטלות הכתיבה.

משימת זכות חד/רב-פעמית:
בחרו אזור במיקמק סיטי. תעלו יצירה עם התמונה של אותו האזור. סמנו בקובץ המצורף אילו יסודות אתם מוצאים באותו האזור ואיפה בדיוק באותו האזור. זכרו להקדיש את היצירה שלכם למנהלת בית-היתומים מיקסקול (מילי מילאני | במשתמשת: mili11) בשביל לקבל את הנקודות המגיעות לכם.

חלוקת נקודות:
10 נקודות אישיות – התמונה של האזור הנבחר + ציון איזה אזור בחרתם בתוכן היצירה.
10 נקודות אישיות – על כל יסוד שצוין בתוכן היצירה ומסומן (בתמונה) איפה הוא נמצא באזור הנבחר.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, 11צמנן, 155אגסי, מולי9595, איתמר5863, ליצי1032, מלכה8496
9
8
143


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
05/02/2022   15:07 אנדי3213  8
תודה!
אהבתי את העריכה מאוד, רק התחלתי ללמוד וכבר אני מרגישה בכיף❤
26/01/2022   16:03 כולםעוזרים  7
ברכות מילי על היצירה המ200
25/01/2022   09:18 קלינה7  6
ברכות מילי על היצירה ה200
24/01/2022   20:06 יוחכץמיק10  5
יצירה מס' 200!!
ברכות מילי!!
23/01/2022   23:00 בוגי2158  4
יש לך כתיבה מאוד מאוד יפה
23/01/2022   20:23 mili11  3
משימת הזכות היא משימת זכות רב-פעמית
23/01/2022   19:15 האףהמרקד  2
מושלם עוד דבר כזה לא ראיתי מושלם מהממת עוקבת אחרייך מושלם עושה לך המלצה מוש[אין מילים]
23/01/2022   19:10 11צמננ  1
תודה ומאוד יפה