קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 4 - מערכת האימוץ של בית-היתומים מיקסקול 13/03/2022

"שלום לכל התלמידים שלי. בשיעור זה נכיר את מערכת האימוץ של בית-היתומים מיקסקול. זהו שיעור שחובה לקרוא במידה ואתם רשומים למערכת האימוץ" (בתור הורים מאמצים ו/או היתומים שמאומצים).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

מערכת האימוץ נועדה למשתמשים שאוהבים לשחק קשרי משפחה. מערכת האימוץ כוללת דרישה מההורה המאמץ ומהיתום המאומץ לאשר התחלה של חודש ניסיון, לאחר מכן חודש שבו שני הצדדים מתנסים בלהיות משפחה במיקמק סיטי אחד עם השני (שניתן לבקש אליו הארכה אבל אין לקצר אותו) ולבסוף החלטה של שני הצדדים אם להפוך להיות ביחד כמשפחה באופן רשמי והאם להופיע באתר של מיקמקי העיר (בדף המשפחות). אם אין התאמה, אפשר לנסות חודש ניסיון נוסף עם מיקמקים אחרים.

השאלות שיש לענות עליהן בשביל ההרשמה:

1. "שם הדמות שלי הוא.." – כתבו את שם הדמות שבחרתם. אין לבחור את איך שקוראים לכם באמת. מלבד זה, אפשר לבחור כל שם, חוץ ממה שאי-אפשר לכתוב בצ'אט של הפורמט של מיקמק.

2. "אני מעוניינ/ת להירשם בתור.." – כתבו אם אתם מעוניינים להירשם לבית-היתומים מיקסקול בתור הורה מאמץ (אמא או אבא + הורה יחיד או לא?) ו/או בתור אחד/אחת היתומים של בית-היתומים מיקסקול.

3. למי שבחרו להיות הורים מאמצים:
אם בחרתם להירשם בתור הורה מאמץ ויש לכם זוג במיקמק סיטי, כתבו את שם הדמות ושם המשתמש של הזוג שלכם. חשוב לקבל את הסכמת בת/בת זוגכם לפני שתאמצו ביחד. ניתן לאמץ גם ללא בן/בת זוג.

4. למי שבחרו להיות היתומים של בית-היתומים מיקסקול:
ציינו אם אתם רוצים להיות בין היתומים שמחפשים להם משפחה במיקמק סיטי או בין היתומים שפשוט גרים בבית-היתומים מיקסקול.

את הפרטים הנ"ל יש לכתוב בדף הכתיבה של מיקמקי העיר (ראו קישור בסוף השיעור) ו/או למילי מילאני (מנהלת בית-היתומים מיקסקול) במיקטוק בפרטי (מספר המיקטוק – mili11).

שלב ההמתנה:
לאלה שנרשמו אל רשימות ההמתנה (יש אחת למיקמקים היתומים + שתי רשימות למיקמקים המאמצים), אתם תיאלצו להיעזר בסבלנות, אבל זה לא אומר שאין לכם מה לעשות. זכרו שברגע שאתם מקבלים פנייה לאימוץ (היתומים מהמאמצים ולהפך), יש לכם שבוע לענות אם אתם מעוניינים להתחיל חודש ניסיון עם מי ששלח לכם את הפנייה (מותר גם לבחור שלא כמובן), אחרת אתם יוצאים מרשימת ההמתנה.

במהלך ההמתנה שלכם, אתם מוזמנים ליצור קשר עם השותפים בניהול של מילי מילאני, אשר ניתן למצוא אותם דרך האתר של מיקמקי העיר. השותפים אחראיים על העברת מפגשים בבית-היתומים מיקסקול, שגם אתם מוזמנים אליהם. במפגשים האלה תוכלו להכיר את היתומים, להתחבר אליהם ואולי למצוא את האחד שאתם מעוניינים לאמץ. גם אם לא תמצאו את היתום המושלם לכם, לפחות תוכלו להנות במפגשים.

שליחת פנייה:
בקשו ממנהלת בית-היתומים מיקסקול (מילי מילאני) במיקטוק (mili11) לשלוח פנייה למי שאתם רוצים להתחיל איתו את חודש הניסיון. תקבלו תשובה תוך שבוע מקסימום.

שלבי הגדילה:
מושג זה הוא מונח של פרויקט מיקמקי העיר, המקביל למונח "גילאים" בעולם החוץ משחקי. שלבי הגדילה הקיימים הם שלב תינוק, שלב ילד ושלב נוער. השלבים האלה נועדו כדי לעזור להורים לדעת איזה סוג של משחק מצפה להם עם היתומים שהם מעוניינים לאמץ. בחירת שלב גדילה היא חלק חיוני בהרשמה של כל אחד מהיתומים למערכת האימוץ, בדיוק מסיבה זו. ניתן לקרוא על שלבי גדילה בשיעור נפרד. חפשו באתר של מיקמקי העיר את המילים "שלבי גדילה" (בדף קישורים לשיעורים בקהילה) כדי להכיר את כל השלבים.

תחילת חודש הניסיון:
אחרי ששני הצדדים מאשרים שהם רוצים להתחיל חודש ניסיון, יש שלב שבו אחד הצדדים שולח את בקשת החברות במיקטוק, השני מאשר וקובעים להיפגש. המפגש הראשון שלכם הוא היום שבו מתחיל חודש הניסיון שלכם. לכן, חשוב שתכתבו ברגע שאתם נפגשים למנהלת בית-היתומים, בכדי שתאריך סיום חודש הניסיון שלכם כבר יופיע באתר של מיקמקי העיר.

במהלך חודש הניסיון:
המנהלת של בית-היתומים מיקסקול ושותפיה זמינים לעזור דרך המיקטוק, בביקורי בית, בתיאום המפגש הראשון, בטיפים בעיצוב הבית המשפחתי, בהצעות למשחקי חברה לזמן בילוי משפחתי, בטיפים להעלאת יצירות בקהילה (במידה ואתם מתכננים לשתף בקהילה תמונות ממפגשים משפחתיים) ועוד.

טיפים לעריכת בית משפחתי:
מומלץ שהסלון יהיה בבית של ההורה המאמץ, כך שהחדר של הילד יהיה החדר האישי שלו בבית. אפשר כמובן גם לעשות את זה הפוך, או אולי לעשות חדר שינה משותף לכל המשפחה. אם יש שני הורים, אפשר שאצל אחד ההורים יהיה הסלון ואצל השני חדר השינה של שני ההורים. במשפחה מרובת ילדים, ניתן גם להוסיף חדרים כמו מטבח, בית שיהיה בית הנופש של המשפחה כשהם יוצאים לחופשה, מחנה קיץ נחמד לילדים ועוד. זכרו את הבסיס הכי חשוב לבית – חדר שינה (אפשר משותף לכולם) וסלון. מומלץ לא להוסיף רהיטים זזים, מכיוון שכל פריט זז מאט את המיקמקים בבית, מה שמוריד מחווית המשחק של הדמויות שם.

מוסיף אווירה בייתית:

*פינת אוכל קטנה עד אזור שלם מושקע. אם יש עוגיות מזל, שימו מאחורי הרהיטים של המטבח, בשביל שהילדים יוכלו לקחת עוגיות מהמטבח מבלי שהעוגיות יבלטו יותר מדי.

*פינת ישיבה – מוסיף מאוד לארוחות משפחתיות, שיחות משפחתיות, מקום למשחקי חברה ועוד.

*שמיכות למקומות שינה (מקום שינה = מיטה | אין אפשרות להגיד "מיטה" בצ'אט של מיקמק) – אם יש לכם מיטת מינימיק, שימו עליה כרית מינימיק והנה קיבלתם שמיכה מאולתרת.

*רהיטים עם אינטראקציות – אם יש לכם פסנתר שאפשר לנגן עליו, מתקן מחזור שאפשר להשיג ממנו את הקסמים של איכות הסביבה או איזה מיקבוקס 4 משחקים שאפשר להחביא מאחורי הטלוויזיה – זה הזמן להשתמש בו. כמובן שגם על רהיטים דוממים כמו תופים אפשר לנגן עם ריקודים ומקל סבא / מקל קסמים, ושאפשר לעמוד מול כן ציור כשאתם מתכננים יצירות לקהילה ואז להעלות את מה שכאילו ציירתם אז.

טיפים לבילוי משפחתי:
זכרו שלמרות שאתם מכינים לכם בית משפחתי, לא הכל חייב להיות בבית. אתם תמיד יכולים לקבוע יחד להשלים משימות, לצאת לשופינג לקטלוג חד-פעמי, לשחק תופסת בחלל, להשלים הישגים ביחד, לשחק במשחקי רב-משתתפים, לעשות מחבואים ביערות מיקמק, תחרות ריצה במסלול המירוצים, לבחור קבוצת כדורגל שאתם מעודדים ביחד כמשפחה, להשתתף במסיבות של אחרים (יש המון בקהילה), לארגן מסיבה משלכם, לראות סרט במיקסינימה.. לא חסר מה לעשות, ואם חסר, תשאלו אותנו (צוות מיקסקול).

המשפחה בקהילה:
הקהילה היא עוד מקום שאפשר להיות בו משפחה ביחד – להעלות איך היה לכם היום במיקמק סיטי, לספר על בילוי משפחתי שלכם, לעשות סלפי משותף כמשפחה, להתלבט על לוקים לחגים מסוימים, לשלוח ורדים לחברי המשפחה ועוד.

השתתפות בחלקים נוספים בפרויקט מיקמקי העיר במקביל:
אפשרי ואף מומלץ – ישנם חוגים, עסקים במיקמק סיטי, קבוצות למידה ועוד דברים נוספים בפרויקט של מיקמקי העיר שאתם יכולים לקחת בהם חלק במקביל לתהליך האימוץ (וגם לפניו ואחריו כמובן). הרשמה לחלקים נוספים בפרויקט מיקמקי העיר אף תעזור לכם לפתח את הדמות שלכם יותר, ותעניק לכם נושאי שיחה נוספים עם חברי המשפחה שלכם.

אחרי חודש הניסיון:
הבחירה בסוף חודש הניסיון היא בחירה שמושפעת מההחלטות של כל המשתתפים בחודש הניסיון. בשביל להיות משפחה רשמית, צריך אישור גם של המאמצים וגם של המאומצים. אם אין אישור של שני הצדדים להפוך למשפחה רשמית מיד אחרי חודש הניסיון, זה לא אומר שזה לא יקרה, מכיוון שניתן לבקש להוסיף זמן מה לחודש הניסיון. אם אחד הצדדים רוצה והאחר מבקש עוד זמן, נוסף עוד זמן, מכיוון שאין כן סופי. מצד שני, לא זה לא. אם מיקמק אחד אומר שהוא לא מעוניין, זה מתבטל לשני הצדדים, גם אם הצד האחר החליט שהוא רוצה הארכת זמן. לכן, זכרו לבקש להוסיף ימים אם אתם רוצים הארכת זמן, במקום לכתוב שאתם לא רוצים כאשר אתם לא בטוחים בעצמכם. חשוב להדגיש כי זה בסדר לגמרי לבחור שלא מעוניינים להמשיך למשפחה רשמית, וכי בחירה שלא להמשיך למשפחה רשמית עם מיקמק מסוים לא אומרת שלא תוכלו למצוא משפחה אחרת שמתאימה לכם.

להיות בדף המשפחות:
זוהי גם החלטה שעליכם לבצע כאשר אתם מסיימים את חודש הניסיון. ישנן משפחות שבחרו שלא בא להן להופיע בדף המשפחות, וכמו שצריך כן של כולם כדי להפוך למשפחה רשמית, כך זה גם בנוגע להופעה שלכם בדף המשפחות. לכן, במידה ואתם כבר מופיעים בדף המשפחות ורוצים לאמץ מיקמק נוסף, מומלץ לוודא איתו שמתאים לו להופיע איתכם בדף המשפחות במידה וחודש הניסיון יהיה מוצלח בשבילכם.

דף המשפחות מזכיר לכם שאתם לא המשפחה היחידה, ומאפשר לכם להכיר משפחות אחרות במיקמק סיטי. המשפחות האלה הן משפחות שתוכלו לבלות איתן, כהורים להחליף טיפים עם הורים אחרים על גידול הילדים שלכם, כילדים לעשות מסיבת פיג'מות עם חברים ואולי לתכנן הפתעות להורים, המשפחות השונות יכולות יחד להצטלם לקהילה, להחליף סיפורים ועוד. יש אפילו שיעור שלם על מכונות שתייה לבית, שנועד להוסיף אלמנט נוסף של אירוח מיקמקים אחרים בבית המשפחתי שלכם.

אחרי שאתם משפחה רשמית:
תזכרו שלהיות משפחה רשמית זה לא לעשות וי ולהמשיך הלאה – מדובר כאן במיקמקים שאתם מסתדרים איתם ונהנים איתם. אם אתם מחליטים לעזוב את הפורמט של מיקמק לתמיד, או לפחות לקחת הפסקה לזמן מה, אל תשאירו את חברי המשפחה שלכם באוויר – תעדכנו אותם לגבי זה. במידה ואתם מחליטים בעקבות העזיבה הקרבה לעשות שינוי במיקום שלכם בעץ המשפחה, יש לעדכן את מנהלת בית-היתומים מיקסקול, בשביל שדף המשפחות באתר של מיקמקי העיר יתעדכן בהתאם לכך.

טיפים נוספים למשפחה:

1) תחגגו חגים ביחד – תעשו משלוחי מנות בקהילה בפורים, תשירו שירי חג סביב שולחן ערוך בפסח, תטיילו ביערות מיקמק ב-ט"ו בשבט.. וכמובן ימי הולדת (אפשר לפי תאריך יצירת המשתמש). זכרו שאם אתם חוגגים יום-הולדת, אל תספרו באיזו שנה נולדתם. כל מידע חוץ משחקי עליכם הוא מידע שעדיף לא לשתף משתמשים שאתם לא מכירים במציאות, מטעמי בטיחות ברשת.

2) תפתחו שגרה – מומלץ שכל הורה וכל מיקמק בשלב נוער במשפחה ימצאו עבודה שמעניינת אותם. יש שיעורים באתר של מיקמקי העיר שעוזרים במיוחד בזה. כמו כן, מיקמקים בכל שלבי הגדילה יכולים להיות רשומים לחוגים שונים במיקמק סיטי. תשתמשו בדברים מהשגרה האישית בשיחות משפחתיות – ילד אחד מראה לכולם מה הוא למד בחוג ריקוד, ההורה מספר על אתגר שהיה לו בעבודה – הדברים האלה הופכים את החיים במיקמק סיטי לעמוקים יותר ומוסיפים לכם חוויות בתור הדמויות שלכם במיקמק סיטי.

3) הפינה של הילדים – מבית עץ ועד טירה בחצר, שהיא בעצם טירת חול שנראית בשבילכם כמו טירה אמיתית, אז אתם מעצבים אותה ככזאת. כמובן שהפינה של הילדים יכולה להיות גם חדר שינה של כולם, ולפעמים גם פינה בבית של משפחה אחרת שחברה של המשפחה שלכם. אם ההורים מזמינים בייביסיטר, תוכלו להשוויץ בפינה המיוחדת הפרטית שלכם הילדים.

4) מטלות בית – אם יש לכם עציץ לבית ואיש שלג בחצר, אתם יכולים לתת לילדים שלכם משימה להשקות את העציץ פעם ביום (יכול להיות גם כל יום בילוי משותף שלכם כשאתם נמצאים בבית ביחד). אם יש לכם כמה ילדים, אפשר לחלק ביניהם את הימים, או לחילופין לתת לכל אחד מהם צמח אחר לדאוג לו. גם טיפול במינימיק שנמצא בסלון המשפחתי זה סוג של מטלת בית מיוחדת, שאין לה מועד מסוים.

5) דמי כיס (רק למשקיענים שבכם) – אפשר להעניק דמי כיס לילדים עם מוניות למיליון, בתור יצירה עם מדליה / מכתב תודה מהצמחים שהם משקים או המינימיק שהם מטפלים בו, או סיפור לפני השינה שכאילו תקריאו להם (אפשר באמת להקריא מתוך יצירה בקהילה או מהספר "המסע לכוכב המינימיקים" למי שיש). מוזמנים למצוא רעיונות ודרכים יצירתיות משלכם למתן דמי כיס, וכמובן להחליף כמה פעמים שתרצו בין הסוגים השונים. הילדים שלכם ישמחו לקבל דמי כיס על ההשקעה שלהם בלהשקות עציץ שלא באמת צריך להשקות, כי הוא סתם רהיט בבית וירטואלי. בנוסף, בדברים כמו שעשועונים אתם מרוויחים יחד איתם.

לא מומלץ להעביר נסיעה בשעמום, אז למרות שיש כבר הרבה נושאי שיחה טובים בשיעור זה, תוכלו כאן בשיעור להכיר גם כמה משחקי נסיעה נחמדים, שאותם תוכלו לשחק בזמן נסיעה במוניות לונדון בצ'אט. המשחקים נועדו להורים שנותנים דמי כיס במוניות למיליון, אך הם מתאימים גם להמון סיטואציות אחרות.

משחקי נסיעה מומלצים:

1) אני רואה – מיקמק כלשהו בוחר משהו שהוא רואה על המסך איתם במכונית. אפשר לבחור פריט שמיקמק אחר לובש או משהו שנמצא במכונית מסביבם. שאר המיקמקים שואלים שאלות של כן ולא, במטרה לגלות על איזה פריט חשב אותו המיקמק.

2) אותיות מתגלגלות – כל מיקמק בוחר בתורו מילה המתחילה באות האחרונה של המילה של המיקמק שהיה לפניו. למשל, אחרי המילה "מיקפה" אפשר לבחור במילה "הר", ואחריה אפשר לבחור במילה "רצון". אם זה מרגיש לכם קל מדי, אפשר לבחור נושא למילים שצריך למצוא במשחק.

3) משחק החרוזים – מיקמק אחד מכריז על מילה ואז כולם צריכים למצוא לה כמה שיותר חרוזים.

4) משחק ההפכים – מיקמק בוחר מילה ושאר המיקמקים צריכים למצוא מה המילה שהיא ההפך ממנה. אפשר להתחיל עם מילים קלות (יום / לילה | מהר / לאט | שחור / לבן). בסופו של דבר, מומלץ לתת מילים מסובכות שדורשות מחשבה, כמו רגשות, טעמים (חמוץ, מלוח, מריר), מאכלים ועוד.

5) חפשו את הצבע – הנהג/ת בוחר/ת צבע וכל השאר מכריזים על כל מה שהם רואים באותו הצבע.

6) נסעתי וראיתי – בונים משפט, כשכל פעם אחד המשתתפים מוסיף מילה למשפט. מתחילים עם המילים "נסעתי ל____" (למשל, צפון) "וראיתי ____". אם המשפט היה "נסעתי לצפון וראיתי רמזור", המשפט של המשתתף הבא יכול להיות "נסעתי לצפון וראיתי רמזור ועננים". המשפט של המשתתף השלישי יכול להיות "נסעתי לצפון וראיתי רמזור עננים ואוטובוס". כך ממשיכים להאריך את המשפט עוד ועוד בתורות, עד מתי שמגיע תורו של משתתף שאינו זוכר את כל המשפט שהרכבתם בנסיעה. משחק זה עוזר בשיפור הזיכרון. אפשר גם לשחק בגרסת "הלכתי ל____ וקניתי _____". אפשר להמציא גרסאות נוספות לאותו המשחק.

7) משפט אמת משפט מומצא – כל אחד בוחר לספר שני משפטים קצרים עליו ומספר אותם לשאר בני המשפחה, שעליהם לנחש מה נכון ומה מומצא. אפשר לבחור דברים כמו "פגשתי במיקפה מיקמק מפורסם" וכדומה. זכרו שאתם משחקים את המשחק בתור הדמויות ואל תחשפו על עצמכם מידע חוץ משחקי.

8) א'-ב' בנסיעה – עליכם למצוא דברים לפי סדר האלפבית בזמן הנסיעה. למשל, ד' זה דלק. אפשר לחפש יחד כמשפחה או לעשות תחרות בין חברי המשפחה שרוצים להשתתף. אם אתם עושים תחרות, אל תבחרו את אותם הפריטים שבחרו חברי המשפחה שלכם. המשתתף הראשון שהצליח להגיע מ-א' עד ת' מנצח.

9) 21 שאלות – אחד המיקמקים חושב על משהו. לכל המשתתפים יש 21 שאלות כדי לנחש על מה אותו המיקמק חושב. מומלץ להשתמש בשאלות של נושאים כמו "צומח?" בשביל לשלול נושאים שלמים במידה והתשובה היא לא, ומצד שני לצמצם לנושא אחד במידה והתשובה היא כן.

10) לספור ביחד – בלי לקבוע סדר, כולם צריכים לספור עד 10, כשכל פעם מיקמק אחר כותב בצ'אט את המספר הבא. עם כמה מיקמקים כתבו את אותו המספר, צריך להתחיל מההתחלה. משחק זה משפר את יכולת ההקשבה לסביבה. אחרי שתצליחו לספור עד 10, תוכלו להמשיך לשחק ולראות לכמה אתם יכולים להגיע ביחד. תוכלו להמשיך במשחק הזה בשביל לשבור את השיא שלכם כמשפחה. במידה והמשחק כבר פחות מעניין לכם, ניתן לשלב אותו עם המשחק "שבע בום" בשביל לאתגר את עצמכם יותר.

משימת זכות רב-פעמית:
היפגשו עם מיקמק כלשהו מהאתר של מיקמקי העיר בפגישה שמוגדרת בתור דייט (בהסכמת שניכם). למי שכבר בזוגיות במיקמק סיטי, קבעו את המפגש עם בן/בת הזוג שלכם. בסוף המפגש, תעלו לקהילה יצירה עם תמונה חצויה. בצד אחד, תמונה שלכם עם הלבוש שבחרתם לדייט (לפני שיצאתם לדייט עצמו). בצד השני, תמונה של המיקמק שאיתו יצאתם לדייט (ממהלך הדייט או מסופו). ספרו בתוכן היצירה שלכם האם הייתם זוג לפני הדייט הזה. אם לא, ספרו בתוכן היצירה אם החלטתם בסוף הדייט שלכם שאתם רוצים להיות זוג או שלא. זכרו שלהיות זוג לא אומר להשתמש במשפטים מטרידים, אלא לבלות כמו חברים, עם אפשרות של חתונה ולאמץ. במידה ותתגלה הטרדה מאחד התלמידים, הוא יורחק מבית-היתומים מיקסקול.

⚠ זכרו שכמו כל משימות הזכות, גם לא חובה להשלים את משימת זכות זו. כמו כן, לא חובה עליכם למצוא זוגיות לדמות שלכם במיקמק סיטי. שיעור זה נוצר בכדי שתזכרו שהורות ואימוץ הן אפשרויות הפתוחות בפניכם בדמויות, במידה ותרצו בכך. כמו כן, יש עוד המון דרכים למצוא זוגיות במיקמק סיטי מלבד דרך זו.

⚠ חובה לקרוא את השיעור על בטיחות ברשת לפני השלמת משימת זכות זו.

דף הכתיבה של תלמידי בית-היתומים מיקסקול – היצירה שבתגובות אליה שולחים את מטלות הכתיבה.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, ויוגר, Blave, מתוקית13ל, DoIl, מאי12233, גkיה, DJcatnip
27
2
166


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
16/03/2022   09:23 mili11  2
כנראה שאין תגובות, בגלל שמי שמעוניינים אמורים לפנות אלי במיקטוק, מי שמשלימים את משימת הזכות אמורים להעלות יצירה ומי שיש להם שאלות אמורים לשלוח אותן ביצירה של טופס השאלות ותשובות שמגיעים אליה דרך הקישור שבסוף היצירה.
16/03/2022   08:45 קאסי23  1
מגניב! רןאים שאת משקיעה בזה!
חברה!? למה אין תגובות!!??