קהילה - היצירות של חדקרן929
חדקרן929
159
357

יום טביעת הטיטניק כל כך מעניין? 15/04/2022

היי חדי קרן שלי! אז לפני זה
אני רוצה להודות ל-טאםXסונג על היצירה המהממת!
------------------------------------------------------------
היי חברים אז בטח למדתם על זה בבית ספר היום אני
אמצא את כל האמת גבי היום! ואת אלה שתהיו איתי
במציאת האמת! אז בחלק הראשון מה שאנחנו יודעים
שזה מדובר בטביעת הטיטניק היא אחת משלוש אוניות!
אך חשבו שהיא אינה יכולה לטבועה! זה מידע שכולנו
יודעים כבר אבל השאלה היא איך?
----------------------------------------------------------------------
אף על פי שסברו כי היא חסינה מפני טביעה, טבעה הטיטניק בהפלגת הבכורה שלה ב־15 באפריל 1912 בעקבות פגיעה בקרחון. באסון נספו 1,514 נפשות ובהן ידוענים רבים ורק 712 ניצלו.
-----------------------------------------------------------------------------
אז רגע מה באמת קרה שם? האנשים כמעט היו בטוחים במאה אחוז
שהאוניה חסינה כלומר מוגנת מפני טביעה היא הייתה בהפלגה הראשונה שבה בטוח כולם התרגשו שהם עומדים להלפליג רחוק בלי לטבועה! ביום שבה היא באה להלפליג- 15/4/1912 וכל הטביעה הזו נגמרה מפגיעה של קרחון באוניה! ושם הלכו לדרכם 1514 אנשים!
וחלקם נשארו בדרכם 712!
----------------------------------------------------------------------------
ה"טיטניק" הייתה השנייה מבין שלוש אוניות פאר עצומות ממדים שנבנו עבור חברת "וייט סטאר ליין": ה"אולימפיק",
-----------------------------------------------------------------------------
אוקיי זה מבהיר את מה שאמרתי בהתחלה אונית הטיטניק היא השנייה מבין שלוש אוניות פער עצומות מאוד שהם ניבנו בשביל החברה וייט סטאר ליין האולימפיק! עכשיו נקחור את החברה קצת!
------------------------------------------------------------------------------
וייט סטאר ליין (מאנגלית: "קו הכוכב הלבן") הייתה חברת ספנות בריטית ידועה ובולטת מאוד, המפורסמת כיום בעיקר בגלל כלי השיט שלה, הטיטניק, ואובדן הספינה האחות בריטאניק, בזמן מלחמת העולם הראשונה. מבין שלוש אוניות המעמד האולימפי, רק אחת, האולימפיק, הייתה רווחית.
--------------------------------------------------------------------------------
אז כידועה לנו זוהי חברה בריטית! והחברה הייתה מאוד בולטת כתוב שם עוד שזה קרה במלמת העולם הראשונה ואת זה ניקח איתנו ונמשיך בדרכנו קדימה! (מוזמנים לקרוא לבד ולתרגם לעצמכם זה מעניין)
-------------------------------------------------------------------------------
הטיטאניק פגעה בקרחון ושקעה
--------------------------------------------------------------------------------
החברה הוקמה בשנת 1845 על ידי ג'ון פילקינגטון והנרי ת'רלפול וילסון בשם "פילקינגטון וְ־וילסון" (Pilkington & Wilson). בשנת 1849, החלו פילקינגטון וְ־וילסון להשתמש בשם "וייט סטאר ליין". מאוחר יותר, שקעה החברה בחובות כבדים ונקנתה בשנת 1868 על ידי תומאס הנרי איסמיי בסכום נמוך של 1,000 לירות שטרלינג. בשנת 1934 נקנתה החברה על ידי "קונארד ליין" שהייתה מתחרתה העיקרית, ופעלה במסגרתה כגוף נפרד עד לשנת 2005. "קונארד ליין" עצמה נרכשה בשנת 1998 על ידי
-----------------------------------------------------------------------------
למי שרוצה לדעת עוד קצת על החברה הטקסט שלמלה מלמד מאוד אך לא מקדם אותנו לחקירה מה קרה אז בתקופת ההפלגה הראשונה של האוניה?
-------------------------------------------------------------------------------
היה לי חשוב להוסיף שכיום חברת וייט סטאר לייט אינה קיימת והיא מוזכרת רק בטביעת הטיטניק!
----------------------------------------------------------------------------
ליין" להתחרות באוניות "לוסיטניה" ו"מאוריטניה" של חברת "קונארד ליין" יריבתה. במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 התנהלה תחרות בין חברות הספנות על הנתיב הבין אטלנטי. במשך זמן רב בריטניה שלטה ללא עוררין בתחום האוניות המהירות. לקראת סוף המאה ה־19 נבנו בגרמניה אוניות מהירות יותר, בסיוע הממשלה, עד כי חברת "וייט סטאר ליין" נותרה מאחור. "קונארד ליין" פנתה לממשלת בריטניה וביקשה סיוע להתמודד עם האיום הגרמני על נתיב הספנות וכך הצליחה לבנות את אוניות הדגל שלה "לוסיטניה" ו"מאוריטניה". האוניות הללו היו מהירות במיוחד וגם מפוארות ונוחות.
------------------------------------------------------------------------------
אז קרה שם תחרות בין החברה שעכשיו למדנו עליה ועוד חברה שתכף נמצא עליה מידע אם שמתם לב כתוב שם שם של התחרות השם פחות מסקרן תאמת זה התחרות שיש בין החברות אם שכחתי משהו ותרצו לדעת עליו אין בעיה אני יודעת על הטביעה מאוד הרבה!:)
--------------------------------------------------------------------------------
בסופו של דבר החברה לא זכתה אבל מסקרן אותי לגבי החברה שהיא הייתה נגדה בואו נקרא על החברה קצת!
--------------------------------------------------------------------------------
אין שם משהו מעניין נעבור לנושא הבא שיספר לנו יותר על המלחמה
--------------------------------------------------------------------------------
הטיטניק תוכננה במיוחד כדי לעמוד בתנאים הקשים של צפון האוקיינוס האטלנטי, ועל־כן הורכבה המעטפת החיצונית שלה מ־2,000 יריעות פלדה גמישות וחזקות. שלושה מיליון מסמרות מברזל ריקוע ומפלדה חיברו את כל החלקים. אורכה של הטיטניק היה 269 מטרים (כמעט פי 4 מאורכו של מטוס בואינג 747), רוחבה המרבי - 28 מטר, גובהה מקו המים ועד לסיפון הראשי - 18 מטר ועד קצה הארובות כ־53 מטר. לאונייה היו 29 דוודי קיטור (שסיפקו כ־46,000 כוח סוס) והיא יכלה להגיע למהירות של 23 קשר (43 קילומטר לשעה). על מנת להניע את האונייה, נדרשו 58 פועלים לדחוף פחם ללא הפסק לתוך 159 כבשנים. היא יכלה לשאת 3,327 נוסעים ואנשי צוות.
------------------------------------------------------------------------------
כאן כתב ממה היא בנויה איך היא בנויה ומה היא צריכה לעשות! מסקרן מאוד לכן שמתי כי בכללי זה לא מועיל לנו להגיעה לשלאה
-------------------------------------------------------------------------------
אזהרה- זהו מידע שלא חייב לקרוא! רק אם אתם מעוניינים לקרוא על הבטיחות של טיטניק תקראו:)
הטיטניק צוידה באמצעי הבטיחות החדשים ביותר, לרבות 15 מחיצות אטומות למים שמחוברות על ידי דלתות חשמליות ומשוכללות. כאמצעי בטיחות במקרה של פריצת דופן האונייה, הטיטניק חולקה ל־16 מדורים, אשר המעברים ביניהם נסגרו הרמטית על ידי מגנטים בלחיצת כפתור אחת על גשר הפיקוד. ברם, הקירות המפרידים בין המדורים לא התנשאו לכל גובה האונייה, אלא עד הסיפון השביעי או החמישי; לכן, הטיטניק יכולה הייתה לספוג נזק מרבי של פריצה של כל שניים ממדוריה, כלומר הטיטניק יכולה הייתה להמשיך לצוף אם כל שני מדורים היו נפרצים (לא משנה היכן הם); אם שלושה מדורים נפרצים, הטיטניק יכולה הייתה לצוף רק במקרים מסוימים (11 מתוך 14 צירופים של שלושה מדורים); ואם ארבעה מדורים נפרצים - יכולה הייתה הטיטניק לצוף רק אם הפריצה הייתה בארבעת מדורי החרטום או ארבעת מדורי הירכתיים. פריצה מעבר לכך, כפי שקרתה בפועל, הייתה גורמת בכל מקרה לנטייה חזקה של האונייה ולגלישת מים למדורים נוספים מעל למחיצות ההפרדה.

למקרה חירום, הטיטניק צוידה ב־20 סירות הצלה בלבד, כמות המספיקה לכמחצית מכל הנוסעים ואנשי הצוות. עם זאת, מספר סירות ההצלה היה יותר מהנדרש לפי תקני הבטיחות של התקופה. לטיטניק היו 14 סירות תקניות, היכולות להכיל 65 אנשים כל אחת. בנוסף לאלה נוספו עוד ארבע סירות מתקפלות, שיכולות לשאת 47 אנשים כל אחת, ועוד שתי סירות חירום שיכולות לשאת 40 אנשים. טיטניק תוכננה כך שהייתה יכולה לשאת עד 48 סירות הצלה. אבל לבסוף הוחלט רק על 20 סירות, שזה יותר ממה שתקני הבטיחות חייבו את האונייה באותם הימים. התכנון היה שעשרים הסירות יוכלו להעביר את הנוסעים מאונייה אחת לאחרת, במקרה של טביעה. כך גם הצוות תודרך בנוגע לסירות ההצלה. המתכננים לא צפו מצב שבו יאלצו לפנות את כל הנוסעים בבת אחת בזמן קצר וללא סיוע. אם האונייה קליפורניאן הייתה נענית לקריאות החירום של הטיטניק מספר הסירות היה יכול להספיק להציל את כל הנוסעים. הסיבה העיקרית למיעוט הסירות הייתה הטענה שסירות נוספות היו מכערות את חזות האונייה והיו גורמות לצפיפות על הסיפונים, וכן גם הטענה שאין טעם בעוד סירות על אונייה ש"בלתי ניתנת לטביעה".
--------------------------------------------------------------------------------
ב־10 באפריל 1912 יצאה האונייה, בפיקודו של רב־החובל הוותיק אדוארד סמית', בן ה־62 שנחשב באותם ימים לאיש הים המנוסה והטוב ביותר בעולם ותכנן לפרוש מעבודתו לאחר חזרתו לאנגליה, מנמל סאות'המפטון שבהמפשייר, אנגליה, לנמל ניו יורק, כשעל סיפונה מעט יותר מ־2,200 נוסעים ואנשי צוות וסירות הצלה ל־1,178 איש. בדרך עגנה האונייה בנמלי שרבור בצרפת וקווינסטאון באירלנד. בהפלגה היו 324 נוסעים במחלקה ראשונה, 285 נוסעים במחלקה שנייה ו־708 נוסעים במחלקה שלישית. התפוסה הייתה כ־62% ואת הנוסעים שרתו 891 אנשי צוות.

המחיר לתא במחלקה הראשונה היה כ־60 ליש"ט, סכום השווה לכ־4,000 ליש"ט בתחילת המאה ה־21. הכרטיס הזול ביותר עלה שני ליש"ט לכיוון אחד, משכורת דו־שבועית של פועל בלתי־מקצועי באותה העת.

בין הידוענים בהפלגה היו כמה מגבירי ומפורסמי הדור: המיליונר ג'ון ג'ייקוב אסטור הרביעי ואשתו מדליין אסטור, התעשיין בנג'מין גוגנהיים, הבעלים של מייסיס איזידור שטראוס ואשתו אידה, מולי בראון ועוד רבים אחרים. כן השתתף בהפלגה מנהל חברת וייט סטאר ליין ברוס איסמיי.

כאשר יצאה הטיטניק למסעה, נמסרה לרב־החובל תחזית שניבאה את הופעתם של קרחונים במסלול האונייה, אך הלה לא התייחס אליה ברצינות. גם לאחר שבעת ההפלגה נמסרה לו תחזית נוספת, שהייתה ממוקדת מקודמתה, הוא לא הורה להוריד את מהירות האונייה, בשל נחישותו שלו ונחישות מנהל חברת "וייט סטאר ליין" להפתיע בהגעה לניו יורק לפני הזמן הנקוב בלוח הזמנים. מסיבה זו גם לא נערך תרגול הורדת סירות ההצלה, אף שהוראות הבטיחות חייבו לעורכו. הלילה בו טבעה היה קר בצורה יוצאת דופן, והתנאים האקלימים הקשו על איתור של הקרחונים. ביום ההתנגשות (14 באפריל) הטיטניק קיבלה שש אזהרות לגבי קרחונים, כולל אזהרה אחת מאונייה סמוכה ה"קליפורניאן", כשעה לפני ההתנגשות. אך האלחוטנים (שלא היו שייכים לצוות האונייה אלא לחברת מרקוני, שהפעילה את האלחוט) היו עסוקים בטיפול בהודעות השוטפות של הנוסעים, ולא העבירו את כולן הלאה.
------------------------------------------------------------------------------
אם לא קראתם את הטקסט שמעלי תקראו! אני לא יכולה לתרגם אותו כל כך לכן תקראו לבדכם זה מידע על היציאה של המסע ועל המסע עצמו שהיה מאוד מעניין ועוזר ללומדים על הטיטניק!
-------------------------------------------------------------------------------
ארבעה ימים לאחר צאתה של הטיטניק להפלגת הבכורה שלה לניו־יורק, ב־14 באפריל 1912, שני מלחים שהיו במגדל התצפית שגובהו 29 מטר, תצפתו קדימה (ללא משקפות. המשקפות היו נעולות בתא על הספינה, כאשר הימאי דייוויד בלייר החזיק במפתח. דייוויד בלייר עזב את הטיטניק לפני הפלגת הבכורה, ולקח איתו בטעות את המפתח[2]). בשעה 23:40 (לפי שעון האונייה) הבחין פרדריק פליט בקרחון בדיוק בחזית. הוא דיווח על כך לקצין השישי שהעביר את המידע לקצין הראשון, ויליאם מרדוק, הקצין הבכיר בגשר הפיקוד, ומרדוק פקד על פנייה לשמאל תוך היפוך דחף המנועים, אך המאמצים נכשלו. האנייה התנגשה בקרחון כאשר היא פנתה הצידה, והקרחון יצר בדופן הימנית חתך באורך של כ־60 מטרים ופרץ חמישה מהמדורים הקדמיים, וזאת כאשר האונייה תוכננה לספוג לכל היותר פריצה של ארבעה מדורים בחרטום. בנוסף, ב־2005 נתגלתה על ידי חוקרים העובדה שהאונייה לא נפגעה רק בצידה הימני אלא גם בתחתיתה שהייתה עשויה מפלדה כפולה.

כאשר נודעו ממדי האסון וברור היה כי האונייה תשקע בתוך שעות ספורות, שידרו האלחוטנים אותות מצוקה לאוניות אחרות. אך היה זה באמצע הלילה והאלחוטנים של אניית "קליפורניאן" הסמוכה ישנו. נוסף על כך קברניט קליפורניאן, סטנלי לורד, טען כי אכן ראה אונייה אך היא, לטענתו, לא דמתה כלל לטיטניק ותיאר אותה כ"ספינת נוסעים בינונית". על פי ממצאיו של ההיסטוריון הבריטי טים מלטין, הלילה בו שטה הטיטניק באזור המדובר היה לילה מטעה במיוחד מבחינה אסטרונומית, שכן כפי הנראה היה מדובר באשליה אופטית מוחשית של שבירה אטמוספירית ותנאי ראות לקויים. לפיכך לא נקלטו אותות המצוקה אשר שיגרה הטיטניק באותו הלילה. נוסף על כך נמצא כי שכבות האוויר החם והקר הביאו לכדי תופעת הבהוב אשר הביאה לסברה מוטעית כי אותות המצוקה אשר שידרה הטיטניק היו הבזקי אור אקראיים אשר הטעו את קליפורניאן. מי שקלטו את האותות היו האוניות "קרפטיה", "מאונט טמפל", "פרנקפורט" ו"אולימפיק", אך כולן היו רחוקות מדי; "קרפטיה", הקרובה שבהן, הייתה במרחק של 58 מיילים ימיים מהטיטניק, מה שדרש 4 שעות הפלגה על מנת להגיע.

בינתיים, ניתנה הפקודה להוריד למים את סירות ההצלה, וניתנה ההוראה לנוסעים לרדת אליהן. ברם, לא כל הנוסעים רצו לנטוש את הבטיחות הנראית של ה"טיטניק" לטובת הסירות הקטנות והשבירות למראה, ולכן הסירות הראשונות יצאו כשהן חצי־מלאות (בין 20 ל־30 איש). סיבה נוספת לכך שהסירות לא מולאו עד תום הייתה ההוראה המפורסמת נשים וילדים תחילה, שבגללה חלק מן הקצינים לא הרשו לגברים להיכנס לסירות אפילו אם היה בהן מקום נוסף. רק עם התגברות נטייתה של ה"טיטניק" לפנים החלו האנשים להבין שה"טיטניק" תשקע, והסירות האחרונות יצאו כשהן מלאות או כמעט־מלאות.

רוב הניצולים היו נוסעי המחלקה הראשונה והשנייה, אשר היו קרובות יותר לסיפון, ולכן גם לסירות ההצלה. על פי תקנות ההגירה של ארצות הברית, על הנוסעים מהמחלקה השלישית להיות מופרדים פיזית משאר הנוסעים. על כן היו שבעה מעברים שחיברו את אזורי המחלקה השלישית לשאר האונייה ולאזור בסיפון עם סירות ההצלה. רוב המעברים היו נעולים, על פי התקנונים של רשויות ההגירה. על כן עבור הנוסעים במחלקה שלישית להגיע לסיפון היה כמעט בלתי אפשרי. הדרך הישירה ביותר הייתה דרך טרקלין המחלקה השלישית, דרך הספרייה של מחלקה שנייה, למסדרון של מחלקה ראשונה שנמצאת מול חדרי הרופאים, עד לחדר האוכל של מחלקה ראשונה, ואז במעלה המדרגות עד לסיפון. הארט, אחד הקצינים לקח על עצמו להוביל נשים וילדים מהמחלקה השלישית דרך אותם מעברים פתלתלים אל הסיפון. הוא הצליח לעשות זאת פעמיים, עד שבפעם השלישית נעצר על ידי הקצין הראשון וצווה להצטרף לאחת מסירות ההצלה. בניגוד לתפיסה הרווחת, לא היה ניסיון מכוון למנוע מהנוסעים של המחלקה השלישית להינצל. זה היה פשוט כתוצאה מחוסר ארגון, הגאוגרפיה של האונייה, והתקנות של רשויות ההגירה. כל הנוסעות של המחלקה השלישית שהצליחו לצאת לסיפון, הועלו מייד על סירות ההצלה[3].

וילי שטוור, "טביעת הטיטניק"
המים אשר נכנסו אל בטן האנייה דרך החור שקרע הקרחון, משכו את חרטום הטיטניק כלפי מטה ונשפכו מעל למחיצות שהפרידו את המדורים ממדור אחד למשנהו, וגרמו לאונייה לשקוע תוך כדי נטייה לכיוון החרטום, אשר הלכה והתגברה עם הזמן. בשעה 2:00 בלילה המים הגיעו לסיפון העליון, ועשר דקות מאוחר יותר הירכתיים התרוממו מעל פני המים. הם המשיכו להתרומם עוד ועוד, עד אשר שלדת הטיטניק לא עמדה במשקל ונשברה לשני חלקים. ירכתי הטיטניק צנחו בעקבות זאת חזרה אל פני המים, החלק הקדמי של הטיטניק ניתק מהחלק האחורי שלה וצלל למעמקים בעוד שהירכתיים הצליחו לצוף למשך מספר דקות עד אשר המים חדרו דרך השבר הענק וגרמו לירכתיים לשקוע בנטייה לצד ימין. שעתיים וארבעים דקות לאחר שנפגעה, בשעה 02:20 של ה־15 באפריל שקעה הטיטניק מתחת לפני המים.

בינתיים, שטו סירות ההצלה אל עבר ה"קרפטיה". נוסעיהן לא רצו לחזור לאזור האסון כדי לאסוף עוד אנשים, מחשש שהללו יתנפלו עליהם וינסו לעלות בכוח על סירות ההצלה, ובכך יטביעו את כולם. עם זאת, סירה 4 חזרה ואספה 8 אנשים, שמתוכם נפטרו 6; סירה 14 חזרה ואספה 4 אנשים, שמתוכם נפטר אחד. בסך הכל, אפוא, נמשו מהמים 12 איש בלבד ורק 5 שרדו. הרוב קפאו למוות במים הקרים של האוקיינוס האטלנטי. ה"קרפטיה" אספה את הניצולים בבוקר ה־15 באפריל, שעות מספר לאחר טביעת ה"טיטניק", ולאחר תפילה קצרה לזכר הנספים פנתה לניו יורק, שאליה הגיעה ב־18 באפריל. בשל המחסור בסירות־הצלה ומשום שלא נערך תרגול הורדת הסירות, טבעו וקפאו למוות במי האוקיינוס האטלנטי 1517 נוסעים ואנשי צוות. 712 בלבד ניצלו. כמה מהניצולים חיו עד סוף המאה העשרים והניצולה האחרונה, מילווינה דין, נפטרה ב־1 ביוני 2009‏ בגיל 97[4].
----------------------------------------------------------------------------הטקסט שמעלי פותר לנו מלא המשאלה אני לא מחייבת אתכם לקרוא הוא ענק אבל מעניין!
-------------------------------------------------------------------------------
בנוסף לכך, לאחר טביעת ה"טיטניק" השתנו הכללים לבניית אוניות: הקירות בין המדורים נהיו גבוהים יותר, ואוניות החלו להיבנות עם דפנות כפולות ואף עם שדרית כפולה, לשם החוזק.
--------------------------------------------------------------------------
וזהו אני חושבת נתקדם לאתר אחר שאולי יספר לנו צד אחר מהסיפור
--------------------------------------------------------------------------------
נשמע צלצול פתאומי. דונג-דונג. דונג-דונג. דונג. ענבל המתכת של פעמון האניה הגדול צילצל את השעה 11.30 בלילה. פליט נזכר באזהרות הרבות מפני הקרח, ועל כן אימץ עיניו והחדיר את מבטו אל תוך החשיכה. אבל היו שם רק כוכבים וים. בחדר האלחוט, מקום שם החליף פיליפס, אלחוטאי ראשון, את ברייד, הגיע שוב לאזניות טרטור שידוריה של "קליפורניה":
קליפורניה: "מה דעתך, קשישי, אנו תקועים כאן, מוקפים קרח".
טיטאניק : "בלום פיך, בלום פיך. רד מן הגל. אני משדר לכף רייס, ואתה מפריע לשידורי".
השעה היתה 11.40 בלילה.
------------------------------------------------------------------------------
אז הייתה להם אזהרה והם אינם הקשיבו לה? לא הלכו לצק השני? לנתיב אחר? וכל זה קרה שניה לפני יום חדש? :0
-------------------------------------------------------------------------------
ואחרי כן, באורח פתאומי, בא הדבר, מתוך החשיכה. דמות מפלצתית לבנה, בדיוק בנתיב שיוטה של "טיטאניק". למשך רגע קט לא האמין פליט למראה עיניו. אבל עד מהרה נשתכנע, שאכן זוהי המציאות הקטלנית. בחפזון החל הולם בפעמוני האזעקה - משהו קטלני נשקף ממול. הוא חטף את שפופרת הטלפון והתקשר עם הגשר:
"קרחון! בדיוק ממול!"
הקצין הראשון לא השתהה אפילו כדי אישור קבלת ההודעה.
"כל ההגה שמאלה!"

היצ'נס אימץ את כל כוחו נגד ההגה. החרטום החל לסוב לאיטו. המפלצת נמצאה עכשיו ממש לידם.
מורדוך זינק אל טלפון חדר-המכונות. פעמוני האזעקה הלמו בקול גדול. למטה, בחדר-המכונות שבמעמקי בטנה של האניה, נשמעה לראשונה הלמות האזעקה. סכנה! המחוגים על פני החוגות של לוח-המכשירים נעו סביב סביב למצב "עצור". ואחרי כן - "מלוא המהירות אחורנית!" המכונאים הסבו במהירות את גלגל-השסתומים הגדול...
---------------------------------------------------------------------------
וואו לבסוף היה שם באמת קרחון!! את כל האגה נסע שמאלנית ולאחר מיכן עשה כמה שהוא יכול לחזור לאחורה! אומיגדדד
-----------------------------------------------------------------------------
הורגש זעזוע קל, חיכוך קצר, נטיה קטנה לצד ימין. גושי קרח החלו נופלים על הסיפון העליון. "טיטאניק" נעצרה לאיטה.
רב-החובל סמית יצא בחופזה מתאו.
"מה הדבר, שהאניה התנגשה בו?"
"קרחון, אדוני", השיב מורדוך. "ציוויתי להפנות את כל ההגה שמאלה והפכתי את כיוון המנועים, אבל היא היתה כבר קרובה מדי. סגרתי את הדלתות האטומות למים".
הקצין הרביעי בוקסהול, וקצינים אחרים והנגר, נזעקו אל גשר הפיקוד. הקברניט שלח את בוקסהול והנגר למטה כדי לעמוד על שיעור הנזק.

אורות אחדים נדלקו בתאים של המחלקה הראשונה והשניה: נוסעים רדומים הציצו החוצה דרך האשנבים. "מדוע נעצרנו?" שאל אחד כלאחר-יד את מישהו מאנשי הצוות.
"אינני יודע, אדוני, אבל איני חושב שהעניין רציני", השיב הלה.
באולם-העישון ישבה עדיין קבוצת קלפנים מסביב לשולחן הפוקר; קהל המסתכלים הרגיל ישב מסביב. הם הרגישו את הזעזוע הקל של ההתנגשות וראו הר קרח המחליק לאיטו ליד האשנבים של חדר-העישון. אבל הלילה היה שקט וצח, ו"טיטאניק" נחשבה לבטוחה מטביעה. לכן לא טרחו כלל לעלות אל הסיפון.
--------------------------------------------------------------------------------
כאן מספרים מה הוא אמר הוא סיפר לו על הקרחון שבגללו טבעה והוא אומר שלדעתו המצב אינו רציני
-------------------------------------------------------------------------------
הדו"חות הגיעו במהירות אל הגשר. איסמיי, בחלוק-בית, רץ אל הסיפון בחשכת הלילה הקר והדומם, וטיפס במעלה הסולם של גשר הפיקוד.
"מה קרה?"
"נתקלנו בקרח", השיב רב-החובל סמית.
"האם אתה סבור, שהאניה ניזוקה- בצורה חמורה?"
"אני חושש, שאמנם כן".
--------------------------------------------------------------------------------
הדוח כלומר המכתב המסכם בודק חוקר הכל הגיעה ממש מהר אל הגשר לאחר מיכן האדון שואל אם הוא חושב שהנזק הנגרם לאוניה הוא חמור והוא משיב לו שהוא לדעתו כן!
--------------------------------------------------------------------------------
"הצילני-נא ממצולות-ימים,
כוון עיני אל הנשגבים בערכים -
צדק, כפרה ושלום לנצח-נצחים..."
-------------------------------------------------------------------------------
משהו שאחד או אחת מאלה מאוניה אמרו בטביעתם!
-------------------------------------------------------------------------------
חפרתי נכון? תודה שהקשבתם ביי חדי קרן 
-------------------------------------------------------------------------------


וזהו מקווה שהיה מעניין סורי אם חפרתי על החקירה וזהווו:)

מוקדש ל טאםXסונג, love956
5
1
66


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
17/04/2022   14:19 טאםXסונג  1
יפה :)
תודה על ההקדשה