קהילה - היצירות של תמוז1238
תמוז1238
41
47

המלך והגנב 21/08/2022

מעשה במלך אחד, שציווה לתלות אדם שנתפס גונב. אמר הגנב שהוא מוכן לקבל את העונש המגיע לו,
אבל הוא מבקש להציג בפני המלך חכמה נפלאה,שרק הוא יודע אותה . "מה היא אותה חוכמה ?" ענה הגנב, שהוא יודע איך לזרוע גרעין של תפוח או של פרי אחר
ולאחר חצי שעה ינבט הגרעין ויצמח ממנו עץ גדול מלא בפירות .התפלא המלך מאוד והזמין את המשנה(עוזר של המלך ) למלך ואת שר האוצר אל גינת הארמון ,כדי שיראו את המעשה מופלא .
הביאו לגנב גרעין של פרי הוא השקה את הגרעין במים ,וכעבור חצי שעה אמר:"עכשיו צריך לזרוע את הגרעין באדמה ,כדי שיצמח ממנו בעוד חצי שעה אילן גדול, אך האדם שיזרע את הגרעין צריך להיות איש נקי כפים ,שלא גנב אף פעם בחייו.אבל אם יתברר , שגנב אפילו פעם אחד ,העץ לא יצמח . "אני למשל",הוסיף הגנב ואמר:
לא יכול לזרוע את הגרעין ,כי הייתי גנב כל חיי".פנה הגנב אל המשנה למך וביקשממנו לזרוע את הגרעין.המשנה התנגד ואמר:"לא אשקר ואספר לכם שבילדותי גנבתי כסף מאבי ,ולכן אינני מתאים למשימה".פנה הגנב אל שר האוצר והציע לו לזרוע את הגרעין.ענה השר: "אני שר האוצר של המלך.אני אחראי לכספים רבים . ופעם אחת לא התאפקתי והכנסתי לכיסי סכום גדול ולכן אינני מתאים למשימה". פנה הגנב אל המלך ואמר לו : "אדוני המלך אתה תזרע את הגרעין ". ענה המלך : " בילדותי ראיתי אצל אמי המלכה שרשרת זהב משובצת יהלומים וגנבתי אותה ממנה. לכן גם אני אינני מתאים למשימה .נביא אדם אחר". כששמע הגנב את דברי השלושה ,נפל לרגלי המלך ואמר : " אדוני המלך,שר האוצר שלך
סיפר שגנב מכספך המשנה למלך הודה שגנב מאביו בילדותו ואפילו אתה ,אדוני המלך הודית שגנבת מאמך המלכה . אם כך, מדוע אתה מבקש לתלות אותי על שגנבתי ?הרי אני עשיתי זאת, מכיוון שאני אדם עני והייתי רעב ללחם".התבייש המלך והבין כי בחכמה פעל הגנב .
המלך ביטל את העונש ושלח את האיש לחופשי

תודה לקיםXנדיר על העזרה והחשיבה

מוקדש לינדי278, סופה308, מוגלי9988, קיםXנדיר
2
2
35


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
22/08/2022   08:58 פגישתחברות  2
מדהיםם
מכירה את הסיפור:)
21/08/2022   16:49 לינדי278  1
מגניב :) ותודה על ההקדשה!