קהילה - היצירות של בראני899
בראני899
36
51

היומן של בראני יסמין - חלק 2 25/10/2022

היומן-של-בראני-יסמין-חלק-2

קודם כל, שלום לכל הקוראים
כאן בראני יסמין, מצוות בית היתומים מיקסקול
(דרך אגב; מוזמנים לכתוב לי הוראות לשימור ושיפור)

אוקיי אוקיי, בעיקרון אני מתחילה מיזם חדש שנקרא "היומן של בראני יסמין".
הוא יחולק לפרקים (20 פרקים סה"כ)

היומן של בראני יסמין הוא היומן (לכאורה) הסודי של בראני. התחלתי את המיזם מכיוון שסבתא שלי (מיקמיקנית יסמין בכבודה ובעצמה!) כתבה יומן מהחוויות שלה במיקפולקו.

אם לא קראתם את הפרק הקודם, מוזמנים לגשת אליו עכשיו!!

הנושא שלנו לפרק זה: בריונות ונפגעים (משני הצדדים)

ראשית נתחיל בשאלות (הפינה האהובה עליי)

האם יצא לך להיפגע במיקמק סיטי\מיקפולקו? האמת שלא היה דבר כזה, ברוך ה'. מקווה שזה גם לא יהיה, לא מצד הנפגעים ולא מצד הפוגעים.

האם יצא לך לפגוע במישהו במיקמק סיטי\מיקפולקו? בעיקרון, אני יכולה להגיד לא וכן. אני לא זוכרת מעשה פיזי שלי עושה מעשה פוגע. אבל גם יכול להיות שהיו מעשים פוגעים שלא בכוונה, כלומר, אולי לא שמתי לב אליהם, או שלא חשבתי שתפגעו מהם. כמובן שאחרי שאני קולטת שפגעתי במישהו - אני מתנצלת בפניו.

יצא לך לראות בריונות מול העיניים? כן, לצערי, זה ממש עצוב לראות את זה, במיוחד שהמיקמק הנפגע מבקש 'די!', או שהוא מתחיל לבכות, והפוגע ממשיך. יצא לי לראות את זה במיקפה, על מישהי שחבשה כובע, ומישהו בא לשולחן והתחיל לפגוע בה. עד דוגמה במיקפה זה שהייתה ילדה שהתיישבה, וילד אחר התיישב בכיסא ממול ואמר לה 'ילדה, אני הייתי פה לפניך, פשוט היה לי באג\תקלה במחשב, לכי עכשיו! שומעת?', כתבתי את המילים שאותו הילד כתב לה, ואני כמובן באתי והתערבתי, הרי הייתי במיקפה חצי שעה ולא ראיתי אותו בכלל.

טוב, כאן נגמרו השאלות תכל'ס, אנחנו נעבור לחלק אחר, שהוא גם חלק חשוב פה: דיון.

הדיון היום יהיה על בריונות, פוגענות, גזענות..

חייבת לשאול אתכם -
*האם אי פעם פגעתם במישהו אחר?
(אם כן - ממליצה לכם רגע לפתוח דף וורד או משהו שתוכלו לכתוב בו, ותתארו את המקרה. זה מאוד יעזור לכם להבין את הסיטואציה שקרתה)
*האם אי פעם נפגעתם כי פגעו בכם?
(אם כן - ממליצה לשבת רגע ללא מעש (כלומר, תשבו בלי לעשות כלום), תשבו בשקט ממש כמו מדיטציה, אבל תחשבו על הסיטואציה שפגעו בכם, אולי עשיתם משהו לפני שרצו להחזיר לכם?. חשוב לציין! גם אם עשו את זה כדי להחזיר לכם, זה לא מצדיק אתכם, כי גם אתם פגעתם!)
*איך אתם חושבים לעצור את זה??
(שמחה לשמוע הצעות)

האמת שחשבתי על רעיון משלי..
רציתי שתציעו לי כל מיני פעילויות (אפשר שגם אתם תמציאו משחק במיוחד בשביל הנושא הזה). זה יכול להיות משחק דיגיטלי שתתכנתו, משחק קופסה דיגיטלי עם הוראות, תפזורות עם מילים שקשורות, כתב סתרים עם מוסר השכל חשוב, משחק פיזי שאפשר לשחק במיקמק.

אני ממליצה שהמשחק יהיה קשור לנושא שאנחנו מדברים עליו, אחרת - המשחק שתמציאו לא יהיה רלוונטי.

אני מציעה דוגמת משחק (יכולים לקחת ממנו השראה למשחקים נוספים):

שם המשחק: די לבריונות! די לפוגענות! די לגזענות!.
סוג משחק: משחק פיזי, דיוני.
מטרת המשחק: לדבר על שלושת הנושאים (בריונות, פוגענות, גזענות) ועל כמה שזה יעליב אתכם אם היו עושים את זה, ומה יוצא מלפגוע באחרים?.
הוראות:
יושבים במעגל ומתחילים בדיון הפיזי. כל אחד אומר בתורו מה הוא היה מרגיש אם היו פוגעים בו, ומה יוצא מלהעליב אחרים. הנושאים לדיונים עצמם אומנם קשים למחשבה (במיוחד על לחשוב 'מה יוצא לאחרים מלהעליב'), אך זאת מטרת הדיון, שאנחנו נבין יחד כקבוצה איך נפתור את הבעיה.

זה המשחק שאני מציעה, מוזמנים להוסיף לי עוד למאגר :)
כל משחק שתכתבו והוא יתקבל בכמה בחינות (קשר לנושא המדובר, הוראות ברורות ומובנות, משחק שניתן לשחק במיקמק ולפתח את הדמויות שלנו כאחד), הוא יופיע בחלק הבא של 'היומן של בראני יסמין'.
אז שווה לכם להציע רעיון :) בהצלחה ;)
3
42


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה