קהילה - היצירות של מוגלי9988
מוגלי9988
390
736

27 לרצח רבין - הדברים מנקודת מבט אחרת :( 06/11/2022

27 שנים עברו מאז הרצח מטלטל החושים הזה. 27 שנים עברו מאז שכל המדינה הוכתה בתדהמה, והעם שקע באבל גדול.
רצח רבין הוא משהו שנכנס עמוק לתודעתנו, כעם הישראלי, וכל שנה אנו ממשיכים לציין אותו ולזכור, לזכור כדי שלא יקרה עוד.
אני מניח שכולכם יודעים בכלליות מה קרה, ושלמדתם על זה בבית ספר. היום, ברצוני לדבר על משהו קצת אחר.
בכל שנה אנו מסתכלים על הצד השלילי- עניין הרצח של יצחק רבין זכרונו לברכה, על כמה זה נורא וכמה זה דרמטי. לדעתי, יש בבן אדם המופלא הזה הרבה מעבר למה שאנחנו חושבים ומודעים, הוא היה דמות שאי אפשר אפילו לתאר במילות תואר- מרשים? חכם? כריזמטי?
היום, אני יושב פה בכיתה בבית הספר, חיפשתי ואספתי כמה ציטוטים שרבין עצמו אמר במהלך חייו. היום, רציתי לדבר איתכם על דיבריו שנגעו בליבי ובתודעתי, ועל מה שאני מסיק ומפרש מהם.

"לאחת הבעיות הכואבות שלנו יש שם, שם פרטי ושם משפחה. זהו צירוף שתי המלים 'יהיה בסדר'. צירוף המלים האלה, שרבים מאיתנו שומעים בחיי היום יום של מדינת ישראל, הוא בלתי נסבל. מאחורי שתי המלים האלה חבוי בדרך כלל כל מה שלא 'בסדר': יהירות ותחושת ביטחון עצמי מופרז, כוח ושררה, שאין להם מקום."
זה לא אני שתמיד אומר שהכל יהיה בסדר? שהכל יבוא על מקומו בשלום?
קראתי את דיברי רבין והבנתי. שאנו אומרים שהכל יהיה בסדר- שאנו מאמינים בזה בכל מאודנו- לא די בכך כדי שאכן יהיה זה המצב. נצטרך גם לפעול ולגרום לכך ש " יהיה בסדר". אנו מעצבים וקובעים את עתידנו, בכל רגע נתון, במעשינו, בהחלטותינו, ובכל מעשי ידינו. העתיד והגורל שלנו נמצאים בכף ידנו, ואם אנחנו רוצים שיהיה טוב, אנחנו נגרום לזה לקרות. בלי עשייה אין אמונה, ובלי אמונה בעצמנו אין שום דבר.

"האדם אינו פלדה. הוא לב ונשמה, הוא בוכה וצוחק. הוא אוהב וכואב. הוא מסתער ונפצע וזועק. האדם הוא אדם."
לפעמים, שאנו מסתכלים על המנהלת שלנו בעת כעס, על מורה שאנו לא כל כך אוהבים, על שוטר שנתן לנו קנס, על הורינו כשהם טיפה מרימים את הקול או קשוחים- לפעמים אנו נוטים לחשוב שאין בהם טיפה של רגש, הרי זה לא יכול להיות, ככה הם פגעו ברגשותינו ולא אכפת להם כלל-
אז לא ככה הדבר. כמו שיצחק רבין אומר- אין בנאדם עם לב מאבן. גם ל"רשעים" הגדולים ביותר בהסטוריה- היטלר, אנטיוכוס, פרעה, לאידע מה. לכולם יש לב. ואני יודע שלא כולם יסכימו איתי בזה. לכולם יש רגשות, לכולם כואב במקום מסויים. כולם חווים את מה שכל הבריות חוות- אהבה, שנאה, עצב, שמחה, התרגשות ועוד ועוד. כי כולנו בני אדם, וכמה שזה לא נראה ככה, לדעתי- אין בן אדם שהוא בנאדם רע. יש בנאדם שהמעשים שלו לא טובים. לכל בנאדם יש לב ורגשות מעצם היותו אדם. ואם הוא מחליט לנצל אותו לדברים שליליים, זה ממש.. אפשר להגיד שזה לא בסדר. אך התפיסה של רוע לב והשיפוט של מה בסדר ומה לא בסדר נמצאת אצל כל אחד מאיתנו כלפי כל אחד מאיתנו, לכל אחד דעה אחרת, ועל כולנו הזכות והתקווה לכבד אחד את דעותיו ומחשבותיו ואמונותיו של השני. וזה מה שהרבה אנשים לא מבינים, וזה מה שגם הוביל לאירוע הרצח שעליו אנחנו מדברים היום.
די לדם ולדמעות. די. אין בנו שנאה כלפיכם, אין אנו תאבי נקמה. אנו כמוכם: אנשים שרוצים לבנות בית, לטעת עץ, לאהוב ולחיות לצדכם בכבוד, באהדה, כבני אדם, כבני חורין
אני רוצה להתייחס למשפט הזה כאל משפט שניתן להגיד לכל אחד בחיינו שרוצה ברעתנו או פועל נגדנו. אנחנו בני אדם כמוכם, יש לנו את אותם זכויות כמו לכם, יש לנו את אותה שמחת חיים שלכם יש, יש לנו את אותם רגשות ואותם ערכים שיש לכם וגם בפרט לכל בני האדם בעולם כולו, גם אם לא זו המציאות. לכולנו מגיעים אותם ערכים בסיסים של שיוויון, חירות, חיים ובטחון, לכולנו מגיע את הטוב ביותר ובכללי אין שום סיבה שנריב ונהיה ביריבות אחד מול השני, כשיש את האופציה לאהוב אחד את השני ולחיות בשלום ובתקווה (ועשייה :) לטוב, לעזור אחד לשני וליצור ערבות הדדית כלפי כולם והעיקר שנאהב ונהיה אהובים על ידי מי שיקר לנו וקרוב לליבינו, ומי שאינו רוצה בטובתנו, לא צריך, הוא פשוט לא שווה את יחסינו אליו.
"אני מנסה ללמוד את שיעורי העבר אבל לא לנאום על העבר."
מכירים את השיר "מה שהיה תשכח מזה מה שיהיה לא משנה- מה שאבקש, בעולם כזה- תן לי את היום הזה"
שני המשפטים הללו בעצם אומרים- מה שהיה- מה שקרה כבר, קרה. ואין דרך לשנות את העבר. נכון להיום שנת 2022 עוד לא הומצאה מכונת הזמן שתשנה את דפי ההסטוריה, ולכן פשוט מיותר לגמרי להשאר להתפס ולהיות תקועים על מכאובי העבר. כי זה כבר קרה, ומה שכן אפשר, זה רק ללמוד מהטעויות שעשינו. ללמוד, להפיק מהן לקח, ולא לחזור עליהן. לשנות ולעצב את העתיד, לצייר את קווי חיינו, ולא לשקוע בדכאון ממשקעי העבר ומהמצב העגום הנתון. תמיד תסתכלו על הדברים מנקודת המבט של האם טוב לי? האם אני שמח ומרוצה בהווה מחיי? ואם לא, כיצד אפעל לשנות זאת? כיצד אגרום לעצמי להיות מאושר. ומה זה בעצם האושר? האושר הוא לחיות עם חייך בהבנה וקבלה מלאה, ולתת חיוך על הפנים ולהזכיר לעצמך שחיים רק פעם אחת- וכדי שנמלא את כוסית חיינו בכמה שיותר רגעים שמחים ומאושרים, ולא בשום דבר שלילי אחר! ואם מדי פעם מתגנב אלינו איזה משהו שלילי ללב- אל תדחו אותו, תנסו להתמודד איתו- להזמין אותו לקרב פנים מול פנים- ולראות, ששום דבר לא עד כדי כל כך נוראי, אין דבר שעומד בפני הרצון, ואם נרצה להיות אופטימים ונחייך לחיים- תאמינו לי שהם יחייכו לנו בחזרה

כאן אסיים, גם כי הפוסט נורא ארוך וגם כי אני לא רוצה לעייף אתכם בקריאה, אשמח לשמוע את תגובותכם, מאוד אשמח לשמוע אם קראתם הכל, שלכם באהבה גדולה, מוגלי, ונזכור ולא נשכח את יצחק רבין ואת המשמעות הענקית של היום המיוחד הזה. אוהב. להתראות❤

מוקדש לצוותמיקמקהיקריםול, כל המיקמקים
20
12
215


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
05/12/2022   16:49 hd999 12
אתה הייתה צריך להיות כתב אורח
09/11/2022   16:29 חמוצלי97 11
השקעת באמת אני לא מבין למה האיש הנורא הזה ״יגאל עמיר״
פועל ככה בדרכי אלימות מקווה שכולם בסדר…
07/11/2022   18:53 הדסס3 10
וואוו תקשיב השקעת!!
ממש מרגש❤
07/11/2022   14:30 מיה90909  9
אימלה אני בוכה כאן!
זה מזה מרגש!
יהי זכרו ברוך!
בוא נעשה לעצמו עתיד טוב יותר
זה כל כך עצובבב
06/11/2022   21:31 קצופ7  8
איזה השקעה!!
עצוב מאוד שככה רוצחים ראש ממשלה
06/11/2022   19:32 תות1846  7
תמונת יום דחוף!
כולם צריכים לראות מה כתבת!
זה נורא עצוב וכואב ובאמת לא נוכל לשנות
אבל נוכל לעשות לעצמנו עתיד טוב יותר:)
נזכור ולא נשכח את יצחק רבין!
יהי זכרו ברוך!!!!!!!
06/11/2022   18:50 פנפן11שירה  6
נכון כל כך! יהי זכרו ברוך:(
06/11/2022   18:45 תפארת12344  5
מרגש מאוד, האמת אין לי מילים. כל מילה שכתבת נכונה. אם רק נשנה את המעשים שלנו ואת נקודת המבט שלנו, גם השאר ישתנה, לטוב ולרע.
06/11/2022   18:23 חתול2007  4
יהי זכרו ברוך :(
06/11/2022   18:11 חופשששש1  3
יצירה מרגשת, כל הכבוד שאתה מדבר על רצח יצחק רבין.
זה באמת מזעזע שיגאל עמיר רצח אותו בגלל דבר כזה.
06/11/2022   17:59 אוריאלבן9  2
גם אני העלאתי על זה יצירה
06/11/2022   17:57 אברמסון1  1
וואוו :(