קהילה - היצירות של mili11
mili11
337
540

שיעור 90 – סדנה להגדלת האושר 20/11/2022

"שלום לכל המיקמקים שהצטרפו אלינו לשיעור של בית-היתומים מיקסקול. שיעור זה יתקיים במערך של סדנה. בשיעור נלמד על דרכים להגדיל את האושר שלנו" (מבוסס על סדנה אמיתית מפסטיבל דרך הנדיב).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

ביום שבת 12/11/2022 התקיימה סדנה להגדלת האושר במסגרת "פסטיבל דרך הנדיב" בהנחייתו של אביב עגני, אשר העביר את הסדנה. באישורו המלא, סדנה זו עברה התאמה לפורמט של מיקמק, מכיוון שאושר חשוב לנו גם כשחקנים (אנשים) וגם כדמויות (מיקמקים).

בסדנה המקורית התקיים דיון פתוח על "מגבירי אושר" – דברים קטנים שהנוכחות שלהם בחיים שלנו מגבירים את האושר שלנו ועושים לנו טוב בנשמה. בשיעור הזה נעבור על כמה וכמה מגבירי אושר.

לפני שנתחיל לעבור על מגבירי אושר, נתחיל בהסבר קצר על תרגילי הכתיבה של שיעור זה. קחו לכם דף וכלי כתיבה, או פתחו מסמך במחשב שבו תוכלו לכתוב את מה שעולה לכם. בשיעור זה יש המון תרגילי כתיבה שונים שיעזרו להעצים את האושר בחיים שלכם. שמרו לכם את המידע שאתם כותבים לכם במהלך הסדנה. תוכלו להשתמש במידע הזה בעתיד בשביל להאיר את החיים שלכם ברגעים שמאתגרים לכם.

שני תרגילי כתיבה:
1. חשבו על משהו שמביא לכם אושר בחיים שלכם וכתבו אותו.
2. קחו רגע להיזכר בשניים-שלושה רגעים של אושר משמעותי בחיים שלכם וכתבו אותם.

לפני שנמשיך אל עוד תרגילי כתיבה, הגיע הזמן שנלמד על מגבירי האושר. לא נלמד בשיעור זה על כל מגבירי האושר הקיימים, אלא רק על אלה שהוזכרו בסדנה המקורית להגדלת האושר. במידה ועולים לכם מגבירי אושר נוספים, אתם מוזמנים לשתף אותם בתגובות אל טופס השאלות והתשובות שיש אליו קישור בסוף שיעור זה. כך נוכל להוסיף את המידע לגרסה עתידית של שיעור זה.

לכל סעיף על מגביר אושר יהיה תרגיל כתיבה שנועד לעזור לכם להתנסות באותו מגביר האושר ו/או ללמוד עליו מעט יותר. תרגילי הכתיבה יעזרו לכם בהגדלת האושר שלכם.

מגבירי אושר:

1. הוקרת תודה – איזה תחושה טובה זו להודות על מה שיש לנו. זה גורם לנו להעריך יותר את מה שיש בחיים שלנו. אל תקבלו כמובן מאליו את הדברים שיש לכם.

תרגיל כתיבה:
כתבו רשימה של תודות. כתבו תודה על כל הדברים שאתם מודים על כך שהם נמצאים בחיים שלכם. הודו למשל על מי שאתם אוהבים ונמצא בחיים שלכם. זכרו להודות גם לעצמכם - על דברים שהצלחתם לעשות על אף שהיו לכם מאתגרים, על דברים שרציתם לעשות והספקתם ועוד.

2. פרגון – לראות את הטוב שיש במישהו ולומר לו במילים ו/או במעשים שאנחנו שמחים בשבילו על הטוב שיש לו. כאשר אנחנו מפרגנים לאחרים, אנחנו מחזקים את ההרגשה הטובה שלהם וכך גם את שלנו.

תרגיל כתיבה:
כתבו על מקרה שבו פרגנו לכם. איך זה גרם לכם להרגיש? תארו את התחושה שקיבלתם מאותו הפרגון. כתבו על מקרה דומה שבו פרגנתם לאחרים. איך זה גרם לכם להרגיש? איך הרגיש מי שפרגנתם לו?

3. עזרה ונתינה – אחד הדברים שמגדילים אושר זה היכולת לתת מעצמינו ולעזור לאחרים. תנו מעצמיכם לאחרים. תופתעו לגלות כמה טוב זה יעשה לכם.

תרגיל כתיבה:
תעצרו רגע ותסתכלו סביבכם איך אתם יכולים לעזור למי שנמצא סביבכם. פעולה הכי קטנה, כמו להציע להורים שלכם כוס מים, יכולה לעשות לכם ולאחרים ממש טוב בלב. תכתבו מה אתם יכולים לעשות בשביל הסביבה שלכם. תבחרו 2-3 מהדברים שכתבתם (לפחות) ותעשו אותם.

4. חברות – פגישות עם אלה שטוב לנו בחברתם עושות לנו כיף. אם תסתכלו על אלה שאתם מסתובבים איתם, תראו שאימצתם לעצמכם משהו מהם. יש לכם חברים מסודרים – אולי גם אתם התחלתם להיות מסודרים? יש לכם חברים שאוהבים ללמוד – אולי גם אתם אוהבים ללמוד? כשמבלים ביחד, מוצאים המון תחומי עניין דומים. חשוב להשקיע בקשרים עם חברים, להקשיב להם ולהיות שם בשבילם ברגעים שבהם הם צריכים את התמיכה שלנו, ממש כמו שאנחנו מצפים שהם יהיו שם בשבילנו.

תרגיל כתיבה:
כתבו עם מי הייתם רוצים להיפגש יותר. אולי יש חברים מהעבר שלא יצא לכם לדבר איתם המון זמן? שלחו להם הודעה במיקטוק (או באפליקציית התכתבויות אחרת אם הם חברים מחוץ לפורמט של מיקמק) והזמינו אותם לחדש את הקשר. לא שיחקתם הרבה זמן עם אח או אחות שלכם? תכתבו לעצמכם איך הייתם רוצים לבלות איתם. אחרי שתסיימו את סדנה זו, פנו אליהם ותבלו ביחד.

5. חיבוק – לפעמים מרגישים בודדים ורוצים להרגיש שיש מי שרואה אותנו. לפעמים פשוט בא לנו להרגיש אהובים. תציעו לחברים ולקרובי משפחה חיבוק. אומרים שחיבוק מעל 20 שניות הוא חיבוק מרפא שמבריא חלקים בנשמה שלנו – גם למחבקים וגם למחובקים. מי שלא אוהבים חיבוקים, אפשר גם לחייך אליהם. גם חיוך הוא דבר מרפא שיכול להבריא חלקים בנשמה שלנו.

תרגיל כתיבה:
כתבו רשימה של כל מי שאתם תשמחו לחבק וישמחו לחבק אתכם. תופתעו לגלות שהרשימה שלכם ארוכה יותר ממה שאתם חושבים שהיא תהיה. לאחר שסיימתם לכתוב את הרשימה, תציעו חיבוק למישהו שנמצא בסביבתכם ו/או תחבקו את עצמכם.

6. מקומות נפלאים – לצאת מהבית, בין אם זה למסעדה, לטיול בטבע, חדר בריחה או רק לצאת לרחוב ולקחת נשימה עמוקה. יש ספר שנקרא "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים". להתנתק קצת מהמחשב ולראות את העולם מסביבנו מזכיר לנו שאנחנו חלק ממנו.

תרגיל כתיבה:
כתבו מה המקומות שנעים לכם להיות בהם. איפה אתם נהנים להיות? לאן הייתם רוצים ללכת? איפה לא הייתם כבר הרבה מאוד זמן ובא לכם להיות?

7. נוחות – שמירה על הסביבה שלכם מסודרת תעשה לכם נעים בעיניים. אומרים שלסדר את המיטה אחרי שקמים בבוקר נותן מוטיבציה לשאר היום, כי אם הספקנו כבר על הבוקר לעשות משהו יעיל, זה בטוח יהיה יום מוצלח. תמיד אפשר להוסיף משהו משלכם לסביבה שיעשה לכם כיף להסתכל עליו – מדבקה או פוסטר או משהו אחר שיגרום לכם לחייך בכל פעם שאתם רואים אותו.

תרגיל כתיבה:
תסתכלו סביבכם. תכתבו את כל הדברים בסביבה שלכם שגורמים לכם להרגיש טוב. יכול להיות שמדובר במשהו מצחיק, או משהו שעושה לכם חמימות בלב, או אולי תמונה של מישהו שאתם אוהבים שגורמת לכם להרגיש געגועים אליו. מומלץ לעשות את התרגיל הזה בחדר השינה שלכם ו/או בסלון ביתכם.

8. כתיבה – כלי נוסף לאושר הוא כתיבה. תנו למחשבות שלכם לזרום וכתבו אותם. זה תרגיל מאוד טוב לעשות לפני השינה, בשביל לרוקן את הראש ממחשבות. אם תרצו, אתם יכולים גם לחזור ולראות את מה שכתבתם. למי שלא אוהבים לכתוב, אפשר גם להקליט את המחשבות לעצמכם ו/או להגיד בקול. לא צריך להיות היגיון במה שאתם אומרים ו/או כותבים. ניתן להוציא את המחשבות והרגשות שלכם גם בציורים או שרבוטים חסרי משמעות.

תרגיל כתיבה:
קחו דף חדש וכלי כתיבה. אפשר גם לקחת צבעים. תמדדו לכם 5 דקות ותציירו ו/או תכתבו כל מה שעולה לכם לראש. בתום הזמן, הסתכלו על הדף. איך אתם מרגישים לגבי היצירה שלכם? איזה מחשבות היצירה מעוררת בכם? זה הזמן לחזור לדף (או המסמך) המקורי שהתחלתם לעבוד עליו בסדנה הזאת ולכתוב את מה שהיצירה שלכם מעוררת בכם.

9. למידה והתנסות – כשלומדים משהו חדש או מתנסים בחוויה חדשה, מרגישים תחושה ממש טובה של עצמאות. היכולת להתנסות, להתפתח, להשתפר וללמוד היא יכולת חשובה ומועילה לגוף ולנפש. זכרו שגם מאירועים מאתגרם בחיים שלנו אנחנו יכולים ללמוד. התגברות על אתגרים של החיים היא עוד דרך טובה ללמוד איך להתמודד עם אתגרים ולהגדיל את הביטחון העצמי שלנו.

תרגיל כתיבה:
כתבו לכם רשימה של דברים שאתם רוצים ללמוד ועדיין לא יצא לכם. אולי יש שפה שאתם רוצים ללמוד? אולי מדובר בתחום אומנותי כלשהו? תוסיפו לרשימה דברים שתרצו לנסות בעתיד. אולי מדובר בחוויה כמו בריחה מחדר בריחה שעדיין לא ניסיתם? אולי זה מאכל שאתם רוצים לטעום? לרשימה הזאת תוכלו לחזור בכל פעם שיתעורר בכם הרצון לנסות דברים חדשים ולראות מה עוד אפשר לנסות.

10. מימוש עצמי – לכל אחד מאיתנו יש חלום שהוא רוצה להגשים. אולי מדובר בעבודת החלומות שלכם, במקום שבא לכם לבקר בו או כל דבר אחר.

תרגיל כתיבה:
כתבו כמה חלומות שאתם רוצים להגשים. מול כל חלום תכתבו לעצמכם מה הצעד הבא שאתם צריכים לעשות בשביל להגשים אותו. אין צורך להגשים את כל החלומות מיד, מכיוון שהגשמת חלומות דורשת סבלנות וזמן. תתחילו מלהבין את הצעד הראשון, בשביל שתוכלו להתקדם לעבר הגשמת החלום שלכם.

11. מחשבות יוצרות מציאות – כשעולות מחשבות שליליות הן מעלות לנו תחושות שליליות. המחשבות החיוביות מעלות לנו תחושות חיוביות. אנחנו אמנם לא שולטים בכל המחשבות שלנו, אבל אנחנו יכולים להעלות מחשבות חדשות שישנו את איך שאנחנו מרגישים. למשל המחשבה של "אני בחיים לא אצליח" יכולה להשתנות למחשבה "אני אצליח אם אני אחלק את המשימה לשלבים קטנים שאני יכול/ה לעשות". כשאנחנו מצליחים להתמודד עם דברים שמאתגרים אותנו, אנחנו יכולים להתפתח מזה ולראות שאפשר להצליח גם בדברים שנראים לנו בלתי אפשריים במחשבה ראשונה.

תרגיל כתיבה:
אם יש לכם מחשבות טורדניות שעושות לכם לא טוב, תכתבו אותן על הדף. לכל מחשבה תוסיפו משפט שמשנה את הגישה שלכם ומראה לכם שגם אם לא הכל טוב, עדיין יש דברים טובים ועדיין אפשר לשנות דברים שהם פחות טובים.

12. צחוק – הפעולה הפשוטה של הצחוק יוצרת אצלינו תחושת אושר בגוף. צפייה בסטנד-אפ, סדרה, סרט ודברים אחרים שכוללים הומור – כל אלה עוזרים לנו להביא את הצחוק. החוויה של הצחוק מתחזקת כאשר צוחקים ביחד עם חברים בצפייה משותפת או סיפור בדיחות.

תרגיל כתיבה:
איזה סוג הומור אתם אוהבים? כתבו לכם רשימה של דברים שמצחיקים אתכם.

⚠ אין לצחוק על אחרים! הצחוק אינו יכול לרפא כאשר הוא פוגע באחרים. שמרו על הסביבה שלכם ואל תצחקו על חבריכם, אלא אם הם מסכימים לכם מפורשות לצחוק על משהו מסוים שלהם וצוחקים איתכם.

© תודה לזואי מוש על הרשות להשתמש בעיצוב שהכינה של מיקמקים שמחזיקים ספרים וכלי כתיבה.

משימת זכות רב-פעמית:
תעברו על רשימת מגבירי האושר שמופיעה בשיעור זה. תכתבו בתגובה לדף מטלות הכתיבה איזה מגבירי אושר אתם מצליחים לשלב בחיים שלכם כרגע ואיזה עדיין לא. מתוך אלה שאתם לא מצליחים לשלב בחיים שלכם כרגע, תבחרו 1-2 מגבירי אושר שאתם רוצים להתחיל לשלב בחיים שלכם מעכשיו והלאה.

חלוקת נקודות אישיות:
5 נקודות אישיות – על כל מגביר אושר ברשימה שלכם שאתם משלבים בחיים שלכם כיום.
5 נקודות אישיות – על כל מגביר אושר שאתם מתכננים לשלב בחיים שלכם מעכשיו והלאה.

מזכירה שזה הקישור (לדף הכתיבה של תלמידי בית-היתומים מיקסקול) שאליו שולחים מטלות כתיבה.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, גאיה9631, מאה9, מנחוקיגגי2, רותם35789, טופי8747, איב5191
8
4
136


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
26/11/2022   10:57 mili11  4
תשובה לתגובה 3 של Lililoves:

עניתי לך על אותה השאלה בטופס השאלות והתשובות של בית-היתומים מיקסקול. את מוזמנת לקרוא שם את התשובה. אם יש לך שאלות נוספות, כתבי אותן שם.
25/11/2022   07:07 Lililoves  3
היי, אשמח לדעת איך נרשמים לבית היתומים מיקסקול
21/11/2022   15:05 חדקרן929  2
היי מילי!
היצירות שלך ובכללי את נותנת לי הרבה השראה.

חייבת להוסיף:
את לא צריכה לקרוא לי נועם:)
אני כותבת את היצירות שלי כנועה בכללי אני נועה!
שם הדמות שלי הוא למיקסקול בלבד!
ממני נועה/חדי.
21/11/2022   12:43 דסוש8  1
או מאי גאדדדד
איך זה שאת לא המיקמק הכי מפורסם בעולם?!
מה זאת הרמה הזאת??