קהילה - היצירות של לומדהתורה
לומדהתורה
59
162

עוד סיפור! וגם: האם חזרתי למיקמק? 02/07/2023

אזז בגלל שכולם (רובכם) כתבתם #עוד_סיפורים בתגובות עשיתי סיפור חדש! (לפני הכל חייב לציין שזה סיפור מתוך ההרצאה של הרב זמיר כהן. חפשו "הרב זמיר כהן לדון לכף זכות) ובלי יותר מידי חפירות בואו נתחיל בסיפור!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
מספרים שאדם אחד מבתי הכלא ברוסיה, כלא מאוד נוקשה, חוקים מאוד נוקשים.. כל האסירים יכלו רק פעם אחת בשבוע לעמוד בתור ליד הטלפון הציבורי, ולהתקשר לבתים משעה מסוימת עד שעה מסוימת. עברה השעה, מי שהספיק- הספיק, מי שלא הספיק- תחכה עוד שבוע. אחד האסירים שם, כשהגיע למקום התברר שבאותו תא נמצא אחד החברים הטובים שלו.
שגם הוא נתפס על איזה העלמות מס וכדומה, הכניסו אותו לכלא. ושניהם שמחו ששניהם שהם חברים טובים ועוזרים אחד לשני, מסורים אחד לשני.
באחד הימים התברר לו שהיום המיועד לטלפונים שהוא יכול להתקשר זה בדיוק יום ההולדת של ביתו. ואמר לעצמו: זה מצוין, ביום הזה הוא יתקשר אליה, מספר לחבר שלו כמה הוא מחכה כבר שיגיע אותו היום, והוא יתקשר אליה, והוא מקווה שהוא יתפוס תור בזמן בשביל לדבר, לאחל לה יום הולדת שמח ולברך אותה ביום ההולדת. (מאוד אוהב אותה, בת יחידה.) לרוע מזלו, באותו בוקר שלחו אותו לכל מיני שליחויות, יש להם נגיד, משעה שמונה עד עשר טלפונים, שלחו אותו מטעם הכלא, לעבוד, לפעול, לעשות דברים.. נשאר לו זמן קצר עד השעה עשר, רץ מהר לשם כדי לראות אולי בכל זאת.. ראה באמת אין תור, אבל מי שנמצא ליד הטלפון זה אותו חבר טוב שנמצא איתו בתא. ויש כמה דקות בסך הכל, אז הוא רומז לו בהתלהבות שיסיים, כי יש לו עניין מאוד דחוף הרי הוא סיפר לו שהוא רוצה היום להתקשר. וההוא רומז לו שעוט מעט ועוד מעט.. ודקה חולפת ועוד דקה, והוא מאריך בשיחה. עד שבסופו של דבר עבר הזמן והוא הפסיד את היכולת לדבר עם ביתו.
חזר לתא עצוב ועצבני, מאוד מאוכזב. חשבתי שזה חבר אמיתי.. מה כבר יכול להיות אצלו דבר חשוב שיותר חשוב ממה שהסברתי לו, הוא יודע כמה אני מצפה לזה.
החבר במשך היום מנסה לדבר איתו, הוא מחמיץ פנים, מפנה את הראש לכיוון אחר, כועס עליו. (אם הגעתם עד לפה כתבו לי אם עד לכאן זה מענין. לא בהמשך! עד לכאן. ותענו את התשובה האמיתית שלכם. טוב קיצר, בוא נמשיך בסיפור!) הוא אפילו לא רוצה להסביר למה הוא כועס, הוא צריך להבין לבד למה אני כועס עליו. איך הוא עשה לי דבר כזה? כל היום בלי מצב - רוח. בשעת הערב נכנס סוהר והזמין אותו שיבוא איתו. נבהל עוד יותר, מי יודע איזה יום גרוע, הכל לא הולך. -לאיפה אתה לוקח אותי? ההוא שותק- בוא. הלך אחריו, הכניס אותו לחדר הביקורים והנה הוא רואה את ביתו נמצאת שם. איזו התרגשות, ברך אותה, ואיזו שמחה.. שאל אותה: איך הצלחת להגיע? אמרה לו: "החבר שלך התקשר אלי הבוקר, דיבר עם הנהלת הכלא, דיבר עם אנשים מבחוץ,
הפך את העולם כדי לסדר שאני אגיע לכאן כדי שאני אוכל להיפגש איתך ביום ההולדת." פתאום הוא קלט
שהחבר הזה, שהיה לו את הזמן שהוא צריך לדבר עם המשפחה שלו. ויתר על המשפחה, ויתר על הכל, הפעיל קשרים, הפך את העולם רק כדי שהבת הזו תבוא והוא יוכל לפגוש אותה. והוא כל היום לא רוצה לדבר איתו, לא רוצה להסתכל עליו.

מסר: (אל תדלגו על המסר כי הוא לא חלק מהסיפור, סמכו עלי, שווה לקרוא אותו.)
כמה צריך לדון לכף זכות, כשהאדם יודע מעצמו כמה מצבים הוא עבר בחיים, שמי שראה אותו מהצד בשעת מעשה היה בטוח שהוא אדם שפל, שהוא לא בסדר, שהוא גרוע. אבל הוא שמכיר את התמונה, מתחילה ועד סוף, יודע כמה הוא כן היה בסדר ואם ההוא היה יודע את התמונה, היה ידוע שהוא כן היה בסדר. אמנם כתוב: "והייתם נקיים מה' ומישראל" (במדבר לב, כב) אדם צריך להיזהר שלא יחשדו בו, אבל, מציאות של חיים שפעמים לא כולם יודעים מה בדיוק אתה בסדר באותו עניין. אדם נוסע בכביש, רואה מכונית חותכת לכל הכיוונים, עוקפת מכוניות, והנהג נוסע כמו מטורף. (אם הגעתם עד לפה תרשמו בתגובות: #אננס. זה לא בדיוק יעשה משהו זה רק בשביל שאראה שאתם קוראים גם את המסר. קיצור בואו נמשיך!) זה טבעם של אנשים, מה אומר למי שיושב לידו? תראה את הלא שפוי הזה, תראה.. מטיח בו. אבל אם ירגיל את עצמו לדון לכף
זכות, יאמר לעצמו: אולי בדיוק יש ברכב אישה יולדת, והוא נוסע במהירות כי ממש היא עם צירים לפני לידה והוא חייב להגיע בזמן, אולי הזעיקו אותו לאזה דבר. למה צריך שיפול לו מיד בראש שהאדם הזה הוא אדם משוחת, והוא מתפרע בכבישים בלי טעם? זה נכון שהנטייה הטבעית, בגלל שאתה לא מכיר את התמונה, אז אתה רואה דבר לא בסדר, אתה אומר: זה לא בסדר.
אבל הצטווינו מהתורה לדון לכף זכות, כל זמן שהאדם הזה מוחזק בכשרות. כלומר שאתה לא יודע עליו שהוא אדם פסול. אדם שמכריז על עצמו כאדם רשע, ובאמת נלחם בתורה ובמצוות, ולא אכפת לו מכלום, מכריז על עצמו שהוא כופר. ואתה רואה אותו שהוא אוכל ארנבת. את צריך לדון לכף זכות? שאולי אולי הרופא אמר לו שלפיקוח נפש הוא חייב לאכול ארנבת? (מי שצחק שיכתוב "צחקתי") זה.. אין מה לדון לכף זכות. אבל אדם שהוא מוחזק בכשרות, אדם רגיל, אדם נורמלי, למה שתדון אותו לכף חובה? (כף חובה פירושו להאשים את אותו בן אדם) אדרבא, תדון אותו לכף זכות, ובזה את מקיים גם מצווה מהתורה: בתורה כתוב: ,בצדק תשפוט עמיתך" (ויקרא יט, טו) זה לא נאמר על השופט. על השופט כתוב: "צדק צדק תרדוף" (דברים טז, כ) עמיתך זה החבר שלך, אדם רגיל, בחיי היומיום. תשפוט אותו לצד הצדק, אל תדון אותו לכף חובה, אלא תדון אותו לכף זכות. אדם מרוויח מצווה מהתורה, גם מרוויח שהחיים הפרטיים שלו עולים קומה לחיי איכות איכות מאושרים, רגועים ושמחים.

מתוך הרצאתו של הרב זמיר כהן........

***אין להעתיק יצירה זו בכל דרך שהיא. כגון: להעתיק, לצלם, לתרגם (למרות שאין מה לתרגם כי זה בעברית),

ולסיום! סיומת הסיומים!
תודה רבה לדולב (מוגלי9988) שעזר לי להוריד מיקמק 1! אז רק רציתי להגיד לך תודה רבה ותודה שאה תמיד עוזר למי שצריך את העזרה המופלאה שלך!

מוקדש ל מוגלי9988, איול12, מקס18676, איילה874, רוברטמן1
5
12
55


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
13/07/2023   00:49 סוד66קהילה 12
סיפור מקסים ממש, כתוב ממש יפה! כל הכבוד
#אננס
כל הכבוד על ההשקעה ועל המסר החשוב הזה
שתמיד נדון את כולם לכף זכות!(´▽`♡) ✨
יש לך קהילה יפה:)!
11/07/2023   14:43 מקס18676 11
שאלה
מאיפה יש לך רעיונות לסיפוריםם
04/07/2023   16:03 שילומו159 10
מטורף יש לי גם קהילה
03/07/2023   20:58 טורי116  9
אשריך צאדיקק:)
ואחלה סיפורר
03/07/2023   10:07 רוברטמן1  8
כל הכבוד על ההשקעה בסיפור אני רואה את הרצאות של הרב שניר גואטה
יפה אחלה סיפור,
02/07/2023   12:51 oshri545  7
כל הכבוד!
02/07/2023   12:29 מוגלי9988  6
שמחתי לעזור לך! אוהב מאוד ומקווה שזה גם יעזור לאחרים המתקשים בהתקנה של המשחקo(* ̄▽ ̄*)ブ
02/07/2023   12:28 מוגלי9988  5
חשוב לי להגיד שניחשתי שכאילו- החבר שלו מתקשר להגיד לביתו שהוא עסוק היום נור בעבודות ולא יכול לדבר איתהובטח לא יספיק ושהוא אוהב אותה ומוסר לה מזל טוב

אבל לא הרחקתי לכת בחשיבתי ולא האמנתי שהוא אשכרה סידר לו פגישה עם ביתו! ממש סיפור יפה עם מוסר השכל חשוב שכדאי שכל אחד יפנים.

אני אישית לא חושב שקיים בנאדם רשע, אלא יש בן אדם שמעשיו והתנהגותו אינם טובים. כל אחד יכול להיות אדיב ונחמד לסביבתו ותמיד ניתן לשנות את ההתנהגות לטובה ❤
02/07/2023   11:30 מקס18676  4
באסה יצאתי שני
02/07/2023   11:06 מקס18676  3
סיפור מהמם ומעניין מאוד:)
02/07/2023   11:05 מקס18676  2
ראשון
02/07/2023   11:01 איילה874  1
כתבת את הסיפור הזה כל כך יפה!❤️
כל הכבוד!