קהילה - היצירות של לומדהתורה
לומדהתורה
59
162

סיפור שכול אחד חייב לקרוא - ואהבת לרעך כמוך 13/07/2023

סיפור מאוד מיוחד שכולם חייבים לשמוע! (או יותר נכון לקרוא)
---------------------------------------------------------------
היו היה פעם איזה מישהו מהארץ. הוא לא היה ממש עשיר והוא רצה לצאת לחו"ל כדי להרוויח כסף.
הרוב הולכים לשם - בסוף מתאכזבים אפילו לא נעים להם לחזור לארץ עם הידיעה שלא הרוויחו כלום.
אבל הוא דווקא כן הצליח, הרוויח הרבה כסף, נהיה עשיר וגם התחתן עם אישה דתיה (למצוא בחו"ול אישות דתיות זה לא עד כדי כך קל).
אבל הוא שכח את המשפחה. בקושי נזכר בחגים רק מרים טלפון: "הלו הכל בסדר?" זהו כלך השנה כאילו אין לו משפחה.
אחיו היותר צעיר היה לקראת חתונה, אמר לו אביו "לי אין דרך לעזור לך כל כך, אולי תיסע לאחיך, תבקש ממנו קצת כסף בשביל החתונה, הוא בטוח יתן לך.
(לכל מי שלא הבין: אח של העשיר היה לקראת חתונה, ואבא שלו אמר לו ללכת אל אחיו העשיר בשביל לבקש קצת כסף, תראו מה קרה לאחר מכן...)
אז אותו איש הגיע לאחיו העשיר, הוא ראה איזה בית מפואר, עם שערים ושומרים בכניסה. בא לשומרים, רוצה להיכנס אבל היה דבר שהוא לא ידע: רמת העשירות של אחיו הייתה זהה לרמת קמצנותו.
אז השומרים אומרים לו: "סליחה כאן אנחנו לא מקבלים קבצנים" (קבצנים = אנשים שמבקשים כסף למרות שכולם בטוח יודעים את זה כבר:) אמר לשומרים להגיד לאחיו העשיר שאחיו נמצא ליד ביתו.
אמר: "אין לי אחים" חזרו השומרים אמרו לו "הוא אמר שאין לו אחים" והוא חזר בעצב לארץ ישראל. עצוב ובוכה במשך כל הטיסה חזרה לארץ.
לאחר מספר חודשים, האח העשיר שלח הודעה דחופה לאביו: "אבא, אני פה בעסקה של 100 מיליון דולר, אבל צריך בדחיפות את התעודת זהות של ההורים.
תשלח לי תמונה של התעודת זהות שלך. עובר יום יומיים שבוע שבועיים כמעט כבר חודש ואביו לא עונה לו, אין תשובה... פונה אליו שוב לאחר שבועיים: אבא, התצלום התעודת זהות...
אין תשובה. ושוב ושוב עד שבסוף הוא מתקשר אליו: אומר לו "אבא מה קורה?" ענה לו אביו: "לי יש בן, שהגיע אליך. אם הוא לא אחיך, אז אני לא אביך. הבן הזה הוא הבן שלי,
ואם מבחינתך הוא לא אחיך, אז אני לא אביך!" אמר וניתק. (וזה מסתדר, אם הוא לא אח שלו, ואבא של האח השני הוא אבא שלו, אז זה אומר שהוא לא לא אבא של האח העשיר! גאוני!)
והאח העשיר הפסיד את כל העסקה, הפסיד 100 מיליון דולר.
--------------------------------------------------------------------------------
כך הקב"ה אומר לעם ישראל: "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'" (ויקרא יט-יח) אני האבא של שניכם, אז אם הוא אחיך, אז אתה הבן שלי, אדאג לך להכל.
אם הוא לא אחיך, אז אתה לא הבן שלי, אל תפנה אלי מה אתה רוצה ממני? זה כמו שתלך ברחוב תגיד למישהו שאתה לא מכיר באמצע הרחוב: אבא, אתה יכול לקנות לי גלידה בבקשה עם הפרצוף הנלהב הזה
בתוספת הפרצוף המבקש הזה, ההוא לא מבין מאיפה נפלת עליו, מאיפה הגיע אלי הילד הזה?! קודם תדאג לאחיך, אחר כך אני ידאג גם לך.
אותו דבר עם הקדוש ברוך הוא: כל עם ישראל אחים! ואם כולם אחים, אז אם אתה לא אח של מי שבראתי, אז אני לא אביך! מה אתה רוצה ממני, אל תפנה אלי...
זה למה חשוב שכל אחד ואחד מעם ישראל יכבד זה את זה, ורק יחד ננצח ונאת כל הערבים שהם בכלל לא מאוחדים ורוצים להשמיד כל דבר...
ורק יחד עם אהבת ישראל נצליח לעבור את המצב הזה של כל ההפגנות,

*אין להעתיק יצירה זו בכל דרך שהיא.
שיהיה לכולם סופ"ש שמח!
שחכתי לציין: אם אתם רוצים לשמוע את הסיפור בהרצאה המלאה והמופלאה של הרב זמיר כהן, תכתבו ביוטיוב: "הרב זמיר כהן - ואהבת לרעך כמוך"
סופ"ש שמח לכולםם

מוקדש ל מוגלי9988, איול12, עגבניה39, רוברטמן1, איילה874, מקס18676, ולכולםם❤
5
6
112


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
06/08/2023   17:28 איילה874  6
מושלם כמו כל היצירות שלך
17/07/2023   19:16 oshri545  5
כל הכבוד!
16/07/2023   18:10 smiling10  4
סיפור מ ה מ ם !!!
14/07/2023   10:26 רוברטמן1  3
אני שמח שיש קהילה של סיפורים
כל הכבוד שאתה פעיל הרבה בקהילה החודש!
13/07/2023   17:14 הכיחמודלי  2
יפה אחי אשמח להמלצות ו/או הקדשה
13/07/2023   16:01 מקס18676  1
ראשון