קהילה - היצירות של לומדהתורה
לומדהתורה
59
162

סיפור מרגש *עד דמעות!* לתשעה באב 27/07/2023

סיפור מאוד מאוד מרגש של הרב רפאל רובין
בית החולים תל השומר.. הרב ברוך בדן מגיע לבקר חבר שמתאשפז, כשפתאום נגשת אליו אחת האחיות היא אומרת לו שיש איזה חולה שנמצא במצב סופני.. ומספרת שאף אחד בחיים לא בא לבקר אותו... וגם עכשיו ברגעים האחרונים הוא לבד. הרב מגיע ליד החולה ושואל אותו: יש לך משפחה ילדים? החולה אומר לו בקול חרישי: "שנים שאני לבד ואין לי אף אחד... בעצם שאלת אם יש לי ילדים? יש לי בן אחד, הבן שלי דוד" ומאותו רגע החולה התחיל כאילו לדבר לעצמו "דוד, היית האור של הבית, שנים אני ואמא שלך חיכינו שתיוולד, האושר שגרמת לנו הגאווה שהסבת לנו.. היית הילד הכי מוצלח שיש... עד שהגיע היום ששינה לנו את החיים, הרופא התקשר לאמא והסביר לה שהתוצאות חיוביות. אין ברירה אלא לטוס לארה"ב לטיפולים. אמא אורזת... ודוד כל הדרך מתחנן אליה "אמא, תבטיחי לי שתחזרי" ואמא שותקת. לפני העלייה למטוס הוא ממשיך בשלו: "אמא, תבטיחי לי.. בבקשה" והאמא בלית ברירה מוצאת את עצמה מבטיחה.
אמא נאבקה ונאבקה, היא נתנה את כל כולה כדי לקיים את ההבטחה שלה ולחזור הביתה.. אבל היא לא הצליחה לקיים אותה. היא.. נפטרה. ומאז הכל השתנה.
הפכת לילד אחר. שינית את הלבוש שלך, את החברים שלך.. האב ממשיך בסיפורו. "התחלת להסתובב ברחוב.." ניסיתי לעזור לך, אבל אתה כבר ברחת לח"ל והתחתנת שם..
החולה פונה אל הרב בדן והוא בקושי נושם, כל מילה שלו דורשת את כל מאמציו. "לפני שאני נפרד מהעולם, אני רק רוצה שתתן לי להתקשר לבן שלי, לדוד." הטלפון מחייג, אבל אין מענה. ולאחר מספר דקות האב נפטר.. הרב מחליט לחייג שוב, והפעם הבן ענה. "שלום מדברים מארץ ישראל" אמר הרב. "אין לי זמן אליכם אל תתקשרו אלי" אמר דוד. "רגע.. זה בנוגע לאבא שלך. הוא.. נפטר" שקט. על הקו בכי חרישי. דוד מנסה לדבר "רק תגיד לי.. בבקשה מה אבא עשה ברגעים האחרונים של החיים שלו? אבא שלי היה צדיק. הוא בטח קרא תהילים, הוא בטוח התפלל." הרב שתק מהצד השני של הקו. "הוא לא התפלל דוד. הוא רק ניסה להתקשר אליך, ולהגיד לך שהוא אוהב אותך."

כמה חשוב זה לשמור על האהבה בעם ישראל!!!! בליל תשעה באב, כולנו חייבים להבין את הלילה הזה!!!!!!!!!!!
זה לא לילה של משחקים, זה לילה שבו נחרב בית המקדש!!!!!!!!!!!!!! זה לילה מאוד עצוב לעם ישראל!!!!!!! כתוב בתורה: "לא תשנא אחיך בלבבך" וכל אחד ואחד הוא אח שלנו!!!! כל אחד ואחת מכן או מכם! בורא עולם אומר, אתם בוכים בכי שהוא חינם!!! מהו בכי של חינם? הרי אין דבר כזה בכי של חינם אדם יבוא אל בנאדם יגיד לו תבכה עכשיו אני מביא לך מה שבאלך. האדם מתאמץ ומנסה לא מצליח. אז מהו באמת בכי של חינם? למה הדבר דומה? לאוגר. אוגר זה חיה שמאוד קשה לתפוס. אבל מדענים גילו שכל פעם הוא הולך בבוקר וחוזר באותו מסלול שהוא הלך בבוקר. אז הציידים באו, ראו את העקבות שלו, טמנו שם מלכודת, האוגר רואה את המלכודת, שהוא מתקרב אליה, הוא יודע שהוא הולך ליפול בה, אבל הוא תמיד הולך באותו דרך שהוא הולך בבוקר. אז הוא מתקרב, בא אליה ונלכד בה. והוא בוכה, האוגר בוכה! אבל מה אומרים הציידים? "טיפש, אז למה שלא תשנה את הדרך שלך?" זה נקרא בכי של חינם!!! שאדם בוכה על חורבן בית המקדש למשך דורות ארוכים, אבל הבכי שלו הוא בכי של חינם. אם אתה הולך באותו דרך שלך, באותו הדרך הרעה, אם יש בו שנאת חינם אבל הוא בוכה על בית המקדש, זה בכי של חינם!!!!!!! איך אתה מצפה שהוא יבנה? פעם חשבתם שגם הקדוש ברוך הוא רוצה בית??? לכולנו יש בית עם מזגן, בחורף תנור חימום אבל מה יש לקדוש ברוך הוא?!?!? הוא תמיד שולח אלינו פתקים, כל יום. פתקים של ברכה הצלחה וכל הברכות. אבל ביום אחד מסיום שבקרה זה תשעה באב, הוא שולח אלינו פתק מיוחד שכתוב בו: "תחשבו גם עלי! פעם חשבתם שלי אין בית?! אני זה שבראתי הכל יצרתי הכל!!! עלי היה מונח כל העולם! אז בבקשה מכם עם ישראל, תעזרו לי שגם לי יהיה בית!!!" והבית הזה, הוא בית המקדש. אז הבחירה נמצאת ממש בידכם: להחריב את הבית, או לבנות אותו.

אני מאוד מאוד התרגשתי מהסיפור ובכיתי ממנו, אם אתם רוצים לראות אותו בסרטון, תכתבו ביוטיוב הרב רפאל רובין: סרטון מרכזי - כנס האחדות תשפ"ג מובטח לכם שתבכו מהתרגשות.

*צוות מיקמק אני יודע שזה סיפור שהוא מדבר על דברים לא כל כך טובים אבל אני מאוד מאוד מבקש מכם להעלות את היצירה הזאת

מוקדש לכולם
5
6
51


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
27/07/2023   14:23 צליל512  6
צום קל
27/07/2023   13:37 לומדהתורה  5
טעות בסיפור: היה את הסיפור שכתבתי שהאוגר חוזר באותו דרך שהוא חוזר בבוקר וכו' אז זה לא היה אוגר זה היה בונה.
27/07/2023   13:08 איילה874  4
אתה כותב כל כך יפה, אין לי מילים באמת.
27/07/2023   12:51 איילה874  3
אני ראיתי את זה ואני פשוט בכיתי...
עברה בי צמרמורת כלכך חזקה ופשוט התחלתי לבכות,
בקושי שיש לי צמרמורות,
אבל עכשיו, אני מבינה למה היה לי צמרמורת...
זה כל כך עצוב);

צום קל לכולם...
27/07/2023   12:48 אייס8776  2
כל הכבוד!
ריגשת אותי מאוד!
אתה צודק ב100 אחוז!
אין לי מילים, אין מילים!
צום קל לכולם!
27/07/2023   12:48 לומדהתורה  1
שלום לכולם. אני רוצה להגיד שהסיפור הזה הוא של הרב רפאל רובין שליט"א להרצאה המלאה של הכנס המיוחד תכתבו ביוטיוב הרב רפאל רובין ליל תשעה באב תשפ"ג ותמצאו את זה