קהילה - היצירות של אמילי5150
אמילי5150
28
49

לאן נעלם מומי - כתב אורח 14/11/2023

פעם אחת, בלבו של ג'ונגל שוקק חיים, חי קוף קטן, שובב וסקרן ושמו מומי. מומי היה ידוע באנרגיות האינסופיות שלו ובסקרנותו הבלתי נגמרת. הוא אהב לחקור את הג'ונגל התוסס, להתנדנד מעץ לעץ ולשחק עם חבריו. אך מעל הכל, מומי היה ידוע באהבתו לבננות.

יום אחד, בזמן שהיה באחת מהרפתקאותיו הנועזות, הוא נתקל בבננה זהובה יפהפייה ומנצנצת שתלויה גבוה על עץ. ובכן, מומי ראה ואכל בננות רבות בחייו, אבל הוא מעולם לא ראה בננה מוזהבת. עיניו נפערו בתדהמה ופיו השקה למראהו. היה משהו בבננה הזהובה הזו שגרם לו לרצות אותה יותר מכל דבר אחר.

מבלי לחשוב פעמיים, מומי החל לטפס על העץ. אך ככל שטיפס גבוה יותר, הרוח החלה לנשב חזק יותר. הענפים החלו להתנדנד, ומומי מצא את עצמו מתקשה להחזיק מעמד. הוא הצליח לראות את הבננה הזהובה במרחק של מספר מטרים בלבד, אך הוא גם ראה את הקרקע למטה. הוא הבין שהוא נמצא כעת במצב מסוכן.

אך התשוקה לבננה הזהובה הייתה כה גדולה שמומי התעלם מהסכנה. הוא מתח את כפו, מנסה להגיע לבננה הזהובה. בדיוק כשהוא עמד לתפוס אותה, נשבה רוח חזקה, ומומי איבד את אחיזתו. הוא נפל מהעץ, פוגע בענפים בדרכו מטה.

למזלו, הוא נחת על משטח דשא רך, אך הוא היה חבול וכואב. הוא שכב שם זמן מה, מביט אל העץ שעליו עדיין הייתה תלויה הבננה הזהובה, מנצנצת באור השמש.

לאחר זמן מה, מצאו אותו חבריו של מומי. הם דאגו ושאלו אותו מה קרה. מומי סיפר להם על הבננה הזהובה ועל האופן שבו נפל כשניסה להשיג אותה. [המשך]:
אחד מחבריו, צב זקן וחכם ושמו טובי, הקשיב ואז אמר, "מומו, זה טוב לרצות דברים, אבל חשוב גם לדעת את ההבדל בין מה שאתה רוצה לבין מה שאתה צריך. יש לך הרבה בננות רגילות שהן מתוקות וטעימות באותה מידה. הבננה הזהובה אולי נראית מיוחדת, אבל היא עדיין סתם בננה. וזה בהחלט לא שווה לסכן את חייך בשבילה".

מומו חשב על דבריו של טובי. הוא הבין שהוא נתן לתאוותו לבננה הזהובה לערפל את שיקול דעתו ולסכן אותו. הוא הבין שעליו להיות זהיר יותר לגבי מה שהוא רודף אחריו ולהעריך את מה שכבר יש לו.

מאותו יום ואילך, מומון היה זהיר יותר בהרפתקאותיו. הוא עדיין אהב לחקור את הג'ונגל, אבל הוא כבר לא נתן לתשוקות שלו לשלוט בו. הוא למד את ערך ההבחנה וההכרת תודה, ושיעורים אלה הפכו אותו לחכם ומאושר יותר.

וזה סוף הסיפור, קטנטנים. זכרו תמיד, טוב שיש רצונות, אבל לעולם אל תתנו להם לערפל את שיקול דעתכם או להתעלם ממה שכבר יש לכם. היו אסירי תודה על מה שיש לכם, ותמצאו

מוקדש ל מילקי8425_פאנטה95
4
3
31


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
21/11/2023   11:38 מילקי8425  3
יפה מאוד!!!
15/11/2023   15:08 אמילי5150  2
תודה
15/11/2023   09:05 טליושה136  1
❤️❤️❤️